• 0

verplicht vrij en vakantiedagen?

Beste,

hierbij mijn vraag:

Kerst en Oud en nieuwjaarsdag weer voor de deur. Nu zijn dat verplichte vrije dagen.

Het personeel hoeft niet te werken.

Mijn vragen zijn echter:

- wordt het loon doorbetaald (waarschijnlijk wel)

- gaan de verplicht vrije dagen van de verlofdagen af?

- heeft iemand een link naar verplichte vrije dagen

Met name de tweede vraag vind ik interessant.

Alvast dank,

DENO

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24312-verplicht-vrij-en-vakantiedagen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo Deno,

Kerstdagen en nieuwjaarsdag zijn wettelijke vrije dagen wat inhoud dat je het loon van je medewerkers doorbetaald als zij op deze dag zouden werken. Dit gaat NIET van hun verlofdagen af. Als het een oproepkracht betreft dan gelden er andere regels. Als je even google ter hand neemt kan je het zo terug vinden.

• 0
Kerstdagen en nieuwjaarsdag zijn wettelijke vrije dagen wat inhoud dat je het loon van je medewerkers doorbetaald als zij op deze dag zouden werken.

Kan ik daaruit opmaken dat als je medewerkers niet werken ze ook niet doorbetaald krijgen?

Batterijen en Opladers voor telefoons.
  • 0

ZOUDEN werken. Als je personeel op zaterdag sowieso al nooit werkt hoef je ze ook niet te betalen als een feestdag op zaterdag valt. Zelfde geldt voor de vaste dagen, die parttimers vrij hebben. Dus bv je hebt iemand in dienst die alleen maandag t/m woensdag werkt, dan hoef je geen loon door te betalen als een feestdag op donderdag en/of vrijdag valt.

Ennuh.... oudjaarsdag is geen wettelijke vrije dag.

Voor zover ik weet zijn de verplichte vrije dagen:

- Nieuwjaarsdag

- Pasen

- Hemelvaartsdag

- Pinksteren

- Koninginnedag

- Kerst

Zelfstandige loonslaaf

• 0

wat Fvddungen bedoelt met 'zouden' is dat deze werknemers dus op vaste dagen werken.

als de feestdag valt op een dag dat zij normaal gesproken 'zouden' werken dan krijgen ze wel doorbetaald.

uiteraard geldt dit alleen voor reguliere werkdagen; als het bedrijf op zaterdag altijd dicht is hoef je over deze dag dus helemaal geen loon door te betalen.

Bij flexibele roosters gaat deze vlieger dus niet op en moet je dus ook doorbetalen.

"zoek het maar uit"

• 0

Uit nieuwsgierigheid:

Stel je hebt een winkel waarbij je je personeel (variabel) inroostert op 5 van de 6 werkdagen. Mag je ze dan om de vrije dag heenplannen zodat je geen salaris hoeft door te betalen op die vrije dag?

Als je genoeg mensen hebt lopen om de zes dagen te vullen dan heb je voor de resterende 5 dagen minder personeel nodig, mag je die dan ongestraft een dag minder inroosteren in de betreffende week?

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar