• 0

Idee voor een tool op een gsm

Hallo allemaal,

 

Ik heb een steengoed idee voor een softwarematige tool op een GSM.

 

Het is bedoelt voor de consument als gebruiker en daarom moet het in principe op iedere merk GSM te gebruiken zijn.

 

Zijn er hier experts die weten of dit te realiseren is en zo ja wie het technische deel kan ontwerpen?

 

Natuurlijk weet ik dat daar dan behoorlijke kosten tegenoverstaan (ontwikkelkosten), maar ik heb geen idee hoe hoog die zullen zijn.

En kan er zomaar een tool geschreven worden die dan op ieder merk GSM te gebruiken is?

Zou zo'n "nieuwe tool" onder licentie verkocht kunnen worden aan bv. GSM producenten of netwerkproviders?

 

ja het zijn een aantal vragen, maar ik heb hier eerst duidelijkheid over nodig om tot een goed businessplan te komen.

 

 

Groeten,

 

Laurens

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zomaar even een tool schijven die op iedere GSM te gebruiken is? Helaas, dat zal niet zo gemakkelijk worden. Er zijn helaas een aantal verschillende platformen.

 

Er loopt hier nog iemand rond met een steengoed (en dat meen ik :) ) idee voor de GSM die het al aan het uitvoeren is, die gaat vast en zeker morgen even reageren (Zrski).

 

Helemaal lukken zal het je niet, wel kun je een aantal dingen in je (technische) ontwerp aanbrengen waardoor de hoeveelheid functionaliteit en software op de telefoon afneemt en op de server toeneemt (en de server hoeft maar op 1 platform te draaien uiteraard). Gaat natuurlijk alleen op als je een server nodig hebt...

 

Ik ben benieuwd... Spui je idee eens effe ;D

Link naar reactie
  • 0
Er zijn helaas een aantal verschillende platformen.

De meeste nieuwe GSM's ondersteunen Mobile Java wat het leven van een ontwikkelaar toch weer wat aangenamer maakt. En zo veel verschillende platforms zijn er nu ook weer niet. Als het een erg goed idee is, waarom dan geen ondersteuning voor meerdere platforms.

www.froggysoft.com voor al uw pda software

Link naar reactie
  • 0

Ik ben benieuwd... Spui je idee eens effe

 

Ik snap dat je nieuwsgierig bent, maar ik kijk wel uit :D

 

 

 

Zomaar even een tool schijven die op iedere GSM te gebruiken is? Helaas, dat zal niet zo gemakkelijk worden. Er zijn helaas een aantal verschillende platformen.

 

Dat is nu mijn punt, moet ik aankloppen bij de allergrootsten?

En zo ja bij wie?

Of is het symbian concern een optie?

 

Er loopt hier nog iemand rond met een steengoed (en dat meen ik ) idee voor de GSM die het al aan het uitvoeren is, die gaat vast en zeker morgen even reageren (Zrski).

 

Ik ben nieuwsgierig, misschien kunnen we samen wat doen? :)

 

Voor wat betreft mijn idee, is vooral het technische gedeelte nu het probleem. Ik kom nu niet echt verder met mijn business plan.

 

Dus nu zit ik te denken aan een samenwerkingsverband.

Om daarna het idee onder licentie te verkopen.

Het is een idee voor een tool op de GSM voor de consumenten markt.

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor de late reactie, was zwak ziek en misselijk en daarna mijn PC ook.

 

Het ontwikkelen op smartphones is best te doen, het hangt een beetje van je applicatie af. Ik heb geen idee wat je wilt gaan doen, maar het is misschien slim om een launching model te kiezen en daar als eerste op te ontwikkelen. Zorg dat het ontwikkeld wordt zodat het relatief makkelijk te porten is zodat je de applicatie slechts deels hoeft te versleutelen voor nieuwe platformen.

 

Als je wat intensiever wilt brainstormen kan je me mailen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
Quote : aikon op 4 november 2003, 15:28

Mijn bedrijf (www.twelvesix.com/main/?p1=hl) ontwikkelt onder andere applicaties voor GSM's (of beter smartphones). Mocht je geinteresseerd zijn in een indicatie prijs dan moet je maar even contact met met opnemen.

 

 

Ik heb je een mailtje gestuurd omdat ik ook meer wil weten over die tsx-server naar info@twelvesixcom, maar krijg een failure notice terug....

 

info@twelvesix.com werkt weer...

Excuses voor het ongemak.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.