Wij zijn druk bezig een nieuwe activiteit op te starten (in een nieuwe B.V.). Een aantal activa van een bestaande B.V. worden hierbij tegen boekwaarde (dit is ook de reële waarde) verkocht aan de nieuw op te richten B.V. Aangezien de beide B.V.'s nauw gelieerd aan elkaar zijn vervalt volgens de site van de Belastingdienst in beginsel de investeringsaftrek.
Daarnaast heeft de "oude" B.V. in de opstartfase nogal wat facturen voor de nieuwe B.V. voorgefinancierd (waarbij de facturen ook zijn geadresseerd naar de oude B.V.). Dit wordt ook nog verrekend met de nieuwe. Bestaat hiervoor dan nog wel investeringsaftrek?
Ik heb gebeld met de Belastingdienst (n.a.v. een vermelding op hun site) maar ik kreeg het advies het schriftelijk voor te leggen.
Dus eerst maar eens hier geprobeerd ....
(Edit door moderator: titel van dit topic verduidelijkt)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
assurantiekantoor
assurantiekantoor
Hallo,
Wij zijn druk bezig een nieuwe activiteit op te starten (in een nieuwe B.V.). Een aantal activa van een bestaande B.V. worden hierbij tegen boekwaarde (dit is ook de reële waarde) verkocht aan de nieuw op te richten B.V. Aangezien de beide B.V.'s nauw gelieerd aan elkaar zijn vervalt volgens de site van de Belastingdienst in beginsel de investeringsaftrek.
Daarnaast heeft de "oude" B.V. in de opstartfase nogal wat facturen voor de nieuwe B.V. voorgefinancierd (waarbij de facturen ook zijn geadresseerd naar de oude B.V.). Dit wordt ook nog verrekend met de nieuwe. Bestaat hiervoor dan nog wel investeringsaftrek?
Ik heb gebeld met de Belastingdienst (n.a.v. een vermelding op hun site) maar ik kreeg het advies het schriftelijk voor te leggen.
Dus eerst maar eens hier geprobeerd ....
(Edit door moderator: titel van dit topic verduidelijkt)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24313-kan-ik-investeringsaftrek-krijgen-bij-een-nieuwe-bv-gelieerd-aan-bestaande-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag