• 0

new in town: nieuwssite over trendy ondernemingen

Omschrijving van je concept:

New in Town is een website waar nieuwsberichten staan geschreven door studenten die gaan over zojuist geopende trendy ondernemingen. Deze ondernemingen moeten passen binnen wat ik interessant en leuk vindt in een bepaalde stad! Een nieuw hip cafe, restaurant, club, healthcenter, musea, muziekcenter, winkel, kledingzaak or whatelse.

 

Deze studenten krijgen in ruil voor hun geschreven nieuwsbericht een bepaalde tastbare gift. Dit kan zijn een heerlijk diner in een zojuist geopend restaurant, of een heerlijke dag sporten in een nieuwe healthcenter.

 

Ondernemingen die tevreden zijn over het geschreven nieuwsbericht kunnen dit plaatsen voor een bepaald bedrag op onze site. Wel is elke onderneming verplicht om een bepaalde actie bij het nieuwsbericht te plaatsen zodat er extra bezoekers worden getrokken naar de site.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik werk als freelance journalist en schrijf al dit soort berichten die uiteindelijk worden gebruikt voor lokale freepublicity.

 

5 januari ga ik een korte presentatie houden op de Fontys in Tilburg waar ik Journalistiek studeerde. Naast Journalistiek studenten ga ik ook communicatie studenten benaderen en andere studenten die schrijven en trendspotting als een leuke bezigheid zien.

 

Pas als hier genoeg animo voor is wil ik mijn businessplan verder gaan uitwerken. De studenten zullen allen wel aan een screening worden onderworpen.

 

Ik zelf ben een oplettende jongeman en ik vind het heerlijk om nieuwe plekken en aansluitende trends te ontdekken in Tilburg en omgeving. Uit landelijk onderzoek blijk dat ook veel mensen het leuk vinden om te lezen over hotspots en trends en om deze vervolgens ook uit nieuwsgierigheid te ontdekken!

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil enerzijds startende ondernemers een frisse start bezorgen. Anderzijds wil ik studenten ervoor laten zorgen dat ze op een leuke en educatieve manier bezig zijn maar dat ze tegelijkertijd ook nog eens een leuk iets overhouden in tastbare vorm.

 

Extra bijkomstigheid is dat de studenten direct over gaan tot mond tot mond reclame en er in de stad meteen iets opborrelt wat betreft een nieuwe leuke lokatie of winkel

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Voor zover mijn onderzoek heeft uitgewezen is er nog geen concept dat een dergelijk concept hanteert.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat vinden jullie van dit idee? Kan het nog ergens worden verbeterd is mij vooral de vraag.

 

Groeten Martijn

 

Fijne feestdagen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kort samengevat:

 

- Bedrijf krijgt nieuwsbericht van student in ruil voor een maaltijd, of iets anders tastbaars

- Bedrijf betaalt een extra bedrag om dat nieuwsbericht op jullie site te plaatsen en moet een 'actie' erbij bedenken

 

Volgens mij zijn dat twee concepten die an sich vrij weinig met elkaar te maken hebben

 

Paar vragen:

 

- Waarom worden de studenten niet gewoon betaald voor hun nieuwsbericht

- Hoe garandeer je de kwaliteit van de studentennieuwsberichten

- Is er een bepaalde minimumstandaard in aantal woorden en in kwaliteit

- Het nieuwsbericht zal per definitie positief moeten zijn. Dat lijkt me niet onafhankelijk genoeg om een spontane buzz te creeeren voor een nieuwe trendy place. Hoe zie jij dat

- Waarom zou ik betalen om mijn nieuwsbericht op jouw site te krijgen?

 

Frans

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je combineert twee modellen die tegenstrijdig zijn. In het eerste model plaatsen auteurs recensies van shops/restaurants die zij interessant vinden. In het tweede model plaats je reviews die door de shops betaald worden. In dat tweede model verlies je de kritische recensies. Tuurlijk is er enige overlapping. En je kan altijd reclameruimte bij recensies beschikbaar stellen. De succesvolle reviewsites zijn gebaseerd op onafhankelijke bijdragen; niemand zit te wachten op advertorials.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.