• 0

Nieuw concept Nederland-winkelt.nl, Groningenwinkelt.nl

Wij zijn met een nieuw concept gestart voor kleine winkeliers. Dit concept gaan wij allereerst uitrollen in de provincie Groningen, daarna volgt de rest van Nederland. Groningenwinkelt.nl (en gelijktijdig Nederland-winkelt.nl, daarna o.a. Amsterdamwinkelt.nl, Rotterdamwinkelt.nl) biedt een oplossing, waarbij kleinere winkeliers hun aanbod presenteren op de webwinkel Groningenwinkelt.nl. Groningenwinkelt.nl is een webwinkel voor en door de kleinere winkeliers. Door gezamenlijk te opereren kunnen ze tegen minimale kosten toch de beschikking hebben over een webwinkel (met eigen afgeschermd gedeelte). De kosten per maand zijn €25,00 en 3% van de gerealiseerde omzet (wordt voor een deel weer geïnvesteerd in online marketing). Wij willen graag weten wat je er van vindt? Opmerkingen of suggesties zeer welkom. Informatie is te vinden op www.viaworks.nl/informatiegroningenwinkelt.html

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook even gekeken op sidn... assenwinkelt en emmenwinkelt zijn ook nog vrij... (om het maar even op het noorden te houden)

 

De meerwaarde van verschillende aanbieders op 1 site zie ik ook wel. (Denk ook aan IRL keukenboulevards, meubeldorpen, autoboulevards etc etc)

 

@René

AdWords ben ik zelf ook geen fan van alleen in de eerste paar maanden van een webshop moet je wel iets doen om een beetje reuring te krijgen en dan is AdWords zo gemakkelijk te gebruiken en in te stellen.

 

@Bas

In principe is elke winkel op deze manier op te zetten. Met de juiste software en een goede SEO kom je een heel end in de rankings van Google & Co., zeker als de ondernemer zelf actief bezig is met de internetshop (actief op fora, blog en/of twitter regelmatig bijhouden etc.). + dat je in mijn voorbeeld zelfs nog voor meer dan 1600,- kan spenderen aan AdWords of andere vormen van online marketing om de shop naamsbekendheid te geven.

 

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Belachelijke hoge kosten inderdaad en ik lees heus wel goed.

 

Rekenvoorbeeld:

 

Eén van mijn eigen shops heeft in het eerste jaar een omzet gedraaid van € 50.000,- met 1100 betalende klanten in een segment waar de marges nog (redelijk) goed zijn. De kosten die ik zou hebben gehad bij jullie:

 

12 x 25,- = 300,-

3% x 50.000,- = 1.500,-

ik ga er even vanuit dat ik wel de transactiekosten moet betalen voor iDEAL & EC/MC betalingen. Voor het gemak € 0,75 per transactie = 1100 x 0.75 = 825,-

 

Totaal: 2625,-

 

Nu dan de kosten die ik daadwerkelijk gemaakt heb:

 

Hosting + domein: 35,-

software: gratis

private ip: 50,-

ssl certificaat: 30,-

site design + installatie: 995,- (eenmalig)

iDEAL abo: gratis (ING Advanced) (Creditcards via PayPal)

transactiekosten: 825,-

 

totaal: 940,- + 995,- eenmalig = 1935,-

 

kosten latere jaren: 940,- + inflatiecorrectie

 

Met andere woorden jullie oplossing is bijna 3 x duurder.

 

Dank je eentje, hier kan ik wat mee. De transactiekosten zijn bij ons inbegrepen, die vallen dus weg. Als ik snelle rekensom maak kosten 1e jaar bij ons €1.800,00 tegen €1.935,00 die je zelf aan kosten, dus zijn we dan goedkoper. Het percentage is bij ons nog enigzins variabel omdat het moeilijk in te schatten is met een dergelijke site wat de kosten zijn voor support en beheer, dus daar willen we naar kijken. In het 2e jaar idd goedkoper zo op het eerste gezicht. Ik neem je reactie ter harte en ga kijken of we daar wat aan kunnen doen. Heb nog wel een aantal vragen?

 

Wat zijn je kosten overigens voor Paypal? Volgens mijn informtie zijn die tarieven nl.:

3,4% + € 0,35 voor transacties van €0,00 tot €2500

van €2.500,01 - € 10.000,00 2,9% + € 0,35 per transactie

€10.000,01- €50.000 2,3% + €0,35

 

Bron: Paypal

 

Kun je dan ook aangeven wat je kwijt was aan paypal (even uitgaande van de omzet van 50.000.000 zouden we dan de volledige 3% kwijt zijn aan de kosten voor Paypal.? Met 1100 betalende klanten in jouw voorbeeld 2,3% van €50.000,00 +1100*0,35= €1.535,00 aan kosten. Dat is meer dan 3% wat wij dan kwijt zouden zijn). Dus zou ik heel graag willen weten wat je daarvoor aan kosten kwijt bent.?

 

 

 

Graag wil ik ook van je weten wat je betaald voor aanpassingen op je website? Die zijn bij ons nl ook inbegrepen in de prijs

 

Ook zou ik graag van je willen weten welke webwinkel software je gebruikt? En of je aangesloten bent bij thuiswinkelwaarborg? (ook die kosten zijn bij ons inbegrepen (vanaf €150,00 per jaar plus de certificering per jaar à minimaal €290,00 voor een aspirant lid; €290 p.j. voor een lid)

 

Zie je reactie graag tegemoet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb idd niet alle steden geregistreerd, maar die steden die wij het belangrijkst vinden. Het is ondoenlijk om alle steden te registeren, dat zou in dit stadium kostentechnisch onverantwoord zijn. Als je kijkt op sidn en je zoekt Amsterdamwinkelt.nl, Utrechtwinkelt.nl, Zwollewinkelt.nl, Denhaagwinkelt.nl, Rotterdamwinkelt.nl, Maastrichtwinkelt.nl, etc. dan zijn die gewoon geregistreerd. Ook dat heeft te maken met keuzes.

 

Overigens hoop ik niet dat sommigen een webwinkel hebben van OS commerce. Daar worden wij nl. niet blij van, maar dat is onze persoonlijke mening

Link naar reactie
  • 0

Even flauw:

Nieuw concept, we maken 1 grote winkel waar alle winkeliers hun producten kunnen verkopen! 1 Kassa aan het eind en 1 reclame folder voor iedereen.... 8)

 

Ik blijf een beetje ongezouten:

Als ik in een hoofdstraat zit, kost mijn Levi's spijkerbroek misschien wel een paar euro meer dan bij een winkel achteraf, maar doordat mijn naam, presentatie en locatie beter is dan die concurrent, kom ik daar mee weg. Of misschien kost hij evenveel, maar verkoop ik er per jaar gewoon wat meer.

