• 0

Nu ook een webwinkel; graag jullie feedback!

Omschrijving van je concept:

Hallo allemaal,

Na afgelopen zomer een bedrijfje gestart te hebben voor de verkoop van houten speelgoed en veel op markten te hebben gestaan, heb ik nu ook een webshop geopend. Ik zou graag van jullie horen wat jullie van de webshop vinden.

Het gaat om houten speelgoed, dus ik heb geprobeerd om de site een vrolijk tintje te geven.

Binnenkort zal ik ook iDEAL als betaalmethode toevoegen.

www.speelfeest-madera.nl

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb geprobeerd om zelf een website te bouwen met bijvoorbeeld Joomla oid, maar daarvoor heb ik te weinig verstand van programmeren. Vandaar dat ik me nu bij mijnwinkel.nl heb geregistreerd.

Uiteraard hebben er al bekenden van mij de site bekeken, maar ik zou graag een geheel frisse blik willen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

-

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn wel meer verkoopsites met houten speelgoed, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de meeste sites erg rommelig en onoverzichtelijk vindt. (Dit geldt niet voor allemaal, hoor! Jolena heeft een mooie site, maar zij zitten in Belgie)

Ik hoop dat ik een duidelijke, overzichtelijke site heb gebouwd. Het mag speels zijn; ik verkoop immers houten speelgoed.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Eigenlijk alles wat er bij jullie opkomt. Alle feedback is welkom; uiteindelijk zal mijn site er alleen maar beter van worden!

 

 

Durf in het diepe te springen, anders val je nooit omhoog!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je webwinkel ziet er leuk uit, maar die word-art-achtige-dingen vind ik onleesbaar en niet mooi staan. Hiermee bedoel ik bovenin je logo, op de beginpagina "speelfeest madera, feest voor de kleine geest" en "aanbiedingen". Dit komt niet erg mooi uit de verf en oogt erg rommelig naar mijn mening.

 

Wat ik persoonlijk mis is de navigatiebalk links als ik bij speelfeest, faq of contact ben.

 

Nog iets, als ik een bestelling in mijn winkelwagen doe, verzendkosten erbij, dan wordt er alleen over de aankoop BTW berekend en niet over de verzendkosten. Dit moet wel dus wellicht kan je dit nog veranderen?

Link naar reactie
  • 0

Als ik houtenspeelgoed wil gaan kopen via internet en ik zou uw site aanklikken is mijn eerste indruk een bak tekst terwijl ik allemaal plaatjes van speelgoed verwacht.

Eenmaal besloten om houten speelgoed te gaan kopen hoef ik niet meer gevoed te worden met informatie wat de voordelen hiervan zijn.

Ik realiseer me dat dit niet de aller leukste reactie is en ik weet ook niet of het volkomen terecht is wat ik schrijf maar uw vraag is wat ik ervan vind en puur omdat ik u en alle andere ondernemers het allerbeste gun hoop ik hiermee een eerlijk antwoord op uw vraag te geven.

PS het speelse word gedeelte vind ik ook goedkoop en onduidelijk.

Misschien is het wel leuk om een kind alle teksten en plaatjes te laten tekenen om in de speelgoedsfeer te komen?

In alle gevallen succes met ondernemen en excuus dat ik er niet kapot van ben.

Zet ‘m op!

Groet, joop

:-\

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Je noemt op je website erg vaag dat houten speelgoed beter is, en voordelen heeft.

Die precieze voordelen kan ik echter nergens op je site (iig niet duidelijk genoeg blijkbaar) terugvinden...

 

Nog iets, als ik een bestelling in mijn winkelwagen doe, verzendkosten erbij, dan wordt er alleen over de aankoop BTW berekend en niet over de verzendkosten. Dit moet wel dus wellicht kan je dit nog veranderen?

 

Hij heeft zn prijzen inclusief btw staan :) En hij verzendt via TNT post, die berekent geen btw, en een pakketje versturen kost precies 6,75. Dus staat prima zo lijkt me..

