• 0

Fabboo, gratis je familiewebsite (ander concept, leuk idee) graag jullie mening

Omschrijving van je concept:

Het idee van Fabboo is een plek aan te bieden waar (leden van) families berichtjes kunnen versturen, foto's en emoties kunnen delen op 1 centrale plek op het internet.

 

Ons doel is de familiebanden te versterken en eenvoudig te onderhouden op Fabboo.nl.

 

Het concept is 'familie' gebaseerd en niet vrienden gebaseerd zoals Hyves of Facebook.

link: http://fabboo.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het idee verder opgepakt en hierna de website ontworpen en geprogrammeerd.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mijn website is bedoelt om families dichter bij elkaar te brengen via het internet zodat de afstand minder relevant is voor bv. foto´s te tonen, berichtjes sturen, etc.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Fabboo is ´familie´ gebaseerd en niet ´vrienden´ gebaseerd zoals Hyves en/of Faceboek.

Elke familie pagina is een privé plekje op het internet zodat alle foto´s, berichtjes en emoties alleen door de familieleden bezichtigd kunnen worden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Feedback over de gehele website lay-out

- Gebruikersgemak van de website

- Het concept

- Leuke nieuwe ideeen die toegevoegd kunnen worden

- Eventueel goed onderbouwde kritiek waarmee ik het concept en/of de website kan verbeteren

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn eerste reactie, op basis van twee minuten dit topic lezen en de site bekijken: waarom wil je dat mensen naar je toekomen, waarom pak je je service niet op en breng je die naar de mensen toe? Een 'familie-layer' vind ik een heel interessant idee binnen social networks als Facebook, Hyves e.d., maar als losse community vind ik het persoonlijk minder sterk en zie ik mensen niet zo snel wéér een nieuwe community adopteren.

Link naar reactie
  • 0

Feedback over de gehele website lay-out

Ik vind de lay out heel erg overzichtelijk! Dat is op zich goed maar van mij mag het wat vrolijker en 'levendiger'. Het is nu té serieus.

 

Gebruikersgemak van de website

Zoals ik eerder al zei: Heel erg overzichtelijk en duidelijk. Vooral het veld om jezelf aan te melden springt er uit. Misschien is het een idee iets meer van de website te laten zien voordat je ingelogd bent. Je moet jezelf nu eerst aanmelden wil je precies zien wat je met de website kan. Natuurlijk, het staat allemaal erg duidelijk op de website, maar mensen willen denk ik de website ervaren.

 

Het concept

Het familie-idee is op zich goed, toch denk ik dat er 'iets' moet gebeuren voordat mensen zich aangetrokken voelen om zich te registreren. Ook jongeren moeten zich aangetrokken voelen tot jouw website. Zij zitten nu massaal op hyves. Wanneer je ouderen stimuleert om zich op jouw website te registreren komen kinderen en kleinkinderen denk ik vanzelf.

 

Hoe en óf je de website gaat verbeteren is helemaal aan jou! Als me iets leuks te binnen schiet zal ik het melden.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alleen even naar de welkomtspagina gekeken.

 

Naar mijn mening is dit een sterk concept, door zijn eenvoud en de specifieke doelstelling. In mijn beleving is er een hele generatie (de mijne ;D) die weliswaar zeer computervaardig is, maar toch de hele Hyves revolutie een beetje mist. Hyves is toch iets voor de jongeren in de familie, terwijl opa en oma of die geëmigreerde oom ook makkelijk foto's en berichtjes willen kunnen zien.

 

Wellicht kun je de service aan laten sluiten bij Hyves o.i.d., maar zorg er voor dat dit niet complicerend werkt voor de ouderen.

 

 

 

 

 

 

 

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
  • 0

@Jeroen Bakker

 

Dat is altijd de keuze. Voeg je jouw concept/idee samen met een bestaand lopend idee, of zet je het zelf in de markt. Ik heb er voor gekozen

het idee zelf de markt op de zetten. Bedankt voor je feedback!

 

@koenvanp

 

Bedankt voor je positieve reacties. Ik zal zeker een goed marketing plan opzetten om de 'markt' met dit idee te verassen. Natuurlijk blijven

hyves en facebook de nummer 1 en 2, maar ik denk dat er altijd nog een doelgroep is die een eenvoudige familiepagina wil, die afgeschermd is

zonder teveel poespas van de buitenwereld.

 

@Pieter Hooftman

 

Klopt!, ik bv. API's ontwikkelen waarmee je fotoboeken van Hyves kunt integreren in Fabboo. Natuurlijk kan er veel meer geintegreerd worden, maar dat

is het begin. Bedankt voor je feedback!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op zich vind ik het idee inderdaad ook wel goed, en vraag ik me ook af welke doelgroep je het beste kunt aanspreken qua inhoud en vorm. Wat dat betreft zie ik ook wel iets in de oudere internetter (lees=bejaarden). Niet sarcastisch bedoeld hoor, maar dat is wel een groep die graag contact heeft met kinderen en kleinkinderen, alleen vaak niet precies weet hoe....Als je daar laagdrempelig op kunt inspelen, komt de rest inderdaad vanzelf. Functionaliteit om externe data te importeren vanuit Hyves, Facebook, etc. sluit hierin goed aan lijkt me.

 

Je uitleg over de functionaliteit is wel duidelijk, maar ook misleidend als het gaat om opmaak. Je hebt de teksten zodanig staan, dat het voor mij lijkt alsof ik op links kan klikken, die er uiteindelijk niet zijn (ik bedoel de oranje teksten met de pijltjes ervoor). Misschien dat je die opmaak-technisch nog even kunt tackelen. Ik snap wel dat het een opsomming is, maar de kleur en pijl verwart me...

 

En ander dingetje, maar pak dat niet te zwaar op (maar het moet gezegd worden), de naam: ik heb er rare beelden bij en dat kan misschien door mij komen (hoogstwaarschijnlijk), maar misschien ook de link die ik leg met Geenstijl, die het in zijn/haar items nog wel eens heeft over fappen (jawel...)...Voor mij klinkt het niet zo 'familiair' maar goed, dat kan ook aan mij liggen dus...

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Het idee is niet echt nieuw wat je hier omschrijft. In Amerika bestaan er al diverse sites die dit aanbieden en hyves daar heb ik al 14 neven en nichten en wat tantese in staan, so thats a fact. Veel familienetwerken zijn inmiddels uitgewerkt met een extra app. Zo bestaat er een site waarmee je via jouw familie gezamenlijk een cadeau kan geven aan je jarige neef. Ik heb misschien wel een leuk idee om je idee wat unieker te maken, je site is al online dus ik weet niet in hoeverre dit wat bijdraagt.

 

Ik herinner mij in onze familie de elk jaar terugkerende familiedag! Doe wat je nu doet en breidt het uit met bijvoorbeeld DE FAMILIEDAG als centraal thema. Daarnaast zorg je ervoor dat er diverse mogelijkheden op jouw site komen te staan; zoals een survivalbaan, kartcentrum etc. Met zoiets ben je onderscheidend want zoals Fabboo nu is geef ik het persoonlijk weinig kans. Go next level! :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.