 

Het hele concept gaat ervan uit dat een webshop massa worst is en dat het onderscheidend vermogen van een winkel (en helemaal de fashion winkel waar je sterk naar refereert in je pdf) praktisch gezien 0 is en dat het om de producten gaat. Daar wil ik wel een vraagteken bij zetten:

 

Hoe kan jouw online shop vergeleken worden met coolcat, we, De Bijenkorf, Miss Etam via Wehkamp, hunkemoller, Hema, Dixons ,Kijkshop en anderen1?

 

De discussie hierboven over €25,- en 3% is ergens ook compleet loos, want ik denk dat de websites/partijen die ik net noemde samen al meer dan een miljoen per jaar uitgeven aan professionele webshops. Ik moet me dan ook aansluiten bij 'eentje'. De grote jongens zijn al voorzien in een webshop, dus de grote trekkers mis je al. Dan blijven de leuke kleine winkeltjes over, die het vooral moeten hebben van het "leuk en excentriek" zijn met de unieke koopjes. "Lekker rondneuzen" enzo. Jouw webshop straalt daar weinig van uit. Zonder meteen je design/layout de grond in te willen boren, maar "spannend" of "leuk" zijn niet de woorden die bij mij opkomen. Eerder degelijk of zelfs standaard.

 

Het verhaal over gezamenlijke marketing is een wassen neus en is bijna misleidend. Als je zoekt op "kleding online" zul jij never nooit niet kunnen concurreren met de namen die daar staan. Zelfs al zou je ze eruit bieden, dan nog is de kans groot dat ze gaan voor de A-merken. Dan met SEO ze aftroeven? Als de helft er niet aan doet, word je dus door de andere helft ingehaald. En die merken hebben flink wat meer digitale footprint dan jouw website.

 

Begrijp me niet verkeerd, er is zeker ruimte voor goede initiatieven op het gebied van online webwinkelen en de vertaling van fysiek naar online en terug. Een goed concept, goed uitgewerkt met een innovatief verdienmodel is te doen, maar ik (en dat is persoonlijk) vind het alle drie niet van toepassing hier:

Het is geen goed concept, want je slaat al het onderscheidend vermogen van winkels plat, het is niet goed uitgewerkt, het is een standaard webshop opgeleukt met wat iStock fotootjes en je verdienmodel is ook niet nieuw, ook niet voor deze markt.

 

1 Sorry voor de lange lijst, het was even sport om er zoveel mogelijk in korte tijd te bedenken...

Link naar reactie
  • -1

Even flauw:

Nieuw concept, we maken 1 grote winkel waar alle winkeliers hun producten kunnen verkopen! 1 Kassa aan het eind en 1 reclame folder voor iedereen.... 8)

 

Ik blijf een beetje ongezouten:

Als ik in een hoofdstraat zit, kost mijn Levi's spijkerbroek misschien wel een paar euro meer dan bij een winkel achteraf, maar doordat mijn naam, presentatie en locatie beter is dan die concurrent, kom ik daar mee weg. Of misschien kost hij evenveel, maar verkoop ik er per jaar gewoon wat meer.

 

Het hele concept gaat ervan uit dat een webshop massa worst is en dat het onderscheidend vermogen van een winkel (en helemaal de fashion winkel waar je sterk naar refereert in je pdf) praktisch gezien 0 is en dat het om de producten gaat. Daar wil ik wel een vraagteken bij zetten:

 

Hoe kan jouw online shop vergeleken worden met coolcat, we, De Bijenkorf, Miss Etam via Wehkamp, hunkemoller, Hema, Dixons ,Kijkshop en anderen1?

 

De discussie hierboven over €25,- en 3% is ergens ook compleet loos, want ik denk dat de websites/partijen die ik net noemde samen al meer dan een miljoen per jaar uitgeven aan professionele webshops. Ik moet me dan ook aansluiten bij 'eentje'. De grote jongens zijn al voorzien in een webshop, dus de grote trekkers mis je al. Dan blijven de leuke kleine winkeltjes over, die het vooral moeten hebben van het "leuk en excentriek" zijn met de unieke koopjes. "Lekker rondneuzen" enzo. Jouw webshop straalt daar weinig van uit. Zonder meteen je design/layout de grond in te willen boren, maar "spannend" of "leuk" zijn niet de woorden die bij mij opkomen. Eerder degelijk of zelfs standaard.

 

Het verhaal over gezamenlijke marketing is een wassen neus en is bijna misleidend. Als je zoekt op "kleding online" zul jij never nooit niet kunnen concurreren met de namen die daar staan. Zelfs al zou je ze eruit bieden, dan nog is de kans groot dat ze gaan voor de A-merken. Dan met SEO ze aftroeven? Als de helft er niet aan doet, word je dus door de andere helft ingehaald. En die merken hebben flink wat meer digitale footprint dan jouw website.

 

Begrijp me niet verkeerd, er is zeker ruimte voor goede initiatieven op het gebied van online webwinkelen en de vertaling van fysiek naar online en terug. Een goed concept, goed uitgewerkt met een innovatief verdienmodel is te doen, maar ik (en dat is persoonlijk) vind het alle drie niet van toepassing hier:

Het is geen goed concept, want je slaat al het onderscheidend vermogen van winkels plat, het is niet goed uitgewerkt, het is een standaard webshop opgeleukt met wat iStock fotootjes en je verdienmodel is ook niet nieuw, ook niet voor deze markt.

 

1 Sorry voor de lange lijst, het was even sport om er zoveel mogelijk in korte tijd te bedenken...

 

Dank je voor je opmerkingen. De regionale webwinkel is juist waarmee ze zich nog wel kunnen onderscheiden. De impressie is overduidelijk een impressie, zo staat het ook op de website. En meningen over het design en layout zijn volgens mij persoonlijk, als jij het niets vind is dat prima. ( niet iedereen kan alles leuk vinden). De reacties van consumenten en de winkeliers waar we het aan hebben laten zien, zijn in ieder geval enthousiast. Wij geloven er gezien de reacties in de markt wel in, maar willen het concept wel finetunen voor live. Vandaar de initiele post.

 

Vind het nogal wat om te zeggen dat gezamenlijke marketing een wassen neus en misleidend is. Onze ervaring is dat ook grote organisaties soms niet begrijpen hoe je online moet marketen. Of zijn grote organisaties heilig? Volgens mij heb je gezamenlijk in ieder geval meer slagkracht dan één winkelier. Wij hebben zelfs ervaringen met een klant met een simpele Wordpress installatie gewoon bovenaan in de adwords campagne komt, ondanks dat er grote partijen als Vodafone, KPN, etc. zijn. Met een goede CTR. Als je zoekwoorden gebruikt die de massa gebruikt kom je idd bijna niet bovenaan (naast dat het je heel erg veel geld per klik kost (kom voorbeelden tegen van ondernemers die €8,00 per klik betalen), ook al is dat ook weer mede afhankelijk van je webpagina en de content van je Ad. Ik wil niet in detail treden, maar hoeveel geld je betaald bepaalt niet hoe hoog je komt in de ranking bij google. Ook bij grote bedrijven hebben ze niet alle kennis in pacht. Heb diverse grote softwaretrajecten gedraaid bij grote ondernemingen en weet dat oplossingen die daar worden bedacht soms onbegrijpelijk zijn.

