• 0

Eigen blog/site,internetadres(domein),mail,compleet geinstalleerd en functioneel

Omschrijving van je concept:

Hallo,

 

Ik zit al een tijdje te denken aan het volgende project.

Aangezien ik zelf aardig wat internet,wordpress en hosting ervaring ervaring heb weet ik als geen ander hoe lastig het kan zijn voor een beginner om een eigen website te hebben met een eigen emailadres.

Mensen kunnen voor een x bedrag per maand(jaarcontract) een eigen domeinnaam krijgen met emailadres en daarop wordt een Wordpress Blog/Site op geinstalleerd en volledig werkend afgeleverd.

Ik zal dus in feite al het werk voor de klanten uit handen nemen,en ook voor support ben ik uiteraard bereikbaar.

Toen ik zelf nog niet wist hoe het allemaal werkte kwam ik erachter dat er meer is dan alleen maar een hostingpakket en wordpress installeren.

Goede support (zeker voor beginners)is van wezenlijk belang en dat zie ik niet vaak terug bij hosting bedrijven.

Daarom wil ik me puur gaan richten op de mensen die aan de gang willen,maar niet weten hoe het moet.

Mensen kunnen een blog nemen en keuze maken uit diverse standaard themes,ook zullen er diverse plugins worden geinstalleerd.

Hierbij kun je denken aan een foto album maken,volledig SEO geoptimaliseerd en uiteraard nog veel meer.

Dit alles zal ik nog verder moeten uitwerken,maar heb het allemaal wel in mijn hoofd zitten,ideeën genoeg ;)

Ook kun je denken aan Wordpress installaties en custom templates en Wordpress hosting voor webmasters.

 

Ik zat al een tijdje met dit idee in mijn hoofd en ben nu eens benieuwd naar reacties en kritiek op dit concept.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

*Officiële gang van zaken bekeken(KvK,Belasting etc)

*Verdiept in de hosting mogelijkheden

*Onderzoek gedaan naar het aantal gratis aanbieders om een blog te maken(hier zit een limiet aan en geen eigen domeinnaam)

*Onderzoek gedaan naar de mogelijkheden binnen Wordpress en de plugins.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

* Een nieuw concept op de markt zetten volledig gericht op Wordpress en de beginnende webmaster

*Mensen die niet weten hoe het allemaal in zijn werk gaat ondersteunen en helpen met hun eigen weblog

*Complete Wordpress service en hosting aanbieden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Meer klantgericht en puur gericht op Wordpress Blogs.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Opbouwende kritiek en eerlijke meningen,mag ook hard aankomen ;-)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wie zijn je klanten en wat moeten ze betalen en hebben ze dat er voor over? Particulieren? (kleine) ondernemers?

 

Mensen kunnen natuurlijk al gratis een blog plaatsen op wordpress.com, pas als ze toe zijn aan een eigen domein zou er wellicht behoefte kunnen ontstaan aan jouw dienstverlening.

 

Je zou ook kunnen samenwerken met een al bestaand hostingbedrijf zodat jij je richt op de support, en zij op het 'harde' hosten.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Wie zijn je klanten en wat moeten ze betalen en hebben ze dat er voor over? Particulieren? (kleine) ondernemers?

 

Mensen kunnen natuurlijk al gratis een blog plaatsen op wordpress.com, pas als ze toe zijn aan een eigen domein zou er wellicht behoefte kunnen ontstaan aan jouw dienstverlening.

 

Je zou ook kunnen samenwerken met een al bestaand hostingbedrijf zodat jij je richt op de support, en zij op het 'harde' hosten.

 

Beste Fred,

 

Hartelijk dank voor je reactie en het meedenken.

 

Klanten kunnen zowel particulieren en ondernemers zijn,de prijs zal liggen tussen de €5-€10 per maand.

De prijs is even globaal genomen als richtprijs.

 

Er zijn inderdaad genoeg opties om een gratis blog te maken,maar dit heeft natuurlijk lang niet zoveel voordelen als een eigen blog op je eigen domeinnaam.

 

Voordelen:

 

Gehost op een Nederlandse betrouwbare en snelle server,betere laadtijden.

