• 0

Tips voor een hogere conversie/bezoekersaantallen?

Goedendag,

 

Ik ben hier nieuw dus zal me even voorstellen. Al enige tijd lees ik higher level, wat een prettige en informatieve site en wat een goede sfeer heerst hier! Daarom ben ik nu ook lid geworden. Ik ben 30 en sinds een jaar eigenaar van webshop Shop until u Drop. Gericht op vrouwen met tassen, sieraden en bijzondere cadeautjes (en cadeaubonnen). http://www.shopuntiludrop.nl

 

Het is een evaluatiemoment en omdat ik Shop until u Drop naar het volgende niveau wil tillen vraag ik jullie advies om de professionaliteit, conversie en bezoekersaantallen omhoog te schroeven. Ik ben als internetleek begonnen maar heb me vastgebeten in het internet ondernemen en ben in de kennis en ervaring erg gegroeid maar er valt natuurlijk nog oneindig te leren op dit innovatieve gebied. Ik geniet van het ondernemen en de vrijheid die het geeft naast het plezier over de producten die ik verkoop en de leuke contacten met klanten. Natuurlijk heb ik hier al veel rondgeneusd naar info over conversie/meer bezoekers/google adwords etc. maar ik zou willen vragen of jullie feedback zouden willen geven specifiek gericht op Shop until u Drop.

 

afgelopen tijd heb ik veel aandacht besteed aan:

 

photoshoppen van de foto's (nog mee bezig)

links verkrijgen, site aanmelden (oneindig proces natuurlijk)

teksten aanpassen

achtergrondkleuren veranderen (was zwart/grijs en is nu lichter en toegankelijker voor mijn doelgroep)

uitvogelen van google adwords (proefcampagne niet erg succesvol dus ik ben de zoekwoorden en budget aan het uitproberen, begin met een nwe campagne in januari)

bedrijfsaccount hyves aangemaakt (werkt nog niet)

 

Regelmatig:

 

verstuur ik een een nieuwsbrief aan mijn nieuwsbrief members met nieuwtjes,acties en kortingscodes

organiseer ik win-en kortingsacties bij relevante sites en blogs

plaats ik berichten op forums van relevante sites

zijn er artikelen in de aanbieding

adverteer ik op marktplaats en speurders

 

stand van zaken:

 

Onlangs 1 jarig jubileum, in november hoogste omzet gedraaid sinds de opening dus dat was erg leuk!

page rank bij google op het moment is 2, vinden jullie dit laag of hoog voor een eenmanszaak die een jaar open is? ???

maandelijks ongeveer 2500 bezoekers, dit moet natuurlijk verder omhoog! ???

bijna 50% vd bezoekers komt via verwijzende sites

bijna 40% vd bezoekers komt via zoekmachines

 

Ik lever uit voorraad dus kan bestellingen direct versturen en ik reken geen aparte verzendkosten. Dit ter onderscheiding van de concurrentie en omdat ik veel negatieve reacties kreeg van klanten als er na het plaatsen van een bestelling nog aparte kosten bijkomen. (ideal en verzendkosten). Verder merk ik dat het af en toe moeilijk is om aan alle gebieden (marketing, photoshop, inkoop, etc) genoeg aandacht te besteden omdat ik alleen ben en al genoeg tijd kwijt ben met de dagelijkse gang van zaken. Wel heb ik meer feeling gekregen met de producten die goed lopen en weet ik welke kant ik wat dat betreft op wil. Minder goedkope arikelen en een wat duurder segment anders is het onmogelijk om te overleven omdat de tijd die je per bestelling kwijt bent niet overeen komt met de omzet.

 

Zijn jullie van mening dat een "vrouwenshop" als Shop until u Drop vertegenwoordigd moet zijn op hyves/facebook, twitter etc? ??? Ik zie namelijk enorm op tegen de extra tijd die hierin zou gaan zitten en heb dat tot nu toe voor me uitgeschoven.

 

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn hele verhaal en voor jullie tijd. Ik zie uit naar jullie reacties!

 

groet, Megan

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een pagerank van 2 na een jaar is gemiddeld... dus daar niet te veel zorgen over maken.

 

Wat ik mis op de site is het adres (verplicht) en een telefoonnummer (ook verplicht).

 

Verder vind ik het behoorlijk saai en langdradig... is het niet mogelijk om de producten in de hoofdcategorie in kolommen te laten zien ipv de rijen nu zodat je in 1 oogopslag (bijna) alles kan bekijken? en het iets op te fleuren?

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Een pagerank van 2 na een jaar is gemiddeld... dus daar niet te veel zorgen over maken.

