• 0

Agenda op mobiele telefoon en pc

Hallo,

 

Enige tijd geleden ben ik gestart met het bijhouden van mijn agenda via Gmail (Google agenda). Het is vergelijkbaar met Outlook denk ik, al heb ik met dat programma weinig ervaring.

 

Mijn vraag is eigenlijk welke (goedkoopste) telefooneigenschap ik nodig heb om de agenda te synchroniseren tussen pc en telefoon. Ik snap dat een iPhone een hele goede oplossing zou zijn, maar ik hoef eigenlijk niet eens online met mijn mobeltje. Heb ik aan de goedkoopste bluetooth telefoon genoeg? Ik deel de agenda met niemand anders, dus ik hoef alleen maar mijn agenda op de telefoon bij te houden en dan te synchroniseren met de Google agenda (of eventueel Outlook agenda, moet ik dat programma maar onder de knie krijgen).

 

Hopelijk willen jullie ervaringen en kennis met mij delen. Ik ben namelijk bang dat ik een te dure telefoon krijg aangesmeerd als ik naar de winkel ga. Dit aangezien bij mij de ervaring en kennis op dit gebied ontbreekt.

 

Alvast bedankt! :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je met je telefoon online kunt zijn, heb toch geen sync nodig?

Je koopt dus geen dure telefoon maar neemt een redelijk abo met internet toegang en klaar ben je!

 

Dit geldt overigens minder als je veel in t buitenland bent want als je dan online gaat, moet je flink betalen.

 

Voor wat t waard is: ik gebruik Outlook en Google die paar x per dag worden gesynct en als ik mijn Iphone aansluit op pc wordt de lokale Iphone agenda bijgewerkt. Daarnaast kan ik, zoals gezegd, online altijd bij de Google Agenda.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf gisteren een T-mobile Pulse (android toestel met touchscreen) aangeschaft.

Kosten 283 euri zonder abonnement.

 

Als je eenmaal daarmee hebt gespeeld icm google mail en calander, dan wil je niet meer terug ;D

Alles on the fly gesynchroniseerd, waar je ook bent.

 

Een internet abbo kost je een tientje, dus op zich vallen de kosten mee.

 

Zou je via bluetooth willen synchroniseren, heb je aan de meest goedkope nokia met agendafunctie genoeg.

Via nokia's eigen applicatie kan je makkelijk met outlook syncen.

klik

Link naar reactie
  • 0

Als je met je telefoon online kunt zijn, heb toch geen sync nodig?

Je koopt dus geen dure telefoon maar neemt een redelijk abo met internet toegang en klaar ben je!

 

Dit geldt overigens minder als je veel in t buitenland bent want als je dan online gaat, moet je flink betalen.

 

Voor wat t waard is: ik gebruik Outlook en Google die paar x per dag worden gesynct en als ik mijn Iphone aansluit op pc wordt de lokale Iphone agenda bijgewerkt. Daarnaast kan ik, zoals gezegd, online altijd bij de Google Agenda.

 

GJ

De interface is voor een heavy gebruiker van dit soort tools erg belangrijk. Vaak is via de webbrowser naar een pagina toe surfen e.d. dan niet echt handig.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Yep, ik had 2 telefoons met ieder een aparte agenda.

1tje was een hightech internet full sync windows mobile ding en de ander een nokia 6300.

 

De 6300 synchroniseerde ik via bluetooth en outlook, werkte perfect.

Als de telefoon gekoppeld was, zag je zelfs wie er belde of smst op op computerscherm ;D

 

Het gebruik van 2 agenda's die niet met elkaar gelijk waren was daarin tegen minder handig en heb ik dus nu samengevoegd in google calander.

Link naar reactie
  • 0

ik ben iemand die dat handmatig syncen vergeet; zelf vind ik het daarom erg prettig dat mijn telefoon de google calender automatisch synct met de online app. Maak ik met iemand een afspraak dan voer ik 'm direct in in m'n telefoon en staat deze ook op de server erin. Hetzelfde als ik er 1 weghaal.

Evert Doorn Fotografie: professionele fotografie op lokatie en in de studio. Http://www.evertdoorn.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf altijd een Nokia E50 gehad. Die was verder niet on-line, maar iedere keer dat je dat wilt, synchroniseer je alles via bluetooth. Ik weet zeker dat dat ook wel werkt met outlook / Google Calendar / product x.

 

Recenter, maar zelfde principe: Mijn iPhone is nu ook niet online, maar mijn agenda kan ik via mijn computer syncen. Dan voeg je dus de toegevoegde dingetjes uit je telefoon samen met de agenda op je computer, of met Google Calendar.

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik heb zelf altijd een Nokia E50 gehad. Die was verder niet on-line, maar iedere keer dat je dat wilt, synchroniseer je alles via bluetooth. Ik weet zeker dat dat ook wel werkt met outlook / Google Calendar / product x.

 

Recenter, maar zelfde principe: Mijn iPhone is nu ook niet online, maar mijn agenda kan ik via mijn computer syncen. Dan voeg je dus de toegevoegde dingetjes uit je telefoon samen met de agenda op je computer, of met Google Calendar.

Die iphone kun je direct met je Google Calender syncen als je een € 40,-- / jaar abonnement neemt.

Link naar reactie
  • 0

Hmm, vreemd, ik google net eventjes, en ik zie dat je met je telefoon en een Google account gewoon gratis en voor niks de boel kunt syncen. Daar is echter wel Internet-toegang op de telefoon zelf voor nodig, en dat wilde de Thread-starter nu juist niet.

