• 0

Nieuwe website/werkwijze van Alternative-Solutions (Incasso&juridisch advies)

Omschrijving van je concept: Alternative-Solutions incassobureau gaat nog een stapje verder dan het No Cure No Pay concept. Op een professionele manier zorgen wij ervoor dat u uw geld krijgt, zonder daarbij uw relatie met uw klanten te verstoren. De incassokosten die gemaakt zijn, worden op uw debiteur verhaald, waardoor het voor u als crediteur niets kost om gebruik te maken van de incassodiensten van Alternative-Solutions!

 

Alternative-Solutions richt zich op het geven van preventief juridisch advies. Ondernemers besteden vaak weinig aandacht aan het inwinnen van preventief juridisch advies. In veel gevallen is het ook onduidelijk om in te schatten of u in uw recht staat. Alternative-Solutions kan u helpen om een juiste keuze te maken.

 

Alternative-Solutions voert ook credit checks uit. Dat houdt in dat wij de kredietwaardigheid van uw (toekomstige) klant kunnen onderzoeken. Zo weet u precies waar u staat en welke partij zaken met u wilt doen. Hierdoor kunt u voorkomen dat u straks met lege handen komt te staan vanwege wanbetaling of faillissement van uw klant.

 

Alternative-Solutions vindt het ridicuul, dat ondernemers nog meer kosten moeten maken dan nodig is om het geld te innen bij de debiteur. De incassodiensten bij Alternative-Solutions zijn daarom ook kosteloos voor de crediteur. Waar andere bureaus tekort schieten, ligt onze expertise. Kwaliteit, persoonlijk contact, flexibiliteit, service, betrouwbaarheid en een topsportmentaliteit zijn kenmerken van onze werkwijze. Alternative-Solutions is opgericht door topsporters.

 

Topsport heeft veel raakvlakken met ondernemen. Wij zijn daarom ook gedisciplineerd, doelgericht, vastberaden en prestatiegericht bezig. En dit allemaal met passie!

 

Wat vinden van de website ? En wat vinden jullie van onze werkwijze? Tips?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vindt het wel een beetje flauw ;) dat je uit mijn stukje één zin haalt. aangezien het door de rest wordt genuanceerd.

 

Je mist het punt. Jij mag van mening zijn dat die persoon gekwalificeerd is, maar hoe weet ik als mogelijke klant of dat klopt? Waar kan ik op af gaan? Je blauwe (of wat voor kleur dan ook) ogen?

 

Over het taalgebruik op je site zijn al meer mensen met een mening langsgekomen en ga ik niet herhalen. Tip: laat het eens lezen door bijv een brugklasser van de HAVO of VWO. Als die daarna mij kan uitleggen wat je nou aanbiedt is het simpel genoeg. ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

zoals in ons juridisch advies tab staat, wordt de casus besproken en doorgenomen. Er wordt gekeken wat wij voor de klant kunnen betekenen. De klant maakt dus een keuze na het gevoerde gesprek. Nogmaals zoekt u naar titels moet u inderdaad bij een advocatenkantoor zijn. Dit zijn wij namelijk niet.

 

Op het moment dat de zaak te ingewikkeld zou zijn wordt er netjes doorverwezen.

 

Zou graag willen weten wat er nou zo onduidelijk is en wat simpeler zou moeten/kunnen??

Misschien zijn wij blind geworden met het lezen van onze teksten.

Link naar reactie
  • 1

zoals in ons juridisch advies tab staat, wordt de casus besproken en doorgenomen. Er wordt gekeken wat wij voor de klant kunnen betekenen. De klant maakt dus een keuze na het gevoerde gesprek. Nogmaals zoekt u naar titels moet u inderdaad bij een advocatenkantoor zijn. Dit zijn wij namelijk niet.

 

Op basis van je site moet ik dus al met jullie gaan praten. Nee dus. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken. Ik heb geen vertrouwen in niet onderbouwde kreten op een site. En vertrouwen is wat ik al nodig heb voor ik uberhaupt de telefoon pak.

 

En nee ik zoek geen titels. Ik zoek gekwalificeerde mensen, en als aanbieder heb jij de taak mij duidelijk te maken dat jij dat kan bieden.

 

Jij probeert nu meer je site teksten te verdedigen ipv iets te doen met de tot nu toe gegeven feedback. Dat is jouw keuze maar werkt voor mij niet.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Even een aantal zaken ter verduidelijking, aangezien dit draadje dreigt uit te lopen op een kneuzencarrousel.