 

[off topic modus on] Waar heb je dat vandaan? [off topic modus off]

 

 

Betreffende de webwinkel, het concept is best goed als ik het zo bekijk. Alleen zou ik willen opmerken dat ik je layout niet bijster mooi vind. Een overzichtelijke layout met de producten goed op rij doet wonderen. Je presenteert je een beetje als "exclusief", maar straalt dit niet uit

 

Ook zou ik je willen adviseren eens naar je naam te kijken. Wanneer mensen het mond-op-mond over jou webshop hebben, ga ik automatisch kijken op de "you" variant.

Daarnaast, maak je al gebruik van google analytics? Dit geeft je al heel erg veel informatie over je bezoekers.

Link naar reactie
  • 0

Als het mijn eigen webwinkel was zou ik kijken of je nog meer aan SEO kunt doen. Ik weet niet of dat met je huidige pakket gemakkelijk kan, maar daar is zeker nog winst te behalen. Deze eenmalige investering in tijd / geld, levert je een structurele verbetering op. De investering kan zitten in de techniek, maar ook in inhoud. Bijvoorbeeld de naamgeving van je productcategorien of producten zelf. Op welke termen wordt het meest gezocht.

 

Maak je gebruik van landing pages? Deze zijn goed om in te stellen bij Google Adwords, maar ook als ingang voor de organische zoekresultaten.

 

Het kan zeker een toevoeging zijn om je aan te melden bij de genoemde sites. Het past waarschijnlijk best goed bij je doelgroep en levert je weer inlinks op, maar je moet ook daar weer tijd voor vrijmaken. Als je er voor gaat, moet je er ook echt voor gaan.

 

Kun je hier wat mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je webwinkel nog even bekeken.

 

Je mist nog een duidelijk pagina over je klantenservice.

Laat vooraf op een dergelijke pagina zien hoe klanten je kunnen benaderen. Email en bij voorkeur ook per telefoon (geen 0900 nummer). Het helpt als je er bij zet dat je (doorgaans) binnen 24 reageert.

 

Daarnaast kun je hier zaken inzetten over de betaling. Daar voeg je ook bij of je extra kosten berekent voor transport en/of diverse betaling methoden. Bv iDEAL gratis.

 

Vermeld ook je retourprocedure. Je bent toch verplicht om je aan bepaalde richtlijnen te houden. Vermeld dit dan vooraf. Daarmee wek je vertrouwen.

 

Houd deze pagina duidelijk en overzichtelijk. Een paar iconen per alinea / onderwerp kunnen hierbij helpen.

Zie voor een voorbeeld

 

Ik hoop je hiermee weer wat op weg geholpen te hebben.

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Ruben,

 

Wat ik mis is de apartheid van de webwinkel ik heb zelf ook ooit bij mijnwebwinkel gezeten alleen ik vind dat het er uit ziet als zoon standaard webwinkel wat mij dus niet de indruk geeft dat het een grote/exclusieve webwinkel is.

 

wat voor teksten staan er links en onderaan jouw berichten? ??? Een goede template designer maakt juist een prima oplossing voor een parttime of kleinere webshop die weinig aan beheer of ontwikkeling wil besteden. Waarom zou een kleine ondernemer een uitstraling van een groter bedrijf willen hebben? Betrouwbaarheid of professionaliteit?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Megan,

 

Ik ga hier even in op op de seo, wat kan leiden tot meer conversie. Op dit moment heb je te veel keywords (21). Dit kan bestraft worden door zoekmachines. Hoewel we de exacte grens nog altijd niet weten is het wel beperkt tot 15 a 20 keywords. Meer keywords leveren namelijk zogenoemde strafpunten op. Trefwoorden die wel in de keywords voorkomen maar niet in de tekst worden genegeerd of bestraft. Google negeert deze meta data. (zwarte trucs)

 

Daarnaast is het ook verstandig om af en toe je site te update omdat zo'n site een hogere ranking zal krijgen dan een site waar lange tijd niets aan gebeurt. Tot slot heb je al goed voldaan aan de afbeeldingen te voorzien van een ALT attribuut maar logo39551 en image_header_3 zijn als enige nog niet voorzien van een ALT, wellicht kun je daar even naar kijken. Het zijn eerder puntjes op de i maar dat is ook waar je naar zoekt neem ik aan ;)

 

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

Beste shopuntiludrop,

 

welkom op Higherlevel. Voor mijn gevoel kan in ieder geval nog een aantal 'quick wins' gerealiseerd worden:

 

- de koude, witte tabel of div in het midden zou ik een zachte tint geven.

