• 0

Is mijn logo na 10 jaar nog up-to-date?

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het kan in ieder geval geen kwaad om hem technisch even aan te passen. Het logo is erg vlekkerig door de JPEG artifacts, en de letters aan de onderkant kunnen ook een heel stuk netter. Ik zou dan ook gelijk even je website onder handen nemen, met een paar uurtjes heeft een goede designer al een veel betere website voor je.

 

Ik ben het hier volledig mee eens.

Link naar reactie
  • 0

Het logo spreekt mij nu niet zo aan. Design van de site ook niet (sorry :-\, maar je vroeg feedback toch?)...

 

Mocht je er mee aan de slag willen en niet teveel willen uitgeven, dan kan ik je Logomatch aanraden. Heb er zelf 2 logo's (Waardemakers en Excellent HR) vandaan en krijg er goede reacties op. Ik zet de links er gewoon bij, want HL linkt toch al naar deze sites door en linkje extra haalt niks uit.

 

Ontwerp van een logo kostte € 200,- + € 40,- voor plaatsen van de ontwerpwedstrijd. Maar ze kunnen ook complete websites designen (en misschien ook wel bouwen). Maar goed, dat was de vraag niet.

 

Ik ben via HL bij Logomatch terecht gekomen. Uit onvrede over een 'reclamebureau' die 13 in dozijn logo's 'ontwierp' (= gejat, zie ze nog regelmatig voorbij komen), daar 2 maanden voor nodig had en me daar een heeel hoge rekening voor stuurde. Logomatch is snel, een stuk beter en veel goedkoper (nee, ik heb geen aandelen in de tent).

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

De algemene huisstijl inclusief het logo kan wel een 'restyling' gebruiken.

 

Vraag is natuurlijk of je graag wil investeren in het bedrijf en deze wil laten groeien in de toekomst.

Als deze vraag met een volmondig JA wordt beantwoordt zou ik snel aan een verbetering van de uitstraling gaan werken.

 

Eerdere reacties brengen goede mogelijkheden naar voren. Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Het is een beetje een slordig logo. (verschillende diktes van letters, rare spatiëring en lettergrootte.)

 

Maar er is maar 1 iemand die kan bepalen of je je logo moet wijzigen en dat ben je zelf ;)

 

Als je zou gaan voor een nieuw/restyle logo kun je wellicht gelijk je site meenemen zodat het meer samenhangt. De site straalt niet echt professionaliteit uit.

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeker het logo laten restylen en een nieuwe site in delucht zetten. Dit om een professionele look te krijgen en inderdaad met de tijd mee te gaan. Dit alles hoef niet duur te zijn, er zijn genoeg freelancers die deze job voor een aantrekkelijke prijs doen. Voor de site zou ik een mooie template uitzoeken met wat kleine aanpassingen kom je dan al een heel eind...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een tijdje geleden een naamlogo laten maken door Arno van Mediascape (https://www.higherlevel.nl/profiel/u/Mediascape) en was niet te duur uit en ben er erg tevreden over.

 

Leuk logo. Ik had aanvankelijk ook een W-grafiek in gedachten... Zat ook bij de ontwerpen die ik via Logomatch binnenkreeg. Maar mijn huidige logo past m.i. beter bij bedrijfsovername.

Link naar reactie
  • 0

Zowel de site als het logo zou ik inderdaad wijzigen. Zorg ervoor, als je een nieuw logo laat maken, dat je vraagt om een EPS bestand. Dan kun je het logo zo groot of klein maken als je wilt, zonder dat de kwaliteit eronder heeft te lijden.

 

Ik kan EstherDesigns uit Groningen van harte aanbevelen. http://www.estherdesigns.nl/ zij hebben vaker logo's voor mij ontworpen.

Esther maakt ook regelmatig logo's voor mij. Ik kan haar zonder twijfel aanbevelen. Daarbij werkt zij op een no cure no pay basis, dus er is geen enkel risico. Niet dat dat het geval zal zijn, want zoals ik haar ken blijft ze doorgaan totdat de klant volledig tevreden is. :)

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Voordat iedereen je hier een nieuwe huisstijl loopt aan te smeren: waarom vraag je het? Heb je er wel eens commentaar op gehad van je klanten? Of vergelijk je met bedrijven in dezelfde branche?

