• 0

Wat doen hl-er’s om het milieu minder te belasten?

Wat doen hl-er’s om het milieu minder te belasten?

Lekker actueel met die klimaat top enzo maar ik denk dat een groot deel van de verantwoording bij de mensen zelf ligt en daar horen wij natuurlijk ook bij als ondernemer.

Vaak denken we ergens goed aan te doen maar dan blijkt dat het verkeerd is en het lijkt me nuttig om het hier eens over te hebben.

Om een paar voorbeelden te noemen:

-Een kunstkerstboom is na 17 jaar pas minder milieu belastend dan een echte (bron RTL nieuws vd week)

-Een stenen koffie mok is slechter dan een plastic bekertje omdat het maken de lucht vervuilt en hij breekt na verloop van tijd en tevens telkens afgewassen moet worden. (bron weet ik niet meer)

Mijn vraag: hebben jullie ook van dit soort voorbeelden?

Zo kunnen we ons steentje bijdragen en misschien is het nog voordeliger voor je portomonai ook, en dan is het ook iets voor ondernemers dus voor higherlevel.

Groet joop

 

www.restnrg.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is inderdaad wel opvallend zoals jij al zegt dat dingen vaak het omgekeerde zijn van wat we verwachten.

 

Wegwerp bestek en servies schijnt weer beter te zijn dan steen inderdaad. Omdat steen weer moet worden afgewassen en dat kost weer een hoop energie. (zoiets was het dacht ik)

 

Wat wij in ieder geval doen is na sluitingstijd alle aparaten die standby blijven de stroom onderbreken.

En een tip voor iedereen is je pc bureaubladachtergrond op zwart zetten en de schermbeveiling al na 5 min het beeld laten uitschakelen. Alle beetjes helpen toch :)

Link naar reactie
  • 1

 

Ik help het milieu door mijn borden goed af te likken in plaats van af te wassen.

Het liefst eten we met z'n allen uit de pan.

Koken hoeft niet, want als je worteltjes een week lang in water laat staan worden ze vanzelf zacht.

In het kookwater doen we vervolgens de was.

En dan maken we er koffie van.

Instant lost ook op in koud water.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ben sinds twee weken toch maar in de 'plastic apart' stand gegaan en moet zeggen dat het schrikbarend is! 1 vuilniszak en 4 grote boodschappentassen vol, terwijl de kliko ineens voor de helft gevuld is!

 

Verder woon ik 900m van mijn bedrijf af, dus ik fiets of loop meestal. Daarnaast stopt de bus voor de deur, dus bezoekjes aan de stad gaan met de bus (scheelt parkeergeld en busgeld, want de betaalautomaat doet het nooit)...

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Ik help het milieu door mijn borden goed af te likken in plaats van af te wassen.

Het liefst eten we met z'n allen uit de pan.

Koken hoeft niet, want als je worteltjes een week lang in water laat staan worden ze vanzelf zacht.

In het kookwater doen we vervolgens de was.

En dan maken we er koffie van.

Instant lost ook op in koud water.

 

;D hehe

 

Goeie tips, ik print ze meteen uit.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het altijd zo absurd dat energiebesparende technologie zoals LED verlichting gelijk wordt ingezet om nog meer energie te gaan verbruiken.

 

Bij het Centraal Station van Rotterdam hebben ze bijvoorbeeld een sterrenhemel gemaakt van LED lampjes, van energie voorzien van zonnecellen zodat het project "groen" is. Idioot dat er volledig voorbij gegaan wordt dat het enerm veel energie kost om die zonnecellen, LED lampjes en accu's te produceren, welke ook prima hadden kunnen worden ingezet voor nuttige toepassingen.

Link naar reactie
  • 0

Wat doen hl-er’s om het milieu minder te belasten?

 

Thuis werken - geen extra kantoorruimte om warm te houden en te verlichten, maar een multifunctionele ruimte!

 

Vaak denken we ergens goed aan te doen maar dan blijkt dat het verkeerd is...

 

Niet helemaal on-topic, maar dat bericht laatst dat wassen op 30 graden afgeraden wordt omdat bacterien pas bij 60 graden gedood worden.

 

Even on-topic als de vorige: ik wilde laatst een dimbare LED-lamp kopen als vervanging van een 60 Watt gloeilamp, blijkt het ding maar 2/3 van het licht te geven van die gloeilamp, waarmee het een volstrekt onacceptabele vervanging is voor mijn voornaamste lichtbron.

Link naar reactie
  • 0

Wassen op 60graden, ik heb het Jan de hoop horen zeggen maar ja wat moet dat moet!

En wat betreft led verlichting, ik ben er ook niet van!

Buiten dat het aanzienlijk minder licht geeft is het super ongezellig en als ik dan toch een lamp aan doe wil ik wel dat het er een beetje gezelliger van word ,dan maar wat minder lampen aan maar led?

Voor mij (nog )niet, dan bezuinig ik liever op iets anders!

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

-Een kunstkerstboom is na 17 jaar pas minder milieu belastend dan een echte (bron RTL nieuws vd week)

We hebben onze kunstkerstboom nu 18 jaar, dus ... :)

 

Ik weet niet of bij dat onderzoek ook is meegenomen dat een echte boom vaker volgespoten wordt met kunstsneeuw dan een kunstkerstboom?