 

[*]De reden waarom een incassobureau "gratis" kan werken is heel simpel: de meeste mensen betalen namelijk alsnog in de buitengerechtelijke fase, wanneer zij door een incassobureau worden aangemaand. Hetzij omdat zij de rekening gewoon zijn vergeten te betalen, hetzij vanwege het feit dat zij "bang" zijn voor incassobureaus. Veel mensen denken immers dat een incassobureau heel veel mag en kan dan in werkelijkheid het geval is en verwarren het incassobureau met de gerechtsdeurwaarder. Een gratis incassobureau hoeft niet per definitie meer druk uit te oefenenen op een debiteur dan bijvoorbeeld een Intrum Justitia of Bos Incasso.

[*]Gratis incassobureaus werken over het algemeen efficiënter en kleinschaliger dan bureaus die met provisies en op contractbasis werken. Veel "grote jongens" in de branche houden zich tevens bezig met creditmanagement, preventie en advisering, hebben een omvangrijk werknemersbestand en zitten in dure kantoorpanden. Dat kost allemaal geld. Een klein bureau dat zich puur en alleen richt om het incasseren van openstaande facturen en op no cure no pay basis werkt, heeft al deze onkosten en extra werkzaamheden niet. Zij kan hierdoor dus goedkoper haar diensten aanbieden.

[*]Waarom een incassobureau en niet direct dagvaarden? Ook daar kan ik wel een antwoord op geven. Dagvaarden is duur en het resultaat moet je altijd nog maar afwachten. Zo'n driekwart van de vorderingen wordt over het algemeen in de buitengerechtelijke fase geïncasseerd. Wanneer je als ondernemer een gratis incassobureau inhuurt ben je zelf van je administratieve heisa af en cash je dus ook in de meeste gevallen gewoon alsnog je geld. Lukt het het incassobureau niet om de vordering te incasseren, dan kun je besluiten een gerechtelijke procedure te starten, maar ben je nog geen stuiver armer. Ik deel de mening dat incassobureaus die (hoge) provisies rekenen en/of op abonnementsbasis werken weinig toegevoegde waarde hebben t.o.v. een deurwaarder. Maar goed, dit begint iets te veel te lijken op preken voor eigen parochie....

[*]Ik ben wantrouwend en vertrouw niemand op zijn mooie praatjes of blauwe ogen. In het geval van juridisch advies wil ik als klant gewoon titels en referenties zien die de expertise bewijzen.

 

Rest mij nog het verzoek om het anonieme kneuzen te staken wanneer mensen enkel hun mening of advies geven en deze ook onderbouwen.

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk wordt er druk uitgeoefend op de klant. Maar dit hoeft niet te betekenen , dat het gaat om negatieve druk. Een voorbeeld uit de praktijk: Persoon x krijgt een brief van ons. Die reageert op onze brief. Hij/zij wilt een betalingsregeling. Wij gaan daarmee akkoord. Maar sturen ter herinnering, een paar dagen voor de laatste betaalddatum een brief of een sms/telefoon.

 

Is dit druk of laten zien dat je ermee bezig bent om de betaling binnen te krijgen? Naar onze mening laat je zo zien dat je er kort op zit.

In het verleden heb ik een rekening van Dell niet op tijd betaald, omdat simpelweg de order nog niet binnen was. Het ging om een relatief kleine order en alle orders ervoor had ik netjes op tijd betaald. De reden van betalen vond ik legitiem, omdat ik diverse malen had gebeld over het feit dat de levering maar niet plaats vond. Maar liefst 1 dag na het overschrijden van de betalingstermijn, werd ik al opgebeld door een zeer nukkige incassant die mij duidelijk te verstaan gaf dat ik fout zat en volgens hem ik de levering gewoon had ontvangen. Een nogal boos telefoontje van mij naar mijn account manager van Dell leerde mij dat de incasso's door een ander bedrijf worden gedaan en helemaal niet kijken naar de order status. En vanaf dat incident kreeg ik bij iedere volgende order maar liefst twee herinneringen om toch vooral op tijd te betalen, vóór afloop van de betaaltermijn. Dit heeft mijn relatie met Dell geen goed gedaan, kan ik je zeggen.