 

Ik zou nog wat opmerkingen plaatsen vwb vindbaarheid van je site, zoekmachineoptimalisatie, etc, maar ik zie dat je een MijnWinkel -achtig kant-en-klaar iets gebruikt, dus dan heeft het weinig zin om daarop in te gaan aangezien je er toch niets aan kunt doen ;)

 

TS, Succes!

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 0

De lap tekst bij de begin pagina komt, zoals joop de kock zegt, niet tot zijn recht op de beginpagina.

 

Als je op de homepagina komt kun je beter wat knallers en eventuele aanbiedingen erop zetten. Dit zal eerder triggeren om door te klikken.

 

Heb je bewust voor word-art gekozen i.p.v. een herkenbaar logo?

 

Op de site staan bijna alle kleuren van de regenboog (geel, roze, groen, blauw, grijs). Om een rustiger geheel te maken kun je een selectie maken uit een kleur en daar tinten uit halen.

 

Boven '10% korting..' staat een verdwaald en eenzaam woordje 'home'. Dit kun je weglaten, je banner boven klikbaar maken en home toevoegen in het menu zelf.

 

Ik kan ook niet filteren op bijvoorbeeld prijs bij de artikelen. Iets wat ik vaak als eerste doe bij een webshop :P

 

 

 

Verder ziet het er goed en overzichtelijk uit. Ik hoop dat je er wat mee kan :)

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Nog iets, als ik een bestelling in mijn winkelwagen doe, verzendkosten erbij, dan wordt er alleen over de aankoop BTW berekend en niet over de verzendkosten. Dit moet wel dus wellicht kan je dit nog veranderen?

 

Hij heeft zn prijzen inclusief btw staan :) En hij verzendt via TNT post, die berekent geen btw, en een pakketje versturen kost precies 6,75. Dus staat prima zo lijkt me..

 

Laat ik voor het voorbeeld even een print screen erbij pakken. Stel ik koop die vrachtwagen voor €20 incl. €3,19 BTW. Hierbij komt nog 6,75 verzendkosten. Als dit bedrag inclusief is betekend dit dat hier ook nog €1,08 BTW op zit, dus het totaal BTW is dan €3,19 + €1,08 = €4,27

 

Of anders gezegd, het totaalbedrag van het voorbeeld is €26,75 inclusief BTW. De BTW zou in dit geval €4,27 moeten zijn in plaats van de getoonde €3,19

BTW.thumb.png.bd83544c72d8a93e5c9679908dec941e.png

Link naar reactie
  • 0

Beste Sieptiel,

 

drie korte opmerkingen: ik zou de hardlopers of belangrijkste artikelen per productgroep op de voorpagina willen zien plus dat de kwaliteit van de foto's iets beter mag (bijvoorbeeld uniforme achtergronden en iets meer witruimte rond de producten). Drie: de kleur(contrast)en zijn allemaal wat vaag. Waarom kies je voor een vormgeving zonder duidelijke actieve links, roll-overs en bijvoorbeeld warme houtnerfachtergronden?

 

Ik mis tenslotte nog net het ultieme gevoel of de beleving van dat ik door een gezellige, goedgevulde winkel met houten speelgoed loop, ik zou dat op de website lekker proberen te overdrijven, nu is het nog niet overduidelijk dat je specialist in houten speelgoed met een breed assortiment bent. Maak bijvoorbeeld een aantal foto's met samenstellingen van een doorsnede van je assortiment.

 

Ik zou nog wat opmerkingen plaatsen vwb vindbaarheid van je site, zoekmachineoptimalisatie, etc, maar ik zie dat je een MijnWinkel -achtig kant-en-klaar iets gebruikt, dus dan heeft het weinig zin om daarop in te gaan aangezien je er toch niets aan kunt doen
FrankW, tijd voor een update van je kennis. Sieptiel, met behulp van handleidingen of een ontwikkelaar kun je nog een aantal standaard stappen zetten. Succes!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de opmerkingen tot zover.

