Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Alex
Alex
Momenteel ben ik bezig met het zoeken naar herfinanciering voor ons bedrijfspand.
Na een gesprek met onze huisbankier laatst kwam er een verassend punt naar boven dat ging over huurwaarde.
Om de maximale financieringsruimte te berekenen gaat de bank uit van de huurwaarde van het pand.
Op basis hiervan berekent zij de executiewaarde van het pand.
Echter, de executiewaarde die onze huisbankier berekende was 15% lager dan de executiewaarde in ons
recente taxatierapport. Dit scheelt toch al gauw tienduizenden euro's qua financieringsruimte.
Ik vond het nogal een verschil. De executiewaarde van ons bedrijfspand kwam daarmee uit op ca. 75% van
de vrije verkoopwaarde.
Ik vroeg de account manager naar de berekeningswijze maar die bleef hangen in vaagheden over huurwaarde en
renteontwikkeling. Niet iets concreets in elk geval waar ik iets mee kan.
Ik vraag mij dus af hoe deze executiewaarde dan berekend wordt adhv huurwaarde.
Iemand enig idee?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24303-executiewaarde-berekenen-adhv-huurwaarde/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag