• 0

Financiering buitenland

Gast Verwijderd account

hallo

 

Hier een newbie op het forum.

Ik ben eigen ondernemer in Nederland, en werk als freelance technicus. Ik heb dus geen bedrijfskapitaal of bedrijfspand oid.

 

Nu wil ik over enkele tijd (max 3 jaar) proberen een bedrijf op te zetten in het zonnige Spanje, waar ik mijn technische vaardigheden goed kan laten gelden.

Qua werk is het geen probleem, er is vraag voldoende.

Het probleem is alleen, ik heb werkelijk geen idee hoe ik zo iets moet opzetten, en hoe ik mijn bedrijf zou kunnen financieren. Ik moet toch wel een aantal kosten maken voordat ik geld kan verdienen. Maar welke bank leent mij nou geld? Ik heb geen eigen huis of ander onderpand, en in Spanje ben ik een buitenlander die ook niet snel geld zou kunnen loskrijgen bij banken.

Ik ben dus aangewezen op zg zakenpartners, maarja, zijn die te vertrouwen? Hoe pak ik zo iets aan?

 

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij op mogelijkheden kunnen wijzen of naar websites kunnen dirigeren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Alexdm,

 

Laat ik even wat vragen stellen.

 

 

Waarom wil je naar Spanje?

Wat weet je van je concurrenten in Spanje?

Heb je al gezocht naar mogelijkheden om een bedrijf in Spanje over te nemen?

Heb je al gedacht aan het opzetten van een filiaal in Spanje?

 

Groet,

 

Michael Klijn.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0

Even heel (te?) simpel gedacht van mij

 

Je wilt over drie jaar daarheen. Je zegt dat je hier in Nederland als freelance technicus aan het werk bent. Ik ga er dan gemakshalve van uit dat je niet veel investeringen hebt hoeven doen voor je huidige activiteiten.

 

Kun je dan niet gewoon 3 jaar zo veel mogelijk gaan sparen en met dat geld op dezelfde wijze de eerste periode in Spanje doorkomen? Volgens mij heb je dan namelijk net zo veel/weinig kosten als hier in Nederland. Ik ga er tenminste van uit dat je dan ook full-time daar wilt gaan zitten.

 

Lening zul je dan niet nodig hebben toch? Maar misschien denk ik te simplistisch, kun je je plannen iets uitgebreider omschrijven?

 

Ronald

 

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo.

 

Bedankt voor de eerste reacties.

De reden dat ik naar Spanje wil is omdat ik het gewoon een erg mooi land vind, en op Mallorca zou willen gaan wonen.

 

Op Mallorca is slechts 1 groot bedrijf dat hetzelfde werk doet als ik, namelijk het technisch begeleiden van de vele artiesten daar, en het inrichten en ontwerpen van Discotheken. De kwaliteit van hun werk is echter zo verschrikkelijk slecht, dat ik ontzettend zeker weet dat wanneer ik mijn eigen bedrijf daar begin, ik in no-time een kleine groep vaste klanten heb verworven. De enige reden dat dat bedrijf zoveel klanten heeft is omdat er gewoonweg niets geen concurentie is voor hun.

 

Ik heb al wat goede reacties gehad van bepaalde toekomstige klanten. Om hun echter van dienst te kunnen zijn dien ik zelf eerst apparatuur aan te schaffen, en , nog belangrijker, moet ik ruimte hebben wat als werkplaats kan dienen, met een aantal kleine faciliteiten daarbij.

 

Het verschil met mijn werk hier in Nederland is dat ik altijd van apparatuur van andere verhuurders afhankelijk ben. Dat is hier geen probleem, maar de kwaliteit van de apparatuur op Mallorca laat van alles te wensen over, en kost me alsnog redelijk wat geld om het te huren. Ik kan dus ook geen huurprijs in mijn zak steken om mijn eigen apparatuur te kunnen afbetalen. Ik zal dus moeten investeren in apparatuur. Ondertussen heb ik dan ook nog mijn vaste lasten zoals woonruimte en bedrijfsruimte (hoe klein ook)

Natuurlijk probeer ik veel te sparen in deze jaren, maar mijn salaris is niet van een dergelijke hoogte om daar veel van over te houden.

 

Maar over het opzetten van een filiaal in Spanje ben ik wel benieuwd. Je spreekt dan je kapitaal in Nederland aan (als ik die had) Ik zou dus hier een bedrijf moeten opzetten, want het verkrijgen van een lening hier zou gemakkerlijker zijn, denk ik. Is dit een mogelijkheid?

 

Hopend op bruikbare reacties...

Link naar reactie
  • 0

Beste Alex,

 

 

Je hebt al een bedrijf in Nederland.

 

Je verricht werkzaamheden voor klanten in Nederland. Dat kan ook voor nieuwe klanten in Spanje. Heb je kapitaal nodig ga dan met je bank praten over het feit dat je opdrachten uit Spanje krijgt en dat je moet investeren in werkmaterieel.

 

Groet,

 

 

Michael.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.