• 0

Regionale maandblad starten

Hallo beste leden,

 

Ik ga over enkele weken een nieuwe regionale maandblad starten in mijn regio.

De maanblad is gratis en wordt alleen verspreid aan een doelgroep.

De adverteerders zijn zo goed als geregeld het bald is zo goed als klaar.

Het blad bevat artikels geschreven door de redactie, maar het bevat ook

artikels die worden overgenomen uit grote kranten en/of tijdschriften en website's.

Dus daar komt mijn vraag: is het toegestaan voor mij om die artikels over te nemen in

mijn blad?? En zijn er andere juridische zaken waar ik voor moet oppassen?

 

Groeten Ketbache

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Natuurlijk mag je die niet zomaar overnemen, daar zit auteursrecht op. Als je dat overneemt dan zul je al snel daar op aangesproken worden, dus overnemen/overschrijven is niet aan te raden. Lijkt me nogal logisch, en zeker iets wat wel handig is om uitgezocht te hebben als je over enkele weken al echt een blad wilt gaan uitbrengen.

 

Niet bot bedoeld hoor, maar ga je zelf ook schrijven voor het blad, gezien je grote aantal spelfouten?

Link naar reactie
  • -3

Ik ga zelf niet schrijven, als noem je 1 spelfout al gelijk een volle bak. Het is je misschien niet opgevallen maar, het gebruiken van bestaande artikels zie je vaak terug komen en zeker op bepaalde website's. Het gaat om een informatieve artikel wat elke maand in een andere blad verschijnt wat belangrijk is voor mijn doelgroep. Ik ga ze voor de zekerheid bellen.

 

ik wil ook niet bot overkomen maar, aangezien je snelle reactie ga wat nuttigs doen, pc-helden hebben we genoeg.

Maar toch bedankt ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik ga zelf niet schrijven, als noem je 1 spelfout al gelijk een volle bak. Het is je misschien niet opgevallen maar, het gebruiken van bestaande artikels zie je vaak terug komen en zeker op bepaalde website's. Het gaat om een informatieve artikel wat elke maand in een andere blad verschijnt wat belangrijk is voor mijn doelgroep. Ik ga ze voor de zekerheid bellen.

 

ik wil ook niet bot overkomen maar, aangezien je snelle reactie ga wat nuttigs doen, pc-helden hebben we genoeg.

Maar toch bedankt ;)

 

1 fout? Niet tegen kritiek kunnen? Hopelijk ben jij de bezorger van je krantje, want op management niveau ga je er niets van bakken.

Je nieuwe bericht met je fouten:

Ik ga over enkele weken een nieuw regionaal maandblad starten in mijn regio. 2 fouten

Het maanblad is gratis en wordt alleen verspreid over een doelgroep. 1 fout, slechte zinsopbouw

De adverteerders zijn zo goed als geregeld en het blad is zo goed als klaar. 2 fouten

Het blad bevat artikelen geschreven door de redactie, maar het bevat ook

artikelen die worden overgenomen uit grote kranten en/of tijdschriften en website's. 1 fout, verkeerde zinsopbouw

Dus daar komt mijn vraag: is het toegestaan voor mij om die artikelen over te nemen in

mijn blad? En zijn er andere juridische zaken waar ik voor moet oppassen? 1 fout, Verkeerde zinsopbouw

 

Daarnaast ga je iets starten, maar je hebt geen weet van wat je er precies in mag zetten? Desondanks heb je al wel adverteerders. Als je blad commercieel is (dat zal vast wel), dan is het in 99% van de gevallen niet toegestaan om teksten van anderen over te nemen en anders heb je toestemming nodig om het te gebruiken. Beeldmateriaal van anderen mag je in principe nooit gebruiken.

 

Link naar reactie
  • -2

Beste forum-held

Aangezien jij misschien veel vrije tijd hebt om hier op te reageren begrijp ik jouw reactie.

Ik zal je vertellen dat meestal op forums en andere chatsite's een andere vorm van typen word gehanteerd om hiermee tijd te besparen en de toetsenbord niet te verslijten. Ik zal je ook gelijk vertellen dat ik het niet alleen opzet, maar heb mensen die voor mij werken. Over mij hoef je geen zorgen te maken, ik heb al een onderneming lopen die goed draait.

Management wat betekent dat? Ag ja als mijn geld elke maand maar op de rekening staat. Hou jij je maar bezig met management, ik heb wat beters te doen. Er is niks mis mee op een bezorger te zijn meestal groeien ze uit tot forum-helden.

 

Groeten uit managementland

Link naar reactie
  • 0

Ketbache, er zijn mensen die jou proberen te helpen, het enige wat jij doet is hen uitkafferen.

Verder is het zo dat jij geen artikelen of afbeeldingen mag publiceren zonder toestemming van de rechtmatige auteur.

 

'aangezien je snelle reactie ga wat nuttigs doen'

'Aangezien jij misschien veel vrije tijd hebt om hier op te reageren begrijp ik jouw reactie.'

'Hou jij je maar bezig met management, ik heb wat beters te doen'

Link naar reactie
  • -1

Beste koenvanp,

 

Als je boven effe leest heb ik een vraag gesteld, waar ik het antwoord al over wist, ik stelde hem om misschien meer te weten te komen over de voorwaarden en boete's en controle's, maar zo als je ziet krijg ik reactie's die over typfouten gaan ect.

en dat het plan niet zal slagen terwijl ze het concept niet eens kennen, wie zegt dat ik hier geld mee wil verdienen of dat ik het alleen opzet. Ik krijg reactie's die niet relevant zijn voor mijn maandblad en domme opmerkingen. Daar ben ik dus niet van gedien >;( en dat laat ik ook maar effe weten.

 

Link naar reactie
  • 0

'juridische zaken' is nogal breed. 8)

 

Hiervoor is al genoemd dat je vooraf toestemming moet vragen voor publicatie van artikelen die niet van jou zijn of iig aan bronvermelding moet doen.

Dit geldt natuurlijk ook voor afbeeldingen

 

Zoek eens verder op www.rechtspraak.nl met de zoektermen uitgever, uitgeverij, dagblad, artikelen, afbeeldingen, auteursrecht etc. en combinaties van die woorden

 

Zoek verder op Wegener, Telegraaf, Volkskrant, algemeen dagblad etc.

 

Dan zie je o.a. de volgende dingen voorbij komen:

 

- privacyschending

- onrechtmatige perspublicatie

- overeenkomsten met freelance auteurs

- auteursrecht voor foto's in een artikel van een derde waarbij je voor het artikel wel toestemming hebt

- smaad

- etc

 

Verder natuurlijk de arbeidsovereenkomsten, de contracten met andere partijen enzovoorts zoals dat bij iedere ondernemer geldt en dus voor jou ook.

 

Succes met je uitgeverij en succes met het lezen over auteursrechten. Zowel hier als op rechtspraak.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.