• 0

Hoe wordt de kinderbijslag berekend?

Hallo,

 

Ik ben een ondernemer van 16 jaar, ik ben in Juli mijn eigen bedrijf begonnen. Op de website van het SVB staat dat ieder inkomen boven de 800 euro gemeld moet worden bij het SVB en boven een inkomen van 1240 euro komt de kinderbijslag te vervallen. Het gaat hier om het netto inkomen dat ik werkelijk binnenkrijg

 

Nu is mijn vraag, hoe wordt dit inkomen per kwartaal berekend? Op het eind van het jaar wordt de winst pas berekend en de eventuele inkomstenbelasting en bijdrage zorgverzekeringswet betaald. Wordt dit gewoon door vieren gedeeld op het eind van het jaar?

 

Ik heb net gebeld met het SVB maar daar konden ze geen duidelijk antwoord geven op mijn vraag

 

Heeft iemand ervaring met dit soort zaken?

 

B.v.d.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Leuk dat je al zo jong aan het ondernemen bent, ik ben nu zelf 17 jaar. Als jij per kwartaal onder de €1240,- netto blijft is er niks aan de hand, ga jij hierover heen dan zullen ze kinderbijslag inhouden/terug vorderen.

 

Zelf houd ik er nog rekening mee maar als je echt goed verdiend gooi die kinderbijslag aan de kant en geef die €200,- nog wat aan je ouders.

 

Heb je een boekhouder, de kan je er ook mee helpen?

Link naar reactie
  • 1

Hallo Bas,

 

Die website heb ik al bekeken, maar er staat geen letter over 16 of 17-jarigen die ondernemen. Dat is het probleem, ik vroeg me af of ik per kwartaal iedere keer uit moet gaan rekenen wat mijn winst is (wat ik administratief voor zover ik weet niet verplicht ben) of dat ik wat ik netto overhoud aan het einde van het jaar door vier mag delen, dit scheelt een hoop werk en je hebt dan ook een gemiddeld resultaat.

Link naar reactie
  • 0

Op zich is het bruto resultaat per kwartaal berekenen toch een kleine moeite? Als je bijvoorbeeld BTW-aangifte doet per maand/kwartaal heb je de cijfers in principe al. Enige wat je dan nog even moet meenemen zijn de afschrijvingen, eventuele reiskosten voor jezelf en eventueel overige kleine dingetjes.

 

Dit heeft als voordeel dat je zelf ook een goed overzicht houdt over de resultaten van je bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Dit heeft als voordeel dat je zelf ook een goed overzicht houdt over de resultaten van je bedrijf.

 

Theldens, dit ben ik met Robbert eens. Zeker als startende ondernemer wil je toch je voortgang en stand van zaken zeer regelmatig weten.

Het doen van de BTW-aangifte kan zo'n moment zijn (alleen niet als je jaarlijks aangifte moet doen) :-\

 

Je opmerking over het gemiddelde resultaat vind ik een goeie en het antwoord daarop vind ik nergens terug. Volgens mij heb je daar een punt. Misschien dat je daar de SVB nog maar eens over moet bellen en dan door moet vragen, want op die site (Nieland) gaat het idd niet over ondernemers. Als niemand op HL 't weet, zou het fijn zijn als je het antwoord van de SVB hier neer wilt zetten.

 

Alvast bedankt en suc6 met ondernemen.

 

John

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.