Ik twijfelde zelf al een beetje over de lege zijkanten op de tabbladen speelfeest, contact en FAQ. Ik heb het nu aangepast, maar ik heb nu een probleempje met mijnwinkel (pagina speelfeest laat namelijk de productenlijst niet zien). Hier ga ik morgen mee bezig.

Ik heb zoekfuncties toegevoegd, maar weet nog niet of ik het zo laat staan. Mijnwinkel laat nu alle prijzen zien. Dat wil ik eigenlijk niet. Ik ga kijken of ik het voor elkaar krijg om groepen van prijzen te laten zien. (bijvoorbeeld <10 euro, 10-20, etc.)

Wat betreft de btw op de verzenndkosten; 0-10 kg kost 6,75; hier zit geen btw op. groter dan 10 kg 12,95 inclusief btw. Misschien moet ik het btw-overzicht weglaten in het bestelscherm? Als iemand de btw wil weten, kan ik dit zelf doorgeven.

De lap tekst op de startpagina ga ik aanpassen. Ik ben het ermee eens dat hier meer plaatjes moeten komen.

 

 

Durf in het diepe te springen, anders val je nooit omhoog!

Link naar reactie
  • 0

Je tagline/slagzin is wat cryptisch en zegt helemaal niets over houten speelgoed. Ik zou kiezen voor veelzeggende tagline zodat bezoekers in een oogopslag zien wat je aan biedt. Op je homepage verwacht ik voorbeelden van je producten en niet al die uitleg. Gecentreerde tekst leest niet lekker!

De navigatie zit niet helemaal lekker in elkaar (homepage is inmiddels verdwenen?). Twee zoekfuncties? Niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn. De prijzen staan kriskras door elkaar. Waarom niet laten zoeken in prijscategorieën.

Aanbiedingen laat je natuurlijk direct zien. Logo TNT is wat groot in verhouding tot de rest.

Productcategorieën staan willekeurig onder elkaar. Een productcategorie begint met een kleine letter en de rest met een hoofdletter.

 

Ik mis een privacy statement en ook informatie over de verzending, voordat ik over ga tot aankoop.

 

Verder mis ik informatie over voor welke leeftijd speelgoed geschikt is en of het op voorraad is. Hoe lang duurt het bijvoorbeeld voordat ik de producten ontvang?

 

Verder een taalfoutje: betaalt u uiteraard ipv betaald u uiteraard.

 

Leuk speelgoed trouwens

Ciao Catharina

 

 

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de btw op de verzenndkosten; 0-10 kg kost 6,75; hier zit geen btw op. groter dan 10 kg 12,95 inclusief btw. Misschien moet ik het btw-overzicht weglaten in het bestelscherm? Als iemand de btw wil weten, kan ik dit zelf doorgeven.

 

Dat er geen BTW op de verzendkosten zit is een misverstand die ik regelmatig tegenkom. De TNT brengt u bij het wegbrengen van een pakketje inderdaad geen BTW in rekening, dit wil niet zeggen dat wanneer u de verzendkosten (deels) door belast aan uw klant u hierover geen BTW hoeft te berekenen. Dit moet wel, het tarief hangt hierbij af van onder welk omzetbelastingtarief uw goederen vallen. In dit geval is het 19%.

 

Let er dus op dat je de BTW goed op je facturen specificeert en mocht je de verzendkosten van bijvoorbeeld €6,75 volledig willen door belasten moet je hier dus inclusief BTW €8,03 van maken. Op deze manier blijft er €6,75 over voor de verzendkosten en moet er €1,28 afgedragen worden aan de belastingdienst na de aangifte OB.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een aantal opmerkingen:

 

Ik zie sowieso dat de webshop in een iFrame op domein http://www.speelfeest-madera.nl/ wordt geladen. Dit is niet handig voor SEO en is ook helemaal niet nodig, domeinnaam kan simpel worden gekoppeld aan de webshop (http://help.mijnwinkel.nl/?page=125).

