• 0

Contentwriters aanlokken om te posten op financiele/ondernemen,... website

Omschrijving van je concept:

Ik heb recent men website vernieuwd.

Hij bestond wel al een tijdje maar was echt aan verbetering toe...

 

Het onderwerp van de site is : ondernemen, fiscaliteit, jongeren jobs, enz.

 

De site beschikt over een artikel gedeelte en een forum gedeelte.

 

Nu heb ik al verschillende malen getracht gemotiveerde mensen te vinden om inhoud op de site te plaatsen

maar tot nu toe zonder enig resultaat. (dan heb ik het over het site gedeelte niet het forum, ok daar is ook weinig inhoud omdat ik opnieuw ben begonnen na onherstelbare spam hack van het vorige forum)

 

http://tinyurl.com/ycom3vn

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

om content writers aan te lokken heb ik oa.

 

1) een artikel upload pagina gemaakt en mensen de kans geven per artikel een link naar hun site te plaatsen

2) affiliatie links in de berichten toelaten

3) mensen gezocht die het eventueel tegen betaling wouden doen

 

----

 

4) enkele advertentie's op 2ehands sites en forums geplaatst met betrekking tot deze acties

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik weet niet of het aan de site ligt, het onderwerp,... maar tot nu toe is niemand geinteresseerd geweest om de site van extra content te voorzien. Hier zou ik graag verandering in brengen.

 

doelgroep van content writers : mensen met ervaring, bedrijfsleiders, (ex)belastingsbedienden,...

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De site beschikt over een gratis bedrijvengids, download pagina voor gratis software, ....

Op termijn zou de site een totaal overzicht moeten weergeven van geldbesparende tips enz. voor jongeren, zelfstandigen, werkzoekenden , arbeidsongeschikten en werknemers.

 

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Hier ben ik voornamelijk op zoek naar tips om content writers aan te zetten om content toe te voegen.

 

Graag zou ik willen dat u antwoord op volgende vragen :

1) Wat zou u overtuigen om bv 1 artikel per week te schrijven voor deze site

2) Wat zou u wijzigen om de site aantrekkelijker te maken voor a : content writers / b:bezoekers

 

=alle advies welkom (eventueel mensen met interesse om te posten zijn welkom)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste,

 

Qua uitstraling zou ik de site enigszins aanpassen;

- Minder tekst op de homepagina, de gemiddelde bezoeker gaat zo'n stuk tekst niet lezen.

- Ook is mij bij het openen van de website niet direct duidelijk wat het onderwerp van de website is, je moet zorgen dat een bezoeker in èèn blik het onderwerp van de website vast kan stellen.

- Minder advertenties.

- Ik zou het ontwerp van de website iets frisser maken, het ontwerp is nu vrij saai en suf.

 

Hopelijk kun je hier iets mee.

 

Groet Bas

 

..

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een blog en weet hoeveel energie het kost om constant en regelmatig content te schrijven. Ik zal dit dan ook niet snel gaan doen voor een andere site, behalve als het mij ook iets oplevert.

 

Hierbij word ik overtuigd door:

- aantal bezoekers op jouw site

- type bezoekers op jouw site

- mag ik linken naar mijn eigen site in de artikelen die ik schrijf

- kan ik zelf de onderwerpen bepalen?

- de minimale hoeveelheid woorden moet niet boven de 400 liggen, daar zit je meestal snel aan maar als je elke week moet schrijven dan is het fijn als je af en toe iets korts kunt doen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Bernard,

 

Ik vind je site erg verwarrend.

 

In de banner staat "De gratis gids voor de startende ondernemer". Maar volgens de tekst bovenin is de gids ook voor werknemers en werkzoekenden. En in het menu ook nog eens voor jongeren, pensioengerechtigden en werkonbekwamen.