 

Misschien vind je discussie over de tarieven onbelangrijk, wij vinden van wel, aangezien we hier wel te maken met de kleine winkelier en die vind zijn portemonnaie wel belangrijk. Vraagje? Wat betaal je voor een toplocatie (tussen de €45.000 en €100.000 per jaar(schatting afhankelijk van de stad)). Als je dan een paar spijkerbroeken meer verkoopt, verdien je nog altijd minder, om even flauw te zijn.

 

Bovendien, het is geen vervanging van de bestaande winkels, maar een toevoeging van een extra online winkel

 

En voor alles geldt, niet iedereen vind het leuk en niet alles slaagt.

 

Dus graag meer reacties van iedereen hoe wij de website kunnen finetunen en met welke features. We hebben inmiddels al aardig wat input waarmee we kunnen finetunen. Wij willen jullie daar alvast heel erg voor bedanken.

 

Bovendien "1 grote winkel waar alle winkeliers hun producten kunnen verkopen! 1 Kassa aan het eind en 1 reclame folder voor iedereen.... "....was het maar zo

Link naar reactie
  • 0

@bas

Je schrijft "Wat ik dus niet helemaal zie is waarom ik me bij winkelen in Groningen zou moeten aanmelden als er al een branchespcialist is die zich op marketinggebied specifiek op mijn doelgroep mikt? wat is dan de meerwaarde?"

 

Ik zou graag willen weten hoe je dat ziet in het kader van een grootwinkelbedrijf met 50000+ artikelen? Mijns inziens krijgen die veeel meer bezoekers dan een kleine website? Dat is dan, voor een deel toch de meerwaarde, meerdere producten in één keer bestellen? Graag hoor ik hoe jij daar tegenaankijkt?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Edwin,

 

Ik blijf worstelen met een aantal praktische en logistieke punten.

 

1) Als er iets verkocht is krijgt de winkelier een orderformulier. Dat komt naar ik aanneem binnen via de mail. Op het moment dat het artikel via de webwinkel verkocht is, is het ook al betaald (iDeal). Wat doe je als het artikel inmiddels uit de 'stenen' winkel is verkocht? In sommige branches kan de winkelier die producten bij zijn leverancier nabestellen, maar in de kledingbranche is dat bijna nooit het geval (is in ieder geval mijn ervaring als consument).

 

2) Wat doe je met een gecombineerde bestelling voor producten met verschillende levertijden? Wacht je tot alles binnen is voor gezamenlijke verzending of stuur je de producten één voor één? Wie betaalt de extra verzendkosten in dat geval, kan de klant daarvoor kiezen? En waar bewaar je de intussen aangeleverde producten totdat alles binnen is? Dat lijkt me logistiek nog wel een uitdaging.

 

3) Hoe vindt het transport plaats van bestelde goederen tussen de winkel en jouw magazijn? Gaat dat de hele dag door (per bestelling) of heb je tijdvakken waarin dat kan gebeuren? Kan de kleine winkelier de spullen ook 's avonds brengen? Of laat je de spullen ophalen? Wie betaalt de kosten daarvan? Als ik als winkelier eerst de verzend-/transportkosten moet betalen van mijn winkel naar jou en dan nog (een deel van) de verzendkosten naar de klant, wordt het dan geen dure grap?

 

4) Hoe verdeel je de verzendkosten over de winkeliers bij gecombineerde bestellingen? Delen door het aantal bestellingen lijkt niet altijd handig, bijvoorbeeld bij een bestelling van een plasma-tv en een kookwekker. En wie draagt de verzendkosten van de retouren?

 

5) Ik neem aan dat voor ieder gekocht product de algemene voorwaarden van de betreffende winkelier gelden? Geeft dat nog problemen bij gecombineerde leveringen? Als één product uiteindelijk niet geleverd kan worden, heeft de klant dan het recht om de hele bestelling te annuleren? En stel dat er iets misgaat met een verzending (beschadiging, zoekraken), ligt de verantwoordelijkheid dan bij jou of bij de winkelier?

 

Sorry, alleen maar vragen ...

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Een 1,5 jaar geleden heb ik enthousiast meegedaan aan het online warenhuis Sjopper punt nl.

Daar is echt veel marketing e.d. ingestopt. Ik heb er in een jaar tijd 3 orders van gehad.

Een paar maand geleden is de stekker er door sjopper uitgetrokken. Gelukkig maar. Het werkt gewoon niet.

 

De winkeliers die je benaderd hebt en positief zijn: doen die al wat online? Ik denk namelijk van niet. En als er dan iemand langskomt met een mooi verhaal, is men snel geneigd om enthousiast te worden 'want ja, dat moeten wij ook doen, online!'

Makkelijk, alles staat klaar, betaalopties en al!

En dan komt er een order binnen voor die leuke gele Kadett (modelauto). Verdikkeme, die is net uitverkocht in de winkel. Mailtje naar klant, helaas, uitverkocht. Geld maar weer terugboeken.

Het is een leuke aanzet om ondernemers te laten ruiken aan het online fenomeen, maar als 't serieus wordt, zijn dergelijke initiatieven een drama, puur in het up to date houden van je artikelen. Daar gaat tijd in zitten, hoe je het wendt of keert. De eerste keer gaat men enthousiast aan het tikken en foto's maken. Ik ben benieuwd of de gemiddelde ondernemer na een jaar nog zo enthousiast is met het updaten van het assortiment online...

 

Ow wacht, er schiet mij een andere, heeeel belangrijke vraag binnen:

Wat is het doel van de site: bekendheid voor de deelnemers, of omzet genereren (online!) voor de deelnemers?

Voor het eerste doel kan het een prima platform zijn, voor het tweede doel heb ik zelf de ervaring dat het niet werkt.

 

Enne, wat is er volgens jou mis met OSCommerce?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

@ Henri

Wij weten van het bestaan van sjopper.nl. Jammer dat je een negatieve ervaring hebt. Zoals ik het begrijp zijn ze in zee gegaan met marketeers die gouden bergen beloofden en waar weinig van terecht kwam. Daarnaast moesten shoppers meerdere keren verzendkosten betalen, ook niet erg aantrekkelijk voor klanten. Naar mijn informatie vroeg Sjopper 8% van de omzet en €25,00 per maand. Zoals ik het intepreteer is het ook fout gegaan in de communicatie naar de winkeliers, krijg nl. de indruk dat ze de volledige inhoud van de fysieke winkel er op hadden gezet, dan is de kans idd aanwezig dat iets niet meer op voorraad is. Heb ook nog even gekeken op hun site CuteFace. Niets aangepast of actueel en nog volop een verhaal over sjopper. Even realistisch...niet alle concepten zullen werken (niet alle fysieke winkels of zaken in een vergelijkbare branche zullen het redden, dat geldt ook voor webwinkels). Voordeel is dat wij zelf marketingkennis én IT kennis in huis hebben.