 

De buitenstaander die ik ben, is iemand die van een afstand kijkt naar het fenomeen incassodiensten en zich afvraagt wat voor hem de toegevoegde waarde is. Want het incident met Dell en hoe achterlijk ik de gang van zaken vond, kleuren mijn ervaring wel ten opzichte van incassodiensten. Terecht of niet, kun je zeggen, maar juist het teken dat ik als gevolg van dat ene incident dat door Dell zelf werd veroorzaakt, ik als klant geoormerkt ben als iemand die niet aan zijn betalingsverplichtingen zou voldoen, vind ik niet leuk.

 

Mijn vraagteken in het algemeen bij je propositie: ik kan me voorstellen dat jullie propositie de drempel doet verlagen om de incasso uit handen te geven. Maar trek je daarmee niet juist de lastigere gevallen aan? En daarmee dat je harder voor het binnenhalen van het geld moet strijden? Het is een teken aan de wand wanneer een partij pas een vordering uit handen wil geven onder de voorwaarde dat het hem geen extra geld gaat kosten. Zonder jullie professionaliteit en mentaliteit in twijfel te willen trekken, kan ik me niet anders voorstellen dat jullie als partij er harder ingaan bij het ophalen van een incasso dan een gemiddeld incassobureau.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

@ Walter

 

Jouw verhaal illustreert meer hoe Dell de facturatie niet op orde had/heeft. Een bedrijf dat al herinneringen stuurt of een incassotraject start terwijl de betaaltermijn nog niet is verstreken doet toch echt iets fout. Het betreffende incassobureau gaat echter ook niet vrijuit. Die had ten eerste het hele dossier moeten opvragen en dit grondig moeten doornemen. Dan had ook zij de conclusie kunnen trekken dat het hier niet om een wanbetaler ging. Helaas hebben veel mensen/bureaus dollartekens in de ogen, hetgeen het kritisch denkvermogen nogal eens aantast.

 

Wat betreft de nukkige incassant. Incassomedewerkers zijn over het algemeen matig opgeleide minimumloners die slechts één instructie krijgen van de baas: de debiteur moet betalen, wat hij/zij ook beweert. Om die reden is bellen met een incassobureau ook meestal zinloos. Het levert toch nooit iets op. Sta jij in je recht? Verweer je dan enkel schriftelijk en verwijs het incassobureau naar de kantonrechter indien men meent toch een vordering op jou te hebben. Uiteraard vermeld jij in dat verweer dan ook alle bijkomende kosten te zullen verhalen op het incassobureau.

 

Dit en het in voorgaande berichten al genoemde benadrukt mijns inziens wel op welk(e) terrein(en) je je als incassobureau van de concurrentie kunt onderscheiden.

Link naar reactie
  • 0

 

En nee ik zoek geen titels. Ik zoek gekwalificeerde mensen, en als aanbieder heb jij de taak mij duidelijk te maken dat jij dat kan bieden.

 

Jij probeert nu meer je site teksten te verdedigen ipv iets te doen met de tot nu toe gegeven feedback. Dat is jouw keuze maar werkt voor mij niet.

 

Beste Fred,

 

Nu wil je ineens geen titels...Terwijl je eerst aangaf dat je dat liever wel wilde !! Wat wil je nou ?? ;)

 

Ik probeerde helemaal niet de teksten te verdedigen. Ik heb je netjes gevraagd wat er dan aangepast zou moeten worden volgens jou en wat er nou zo onduidelijk voor je is. Ik gaf ook nog eens netjes aan dat wij wellicht een "blinde vlek" hebben gecreëerd ,omdat we de teksten misschien te veel te hebben gelezen. Dit was gemeend. En misschien dat jij het sarcastisch hebt opgevat?

 

Om even misverstanden te voorkomen kan ik er dit aan toevoegen. Alle aanwijzingen/feedback zijn welkom! Op de site zijn er al een aantal dingen aangepast, dankzij de aanwijzingen die we hier hebben gekregen! Dus we werken wel met de aanwijzingen/opmerkingen die hier worden gegeven! Maar dat wil niet zeggen dat we met alle aanwijzingen/opmerkingen iets gaan doen. Dat men verschilt van mening / visie is niet meer dan normaal.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

En nee ik zoek geen titels. Ik zoek gekwalificeerde mensen, en als aanbieder heb jij de taak mij duidelijk te maken dat jij dat kan bieden.