Eigen domeinnaam(bv pieterjansen.nl)

Eigen email adres (bv post@pieterjansen.nl)

Directe Nederlandse support per mail en telefoon

Plugins om je blog aan te passen naar je eigen wensen

....

 

In principe zijn er heel veel voordelen ten opzichte van een gratis blog,maar dat is denk ik wel duidelijk.

 

Wat hosting betreft ga ik dat ook zelf regelen en laten managen door een ervaren hostingbedrijf dat puur gericht is op hosting.

Ik zal daar een server of server ruimte afnemen en zelf accounts voor klanten op aanmaken,het onderhoud en beheer laat ik over aan het hostingbedrijf.

 

Ik hoop dat dit al iets duidelijker is.

 

Meer reacties,advies en kritiek is natuurlijk van harte welkom.

 

Groeten,

Richard

Link naar reactie
  • 0

Ik verwacht dat particulieren hier niet voor willen betalen, die zullen er liever tijd in stoppen om het zelf te leren, of gewoon zonder doen (danwel met een gratis variant zoals Blogger, MS Live etc).

 

Vergeet ook niet dat veel ondernemers al een website hebben.

 

Voor a-technische ondernemers zou het wat kunnen zijn, maar juist Wordpress is relatief simpel te leren, idem voor de plug-ins. Misschien gewoon als pilot eens aanbieden, en kijken of er voldoende klanten happen?

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Beste RimoM,

 

dit concept doet me denken aan de 'gratis' massahosters die inmiddels goeddeels of helemaal verdwenen zijn, alleen dan met een blogmogelijkheid.

 

Hoeveel klanten denk je nodig te hebben en hoeveel kosten maak je daarbij, bijvoorbeeld om e.e.a. te automatiseren en om het hostingbedrijf te betalen? Ik vrees dat je op een negatieve marge uitkomt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Klanten kunnen zowel particulieren en ondernemers zijn,de prijs zal liggen tussen de €5-€10 per maand.

De prijs is even globaal genomen als richtprijs.

Hoeveel uur denk je hiermee kwijt te zijn per maand per account? Is dat meer dan een kwartier? Dan is de prijs niet realistisch...

 

Als het veel meer wordt maken mensen er weer geen gebruik van...

 

Heb je al eens bij je doelgroep nagevraagd (marktonderzoek)?

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Bij de meeste providers heb je in het controle paneel een optie om simpel zelf programma's te installeren en het updaten gaat dan vanzelf. Ga jij er extra unieke thema's aanbieden of wat zijn je USP's? Je kunt er vast geld mee verdienen maar dan heb je in mijn ogen al een groot netwerk nodig van potentiële klanten. Ik zelf zit ook in de hostingbranche en in het begin heb ik zeer veel gehad aan mijn netwerk.

Link naar reactie
  • 0

Bepaalde providers leveren, voor 5 euro per maand, een eigen domein met wordpress erop én veel support documentatie plus e-mail en telefonisch helpdesk.

 

Zoals ik het lees denk je zelf toegevoegde waarde te leveren door het aanbieden van support, maar dan voor een zeer specifieke groep mensen: mensen die een blog willen, op een eigen domein.

 

Ik denk dat er geen markt voor is, zeker niet als je je beperkt tot Nederland, en is er markt voor dan is 5 tot 10 euro schrapen geblazen gezien de tijd die het installeren kost.

 

Het je al eens overwogen je op het traject ná het online zetten van een blog te richten, met name hoe zorg je ervoor dat mensen een blog optimaal schrijven, en andere mensen de blog vinden en lezen?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er geen markt voor is, zeker niet als je je beperkt tot Nederland, en is er markt voor dan is 5 tot 10 euro schrapen geblazen gezien de tijd die het installeren kost.

 

Qua ICT / hosting valt er _veel_ te automatiseren. Dit dus ook, je hebt een pakket (voor een paar tientjes voor de complete server) wat je instaat stelt om dit soort software met een paar klikken te installeren en up to date te houden. Dus daar zie ik nog geen problemen.

 

Ik weet nu nog niet wat je USP's zijn, waarom men voor jou moet kiezen, aangezien ik nu denk dat 9 van de 10 hosting bedrijven dit wel aanbieden. Helemaal voor dat bedrag. Zoek USP's op anders krijg je het erg moeilijk in deze branche.

 

Groeten,

Thomas

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.