• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe administratiekantoor site?

Omschrijving van je concept:

SKYB Administraties is een administratiekantoor dat nu bijna 1 jaar bestaat en zich richt op zzp'ers/freelancers en de kleinere ondernemingen. Voor mijn klanten verzorg ik de gehele administratie en meer...

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Door mijn mijn opleiding en brede ervaring kan ik mijn klanten goed bedienen mbt de gehele administratie. Bovendien kan ik hen ook adviseren in andere voor en van belang zijnde zaken zoals bijv. erfrecht.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

In het afgelopen jaar heb ik een trouwe klantenkring opgebouwd. Nieuwe klanten zijn echter nog welkom. In het afgelopen jaar heb ik gemerkt dat een potentiele klant vaak eerst gaat kijken naar je website. Persoonlijk vond ik mijn eerste website niet proffesioneel genoeg overkomen.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Mijn collega's zijn vaak vrij onpersoonlijk en erg snel met het schrijven van uren. Mijn klanten kunnen mij gewoon benaderen en zijn geen nummer voor mij. Ook zal ik niet elk telefoongesprekje/emailtje direct door berekenen. De prijs die ik hanteer is lager dan gebruikelijk omdat ik vanuit huis werk.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Zoals gezegd wil ik mijn nieuwe website proffesioneler over laten komen.

 

Aangezien ik de website samen met mijn man heb gemaakt zou ik graag van HL'ers feed-back krijgen over de teksten, opbouw en algemene indruk van de website.

 

 

Ook goede suggesties over hoe ik het beste collega ondernemers kan bereiken én overtuigen zijn natuurlijk van harte welkom.

 

Het adres van de tijdelijke website is:

 

http://www.skyb-administraties.nl/joomla/

 

Alvast bedankt voor jullie moeite.

 

 

 

www.skyb-administraties.nl: persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind je nieuwe website 100x beter dan de oude. Mijn punten van kritiek; waarom heb je 2 dezelfde menu's. Het horizontale menu vind ik maar niks. Verder zijn er wat schoonheidsfoutjes, onder het horizontale menu staat 'you are here'. Ik snap niet waarom dat er staat, en al helemaal niet waarom in het engels? En in het zoekmenu kan je zoeken in bijvoorbeeld 'contactpersonen' en 'nieuwe feeds'. Allemaal kleine dingetjes die de professionaliteit van de website niet ten goede komen. Wat ik wel erg mooi vind is de header.

Link naar reactie
  • 1

Hallo Yvett,

 

Je nieuwe website ziet er wel aardig uit, toch een aantal opmerkingen waar je vast wel iets mee kunt.

 

- Waarom twee dezelfde menu-balken? Ik zou de horizontale weghalen.

- De website is anti-Google, er is niets met keywords gedaan en de URL´s zijn niet zoekmachine vriendelijk.

- Misschien een idee om het rood van de menu-kopjes en titels iets donkerder te maken, het oogt nu een beetje

onprofessioneel en goedkoop.

 

Verder is de site overzichtelijk opgebouwd en de reviews vind ik een leuk idee.

 

Veel succes en een fijne jaarwisseling!

 

Groeten Bas Nieland

 

..

Link naar reactie
  • 1

Hallo Yvette,

 

Ik heb even snel naar je site gekeken en de volgende punten vallen mij op:

 

- De Header

De header vind ik vrij onpersoonlijk terwil jij juist de persoonlijke aanpak wil benaderen. Je hebt veel gebruik gemaakt van zogenoemde stock foto's naar mijn mening juist het tegenovergestelde effect hebben. Misschien juist wat foto's van eigen hand gebruiken (kantoortje? Foto van jezelf? Dat is niet super professsioneel maar daarmee benadruk je wél de persoonlijke aanpak!).

 

Daarnaast vind ik die grote "Welcome to our site" een redelijk dooddoener, ziet er niet mooi uit en waarom in het engels?

 

Het logo is trouwens niet echt scherp. Ik zie bij administratie wat rare pixels. Probeer dit woord ook in de stijl van SKYB vorm te geven, met anti-aliasing.

 

- Taal

Ik zie nog een beetje engels van Joomla doorkomen. Bijvoorbeeld het "you are here" en bovengenoemde tekst in de header. Deze zou ik even aanpassen naar het Nederlands. Daarnaast zou ik "Reviews" veranderen in "Referenties".

 

- Menu

Je hebt nu twee exact dezelfde menu's op je site staan met dezelfde inhoud. Ik zou er voor kiezen om er één weg te halen. Het linkermenu is het duidelijkste dus die zou ik laten staan. Misschien kan je het bovenste menu veranderen in een donkere balk om zo de layout toch nog een beetje intact te laten. Anders wordt het wel erg veel wit.