 

Overigens doet een deel van de winkels die enthousiast waren al wat online en een deel niet.

 

Je vroeg me wat er mis was met OS commerce. Er zijn o.a. weinig mogelijkheden voor het wijzigen van een layout, er hangt geen CMS achter en is minder makkelijk en eenvoudig in gebruik. Wij gebruiken een cart met o.a. de volgende features: nieuwste e-commerce innovaties, o.a. one page check-out, AJAX-gebaseerde webinterface, block manager, etc., zoekmachine vriendelijk (per artikel keywords in te stellen bijvoorbeeld), winkelwagentje gebundeld met tal van marketing functies. Het beschikt over een affiliate systeem, mogelijkheid tot promoties, cadeaubonnen etc. Implementatie is relatief snel (afhankelijk van de gewenste aanpassingen) en de interface voor de winkeliers is uitermate simpel en gebruiksvriendelijk. Ook zie ik bij een andere buitenlandse webwinkel (fruugo.com) alleen producten en geen zoekfunctie op winkelier bijvoorbeeld (fruugo.com)

 

@john bouwmans. Op je vragen kom ik op een later tijdstip even terug om ze zo goed mogelijk te bantwoorden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je eentje, hier kan ik wat mee. De transactiekosten zijn bij ons inbegrepen, die vallen dus weg. Als ik snelle rekensom maak kosten 1e jaar bij ons €1.800,00 tegen €1.935,00 die je zelf aan kosten, dus zijn we dan goedkoper. Het percentage is bij ons nog enigzins variabel omdat het moeilijk in te schatten is met een dergelijke site wat de kosten zijn voor support en beheer, dus daar willen we naar kijken. In het 2e jaar idd goedkoper zo op het eerste gezicht. Ik neem je reactie ter harte en ga kijken of we daar wat aan kunnen doen. Heb nog wel een aantal vragen?

 

Wat zijn je kosten overigens voor Paypal? Volgens mijn informtie zijn die tarieven nl.:

3,4% + € 0,35 voor transacties van €0,00 tot €2500

van €2.500,01 - € 10.000,00 2,9% + € 0,35 per transactie

€10.000,01- €50.000 2,3% + €0,35

 

Bron: Paypal

 

Kun je dan ook aangeven wat je kwijt was aan paypal (even uitgaande van de omzet van 50.000.000 zouden we dan de volledige 3% kwijt zijn aan de kosten voor Paypal.? Met 1100 betalende klanten in jouw voorbeeld 2,3% van €50.000,00 +1100*0,35= €1.535,00 aan kosten. Dat is meer dan 3% wat wij dan kwijt zouden zijn). Dus zou ik heel graag willen weten wat je daarvoor aan kosten kwijt bent.?

 

Graag wil ik ook van je weten wat je betaald voor aanpassingen op je website? Die zijn bij ons nl ook inbegrepen in de prijs

 

Ook zou ik graag van je willen weten welke webwinkel software je gebruikt? En of je aangesloten bent bij thuiswinkelwaarborg? (ook die kosten zijn bij ons inbegrepen (vanaf €150,00 per jaar plus de certificering per jaar à minimaal €290,00 voor een aspirant lid; €290 p.j. voor een lid)

 

Zie je reactie graag tegemoet.

 

Inderdaad betaal ik voor PayPal de door jou genoemde percentages maar aangezien ongeveer 85% met iDEAL betaalt nog eens 10% vooruit betaalt blijven er 5% transacties over met een gemiddelde bestelwaarde van 45 euro per bestelling.

 

Dus al met al zijn de kosten van 0.75 gemiddeld per transactie wel in orde.

 

Betaalde aanpassingen? geen één, alhoewel er in de nabije toekomst 1 betaalde aanpassing komt, de AJAX one page checkout. Deze kost mij eenmalig ca. 75 euro.

 

Als software gebruik ik Zen Cart en nee ik ben niet aangesloten bij thuiswinkelwaarborg en dit is een bewuste keuze.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

@bas

Je schrijft "Wat ik dus niet helemaal zie is waarom ik me bij winkelen in Groningen zou moeten aanmelden als er al een branchespcialist is die zich op marketinggebied specifiek op mijn doelgroep mikt? wat is dan de meerwaarde?"

 

Ik zou graag willen weten hoe je dat ziet in het kader van een grootwinkelbedrijf met 50000+ artikelen? Mijns inziens krijgen die veeel meer bezoekers dan een kleine website? Dat is dan, voor een deel toch de meerwaarde, meerdere producten in één keer bestellen? Graag hoor ik hoe jij daar tegenaankijkt?

als ik een webwinkel wil incl alle handling kan ik ook kiezen voor de oplossing van Drogiweb, die levert een kant en klaar warenhuis met 50.000+ gezondheidsprodukten incl marketing en verzending etc.

Dan heet mijn site bijvoorbeeld 'natuurdrogist groningen',

waarom zou ik deze optie niet kiezen en in plaats daarvan voor jouw concept 'groningen winkelt' kiezen?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

Belachelijke hoge kosten inderdaad en ik lees heus wel goed. Rekenvoorbeeld:

Eén van mijn eigen shops heeft in het eerste jaar een omzet gedraaid van € 50.000,- met 1100 betalende klanten in een segment waar de marges nog (redelijk) goed zijn. De kosten die ik zou hebben gehad bij jullie:

12 x 25,- = 300,-

3% x 50.000,- = 1.500,-

ik ga er even vanuit dat ik wel de transactiekosten moet betalen voor iDEAL & EC/MC betalingen. Voor het gemak € 0,75 per transactie = 1100 x 0.75 = 825,-

Totaal: 2625,-

Nu dan de kosten die ik daadwerkelijk gemaakt heb:

Hosting + domein: 35,-

software: gratis

private ip: 50,-

ssl certificaat: 30,-

site design + installatie: 995,- (eenmalig)

iDEAL abo: gratis (ING Advanced) (Creditcards via PayPal)

transactiekosten: 825,-

totaal: 940,- + 995,- eenmalig = 1935,-

kosten latere jaren: 940,- + inflatiecorrectie

Met andere woorden jullie oplossing is bijna 3 x duurder.

Dit topic doet flink stof opwaaien. Mooi. Eén nadeel. Veel leeswerk.

 

Ik kan me misschien vergissen maar de winst of het verlies zit toch niet in bovenstaande "kruideniersberekening" :).

 

Aan de kostenkant zit ik te denken aan de enorme tijdsbesparing die iemand behaalt door gebruik te maken van een instapklaar concept. (Wat is 500 uur van je tijd waard?)

 

Aan de opbrengstenkant aan de hogere omzetten die te halen zijn. (Omzet 1 ton i.p.v. een halve ton)

 

Denkrichting: groot denken, total cost of ownership, cooperatief, betrouwbaar, wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen etc.