- informatieknoppen zou ik bovenaan zetten

- pagina's zijn erg lang, dat vraagt te veel scrollen

- de opmaak van tekst leest niet makkelijk weg, probeer daar rust in te krijgen en maak belangrijke elementen opvallend, doch niet schreeuwerig

 

Wat meer tijd of overweging vraagt:

- stockfoto's (?) boven categorieën zou ik vervangen voor typisch Nederlands of herkenbaarder materiaal met bijvoorbeeld bekende decors (of weglaten, ze kosten hoogte die voor tonen/verkopen van producten bedoeld is)

- wat is precies jouw doelgroep en voelt deze zich aangesproken door de gevoerde handelsnaam? SUUD <> stewardess?

- zijn titels, korte en uitgebreide omschrijvingen afgestemd op elkaar? En op deze doelgroep? Deze kunnen veel rijker!

 

De Over 'SUUD' zou ik korter en krachtiger maken (bijvoorbeeld voor gebruik in artikelen en persberichten) en daarbij moet je kiezen voor één aanspreekvorm en persoon. Misschien kun je het idee van de inkopende stewardess 'Megan' zelfs nog beter door laten klinken in alle categorieën en in je totale bedrijfsvoering. Ik bedoel ze heeft dit hier, dat daar enz. ingekocht. Waar komt een pashmina vandaan? Waar komt een zijden shawl vandaan?

 

Succes!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu een klein jaartje actief in de 'webwereld', waar ik achter ben gekomen is dat SEO (search engine optimalization) oftewel zo hoog mogelijk in de zoekmachines staan, heel erg belangrijk is. Er zijn talloze manieren om je positie te optimaliseren. Op google is er zat informatie over te vinden. Of schakel een bedrijf in dat gespecialiseerd is in SEO.

 

Natuurlijk is het belangrijk om een mooie lay-out te hebben, echter als ze je niet kunnen vinden heb je niets aan een mooie lay-out. Naar mijn mening ziet jouw lay-out er niet heel erg proffessioneel uit. Met een investering (ongeveer 300 euro) is dit te verhelpen. Ook is het belangrijk dat mensen in 1 oogopslag kunnen zien wat er op jouw website te doen is. Kijk ook eens op www.sitedeals.nl daar zitten een hoop internetondernemers die jou voor een klein bedrag kunnen helpen!

 

 

Link naar reactie
  • 1

HI Shopuntiludrop

 

Bezoekersaantallen zijn hartstikke belangrijk, maar heb je ook enig idee hoelang ze op je site blijven en wat bijvoorbeeld het weigeringspercentage is? Wat mij als bezoeker van je site opvalt is dat je de producten verstopt. Je besteedt veel ruimte aan shoppende dames en een grote header en de artikelen zelf zijn niet te zien op homepage zonder een heel stuk te scrollen. En dat terwijl je een winkel bent. De enige clou die de bezoeker heeft is de tagline. De tagline is niet helemaal informatief want cadeaus kan van alles zijn evenals accessoires. Je window titel bookmarkt niet lekker vanwege het woord welkom dus onder de letter W. Welkom is bovendien ook niet erg informatief.

Ik zou de aanbiedingen en de producten meer prioriteit geven en als dat qua ruimte niet kan moet je je header kleiner maken en de welkomsttekst (wat totaal overbodig is) weghalen.

Je zou sowieso kunnen proberen de pagina wat beter te benutten. Ik zie namelijk heel veel lege ruimte.

Je menu (productcategorieën) zit niet logisch in elkaar. Bestaan er alleen klassieke en hippe tassen. Waarom zijn sommige producten cadeautjes? Je zou ook kunnen denken aan prijscategorieen en andere indelingen: materiaal, kleur, etc.

OP iedere pagina kom je met een foto en een intro tekst. Hierdoor moet de bezoeker scrollen. Door direct alle producten te tonen wordt de kans groot dat de bezoeker een product ziet wat hem aanstaat.

 

Ik hoop dat je hiermee wat kan. Succes de shop

 

ciao catharina

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
  • 1

Lieve mensen,

 

Ontzettend bedankt voor al jullie advies! Geweldig dat jullie daar tijd voor hebben gemaakt, super! Er zijn al zoveel goede tips waar ik mee aan de slag kan. Dat wordt een hoop huiswerk ;).

 

Ik gebruik inderdaad Google Analytics. Dat geeft veel informatie maar is natuurlijk wel heel informatief. Het valt me alleen niet mee om die informatie van GA om te zetten naar de praktijk op de site.