 

- Zoekmachine optimalisatie

Om je site zo goed mogelijk te optimaliseren voor Google en andere zoekmachines is het slim om de URL's logischer te maken. Dus inplaats van:

 

http://www.skyb-administraties.nl/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=5

 

http://www.skyb-administraties.nl/joomla/diensten/administratie

 

Dit kan je in Joomla gemakkelijk instellen. Hoe precies staat in de volgende tutorial: http://www.siteground.com/tutorials/joomla/joomla_sef_url.htm

 

Daarnaast zou ik nog even goed naar de instellingen in Joomla kijken. Als meta beschrijving heb je namelijk een standaard tekstje van Joomla, deze moet je even veranderen naar een beschrijving van je bedrijf c.q. website. Niet dat Google er nog veel naar kijkt, maar het is wel zo netjes.

 

Maar het is in ieder geval een hele verbetering met je oude site! Succes verder!

 

Groeten,

 

Wouter

 

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ik ben nieuw op het forum en zal gelijk mijn mening geven. ;)

 

- Ik vind de `switching header` erg mooi. Hij veranderd met een leuk effect van plaatje

- Het logo is onduidelijk

 

Als ik heel eerlijk ben, vind ik de website enigszins ouderwets ogen, dit heeft mede te maken met de doorlopende background, en fixed content gedeelte. Je zou bijvoorbeeld ook een groter content/header vlak hebben, dit is meer van deze tijd met de steeds groter wordende beeldschermen.

 

Tevens zou ik een sitemap toevoegen, in bijvoorbeeld de footer van de pagina.

 

Voor de rest: leuk kleurgebruik, leest prettig weg. Verder zeker de SEO urls toepassen, zoals hierboven al eerder aangegeven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Stefan van Elsas

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de nieuwe website ook erg mooi, alleen ik zou de horizontale menubalk weghalen en de verticale een opvallendere kleur maken.

Verder de zoekmachine vriendelijke url zoals hier boven al wordt gezegd.

 

Heb je bij de contactgegevens geen vast nummer wat je kan plaatsen ?

Verder mist de postcode, KvK nummer en nog wat andere gegevens.

 

Maar ziet er voor de rest top uit hoor :)

Link naar reactie
  • 1

Hallo Yvette,

 

Ik vraag me af waarom de Y in het logo aan de linkerkant vrij staat van de K en rechts direct tegen de B aan. En zowel boven als onder staan de letters niet op dezelfde hoogte. Is dit bewust?

 

Een paar tekstuele dingen en layoutzaken die mij opvielen:

- op de home-page lijnt "Dus:" niet met de rest van de tekst

- idem, de tekst van de eerste bullet staat wel erg dicht tegen de foto aan

- idem, 5 vragen, waarvan de laatste drie met een vraagteken eindigen; waarom de eerste twee niet?

- idem, ik zou alle vragen in de tegenwoordige tijd doen ("denkt u ...")

- idem, tikfoutje in de tweede en vierde bullet (adminstraties)

- idem, de copyright regel vind ik erg dicht tegen de rand aan staan

- op de "Diensten" pagina blader ik met "Volgende" achteruit en met "Vorige" vooruit ...

- sommige kopjes eindigen met een dubbele punt (Kosten:), andere niet (Reviews)

- op de pagina "Administratieve dienstverlening" mis ik in de tweede zin een komma

- idem, in de zin boven de bullets ontbreekt een woord (manier?, wijze?)

- idem, 1e bullet, in de laatste alinea staat "verzorgen ik"

- op de pagina "Fiscale administratie" vind ik de zin "Ook ondernemers moeten aangifte inkomstenbelasting doen" een beetje vreemd overkomen; zijn er ondernemers die denken dat dit niet hoeft?

- op de "Kosten" pagina zou je kunnen lezen dat je vóór het intake gesprek al een voorschot vraagt; of is dat ook zo?

 

Tekstueel zie ik nog wel meer zaken, dus ik zou je willen aanraden om er nog een keer helemaal doorheen te lopen. Of dat door iemand anders te laten doen als je het zelf niet (meer) ziet. Voor een administratiekantoor lijkt mij accuratesse een belangrijke eigenschap en de tekst op je website is dan toch een beetje je visitekaartje.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Dag Yvette,

 

Je hebt al een hoop tips gekregen, maar ik wil er nog een paar aan toevoegen:

 

- De wisselende header vindt ik geen goed plan. Het leidt af van wat je te vertellen hebt en dat is een slecht idee

- Begin niet met "welkom" en het presenteren van jezelf. Dat wat onderaan staat is waar het om gaat: de benefits voor de klant. Laat die eruit knallen!!

- Ik denk dat je geslaagd bent in het er professioneel eruit laten zien. Maar draaf daar niet in door: zorg met bijvoorbeeld een foto van jezelf voor een persoonlijke tint.

- De site zal weinig bezoekers via de zoekmachines trekken. Niet alleen omdat hij niet SEO geoptimaliseerd is, maar ook omdat hij weinig informatie biedt waar naar gezocht wordt. Indien je wel bezoekers via zoekmachines wilt aantrekken heb je nog een heel traject te gaan.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Yvette,

 

Even wat kort commentaar, hopelijk kun je er iets mee. Ik heb vooral naar de teksten gekeken:

 

Homepage

In het bovenste deel twee maal persoonlijke benadering / contact, misschien wat veel voor zo'n kort stukje..