 

Laat je niet in de verdediging drukken Edwin. Jij weet (hopelijk/waarschijnlijk) waar de meerwaarde van jouw concept zit. Om het kort te zeggen: die zit niet in de 3% die het kost, maar in de 97% die het iemand zonder grote inspanning of risico oplevert.

 

Zwakke plek in dit concept is de individuele ondernemer. Wanneer die niet fanatiek genoeg meedoet verliest je toko aan aantrekkingskracht.

 

Succes.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Edwin,

 

wat is voor mij als ondernemer (stel ik zou een lokaal winkeltje hebben) de meerwaarde om met jouw concept in zee te gaan, t.o.v. een eigen webwinkel via bijvoorbeeld, www.starteenwinkel.nl of www.mijnwebwinkel.nl

 

De kosten zijn m.i. overzichtelijker en lager en ik betaal geen % van de omzet

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat de kracht zit in de regiofunctie, een compleet aanbod en de mogelijkheid het af te kunnen halen. ( 3 sterke punten)

 

Alleen zo als ik eerder al zei zitten de kosten mij niet lekker, dit is een concept die niet i.s.m. detaillisten is ontstaan.

 

Nog een vraagje:

 

Zetten jullie alle producten online of moet de detaillist dit doen?

Link naar reactie
  • 0

Edwin,

 

wat is voor mij als ondernemer (stel ik zou een lokaal winkeltje hebben) de meerwaarde om met jouw concept in zee te gaan, t.o.v. een eigen webwinkel via bijvoorbeeld, www.starteenwinkel.nl of www.mijnwebwinkel.nl

 

De kosten zijn m.i. overzichtelijker en lager en ik betaal geen % van de omzet

 

Even het voorbeeld van mijn winkel aanhalen. Kosten voor een professionele webwinkel vanaf €39,00 per maand zonder extra modules en voor maar 100 producten. Zodra er meer producten komen, nemen de maandelijkse kosten behoorlijk toe. En deze kosten zijn exclusief de kosten van de betaalprovider (paypal,iDEAL etc.). die komen er overheen. Wat te denken van de marketingkosten (zowel online als offline) en de thuiswinkel waarborg kosten (die vinden wij belangrijk om de consument te laten zien dat we een betrouwbare partij zijn), de hostingkosten, domeinaamkosten (zie ook vorige mails). Een kleine winkelier heeft bij ons alleen de maandelijkse kosten en 3% vaqn de omzet. Daarin is alles inbegrepen. Zoals in een voorbeeld aangegeven dekt die 3 % betaling niet eens de Paypalkosten) Wat te denken van de voordelen van veel producten op de website (one-stop shop, veel traffic, zoeken op winkelier en zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

@ ard; dank je voor je comment. Niet alleen de kostenkant is belangrijk maar er zijn ook andere aspecten zoals je mooi verwoord hebt in je comment.Voor een kleine winkelier is het kostenaspect belangrijk, we hebben dan ook een A4 weergave van de kosten om de winkelier bewust te maken dat je er met de aanschaf van een webwinkel niet bent en dat er bijkomende kosten zijn (of maandelijks of hoger per transactie)

 

@bas: dan heb je het alleen over gezondheidsproducten en dat is niet onze opzet.

 

Link naar reactie
  • 0

Stel dat, ik doe het niet, ik zoiets ga opzetten.

Na een paar belletjes en een werelddomeinnaam die nog vrij is kom ik op een totale investering van, naar boven afgerond, 350,00.

 

Met mijn meerwaarde dat het 1 site is waarbij je uit of een totaalaanbod of een plaatselijk aanbod kiezen kan.

 

Stel dat ik het zelfde gaat aanbieden voor één vast maandelijks of jaarlijks bedrag die lager uitkomt dan jullie bedrag wat is dan jullie meerwaarde?

Link naar reactie
  • 0

Stel dat, ik doe het niet, ik zoiets ga opzetten.

Na een paar belletjes en een werelddomeinnaam die nog vrij is kom ik op een totale investering van, naar boven afgerond, 350,00.

 

Met mijn meerwaarde dat het 1 site is waarbij je uit of een totaalaanbod of een plaatselijk aanbod kiezen kan.

 

Stel dat ik het zelfde gaat aanbieden voor één vast maandelijks of jaarlijks bedrag die lager uitkomt dan jullie bedrag wat is dan jullie meerwaarde?

 

Knap dat je dat voor €350,00 kan. Als dat alles kan wat wij met onze webwinkel voor ogen hebben en de faciliteiten die in de webwinkel zitten, inclusief hosting, domeinnaam, SSL certificaat, lidmaatschap thuiswinkel.org en de kosten voor betalingen, beheer, support, aanpassingen, regelmatige screening van de kwaliteit, zowel op inhoud als op snelheid, het verhelpen van eventuele problemen, en marketing, met een eigen afgeschermd gedeelte voor de individuele winkelier (die aanpassing alleen al kost €800,00), geef mij dan snel die webwinkel!!

 

Overigens is er wel degelijk met winkeliers gesproken in tegenstelling tot wat je beweert. Daarnaast volgens mij zegt bijv. een Groninger het meer als ze horen van Groningenwinkelt.nl dan van één of andere algemene URL en is deze ook makkelijker te onthouden. Consumenten wisten na één keer noemen na weken nog steeds wat de url was.

 

Maar er is genoeg gepraat over de kosten, dingen kunnen altijd goedkoper, maar wart is goedkoper als er dingen ontbreken niet goed werken, etc. Er is nog altijd een uitspraak "Goedkoop is duurkoop" en dat is vaak ook nog de waarheid.

 

Wij regelen alles, behalve de productinvoer (wel de initiele invoer), voor de winkelier, van de opzet tot aan marketing, beheer, ontwikkeling, aanpassingen, de kosten voor de betalingen, de 1e lijns afhandeling van telefoontjes, etc.. etc.. Hoeveel tijd zou een winkelier kwijt zijn aan marketing van een dergelijke webwinkel? Hoe bereikbaar is deze ondernemer voor telefonische vragen? Een winkelier is aardig wat tijd kwijt als je geen kennis van online marketing hebt en de meesten moeten dat uitbesteden (is ook niet voor niets). De meeste winkeliers hebben niet die kennis van IT en online marketing die nodig is om iets dergelijks goed in de markt te zetten.

 

Wij willen functionaliteit en kwaliteit en hebben de diverse webwinkels bekeken. Wij hebben niet gekozen voor de goedkoopste cart (de basis) maar voor de naar onze mening gebruiksvriendelijkste voor de winkeliers en voor de consument. Daarnaast hebben we ook nice to have's gedefinieerd waaronder een soort payment service provider worden (simpel uitgelegd), waardoor betalingen direct van bijvoorbeeld Buckaroo naar de diverse winkeliers gaan bij een gecomineerde order van verschillende winkeliers (die oplossing heb je niet voor een paar 1000 euro). Dit gaan we pas doen als er voldoende draagkracht is in Nederland onder de winkeliers overigens.