Een logo kun je beter niet zomaar veranderen. Aanpassen wel. Beetje styleren. Maar 'oude' logo's zijn op een gegeven moment ook een statement, in die zin dat ze laten zien dat je een 'oud' bedrijf bent en je niet geeft om modernistische prietpraat en designgekunkel.

 

Samengevat: er moet wel een goede reden zijn om tot wijziging over te gaan.

 

En aan al die reaguurders die meteen al iets in gedachten hebben: weten jullie wel waarover jullie het hebben? Bloody shame om iemand iets aan te bevelen terwijl je nog nooit kennis hebt gemaakt met het bedrijf en de markt!

 

Voor de moderators: Wat is dat nu weer voor vage onderwerptitel? En rubriek? Dat laat je toch niet staan?

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Bloody shame?

 

Ik hoef geen kennis van de markt te hebben om te zien dat dit logo aan vernieuwing of opfrissing toe is.

 

Buiten het feit dat er technisch behoorlijk wat aan schort is het ook echt uit de tijd.

Sommige logo's zijn tijdloos, dit niet.

 

Ben heel de dag met logo's en vormgeving bezig dus weet er wel iets van.

 

En zoals gezegd, er zijn legio ontwerpers die graag iets moois voor je maken.

Eventueel gebaseerd op dit logo.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn logo is 10 jaar oud, moet ik hem wijzigen of zo laten?

 

Ik zou het rood van het logo lichter maken, kiezen voor een ander lettertype dat professioneler overkomt, en tenslotte een kleine afbeelding van een bestelwagen op de achtergrond als layer.

 

Verder is de website outdated, wat prospects kan afschrikken. Een basic layout dat een beetje modern oogt is naar mijn mening voldoende. De mensen komen nog steeds voor de inhoud.

 

De zoekmachine optimalisatie is niet goed. Kijk bv naar http://www.transmoto.nl/scs.htm waar het htm-bestand op zich nietszeggend is. Een verbetering zou zijn http://www.transmoto.nl/special-courier-service.htm of nóg beter een Nederlandstalige benaming wat prospects in één oogopslag kunnen herkennen.

De html titel is van belang bij zoekmachine optimalisatie en deze is bestemd voor trefwoordcombinaties. Van belang: de meeste zoekmachinebezoekers kijken eerst naar de titel alvorens te klikken, en dan gevolgd door de inhoud.

 

De eerste pagina (Home) zou ik meer opvullen en daarna verwijzen naar de diensten.

 

Als ik op "Filmpjes" klik, krijg ik filmpjes te zien over honden. Maar volgens http://www.transmoto.nl/watistransmoto.htm zet het bedrijf nu uitsluitend auto's in voor het vervoer... ;) Filmpjes en Freeware is leuk als het relevant is, maar anders zou ik het weglaten omdat het niet professioneel overkomt.

 

Link naar reactie
  • 0

Een logo is belangrijk dat is een gegeven, als het goed is geef het logo direct een seintje naar je hersenen dat zegt: dit is dat bedrijf met die mensen enz.

Het duurt natuurlijk altijd wel even voordat het zover is om de link te kunnen leggen.

U voert dit logo al 10 jaar en in deze tijd hebben de mensen de tijd gehad om het beeld van uw bedrijf bij het logo te plaatsen

Daarom vind ik ongeacht hoe het logo eruit ziet het zonde om het te veranderen. Ik zie dat er diverse reclame mensen u van advies dienen maar iedereen gaat voorbij aan een oeroude vuistregel waar niet aan te sleutelen is namelijk: de kracht van reclame is het herhalen hiervan!

Als het een nieuw bedrijf met een nieuw logo zou zijn is het een andere zaak maar als u verandert van logo gooit u deze 10 jaar weg.

Groet joop

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Niet mee eens.

 

Je bestaande klanten kennen jou en je bedrijf al (en vinden het logo waarschijnlijk ook al jaren lelijk :-)

 

Het gaat om nieuwe klanten en die hebben geen boodschap aan het feit dat een logo al tien jaar gebruikt wordt.

 

En nogmaals, sommige logo's zijn tijdloos maar dit logo zeker niet.

 

ps. Bedrijven die veranderen van huisstijl en logo komt vaker voor dan je denkt. Meegaan met de tijd heet dat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.