• 0

Fiscale tips gevraagd dga salaris enz

Fiscale tips gevraagd

 

Ik heb 1 Holding met 6 verschillende bedrijven eronder

alle 6 bedrijven maken bijna geen winst of geen winst ( sinds januari 2009)

 

De Holding had aan 1 van de dochters 2008 een schuld van 150.000 wegens een lening.

De Holding heeft dit bedrag nu volledig afgelost per 20-12-2009 naar de dochter

 

Veders heeft de holding nu alleen maar vorderingen op onderstaande b.v.d. op dit moment.

 

De holding is tevens de verhuurmaatschappij naar de dochters hebben we laag ingeschat de huurprijs

 

Manenmentfee wat ik berekend heb is in totaal 43.000 ( naar 1 bv.)

( 43.000 euro naar deze 1 B.V die ook geen winst heeft behaald dit jaar zo te zien.

Deze bv. heeft dit uit de R.C krediet betaald) ( staat nu ongeveer 80.000 in de min ) Verlies 2009 40.000

2008 had deze bv. ook al een verlies van 50.000

Vederszijn er weinig schulden op dit moment alleen voorraden( we hebben geen fiscale eenheid ivm de risico's

Deze b.v moest het dan ook doen in de afgelopen jaren alleen door de sterke achteruitgang qua omzet. De omzet van deze B.V van 700.000 naar 400.000

In deze bv. zit dan ook het personeel gelukkig niet vast.

Dit jaar ben ik dan ook druk geweest met opruimen contracten ontbinden van huurdersverplichtingen abonnementen enzovoort

 

de holding heeft een omzet behaald van 193.000

-150.000 afbetaling naar dochter (lening)

43.000

Aflossingsverplichtingen + aflossingen derden -50.000

Crediteuren -5.000

Investeringen -30.000

-42.000

 

Privé lening 2008 naar holding 200.000 ( vanuit privé) geïnvesteerd in holding panden

Privé lening Derde 20.000

2009 heb ik terugbetaald gekregen 18.000 vanuit de holding om van te leven.

 

2009 heb ik nog niet afgerekend met de Ficus voor het loon omdat ik me nog niet heb aangemeld.

Voor de holding bij de belastingdienst omdat de Holding vleden jaar is opgericht vervolgens heb ik de oude B.V die ik al had met toestemming van de b.d eronder geschoven. 2008 heb ik dan ook mijn salaris ontvangen van de dochter per 1 januari 2009 is dit gestopt

Kan ik niet onder het DGA Salaris uit komen !!!! vanuit de holding

Zijn er nog tips !!!

Eventueel de 43.000 euro die ik als management heb ontvangen om die terug te boeken !!!

Zo te zien moet ik nu fors betalen bij de Holding naar de Fisctus

 

Vanuit de werk b.v s niet 2008 zit er nog eens een verlies in van 50.000

Ik wil ook wel graag betalen maar dan moet het er wel zijn en dat heb ik nu even niet voor het dga salaris

 

Ik heb teveel geinversteerd dat weet ik wel.

 

Groet Karin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Hoi Karin,

 

Eerlijk gezegd vind ik niet dat je post uitblinkt in duidelijkheid.

 

Je berekeningen kloppen niet, want je haalt kosten en uitgaven door elkaar.

Heb je geen accountant die de jaarcijfers opstelt? Lijkt me wel een must bij een Holding met 6 deelnemingen.

 

Wat betreft het DGA-salaris. Hierover kun je in overleg gaan met de fiscus.

 

Speciaal voor de crisis is er een regeling waarbij het DGA-salaris omlaag kan, als de omzet ten gevolge van de crisis is gedaald.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

Het is ook een beetje slordig

Ik haal de bedragen ook doorelkaar heen dat kopt dit zijn wat hoofdlijnen wat ik eruit gehaald heb

 

dochter bv

2008 1 bv met 50.000 verlies

2009 40.000 verlies

 

Holding maakt winst zo dat ik dat kan zien in onze administratie.

 

Belastingdienst hoef ik geen toestemming voor te vragen zij mijn accountend.

70 % of zoiets maar dat vind ik zelf te veel

En dan de VPB nog. van de holding

 

groetjes Karin

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Belastingdienst hoef ik geen toestemming voor te vragen zij mijn accountend.

Ik denk dat je er goed aan doet je goed door je/een accountant / fiscalist te laten adviseren want in een situatie als deze is de kans niet denkbeeldig dat je aangesproken wordt voor een fictief DGA salaris.

 

(overigens is dit wel een heel goed voorbeeld van een situatie waar het van belang is dat de boekhouder / accountant tijdig de cijfers verwerkt en niet wacht tot bijna 13 maanden na einde boekjaar).

Link naar reactie
  • 0

Volgens je eerste bericht maakte de holding een verlies van 42.000 euro. In je tweede bericht heb je het plotseling over een winst in de holding.

 

Uitgaande van je eerste bericht, hoef je geen salaris uit de holding te halen. Voor 2009 mag je het DGA-salaris namelijk koppelen aan de winst, als je kunt aantonen dat het verlies een gevolg is van de crisis tenminste.

 

Met de assistentie van een goede accountant moet je hier uit kunnen komen Karin.

www.muscatmeijer.nl

Link naar reactie
  • 0

volgens mij zie je iets over het hoofd

 

-150.000 afbetaling naar dochter (lening)

Mijn systeem geeft aan dat ik een winst heb van 110.000 euro ( dat betekend vpb) betalen

Dochters b.vs staan in de min

 

mijn accountent heeft net pas 2008 klaar daar was is dan dus ook al niet zo blij mee.

 

Wij doen zelf de invoeringen in het systeem met online administratie ( ik heb er wel iets kijk op)

 

Groetjes

Karin de Vries

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.