 

Verder zie ik een discussie over verzendkosten, volgens de wet moet er BTW over de verzendkosten worden berekend en wel het BTW percentage van het product met de hoogste BTW. Dus met 6% en 19% in de winkelwagen is het 19% BTW over de verzendkosten. In deze shop is BTW vast op 0% ingesteld.

 

Daarnaast is bij mijnWinkel.nl sitemaps in te stellen en met aanmelden bij Google kan je de Google verificatiecode bij mijnWinkel instellen waardoor de sitemaps van de webshop worden gebruikt door de zoekmachines (zowel voor de verschillende pagina's als ook voor alle producten). Zie http://help.mijnwinkel.nl/?page=hpage_sitemap.

 

Verder zou ik zelf, als je gebruik maakt van een standaard layout en geen eigen layout maakt, wat meer balans zoeken in de gebruikte kleuren voor de productlijst/meerinfo scherm en deze wat meer laten aansluiten bij de gele / bruinachtige tinten van de skin zodat het wat rustiger oogt.

 

Verder is een mooie homepage (eventueel laten ontwerpen door iemand) ook een goed idee omdat de eerste indruk van de consument een belangrijke is.

 

Groet,

 

mijnWinkel medewerker

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mambrio,

Dank voor je reactie. Aangezien jij Mijnwinkel medewerker bent, heb ik twee vragen aan je.

Waarom zie ik in een aantal tabbladen geen productenlijst, terwijl deze gelijk zouden moeten zijn aan de home pagina (=webshop). Bij het tabblad contact gaat dit wel goed?

Verder had ik het zoekscherm aangezet, maar deze wil ik weer uitzetten. Ik wil alleen het snelzoek menu linksboven. Het lukt mij alleen niet om dit zoekscherm weer uit te vinken?

Durf in het diepe te springen, anders val je nooit omhoog!

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Kan je mij even direct mailen op support@mijnwinkel.nl dan hebben we de vragen in ons ticket systeem en kan ik of mijn collega even verder helpen. Geef dan ook even je shopnummer er bij aan en als je aangeeft dat je met Marcel hebt gesproken dan komt het ticket op de goede plek.

 

Groet,

 

Marcel

Link naar reactie
  • 1

Hallo Sabine,

 

Ik heb even naar je algemene voorwaarden gekeken. Die mag je nog wel even aanpassen aan verkoop via een webwinkel. Nu zijn die gericht op verkoop via "gastvrouwen" met een "handgeschreven bon" waarbij de prijzen "op het speelgoed" staan, de consument "direct of binnen drie dagen aan de gastvrouw betaalt" en "drie dagen het recht heeft de koop te ontbinden".

 

Als jij het verkeerde product stuurt, vind ik het een beetje vreemd dat ik als consument dan de kosten voor retourzending moet betalen (9.2). Ook het feit dat de garantie alleen van toepassing is "voor gebruik binnen Nederland" (10.1) vind ik voor houten speelgoed merkwaardig overkomen. Dat jij de garantie beperkt tot maximaal de door jouw leverancier gegeven garantie (10.2) is volgens mij niet correct. Bij de uitsluiting van garantie vanwege weersomstandigheden ("extreme regenval of temperaturen") (10.4) heb ik ook mijn bedenkingen. Bij de aansprakelijkheid (11) sluit je wel heel veel uit, je beperkt die namelijk tot onderzoekskosten, kosten om je prestatie te herstellen en kosten ter voorkoming of beperking van de schade. Maar wat doe je met de eigenlijke schade? De toevoeging van "leidinggevende ondergeschikten" (11.7) begrijp ik niet, die horen toch bij "Speelfeest Madera"? Of wil je hiermee opzet of grove schuld van "niet-leidinggevenden" uitsluiten?