 

 

-Een stenen koffie mok is slechter dan een plastic bekertje omdat het maken de lucht vervuilt en hij breekt na verloop van tijd en tevens telkens afgewassen moet worden. (bron weet ik niet meer)

Onderzoek van de Stichting Disposables Benelux, dus wel belanghebbende bij de plastic bekertjes. Overigens lees ik in de commentaren op internet dat men er bij dat onderzoek vanuit ging dat de stenen beker na iedere kop koffie in de vaatwasser werd afgewassen ...

Link naar reactie
  • 0

Geen biologisch kippenvlees eten:

 

Hoe hoog is de milieubelasting?

 

Vlees is het meest milieubelastende voedingsmiddel, maar kip steekt gunstig af bij varkens- en rundvlees. Door de grootschalige manier van fokken belasten gangbare kuikens het milieu minder dan biologische. De reguliere fokkerij gebruikt per kip minder aardgas en elektriciteit, minder voer, stro en ruimte en stoot iets minder broeikasgassen uit. Bovendien leven biologische kippen langer, waardoor ze meer eten en meer mest uitscheiden.

bron: volkskrant

Link naar reactie
  • 0

Vergroot de CO2 uitstoot helemaal niet, wel is van de wet van behoud van energie gehoort? Aardgas en dergelijke daar komt CO2 vanaf die in de grond is opgeslagen dus m.a.w. NIET reeds in de atmosfeer zit. De zuurstof O2 die jij omzet in CO2 komt gewoon van al uit de atmosfeer dus vergroot de CO2 uitstoot niet omdat deze CO2 al in de circulatie zit.

 

Benzine besparen? Kijk op http://www.wewantless.com/

 

De oliemaatschappijen willen er niet aan want dan maken ze vele malen minder omzet. De overheid wil het niet forceren want dan verliezen ze werkelijk tonnen zo niet miljoenen aan accijns. Zet dat maar is in de markt.

 

Op water rijden is ook zeker mogelijk (misschien nog niet 100% maar zeker wel 80%) maar het komt er gewoon niet van. Denk je nu echt dat ze auto's geen 1 op 100 kunnen laten rijden?

 

Nog even een edit. Het volgende vind ik wel een grappig artikel http://www.nu.nl/economie/2134721/energie-twintig-jaar-vrijwel-gratis.html

Link naar reactie
  • 0

Vergroot de CO2 uitstoot helemaal niet, wel is van de wet van behoud van energie gehoort? Aardgas en dergelijke daar komt CO2 vanaf die in de grond is opgeslagen dus m.a.w. NIET reeds in de atmosfeer zit. De zuurstof O2 die jij omzet in CO2 komt gewoon van al uit de atmosfeer dus vergroot de CO2 uitstoot niet omdat deze CO2 al in de circulatie zit.

 

Benzine besparen? Kijk op http://www.wewantless.com/

 

De oliemaatschappijen willen er niet aan want dan maken ze vele malen minder omzet. De overheid wil het niet forceren want dan verliezen ze werkelijk tonnen zo niet miljoenen aan accijns. Zet dat maar is in de markt.

 

Op water rijden is ook zeker mogelijk (misschien nog niet 100% maar zeker wel 80%) maar het komt er gewoon niet van. Denk je nu echt dat ze auto's geen 1 op 100 kunnen laten rijden?

Hoe kleiner het afgesloten kamertje, hoe korter je kunt ademen kerel.

Link naar reactie
  • 0

Dat is waar, in theorie heb je volkomen gelijk maar het probleem wat we hiermee proberen te tacklen wordt dus duidelijk niet daardoor veroorzaakt.

 

Het CO2-probleem wordt dus veroorzaakt door industrie en grootverbruik van verbrandbare delfstoffen. We kunnen daarmee 50% tot 70% besparen door al onze huizen energie-onafhankelijk te bouwen/verbouwen en door op veel kleinere schaal energieopwekking toe te passen en de"vervuilende" elektriciteitstransporten tot minimaal te reduceren. Als we dat zouden doen blijft de NS nog als grootste vervuiler over......

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor, werkt gewoon automatisch op RSS en in de achtergrond. Ik werk soms gelijktijdig op drie Macjes en dan zie ik vanzelf of er ergens aandacht nodig is. Als ik maar een Mac in gebruik heb, staan die topsites in een aparte tab en zo kan ik ook volgen wat er wijzigt.

Link naar reactie
  • 0

Even tussendoor,

Toen ik dit draadje ging plaatsen verbaasde ik me dat er geen rubriek: milieu bestond? (Frans?)

Hoewel ik een of topic batle aan zie komen vind ik het wel mooi om te zien dat het milieu ook hier leeft!

Nog meer tip iemand? Meer meer meer!

Later maak ik een top 10 van de beste!

Dat maakt het nog leuker.

Ps ruimte voor een grapje is er wat mij betreft altijd hoor!

Er is zelfs een mooie prijs aan verbonden : frisse lucht, ook voor je kleinkinderen!

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.