 

Dus doe mij die winkel met alle functionaliteit voor €350,00.

Link naar reactie
  • 0

Zwakke plek in dit concept is de individuele ondernemer. Wanneer die niet fanatiek genoeg meedoet verliest je toko aan aantrekkingskracht.

Hier heb je denk ik het sterkste punt. Wat is de gemiddelde tijd per artikel die een winkelier kwijt is? En hoe verhoud dit tot de omzet en kosten van een webshop?

 

100 artikelen x 5 minuten is al een volle dag werk en 5 minuten per artikel is nog niet eens zo gek. Een fotootje, beschrijving en eventueel categoriseren. Heeft je winkel 10.000 producten dan kun je gewoon iemand aannemen om die producten er continu in te plaatsen. Uiteindelijk gaat het om TCO of ROI of vergelijkbare berekeningen.

 

Voor een kleine winkelier is het kostenaspect belangrijk.

Maar nog veel belangrijker is wat het oplevert:

Voor alle ondernemers in NL: Verzekering tegen schade door Baardzwijnen nu €1,00 per maand.

Kost je €1,00 welke ondernemer wil dat nu niet? De GOEDKOOPSTE verzekering! (volg de link en je weet waarom) 8) :P

 

Je hele concept is gebaseerd op "Elke winkelier wil een Webshop" en "Een webshop kost veel geld".

Maar in die markt zitten dus al meerdere partijen die aardige aanbiedingen doen. En op het moment dat ik jouw webshop niks vind, schuif je dat aan de kant met het argument dat iedereen zijn eigen smaak heeft. Mag ik dat als winkelier dan ook hebben? Mag ik als winkelier Uniek zijn? Ik snap dat je de winkels plat moet slaan om in je concept te passen, maar daar begint bij mij de twijfel.

Toevoeging

Vergeet ik je regionale verhaal. Super, geweldig, maar internet is... uhm... internationaal, en als je webshop NL is, dan nog steeds nationaal. Dus een winkelier krijgt een regionale/lokale webshop, met internationaal bereik?

Met landelijke online afzet (en landelijke concurrentie) ben je met een andere business bezig dan als lokale fysieke shop. Als je winkelier daar geen verstand van heeft of ondersteuning bij krijgt, dan heeft het bijzonder weinig waarde. Online shopping gaat vaak over niches en specifieke producten of mainstream en grote aantallen. Veel lokale shops vallen niet in een van beide categorieën en kunnen niet concurreren online tegen de grote jongens en de specialisten.

Einde toevoeging

 

Kun jij mij vertellen waarom ik jullie concept moet hebben als winkelier, waarbij het niet over prijs(kosten) of tijd gaat?

Een paar vraagjes die daarbij opkomen:

Hoe creëer ik onderscheidend vermogen tov. winkeliers met een eigen mijnwebwinkel.nl en winkels in dezelfde stad?

Welke partijen hebben jullie benaderd om dit concept te promoten? Groningenwinkelt.nl ... dan start ik toch groningsewebshop.nl of kopeningroningen?

Welke consument gaat vooraf betalen om daarna zijn product af te halen? En hoe krijg je dan toch je 3% als ze het alleen ophalen?

Hoe voorkom je dat je complete naam wordt beschadigd door wangedrag van 1of enkele ondernemers?

Link naar reactie
  • 0

 

Dus doe mij die winkel met alle functionaliteit voor €350,00.

 

Mijn Webwinkel 5 pro van Logivert 199,00, is eenvoudig aan te passen.( binnenkort een nog betere versie voor het concept

voor maar 299,00). Hosting incl. 1 domeinnaam 57,50 ( 1000 MB en 25 Gig). Multisafepay voor de betalingen gratis waarbij de kosten per betaling in de verkoopprijs doorberekend worden of voor kosten zijn van de betreffende winkel. Hou ik nog 75,00 over voor de div. kleine kosten.

 

Op deze wijze heb je een eenvoudige maar functionerende webwinkel waarin meerdere aanbieders hun waren kunnen aanbieden zonder poespas.

Link naar reactie
  • 0

Zwakke plek in dit concept is de individuele ondernemer. Wanneer die niet fanatiek genoeg meedoet verliest je toko aan aantrekkingskracht.

Hier heb je denk ik het sterkste punt. Wat is de gemiddelde tijd per artikel die een winkelier kwijt is? En hoe verhoud dit tot de omzet en kosten van een webshop?

 

100 artikelen x 5 minuten is al een volle dag werk en 5 minuten per artikel is nog niet eens zo gek. Een fotootje, beschrijving en eventueel categoriseren. Heeft je winkel 10.000 producten dan kun je gewoon iemand aannemen om die producten er continu in te plaatsen. Uiteindelijk gaat het om TCO of ROI of vergelijkbare berekeningen.

 

Voor een kleine winkelier is het kostenaspect belangrijk.

Maar nog veel belangrijker is wat het oplevert:

Voor alle ondernemers in NL: Verzekering tegen schade door Baardzwijnen nu €1,00 per maand.

Kost je €1,00 welke ondernemer wil dat nu niet? De GOEDKOOPSTE verzekering! (volg de link en je weet waarom) 8) :P

 

Je hele concept is gebaseerd op "Elke winkelier wil een Webshop" en "Een webshop kost veel geld".

Maar in die markt zitten dus al meerdere partijen die aardige aanbiedingen doen. En op het moment dat ik jouw webshop niks vind, schuif je dat aan de kant met het argument dat iedereen zijn eigen smaak heeft. Mag ik dat als winkelier dan ook hebben? Mag ik als winkelier Uniek zijn? Ik snap dat je de winkels plat moet slaan om in je concept te passen, maar daar begint bij mij de twijfel.

Toevoeging

Vergeet ik je regionale verhaal. Super, geweldig, maar internet is... uhm... internationaal, en als je webshop NL is, dan nog steeds nationaal. Dus een winkelier krijgt een regionale/lokale webshop, met internationaal bereik?

Met landelijke online afzet (en landelijke concurrentie) ben je met een andere business bezig dan als lokale fysieke shop. Als je winkelier daar geen verstand van heeft of ondersteuning bij krijgt, dan heeft het bijzonder weinig waarde. Online shopping gaat vaak over niches en specifieke producten of mainstream en grote aantallen. Veel lokale shops vallen niet in een van beide categorieën en kunnen niet concurreren online tegen de grote jongens en de specialisten.

Einde toevoeging

 

Kun jij mij vertellen waarom ik jullie concept moet hebben als winkelier, waarbij het niet over prijs(kosten) of tijd gaat?

Een paar vraagjes die daarbij opkomen:

Hoe creëer ik onderscheidend vermogen tov. winkeliers met een eigen mijnwebwinkel.nl en winkels in dezelfde stad?

Welke partijen hebben jullie benaderd om dit concept te promoten? Groningenwinkelt.nl ... dan start ik toch groningsewebshop.nl of kopeningroningen?