 

Voor de offline synchronisatie kon ik het volgende vinden:

 

[*]Synchroniseer Google calendar met iCal (en dan iCal weer met je iPhone) voor op de Mac.

[*]Google Calendar Sync met Outlook gratis, want ook van Google. Voor de PC, natuurlijk.

 

En het mooie is, allemaal helemaal gratis. Dus 40 euro per jaar is best wel weggegooid geld, als je het mij vraagt.

 

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk een van de duurste maar ook een van de beste (eigen ervaring) oplossingen is een Iphone + Mac + MobileMe. Het kost je wat, maar dan heb je waarschijnlijk het soepelste systeem wat er is. Alles wordt onderling gesync. Niet alleen je agenda, maar ook je contacten, je foto's (minder belangrijk) en alle andere gegevens. Tevens beschik je met MobileMe direc over een online harde schijf van 20GB die je kan gebruiken om bestanden tijdelijk op te slaan. Tevens maakt het onderweg (!) een back-up van je gegevens en zet deze op een apart deel van de online schijf. Zo ook voor je Mac. Je bent dus nooit meer bestanden kwijt, hebt altijd alles op al je devices staan (telefoonnummer, afspraken) en mocht er een keer iets misgaan, heb je de online back-up nog.

 

En nee, ik ben niet van Apple :P maar ik ben er gewoon heel tevreden over. Beter kan naar mijn idee haast niet. Maar goed, het kost je dat wel wat. Alleen MobileMe kost je al 80 EUR per jaar.

Link naar reactie
  • 0

Iets goedkopere en ook perfecte oplossing: voor €180 heb je op Marktplaats etc zo goed als nieuw een HTC Snap, dat is een telefoon die draait op Windows Mobile. Nieuw kost het toestel zo'n €280. Neem een abonnement met onbeperkt internet (kijk eens naar Ben, kost echt geen drol) en met het programma'tje Activesync kun je dan je Google agenda direct synchroniseren en je hebt direct push mail. Je kunt ook meteen je adresboek met gmail synchroniseren, mocht je je telefoon kwijt raken dan houd je gewoon je contacten.

 

Met het programma My Phone van Microsoft zelf kun je bij diefstal/verlies je toestel trouwens vergrendelen waarbij een scherm met een boodschap, bijvoorbeeld je adresgegevens, getoond worden, ook kun je je toestel compleet wissen.

 

Ideaal ding ik kan het je aanraden!

 

Groeten,

 

Thijl.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Ik moet bij Phillipe aansluiten.....ik gebruik een mac + iphone + gmail account....gmail is gesynct met de mac en de iphone, op de mac via ical. Waar ik ook iets invoer...op mijn tel of in de gmail of mac agenda...alles is direct in sync en dat is prettig als je bv onderweg bent en in je iphone afspraken zet...dan weet je dat er op kantoor geen dubbele afspraken gepland worden. Heb ik, overigens, geen betaalde mobile me voor nodig.

groet,

Rolf Peter

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Victor,

 

Als ik je verhaal lees, begrijp ik dat je op zoek bent naar een toestel waarmee je de agenda op je telefoon kunt laten synchroniseren met de agenda op je computer, en niet andersom. Dan heb je dure oplossingen met iPhones, e-mail oplossingen en onine back-ups naar mijn mening helemaal niet nodig.

 

Ik heb persoonlijke ervaring met het verkopen van mobiele telefoontoestellen, en zou je aanraden om het in dit geval lekker simpel te houden. Mobiel internet is wel "maar" 10 Euro per maand, maar er zijn ook goedkopere oplossingen. Je kan tegenwoordig al vrij goedkoop een toestel aanschaffen waar Wifi op aanwezig is, waardoor je ook je telefoon kan laten synchroniseren wanneer je je in je thuis netwerk bevindt. Dit scheelt je op jaarbasis alweer 120 Euro, want ik begrijp dat je toch niet van plan bent om te gaan internetten met je toestel. Daarnaast is Wifi nog niet eens nodig omdat je het toestel ook gewoon via micro-USB of Bluetooth kunt laten connecten met je computer.

 

Als ik het zo hoor, heb je het meest aan een degelijk toestel met niet al te veel functies die je eigenlijk toch niet van plan bent te gebruiken. Ik zou je dan ten eerste al afraden om een toestel met een touchscreen te kiezen. Je zou voor één van de simpelere Blackberry Curve modellen kunnen kiezen, maar je kunt bijvoorbeeld ook voor de Nokia 6300, 6500 of 6700 Classic kunnen kiezen. Al deze toestellen hebben geen Wifi, maar kunnen wel met je computer verbonden worden. Verder zijn het gewoon hele populaire zakelijke toestellen vanwege de degelijkheid en simpliciteit. Ik heb zelf op dit moment meerdere toestellen, maar vind mijn Nokia 6700 Classic één van de mooiste en beste telefoons die ik ooit heb gehad, terwijl het verreweg de goedkoopste is.

 

Ook zou ik je aanraden om te kijken wat voor jou voordeliger is: een abonnement + toestel of een sim-only abonnement waarbij je los een toestel aanschaft. In veel gevallen is een sim-only abonnement met een losse aanschaf van een toestel namelijk het voordeligst.

 

Indien je op zoek bent naar persoonlijk advies, verstrek ik het je graag via PM. Succes met je keuze!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.