• 0

nieuwe zorgverzekering....collectief?

Tot nu toe waren wij altijd collectief verzekerd via de werkgever van mijn vrouw, zij gaat echter vrij plotseling van baan veranderen waardoor wij per 31-12 uit die collectiviteit vallen.

Nu dus op zoek naar een andere zorgverzekering!

Zijn er forumleden die "het wiel al uitgevonden" hebben voor me en mij vertellen kunnen of er ook maatschappijen zijn waar zelfstandigen ook enige vorm van korting kunnen krijgen?

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Zijn er forumleden die "het wiel al uitgevonden" hebben voor me en mij vertellen kunnen of er ook maatschappijen zijn waar zelfstandigen ook enige vorm van korting kunnen krijgen?

 

ik heb heel internet afgestruind naar collectieve kortingen maar niks gevonden voor zelfstandigen. Nou ben ik zelf al 2 jaar lid van de ANBO en die hebben met diverse maatschappijen een collectieve afspraak. prima deal met goede voorwaarden. dus als je van bouwjaar 1959 of ouder bent is dit wellicht een goed alternatief.

 

maar het blijft toch heel moeilijk om een keus te maken. en die moeilijke keus zit voornamelijk dan in de aanvullende pakketten.

 

je mag trouwens wel opschieten, het is zo 31 december en daarna ben je te laat om nog te switchen.

Link naar reactie
  • 0

heb de nieuwe polis al een tijdje binnen en vond het een goede deal. n.a.v. deze post toch nog even snel gegoogeld maar in het uiterste geval ben ik 5 euro per maand goedkoper. alleen staan dan in de kleine lettertjes wel allerlei bepalingen bij wie je zorg kan krijgen en bij wie niet. M.a.w. je bent dan toch ineens beperkt in de keuze van een zorgverlener. dus ik hou toch de huidige verzekeraar.

Link naar reactie
  • 0

heb de nieuwe polis al een tijdje binnen en vond het een goede deal. n.a.v. deze post toch nog even snel gegoogeld maar in het uiterste geval ben ik 5 euro per maand goedkoper. alleen staan dan in de kleine lettertjes wel allerlei bepalingen bij wie je zorg kan krijgen en bij wie niet. M.a.w. je bent dan toch ineens beperkt in de keuze van een zorgverlener. dus ik hou toch de huidige verzekeraar.

 

Ook toevallig, vanavond bleek dat ik als anwb lid 10% krijg bij VGZ, zat ik al bij maar

wist niet dat dit kon. Samen met partner toch voor de basisverzekering 233.00 euro korting per jaar.

Je moet dit wel op de anwb site doen.

ps: geen zakelijke relatie met anwb of vgz ;)

Link naar reactie
  • 0
Zijn er forumleden die "het wiel al uitgevonden" hebben voor me en mij vertellen kunnen of er ook maatschappijen zijn waar zelfstandigen ook enige vorm van korting kunnen krijgen?

 

Ver hoef je daarvoor niet te zoeken: Google op naam verzekeraar + collectief en je wordt bij de meeste grote verzekeraars al snel overspoeld met het ene collectieve aanbod na het andere.

 

"uit een collectiviteit vallen" hoeft niet direct reden te zijn om voor een andere verzekeraar te kiezen. Als je tevreden bent over je (aanvullende) pakket , de kwaliteit van dienstverlening en afwikkeling en last but not least als er sprake is van lopende behandelingen (met name orthodontie, tandarts, fysiotherapie, psychologie en alternatieve geneeswijzen), dan is overstappen naar een andere verzekeraar helemaal geen voor de hand liggende optie! Ga in dat geval eerder op zoek naar een ander collectief waarmee je bij de zelfde verzekeraar weer opnieuw collectieve korting op basis- en aanvullende verzekeringen kunt krijgen.

 

Ook de meeste verzekeringsadviseurs hebben eigen collectiviteiten voor hun klanten, de meeste (waaronder ook ondergetekende) ook speciaal bestemd voor zelfstandig ondernemers. Dat betekent overigens niet dat er bij iedere adviseur voor iedere verzekeraar een collectief aanbod mogelijk is: net als de grote clubs (ANWB, United consumers etc) krijgen de adviseurs die collectiviteiten alleen als ze de verzekeraar een bepaald volume en mate van exclusiviteit kunnen bieden. Ikzelf heb dat bijvoorbeeld met ONVZ, ASR/Amersfoortse en Turien, mijn oud werkgever heeft een Delta Lloyd en een Agis collectief en United Consumers heeft een deal met VGZ....