Welke consument gaat vooraf betalen om daarna zijn product af te halen? En hoe krijg je dan toch je 3% als ze het alleen ophalen?

Hoe voorkom je dat je complete naam wordt beschadigd door wangedrag van 1 of enkele ondernemers?

 

Je mag het toch niets vinden, heb ik toch al aangegeven, niet iedereen vind een Toyota mooi, dus niet iedereen vind Groningenwinkelt wat. (snap dan ook je reactie niet). Iedereen mag vinden wat hij of zij vindt (dat is gelukkig zo in Nederland)

 

We slaan overigens geen winkeliers plat, maar benaderen ze netjes met of ze het concept iets vinden voor hun bedrijf.

 

In de licentieovereenkomst staat dat indien met zich niet houdt aan de regels (lees: wangedrag vertoont) men per direct van de webwinkel gehaald kan worden.

 

En hoe krijg je mainstream en grote aantallen, door met veel kleine winkeliers aanbod te plaatsen. Overigens is het ook zo dat een url bedenken die mensen onthouden een een sport op zich is, maar dat terzijde.De promotie doen wij zelf in hoofdzaak aangezien wij kennis in huis hebben.

 

Voor de rest verwijs ik naar de eerdere opmerkingen en teksten ,anders gaan we in herhaling vallen.

 

Mijn persoonlijke visie: het grootwinkelbedrijf zal ook online steeds meer in de melk te brokkelen krijgen, en dan heb je als kleine winkelier een keuze, of je blijft doen wat je altijd hebt gedaan, of je past je aan aan de veranderende markt. Wij bieden een faciliteit/platform om gezamenlijk wel slagkracht te krijgen (veel meer promotie mogelijk en veel meer artikelen dan je in je eentje überhaupt zou kunnen produceren cq. betalen). Het is niet voor niets dat grootwinkelbedrijven nu echt hun pijlen gaan richten op online shoppen. Heb overigens ook winkeliers gesproken die zelf een webwinkel gehad hebben. De grootste faalfactor daarin was de marketing. Een andere is een slechte analyse van bezoekersgedrag op de webwinkel.

 

Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van nieuwe concepten of concepten met een andere aanpak in een markt waarin al aanbieders bestonden waarin deze bedrijven groot zijn geworden, ondanks dat er mensen waren die het niets vonden. Of ons concept slaagt zal de toekomst uitwijzen, zo realistisch zullen we en moeten we zijn. Daarnaast is Nederland-winkelt.nl en Groningenwinkelt.nl meer een e-commerce platform te noemen dan sec een webwinkel.

 

p.s.Lees ook een het artikel over webshops in de Bizz van deze maand. Wordt iets uitgelegd over leercurves en tijd die het kost.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dus doe mij die winkel met alle functionaliteit voor €350,00.

 

Mijn Webwinkel 5 pro van Logivert 199,00, is eenvoudig aan te passen.( binnenkort een nog betere versie voor het concept

voor maar 299,00). Hosting incl. 1 domeinnaam 57,50 ( 1000 MB en 25 Gig). Multisafepay voor de betalingen gratis waarbij de kosten per betaling in de verkoopprijs doorberekend worden of voor kosten zijn van de betreffende winkel. Hou ik nog 75,00 over voor de div. kleine kosten.

 

Op deze wijze heb je een eenvoudige maar functionerende webwinkel waarin meerdere aanbieders hun waren kunnen aanbieden zonder poespas.

 

We blijven maar strooien met de goedkope pakketten. Heb het bekeken en het is werkelijk appels met peren vergelijken.Het biedt absoluut niet de functionaliteit die wij willen. Bovendien, een andere ondernemer gaat het niets aan wat een andere ondernemer omzet, dit moet afgeschermd worden om de privacy van deze gegevens te waarborgen. Zoals iemand treffend schreef op dit higher level forum in de sectie over Mijn webwinkel 5 Pro: ik citeer '"Je denkt, je koopt een simpel programma van € 200,00 en dan denken dat je een webwinkel hebt ? Mag ik even duidelijk maken dat een webwinkel meer is dan een aantal pagina's met producten en een bestel knopje". Dit is ook mijn mening.

 

Wij denken in termen van e-commerce oplossingen en niet het simpelweg neerzetten van een eenvoudige webwinkel, Wij hebben het ook anders gedefinieerd, nl. "Van E-commerce naar WE-commerce", waarbij wij het woord WE met name belangrijk vinden. Als je de strijd aan wilt gaan met het grootwinkelbedrijf kom je er in ieder geval niet met dergelijke pakketten (mijn persoonlijke mening).

 

Nog een persoonlijke visie: door samen te werken bereik je veel meer. Ken ondernemers die het te belangrijk vonden dat hun naam op de gevel stond en niet wilden samenwerken terwijl hun de kans geboden werd. Resultaat: onderneming failliet. Dus letterlijk niet gekozen voor het brood (hoop dat men begrijp wat ik daar mee bedoel).

Link naar reactie
  • 0

Hoop dat je de lokale winkelier ook gaat vertellen dat de webshop 1 ding is maar de logistiek ook nog wel een kluif kan zijn. Waarschijnlijk stoppen al je potentiele klanten nu alles nog in een plastic tasje. Daarnaast moeten ze ook snappen dat ze de spullen ook teruggezonden kunnen krijgen en dan het geld terug moeten storten. Administratief is het ook wel een extra ding. De tijd die hier in kan gaan zitten is wellicht nog kostbaarder dan een hele uitgebreide mijnwebwinkel-webshop (pro-account voor 2 tientjes per maand overigens).

 

Of heb je daar ook iets voor bedacht? Het opvangen van de logistiek & administratie?

 

Als ik het op mijn eigen winkelgedrag toepas kun je mij sowieso niet als klant krijgen. Ik heb een paar redenen waarom ik naar een lokale kleine winkelier ga t.o.v. een grote (online)retailer:

 

- Goede service.

- Ik wil het nu hebben (maar dan kan ik in principe ook naar een goede retailer).

- Ik ken de winkelier persoonlijk.

- Uniek/ gespecialiseerd productaanbod.

 

Alleen in het laatste geval zou ik eventueel eens kiezen om vanaf mijn luie stoel dezelfde unieke producten te kopen. Maar waarschijnlijk zou ik er dan bij stil gaan staan dat diezelfde niche-webshop ook wel elders op het internet te googlen valt, en is deze winkelier misschien een vaste klant kwijt.

En dan zou ik overigens ook specifiek naar de webshop van die klant gaan, ik zou nooit een weg zoeken door een portal.

 

Veel kleine winkeliers moeten het hebben van een stukje service, ze staan zelf de hele dag in de winkel en daarmee zullen er veel zijn die geen tijd hebben om ook emails af te handelen, orders in te voeren of te twitteren.