 

Ook erg bedankt voor alle tips mbt de lay-out. Misschien moet ik toch maar eens verder kijken bij andere ontwerpers/aanbieders want de mogelijkheden zijn nu toch vrij beperkt qua bv indeling en paginaopsomming etc. Ik zie inderdaad dat t nogal saai oogt en dat ik meer aandacht moet trekken naar de producten. Moet ik toch de indeling gaan veranderen. De istockfoto's heb ik geplaatst om meer sfeer te krijgen maar het is inderdaad belangrijk om gelijk producten te zien en niet te moeten scrollen. Ook zie ik dat het logo idd teveel plaats in neemt.

 

SEO daar ga ik in duiken, eerlijk gezegd nog niet echt mee bezig gehouden naast het normale verkrijgen van links. Bedankt voor de praktische tips ook over het aantal zoekwoorden enzo dat ga ik gelijk aanpassen.

 

Er staan natuurlijk gewoon algemene voorwaarden op de site met info over retourneren enzo. Goede tip wel om meer info te geven over klantenservice ed.

 

De domeinnaam u ipv you is inderdaad erg jammer. Daar was geen andere mogelijkheid toe. Ik zoek nog naar mogelijkheden om hem makkelijker vindbaar te maken. Probeer wel de zoekwoorden in alle vormen te vermelden.

 

Ik ga aan de slag, heren (en dames): ALVAST BEDANKT!!!!

Link naar reactie
  • 0

Ik ga hier even in op op de seo, wat kan leiden tot meer conversie. Op dit moment heb je te veel keywords (21). Dit kan bestraft worden door zoekmachines. Hoewel we de exacte grens nog altijd niet weten is het wel beperkt tot 15 a 20 keywords. Meer keywords leveren namelijk zogenoemde strafpunten op. Trefwoorden die wel in de keywords voorkomen maar niet in de tekst worden genegeerd of bestraft. Google negeert deze meta data. (zwarte trucs)

 

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html

 

Ik hoop dat je het niet over META Keywords had, google gebruikt meta keywords al jarenlang niet meer.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat je ook regelmatig nieuwsbrieven verstuurd.

Ook wat mailings van nieuwsbrieven betreft is er een hoop dat je kunt doen om de conversie proberen te verhogen. De belangrijkste tip hierbij is het segmenteren van je doelgroepen uit je huidige verzendlijst (lijst van suscribers).

 

Segmenteer je suscribers in verschillende doelgroepen. Geen suscriber is hetzelfde. En vaak zijn ze te verdelen in doelgroepen met overeenkomstige kenmerken. Door het semgenteren van je suscribers kun je gerichter mailings sturen. D.w.z. dat je per doelgroep een mailing kan versturen met relevante content voor die specifieke doelgroep.

Om te segmenteren kun je gebruik maken van een e-mailmarketingplatform.

 

Slimme_verzendlijsten_maken.pdf

Link naar reactie
  • 1

Hoi Megan,

 

Allereerst leuk dat je je hebt aangemeld.

 

Mijn tips:

- Higherlevel handtekening? Plaats een link naar je website in je handtekening (ook weer een link erbij) zodat men direct vanuit dit forum door kunnen klikken naar je website.

 

Veel marketing technieken zijn hierboven al vermeld en wil daarom nog even in gaan op Social Media.

 

Je vraag hoeveel tijd Twitter, Facebook en Hyves in beslag nemen. Nou zoveel je zelf wilt.

 

Allereerst is het verstandig om vanuit Twitter te werken en de Twitter berichten automatisch te laten doorposten op Facebook en de WWW van Hyves. Daar pak je al enorm veel tijdwinst.

 

Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om niet alleen te zenden maar ook te geven (bijvoorbeeld waardevolle informatie) en te "interacten" met je doelgroep. Maak hiervoor een vast tijd stip vrij per dag (bijvoorbeeld 1 uurtje per dag).

 

De rest van de dag kan je geautomatiseerd Tweets laten verschijnen op je Twitter profiel via een online tool namelijk;

- Socialoomph

 

Je Tweets worden dan automatisch geplaatst op tijdstippen die jij van te voren insteld.

 

Ik hoop je hiermee een stuk verder te hebben geholpen.

 

Succes!