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

praat me niet over zorgverzekeringen en collectiviteits kortingen...

Wordt er helemaal horndol van, wil al 2 jaar overstappen maar heb nog steeds geen manier kunnen vinden om de verschillende aanbieders goed te vergelijken.

 

Steeds als ik ergens 10% korting kan krijgen en ik ga het pakket samenstellen kom ik duurder uit als wat ik nu betaal zonder korting.

 

Misschien wel een ander pakket met andere vergoedingen maar alles is zodanig vaag gemaakt dat vergelijken vrijwel onmogelijk is en ik maar wederom bij de huidige verzekeraar zal moeten blijven...

 

maar ja... zelfde probleem heb ik met energie leveranciers, wil ik ook van overstappen en heb diverse goedkopere gevonden maar die willen dan weer niet vertellen wat je nieuwe maandbedrag gaat worden, kan dus ook nog wel weer eens hoger uitvallen dan eerst..

Link naar reactie
  • 0

Hier even een berichtje van de TS.......

Heb inmiddels via Independer een keuze kunnen maken, de verzekering was via Independer goedkoper dan rechtstreeks bij de maatschappij zelf (ivm 1 of andere "speciale korting").

 

De verzekering die we eerst hadden, was sowieso nog 1 jaar doorgelopen kom ik net achter maar heb nu betere dekking en lagere premie :P

 

Collectiviteitskorting via nieuwe werkgever was ook mogelijk geweest (zelfs bij zelfde mij. als we al zaten), maar voorwaarden waren elders beter. De "oude" verzekeraar had trouwens nog een leuke actie: €75,- per verzekerde terug te betalen, maar was voor ons niet geldig omdat we al bij die mij. zaten.

Nog even geprobeerd om die korting toch te krijgen omdat ik anders zou overstappen, maar dat interesseert die studenten in die callcentre's totaal niet!

 

Conclusie na een paar dagen zoeken: via de "gewone" vergelijkingssites kun je e.e.a. goed vergelijken (mijns inziens) en door wat kortingen kun je beter uitkomen dan via allerlei collectiviteitskortingen.

Advies over verzekeringsmaatschappij geef ik niet omdat dat sterk persoonsgebonden is, met het oog op het te verzekeren pakket. Ik heb bijv. ook een ander pakket dan mijn vrouw.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0
de verzekering was via Independer goedkoper dan rechtstreeks bij de maatschappij zelf (ivm 1 of andere "speciale korting").

 

"Speciale" korting?, nee hoor: dat is gewoon de collectiviteitskorting die independer als grote tussenpersoon heeft bij een zestal verzekeraars:

[*]ASR Verzekeringen 6% basis 8% aanvullend

[*]De Amersfoortse 6% basis 8% aanvullend

[*]Delta Lloyd 10% basis12% aanvullend

[*]OHRA 10% basis 8% aanvullend

[*]Univé 5% basis 0% aanvullend

[*]VGZ 5% basis en aanvullend

(bron: Independer.nl, 28-12-2009)

Conclusie na een paar dagen zoeken: via de "gewone" vergelijkingssites kun je e.e.a. goed vergelijken (mijns inziens)

Ik heb het geprobeerd: maar ik zie alleen premievergelijkingen. Het is me nog niet gelukt om ergens een fatsoenlijke vergelijking te maken op basis van verzekerde bedragen voor bijv. Orhodontie, fysiotherapie en alternatieve geneeswijzen: de meeste vergelijkingssites slaan dat weer plat tot keuze uit basis, uitgebreid en toppakket, maar juist daar zitten de grote verschillen in: de goedkoopste basisverzekering (van Anderzorg) kent veruit het slechtste / duurste aanvullende pakket

 

en door wat kortingen kun je beter uitkomen dan via allerlei collectiviteitskortingen.

Niet dus ;), het is gewone collectiviteitskorting van tussenpersoon Independer. Andere kortingen bestaan er ook niet (dit even afgezien van hogere eigen risico's, vooruitbetaling per jaar en nog een procentje of 2 incassokorting bij incasso via grote werkgever)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.