Het stukje winkelbelevenis in de winkel zal je nooit voor de lokale winkelier naar het internet kunnen halen, enkel zijn producten. Als een winkelier graag vanaf zijn lokale locatie heel Nederland wil bedienen met een webshop vind ik dat logischer en kan ik me voorstellen dat het de inspanningen en investeringen waard kan zijn.

 

Sorry, maar ik kan hier niet echt in geloven. Kan me ook geen spin-off bedenken die (voor mij persoonlijk) wel zou werken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

En hoe krijg je mainstream en grote aantallen, door met veel kleine winkeliers aanbod te plaatsen.

Dit is aanname of stelling waar ik het niet mee eens ben.

Als ik naar de "volwassen" online computer handel kijk dan zie ik daar enorme webshops die onder de inkoopprijs van de kleintjes zitten. Al gooi je 100 kleine winkeliers bij elkaar, de voordelen van grote inkoop, bulkverzending en tegen kostprijs bepaalde producten dumpen om andere producten te verkopen, ga je niet counteren met individuele winkeliers.

Zij moeten het juist hebben van die fysieke winkel en een bepaalde (shop)ervaring.

Misschien dat jij redelijke of zelfs grote aantallen krijgt, maar voor de winkelier blijft het stuks werk, met bijbehorend kostenplaatje.

 

Veel succesvolle webshops zijn juist begonnen vanuit een niche met (hoge) marge, hier op HL lopen er nogal wat rond. Maar die niche betekent wel dat je hele webshop ingericht moet worden voor de klanten die je target. Een algemene webshop kan dan alleen nog op prijs concurreren, want jullie webshop is niet specifiek genoeg om alle vragen van mijn specifieke klant te beantwoorden.

 

Maar goed, ik zal erover ophouden, voor mijn gevoel zijn alle poten ondertussen onder het concept uitgezaagd en komt er niks nieuws. En wat betreft "Je mag het toch niets vinden, heb ik toch al aangegeven, niet iedereen vind een Toyota mooi, dus niet iedereen vind Groningenwinkelt wat. (snap dan ook je reactie niet). Iedereen mag vinden wat hij of zij vindt (dat is gelukkig zo in Nederland)". Je doet vrij weinig moeite om het daadwerkelijk te verkopen en volgens mij wil je uiteindelijk dat zoveel mogelijk mensen het geweldig vinden. Toyota gaat echt niet (serieus) zeggen, "Tja, we maken wel aardige auto's, maar als je liever een Citroën of Volvo rijd, dan vinden wij dat prima." Na 4 pagina's over prijs, is je laatste reactie weer over.. prijs. En als ik Toyota niet zo mooi vind is er misschien wel een ander argument waarom ik een Toyota rij. kwaliteit? service? en dat dan wel onderbouwd ipv een sticker op de etalageruit.

Link naar reactie
  • 1

 

Dus doe mij die winkel met alle functionaliteit voor €350,00.

 

Mijn Webwinkel 5 pro van Logivert 199,00, is eenvoudig aan te passen.( binnenkort een nog betere versie voor het concept

voor maar 299,00). Hosting incl. 1 domeinnaam 57,50 ( 1000 MB en 25 Gig). Multisafepay voor de betalingen gratis waarbij de kosten per betaling in de verkoopprijs doorberekend worden of voor kosten zijn van de betreffende winkel. Hou ik nog 75,00 over voor de div. kleine kosten.

 

Op deze wijze heb je een eenvoudige maar functionerende webwinkel waarin meerdere aanbieders hun waren kunnen aanbieden zonder poespas.

 

Wij denken in termen van e-commerce oplossingen en niet het simpelweg neerzetten van een eenvoudige webwinkel, Wij hebben het ook anders gedefinieerd, nl. "Van E-commerce naar WE-commerce", waarbij wij het woord WE met name belangrijk vinden. Als je de strijd aan wilt gaan met het grootwinkelbedrijf kom je er in ieder geval niet met dergelijke pakketten (mijn persoonlijke mening).

 

 

Dit stukje vind ik vreemd.

 

Je geeft aan de strijd aan te willen gaan met het grootwinkelbedrijf en vervolgens ga je lokaal (kleinschalig) inzetten.

 

Samenwerken heeft alleen zin als de producten elkaar enigzins complementeren, dat het totaalaanbod past bij de shopper. En als ik dit stukje zo lees dan lijkt het alsof je streeft naar een concurrent van een online warenhuis zoals de wehkamp met een soortgelijk compleet aanbod.

 

Met dat in het achterhoofd denk ik dat je pricing zelfs veel (en veel en veel) te laag is. Wehkamp geeft (niet zonder succes!) fortuinen uit aan usability, SEO, onderhoud, reclame, logistiek en goede service.

 

Met 2500,- per maand en een groep van 10 ondernemers denk ik dat je wellicht een kans maakt als je het landelijk inzet (en de logistiek naar je toe trekt). Op deze manier begrijp ik het niet.

Link naar reactie
  • 0

Wij denken in termen van e-commerce oplossingen en niet het simpelweg neerzetten van een eenvoudige webwinkel, Wij hebben het ook anders gedefinieerd, nl. "Van E-commerce naar WE-commerce", waarbij wij het woord WE met name belangrijk vinden. Als je de strijd aan wilt gaan met het grootwinkelbedrijf kom je er in ieder geval niet met dergelijke pakketten (mijn persoonlijke mening).

 

 

Dit stukje vind ik vreemd.

 

Je geeft aan de strijd aan te willen gaan met het grootwinkelbedrijf en vervolgens ga je lokaal (kleinschalig) inzetten.

 

Samenwerken heeft alleen zin als de producten elkaar enigzins complementeren, dat het totaalaanbod past bij de shopper. En als ik dit stukje zo lees dan lijkt het alsof je streeft naar een concurrent van een online warenhuis zoals de wehkamp met een soortgelijk compleet aanbod.

 

Met dat in het achterhoofd denk ik dat je pricing zelfs veel (en veel en veel) te laag is. Wehkamp geeft (niet zonder succes!) fortuinen uit aan usability, SEO, onderhoud, reclame, logistiek en goede service.

 

Met 2500,- per maand en een groep van 10 ondernemers denk ik dat je wellicht een kans maakt als je het landelijk inzet (en de logistiek naar je toe trekt). Op deze manier begrijp ik het niet.

"

 

Al het aanbod van...........winkelt.nl ziet met als totaal op Nederlandwinkelt.nl, we zoeken dus de combinatie, maar wel alles in één database. We trekken dan volgens mij twee doelgroepen, de groep die graag iets online wil bestellen bij de regionale ondernemer en de doelgroep die daar minder waarde aan hecht. Dus zowel landelijk als regionaal. Wij denken niet in een tiental ondernemers maar zeker veel meer. Als je het hebt over de verzending van producten. DIe trekken we idd naar ons toe, complete order van verschillende winkeliers in één keer verzenden. We streven er idd naar om een vergelijkbaar warenhuis te creeren als de wehkamp, die ambitie moeten we hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.