 

Verder wat taalfouten in die voorwaarden, bijvoorbeeld in 5.1 "de consument betaald" en in 6.2 moet het werkwoord meervoud zijn ("bevatten"). En in 6.1 is mij niet duidelijk over welke "voorgaande situaties" je het hebt. De eerste zin van 10.8 loopt niet goed.

 

De tekst die je bij de BTW opgave gebruikt vind ik niet duidelijk. Ik snap wat je bedoelt, maar als ik voor 18 euro bestel (incl. BTW) staat er "19% BTW van € 18,00 = € 2,87" en dat leest alsof 19% van 18 euro 2,87 is.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk; sterker nog; die liggen al klaar, moet ik alleen nog uploaden

Tja, dat risico loop je natuurlijk altijd als je uitgebreid reageert. ;)

 

De nieuwe voorwaarden zijn wel erg doorspekt met Belgisch taalgebruik, komen waarschijnlijk oorspronkelijk van j*l*n*.be of van f*toys.nl (die ze naar ik aanneem van de eerstgenoemde site heeft gekopieerd)? Ik zou daar nog even een Nederlandse stofkam overheen halen (en dan meteen de tik- en taalfouten eruit halen). In Artikel 3 noem je veel meer betalingsmogelijkheden dan je daadwerkelijk aanbiedt. Artikel 7 roept bij mij vragen op. Volgens mij kun je als verkoper je aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid niet verleggen naar de fabrikant danwel volledig uitsluiten.

Link naar reactie
  • 0

Het zijn inderdaad (vrij letterlijk) onze voorwaarden... ik vind het zelf toch altijd best jammer om te zien hoe mensen zomaar hele stukken tekst overnemen, kruipt best wat tijd en werk in. Ooit stelden we vast dat de contact-link niet was aangepast, die linkte nog wel gewoon door naar onze site ::)

Even reageren met betrekking tot artikel 7: de aansprakelijkheid voor het artikel zelf berust bij de fabrikant. Wanneer er problemen zijn met een artikel, dan zorgen wij uiteraard wel voor een oplossing (ruilen, terugnemen en terugbetalen), wij blijven dus contactpersoon voor de klant, maar de fabrikant is aansprakelijk voor de degelijkheid van het artikel en ook wanneer er bijvoorbeeld artikelen moeten worden teruggeroepen.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst allemaal de beste wensen voor 2010!

Ik heb mijn website weer aangepast, zouden jullie nog eens willen kijken en je mening willen geven? (www.speelfeest-madera.nl)

De algemene voorwaarden zijn meteen aangepast; hier heb ik Liesbeth ook een berichtje over gestuurd...

Kleurgebruik op de pagina laat ik bewust zo.

Verder weet ik dat mijn domeinnaam nog niet goed is gekoppeld aan dit webadres; daar ga ik komende week mee bezig.

Ik ben momenteel bezig om de foto;s te verbeteren; witte achtegronden, bijvoorbeeld.

Ik heb de kop veranderd en heb de tagline aanngepast.

Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen!

Alvast dank!

Durf in het diepe te springen, anders val je nooit omhoog!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook even een kijkje genomen, en ik vind de site er goed uit zien. Er zijn een paar kleine dingetjes die me opvallen:

 

-het tekstblok bovenin""...........spelen met hout" ziet er niet zo netjes uit, er is geen strakke overgang tussen het geel van de letters en de achtergrond.

 

-de foto's zijn niet allemaal even netjes. Het zijn natuurlijk enorm veel artikelen, maar zeker voor dit soort spullen is een simpele lightbox en een paar lampen zeker een goede investering. Maar ik had begrepen dat je daarmee ook aan de slag gaat?

 

-de ballonnetjes met test, vind ik persoonlijk niet zo mooi staan, het oogt mi wat amateuristisch.Het is wel duidelijk dat mensen aan de linkerkant moeten klikken voor meer producten. Ik zou er liever een aantal spelende peuters op een rijtje zien of zoiets dergelijks.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.