• 0

Ex vennoot plaats zakelijk werk op prive portfolio site

Hallo,

 

Ik heb een juridische vraag omtrent zakelijke opdrachten die op een privé site staan van mijn ex vennoot.

 

Eind dit jaar is mijn (ex)vennoot gestopt en is het webdesign bedrijf een eenmanszaak geworden.

Ik heb mijn ex vennoot heb een aardig goodwill bedrag betaald om op een goede manier uit elkaar te gaan.

 

Nu ontdek ik dat mijn vennoot een portfolio (privé) website heeft gemaakt met diverse werk wat hij tijdens het bedrijf heeft gemaakt voor onze zakelijke klanten. Het gaat hierbij om ontwerpen van websites.

 

Ik ben hier persoonlijk niet erg blij mee. Hij loopt namelijk te pronken met ontwerpen die door het bedrijf zijn gemaakt.

 

Wat kan ik hier het beste mee doen en wat zijn mijn rechten?

 

Ik hoor het graag,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je je ex-vennoot al verteld dat je niet blij bent met zijn gang van zaken. Bel hem eerst even op of benader hem op een andere manier voordat je juridische stappen gaat ondernemen (weet niet of dat dat uberhaupt mogelijk is). Blijf altijd correct! Ga nooit dingen tegen hem gebruiken, dreigen of iets anders. Dat kan alleen maar in jou nadeel werken!

Link naar reactie
  • 0

Heb je je ex-vennoot al verteld dat je niet blij bent met zijn gang van zaken. Bel hem eerst even op of benader hem op een andere manier voordat je juridische stappen gaat ondernemen (weet niet of dat dat uberhaupt mogelijk is). Blijf altijd correct! Ga nooit dingen tegen hem gebruiken, dreigen of iets anders. Dat kan alleen maar in jou nadeel werken!

 

Ik wil zeker correct blijven en zal niet meteen een groot probleem er van maken.

Wel ben ik vrij zeker er van dat hij de ontwerpen niet van de website wilt halen en lastig zal gaan doen als ik erover begin.

 

Ik wil daarom weten of het juridische wel of niet toegestaan is om dit te doen.

Link naar reactie
  • 0

Het lastige is hier dat je ex vennoot deze websites gemaakt heeft. Wel in jullie bedrijf, maar het is uiteindelijk nog steeds zijn arbeid. Als je dit vergelijkt met een gewoon arbeidscontract zou hij waarschijnlijk een referentie van het bedrijf krijgen. Maar ook daar kan hij zijn naam verbinden aan projecten van het bedrijf in een sollicitatie of wervend gesprek.

 

Juridisch/formeel zal het geheel misschien iets anders omkleed moeten worden op zijn website. Bijvoorbeeld door een referentie te plaatsen naar jouw website.

 

Goodwill en/of concurrentiebeding zijn weer andere zaken.

Link naar reactie
  • 0

Juridisch kan dit wel eens heel ingewikkeld in elkaar zitten.

 

Aangezien die websites zijn gemaakt ten tijde van de VOF is hij als (ex) vennoot van het bedrijf (mede)eigenaar van deze designs.

 

Staat er iets over dit soort dingen in het VOF overeenkomst of de overeenkomst na beëindiging van de VOF of in de afspraken die gemaakt zijn waarop de goodwill gebaseerd is?

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.