 

Als ik begin te lezen moet ik eerst de pagina "delen met mijn vrienden" (ook als die geen startende ondernemer zijn?). En vervolgens lees ik iets over kinderopvang en belasting, over "negatieve ervaringen met allerhande organisaties", over het feit dat het internet "een immense rommelmarkt" is waar ik "mijn standje" kan neerzetten en tot slot iets over gratis software. En intussen staat bovenaan bij mijn browser "Een eigen zaak oprichten wordt kinderspel!".

 

Ik mis focus en ik mis structuur. Misschien is dat een van de redenen waarom je geen contentwriters krijgt.

 

Maak duidelijk wat je nu precies wilt en wie je doelgroep is. Kies dan een domeinnaam en een slogan die daarbij passen. Als jij het juiste kader schept, komen die schrijvers vervolgens vanzelf.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens op de div. vergelijkbare Nederlandse site's hoe die dit aanpakken, als ik b.v op ondernemersplein kijk zie ik daar complete artikelen die men gekopieerd heeft van de site's van de KvK en de belastingdienst.

Op deze wijze geef je in ieder geval de informatie die men van jouw site verwacht.

 

Als je een complete en voor de lezer waardevolle site heb kan je een community rond de website gaan opbouwen met zoals je zelf al aangaf een forum en dan komen de schrijvers van content vanzelf wel, HL is daar een goed voorbeeld van.

Link naar reactie
  • 0

@B.S.C. Nieland : hier zal ik werk van maken, layout verfrissen , content schrappen, advertenties beperken

 

@manon : die mogelijkheden heb ik geboden maar geen reactie . Bezoekersaantal ligt niet enorm hoog maar de site scoort toch goed in zoekmachines dus dat was het principiële argument dat ik gebruikte.

 

@bouwmans : ja banner dateert nog van de vorige versie en bij vernieuwing zijn pas de andere doelgroepen toegevoegd.

Ik wou duidelijkheid scheppen met het menu maar blijkbaar werkt dit meer averechts.

 

@zandwijk : begrijp ik wel maar dat is de reden dat ik content writers zoek. Content van andere sites copy/pasten is bij mijn weten niet toegelaten. (auteursrechten) Maar ik zal de sites die je aangaf zeker gaan bekijken

Link naar reactie
  • 0

Beste,

Ik heb je website naast (mod edit, link verwijderd o.v.v. poster) gehouden.

 

Valkuil nr 1: niet redeneren vanuit het probleem van de bezoeker. Deze is opzoek naar informatie. Deze vindt hij niet op de homepage. Je besteedt veel tekst aan wat je met stratersgids wilt bereiken. Deze informatie is leuk voor op de pagina Over Startersgids.be maar niet op de homepage. Laat zien wat er te halen valt. Je verstopt het allemaal. Ik moet 2 keer klikken voor ik bij een interessant artikel ben. Artikelen moeten op de homepage want daar draait het jou toch allemaal om.

 

Valkuil nr 2: bezoeker heeft ervaring en verwacht bepaalde elementen op bepaalde plekken. Advertenties op de plek waar je een eventuele navigatie verwacht is onduidelijk en zal een hoop bezoekers afschrikken. Verder is je navigatie onduidelijk. Je hoofdnavigatie is gezien de plaatsing is feitelijke het aanbrengen van categorieën doelgroep/lezers. Je secundaire navigatie valt niet op en al helemaal niet de knop artikelen verzenden. Wat het laatste betreft waarom zou iemand artikelen willen verzenden. Deze knop heeft uitleg nodig. Waar vind de bezoeker die? Juist onderaan de pagina en dus nadat de bezoeker heeft gescrold. Als je wilt dat je artikelen krijgt is dit nauwelijks de plek.

 

Valkuil nr 3 Verwachten dat de bezoeker direct alles begrijpt. Je hebt geen betekenisvolle tag line. Wat zegt dat nou een gratis gids (een boekje, hulp van experts, een leidraad?) onduidelijk dus terwijl het gaat om ........