 

Het woordje “dus” duidt erop dat daarna conclusies komen van hetgeen erboven is geschreven, dit is echter niet (helemaal) zo. Eigenlijk gaat het om de definitie van jouw (toekomstige) klanten, wie hebben er baat bij jouw dienstverlening, met wie wil je graag in contact komen?

 

Wellicht een idee om je homepage met deze vragen te beginnen?

 

Ik zou ze ook iets anders formuleren (de luxe van een administratiekantoor klinkt te duur c.q. beetje snobistisch. Eerder zou ik zeggen “het gemak” van een administratiekantoor. Heeft u geen tijd om uw administratie bij te houden Klinkt wat negatief. Denkt u dat administratiekantoren niet te betalen zijn idem.

 

Enkele suggesties:

 

[*]Is persoonlijk contact voor u belangrijk?

[*]Besteed u uw tijd liever aan uw bedrijfsactiviteiten dan aan uw administratie?

[*]Vind u het belangrijk dat een administratiekantoor zich betrokken voelt bij u en uw onderneming?

[*]Stelt u prijs op heldere en duidelijke afspraken?

 

Dan is het nu tijd om contact op te nemen met:

 

Korte introductie SKYB.

 

 

Op de pagina diensten lijkt de inleiding “weggelopen” uit het ondernemershandboek van de Belastingdienst. Misschien iets persoonlijker maken?

 

Pagina administratie is erg opgesteld vanuit jezelf en minder richting je klanten “Ik kan dit, ik kan dat”

De term Managementbeleid vind ik, gezien je doelgroep (zzp’ers, freelancers, kleine ondernemingen) niet zo passend.

 

Fiscale administratie

Erg summier. Geef mij uw spullen en u heeft er geen omkijken meer naar boezemt mij nu niet direct vertrouwen in.

 

Salarisadministratie

In de tweede en derde alinea staat nagenoeg dezelfde informatie (3e alinea overzichtelijk met bullets)

Het eerste stukje van deze pagina is erg rommelig, misschien opsplitsen in belang voor personeel, belang voor bedrijf en belang voor andere instanties?

 

Inlenen personeel

Naar mijn smaak staat in de eerste alinea te vaak het woordje “ook”.

Er zijn derhalve talloze argumenten aan te voeren waarom een onderneming gedurende een langere dan wel kortere termijn gebruik wenst te maken van tijdelijk personeel

 

Vind ik persoonlijk niet zo’n mooie zin, het lijkt erop alsof de ondernemer zich bij voorbaat moet verantwoorden voor het feit dat deze tijdelijk extra personeel nodig heeft (argumenten aanvoeren). Bovendien zou ik ook in dit stukje de lezer direct blijven aanspreken “Kortom: er zijn genoeg redenen denkbaar waarom u tijdelijk behoefte heeft aan extra personeel”.

 

Algemene opmerking

Taalgebruik: de ene keer wordt in de ik-vorm gesproken, de andere keer is het onpersoonlijker “dit wordt door mij”. Probeer hierin consequent te blijven.

 

Overigens ziet de site er mooi en professioneel uit. Van zokemachine optimalisatie e.d. heb ik geen verstand dus onthoud me vn commentaar hierop.

 

veel succes!

 

groeten,

 

Marjan

 

 

 

 

 

 

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Yvette

 

Ik heb tekstueel (promotioneel) wat opmerkingen. Op home geef je de volgende vraag weer:

 

Besteed u uw tijd liever aan uw bedrijfsactiviteiten dan aan uw administratie?

 

Hiermee geef je eigenlijk aan dat het uitbesteden van administratie de juiste keuze is. Maar wat geef je als argument als iemand roept: "doordat ik zelf de administratie doe, weet ik hoe het financieel en fiscaal werkt in mijn onderneming en kan ik veel tijdiger beslissingen nemen omdat mijn cijfers altijd actueel zijn." ? Ik begrijp uit deze stelling dus ook dat jij online boekhouden niet ondersteunt (althans, zo zòu ik kunnen concluderen).

 

 

en je poneert nog een soortgelijke stelling die echt niet per se waar is op de kostenpagina:

 

Eigenlijk is het werken op urenbasis voor u het meest gunstig

 

Hier kun je ook eindeloos over discussiëren. Wie betaalt jouw uren als je een (eigen) fout moet herstellen? Hoe weet ik als ondernemer vooraf wat jouw jaarkosten globaal zijn? Hoe weet ik dat je ook echt je best doet en alles in zo kort mogelijke tijd? Concurrentie is daarin echt niet maatgevend.

 

 

Kortom, wees voorzichtig om dit soort stelling als waarheden neer te zetten. Ten eerste roepen zowat alle boekhoudkantoren dit al en ten tweede zijn ze maar deels waar!

 

Verder ziet de site er een stuk beter uit dan voorheen!

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.