 

Danny Verhoeven

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 1

Hallo Megan,

 

uitvogelen van google adwords (proefcampagne niet erg succesvol dus ik ben de zoekwoorden en budget aan het uitproberen, begin met een nwe campagne in januari)

 

Ik weet zeker dat een google adwords campagne ook voor jouw webshop kan werken. Daarom een paar praktische adwords tips:

 

[*]groepeer je zoekwoorden per artikelsoort in een aparte advertentiegroep

[*]test verschillende advertentieteksten per advertentiegroep

[*]gebruik de best scorende zoekwoorden in je advertentietekst

[*]link je advertenties naar de bijbehorende productpagina's

[*]gebruik Google Analytics om de best scorende zoekwoorden te vinden

[*]als je budget beperkt is, focus dan op je best verkopende producten

[*]maak analyses & rapporten om uit te vinden wat wél werkt en focus daarop

 

Veel succes!

 

Petra Pustjens

 

 

 

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals bedankt voor alle info hier! Ik probeer de tips te implementeren, ben er druk mee bezig, het 1 natuurlijk wat makkelijker te doen dan het ander. Het is misschien wel leuk om even te laten weten dat het aantal orders flink aan het stijgen is, dat had ik niet verwacht in januari!!! De praktische tips voor google adwords zijn super, de shop until u drop campagne loopt nog niet maar dat komt eraan!

 

Nog een vraagje: Als jullie een hyves account maken doe je dat dan als bedrijfsaccount of als prive account met je bedrijfsnaam ofzo? Thanks alvast.

 

grooetjes :)!

Link naar reactie
  • 0

Met dat bedrijfsaccount op Hyves zou ik nog een poosje wachten. Eerst het klantenbestand uitbreiden en beter gaan scoren in de organische zoekresultaten. Tijd zou ik besteden aan het schrijven van webcontent en het linkbuilden. Ook de usability van de website kan verbeterd worden. Misschien kan reviewit.nl daarbij helpen (niet een site van mezelf).

 

De header vind ik persoonlijk nogal hoog. De banken aan de linkerzijde kunnen verwijderd worden lijkt me.

Door anderen ook een aantal goede tips gegeven. Veel succes met de website.

Zoektermen.nl, betaalbare webmarketing

Link naar reactie
  • 0

Nog een vraagje: Als jullie een hyves account maken doe je dat dan als bedrijfsaccount of als prive account met je bedrijfsnaam ofzo? Thanks alvast.

grooetjes :)!

 

Uiteindelijk gaat het erom dat mensen je bedrijf vinden, dus als een social network de mogelijkheid tot een bedrijfsaccount bied is het altijd verstandig om die te claimen, als is het maar om te voorkomen dat iemand anders ermee gaat spelen en je moeite moet doen om 'm te krijgen.

Indien je een bedrijfsaccount aanmaakt met bedrijfsgegevens, is het ook eenvoudig over te dragen mocht je ooit je bedrijf willen verkopen.

http://www.omines.nl - Full Service Internetbureau - Kwaliteit zonder compromis - Technische perfectie.
Link naar reactie
  • 0

Beste Megan,

 

Ik ga hier even in op op de seo, wat kan leiden tot meer conversie. Op dit moment heb je te veel keywords (21). Dit kan bestraft worden door zoekmachines. Hoewel we de exacte grens nog altijd niet weten is het wel beperkt tot 15 a 20 keywords. Meer keywords leveren namelijk zogenoemde strafpunten op. Trefwoorden die wel in de keywords voorkomen maar niet in de tekst worden genegeerd of bestraft. Google negeert deze meta data. (zwarte trucs)

 

dit is niet waar.

Hoe kom je bij 15/20 keywords in de tekst is goed? Per hoe veel?

Daar is geen peil op te trekken. als je het wil doen kun je nog beter in percentages praten.

Dan is het ook meteen overal toepasbaar. Maar ook daar zijn geen echte cijfers over..

hoewel sommigen speculeren om niet boven de 5% aan keywords in de tekst te doen om

stuffing te voorkomen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Megan,

 

Ik reageer nu pas op jouw bericht, gewoonweg omdat ik het nu pas lees.

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat met jouw shop.

 

Na het lezen van jouw verhaal en de reacties heb ik een aanvullende tip:

Weet waar je kracht ligt en communiceer dit expliciet naar buiten.

 

Met andere wooren waarom zou ik bij jou bestellen terwijl er wellicht wel tientallen shops zijn in jouw segment.

Wat zijn jouw USP's? wat is het onderscheidend vermogen?

 

Dat wil ik als nieuwe bezoeker graag weten, zonder dat ik er naar op zoek moet.

Dus gewoon lekker opgesomt in de header of prominent in het men.

mod edit: wederom link naar eigen site verwijderd!

 

Hartelijke groet,

Marco Bouman

Marco Bouman - Haal meer uit je webshop (site)

www.online-marketingmachine.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.