 

Valkuil nr 4 Denken dat de bezoeker op zoek gaat naar waar het dan wel om draait. Met andere woorden de informatie verstoppen achter tabs en artikel koppen. Waarom alleen de titel van een artikel tonen en niet een teaser, zodat de bezoeker geïnteresseerd raakt. Alleen koppen is niet aantrekkelijk.

 

Valkuil nr 5 Als de bezoeker meer wil weten dan moet ie maar een formulier invullen. Een FAQ zou op je site niet misstaan. Kan ik een artikel weer weghalen. Wat als informatie niet klopt. We zijn jullie? Waar staan de contactgegevens?

 

Valkuil nr 6 Nadenken hoe krijg ik artikelen/bezoekers nadat de website klaar is. In dit geval is de website met een ander doel opgezet en heb je later nieuwe doelgroepen toegevoegd. Daardoor een verwarrende naam startersgids terwijl je ook artikelen voor gepensioneerden wilt.

 

Valkuil nr 7 Eerst techniek en dan pas denken. Ik verwacht dat als je straks alle commentaar op een rijtje zet je tot een heel nieuwe opzet van een website zal komen.

 

Mijn advies redeneer vanuit je bezoekers/doelgroep, wat willen/zoeken die.

Geef voorbeelden van de artikelen (nieuw geplaatste bijvoorbeeld) op je homepage en zet daarbij knoppen voor commentaar, schrijf zelf een artikelen, voorwaarden en link naar aanverwante artikelen etc. Zet de google ads op minder opvallende plaatsen (niet op plekken waar je hoofdnavigate verwacht).

 

Succes

Catharina

 

 

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor deze opmerkingen.

1) ondertss. laatste berichten in linkermenu gezet.

Staan nu ook overal zichtbaar en werkt advertenties ook naar beneden.

(welke ik daar had gezet met reden om kliks te genereren op aanraden van een Amerikaanse Adsense guru :-) ;D

 

2) intro pagina fors ingekort en sommige dingen op 'over ons' gezet.

 

Mijn tagline is momenteel nog dezelfde, niet zo simpel om iets te vinden dat een correcte omschrijving geeft en dit in een 6 tal woorden :-)

 

Aan de rest wordt nog gewerkt.

Link naar reactie
  • 0

 

@zandwijk : begrijp ik wel maar dat is de reden dat ik content writers zoek. Content van andere sites copy/pasten is bij mijn weten niet toegelaten. (auteursrechten) Maar ik zal de sites die je aangaf zeker gaan bekijken

 

Ik zie niet in waarom je van een openbare site van een openbare instelling ( BD of KvK) niets mag kopieëren, desnoods vraag je toestemming.

Link naar reactie
  • 0

Kamers van Koophandel/VVK behouden alle rechten (waaronder auteursrechten, merkrechten en octrooien) met betrekking tot op deze website gepresenteerde informatie (waaronder teksten, grafisch materiaal en logo's).

Behalve het downloaden en printen van de geboden informatie voor eigen persoonlijk gebruik, is het niet toegestaan om de inhoud van deze website, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de VVK, over te nemen, te vermenigvuldigen of op welke wijze dan ook te distribueren of openbaar te maken.

Deze mensen hebben ook personeel in dienst en betalen redacteurs om teksten te schrijven :-)

Is niet echt eerlijk als ik alles ga kopiëren hé :-) en dus zoals aangegeven in hun disclamer ook niet toegelaten ::)

ik kan wel toestemming vragen, kost natuurlijk niets maar betwijfel of ze die gaan geven...

bovendien is dit ook niet zo goed voor men google rank (duplicate content)

 

Ondertussen :

slogan aangepast, background grijzig gemaakt, vertel vrienden onderaan artikel gezet + toevoeging easy backlinken

en linksboven op de pagina zoals reeds gezegd top 10 laatste berichten.

 

 

feedback op de wijzigingen wordt op prijs gesteld :P

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.