 

Jij probeert nu meer je site teksten te verdedigen ipv iets te doen met de tot nu toe gegeven feedback. Dat is jouw keuze maar werkt voor mij niet.

 

Beste Fred,

 

Nu wil je ineens geen titels...Terwijl je eerst aangaf dat je dat liever wel wilde !! Wat wil je nou ?? ;)

 

 

Simpel. Niet iedereen met een titel is gekwalificeerd maar voldoet tenminste aan een minimum eis (er kunnen nog meer eisen zijn, zoals bijv ervaring). Maar iemand zonder titel zal toch anderszins moeten aantonen gekwalificeerd te zijn. Alleen maar roepen dat er gekwalificeerde mensen bij jullie werken is niet genoeg (voor mij dan).

 

Ik probeerde helemaal niet de teksten te verdedigen. Ik heb je netjes gevraagd wat er dan aangepast zou moeten worden volgens jou en wat er nou zo onduidelijk voor je is. Ik gaf ook nog eens netjes aan dat wij wellicht een "blinde vlek" hebben gecreëerd ,omdat we de teksten misschien te veel te hebben gelezen. Dit was gemeend. En misschien dat jij het sarcastisch hebt opgevat?

 

Nee hoor. Maar als je meer feedback wilt ga ik wel een tarief rekenen daarvoor. Dit forum is 'liefdewerk oud papier' voor mij. En dus beperk ik mijn inbreng in tijd en energie.

 

Overigens hebben ook anderen aangegeven dat eea niet duidelijk was.

 

Om even misverstanden te voorkomen kan ik er dit nog aan toevoegen. Alle aanwijzingen/feedback zijn welkom! Op de site zijn er al een aantal dingen aangepast, dankzij de aanwijzingen die we hier hebben gekregen! Maar dat wil niet zeggen dat we met alle aanwijzing/tips iets gaan doen. Dat men verschilt van mening / visie is niet meer dan normaal.

 

Prima. Het is jullie bedrijf en jullie site.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

tip: Bekijk je website eens met een smartphone, er wordt vaak gezocht en gelezen met phones, ipods e.d.

 

Ik zie geen afbeeldingen e.d. waardoor de website erg leeg is.

 

Ik browse nu met de htc en kan de broncode even niet zien, maar heb je de volgende urls gebruikt:

../images/voorbeeld.jpg

Specificeer die dan:

http://www.......

 

Succes met de site.

 

 

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 5

tip: Bekijk je website eens met een smartphone, er wordt vaak gezocht en gelezen met phones, ipods e.d.

 

Ik zie geen afbeeldingen e.d. waardoor de website erg leeg is.

 

Ik browse nu met de htc en kan de broncode even niet zien, maar heb je de volgende urls gebruikt:

../images/voorbeeld.jpg

Specificeer die dan:

http://www.......

 

Succes met de site.

 

 

 

Bedankt voor je reactie!

 

Net even gekeken op mijn eigen smartphone... En ik kreeg alle afbeeldingen te zien behalve de flash bovenin. Dat is inderdaad iets wat ik nog kan laten aanpassen.

 

Ik wil nog even aan alle hl leden mijn excuses aanbieden. Voordat ik mijn post heb geplaatst heb ik de forumregels niet goed genoeg doorgelezen. Na meerdere topics te hebben gelezen begreep ik waarom mijn post wat spammerig overkwam. Dit is niet mijn bedoeling geweest. Ik kan het niet meer terugdraaien of aanpassen omdat het te lang geleden is geplaatst. In het begin begreep ik de kneuzen en reuzen gebeuren al helemaal niet. Maar na een aantal weken hier intensief te zitten neuzen , begrijp ik sommige van mijn gekregen kneuzen :)

 

Maar nogmaals mijn oprechte excuses.

Link naar reactie
  • 0

Het schijnt ook weer per smartphone te verschillen, ik maakte een keer een website die op de Iphone niet weergegeven werd met afbeeldingen door die fout.

 

Een haast lege pagina kost gewoon klanten.

 

Ik zag net in de broncode dat het in de CSS staat zoals ik al gokte:

 

background:url(../images/website_bg.jpg) top repeat-x #fff;

Simpel te verhelpen dus ;)

______

 

Zet er even een icoontje bij voor de bookmarking en de professionaliteit:

http://tools.dynamicdrive.com/favicon/

 

______

 

Voor de rest gewoon een topsite!! De codering is erg netjes en goed!

 

Veel succes met de business.

 

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.