• 0

Waar goede Aziatische elektronica/gadgets leveranciers te vinden?

In mijn andere topic hier hadden we het over een bepaalde Aziatische leverancier van elektronica, echter maar weinig mensen vertrouwen deze leverancier op het eerste gezicht, zeker aangezien vele leveranciers via Alibaba.com niet te vertrouwen zijn.

 

Echter, waar kan ik betrouwbare elektronica/gadgets leveranciers vinden? Ik ben opzoek naar producten als e-readers/e-books, UMPCs, MP4 spelers et cetera. Eigenlijk een leverancier die met zijn tijd mee gaat en een goede prijs/kwaliteits verhouding heeft.

 

En als er niet eenduidig een leverancier aan te bevelen is, is er dan een bepaalde search engine waar je wel vertrouwde leveranciers mee kunt vinden?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat dit toch zelfwerkzaamheid is als je wilt gaan ondernemen.

gewoon maar eens beginnen met googlen en dan kom je vanzelf aanbieders tegen, zoals je al gevonden hebt via alibaba en zo zijn er meer websites. Daar zitten best betrouwbare leveranciers tussen. Je zult dus iedereen die je vind moeten gaan benaderen, emails sturen, bellen,vragen stellen en aan de hand daarvan moet je een beoorrdeling mmken en een selektie.

Uiteindelijk blijvener wellicht een paar kandidaten over. Probleem is dat je goede leveranciers vaak alleen mmar vind als je via chineestalige websites zoekt. dus ineenchinese zoekmachine chinese karakters intypt. Daarkomen soms verrassende zakente voorschijn.

Het is kortom gewoon heel veel werk. Ongetwijfeld zullen ondernemers die al importeren vanuit chinn hun bronnen niet aananderen prijsgeven, zou ik ook niet doen.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Hmmm inderdaad dus lastig. Is dit bijvoorbeeld een goede zoekmachine? http://www.made-in-china.com/

 

En kan het kloppen dat de eene leverancier zijn product voor 40 dollar aanbied en de ander precies hetzelfde product voor 150 dollar, of kun je dan concluderen dat de eerste leverancier met hetzelfde product een oplichter is? (van uitgaande dat het beide bij bijvoorbeeld voor een bestelling van 100 stuks gaat)

Link naar reactie
  • 0

jawel, die gebruik ik ook. echter ook hier geldt dat je toch ook zelf eerst contact moethebben met ze, vragen stellen etc. en als je zaken wilt gaan doen er zelf heen gaan of een betrouwbaar iemand langssturen om eens te kijken en te praten. dat is sowieso heel verstandig bij het zaken doen met china.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

je hebt leveranciers en handelaren. leveranciers zullen goedkoper leveren, maar je moet grote hoeveelheden afnemen. handelaren hogere prijzen en kleine hoeveelheden kunnen worden afgenomen. maar dit is wel een groot prijsverschil, maar die komen in NL ook voor.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

In algemeenheid en misschien ook toepasbaar op de TS is het gebrek aan concrete informatie. Welk produkt, type, hoeveelheid, details etc etc.

 

Hierdoor ontstaat een hoog "zolderkamer en vriendenverkoop" gehalte en niet een echte vraag van een serieuse ondernemer waar dit forum eigelijk voor is.

 

Vandaar dat ik ook nooit inga op vragen over usb sticks, telefoons, laptops oid , de eerste keer dat een ECHTE ondernemer bij mij aanklopt met details voor deze goederen moet nog komen. Prijzen zijn fantastisch hier, maar dan moet je wel even 500-1000 stuks kopen, anders ben je beter terecht bij de Nederlandse groothandel.

 

Om terug te komen op de vraag van TS:

 

Indien je alles zelf wilt doen moet je bereid zijn een risico te nemen.

 

minder risico: alibaba.com

groter risico: made-in-china.com

 

waarom? omdat de regels bij made in china.com veel losser zijn vanwege het feit dat ze zoveel mogelijk "content" willen genereren om zo weer te kunnen concurreren om de aandacht van de buitenlandse kopers..

 

Het is goed je altijd te realiseren dat elke potentiele koper voor dit soort goederen het beste zich kan indenken als:

een kip die in een vijver met krokodillen springt.

 

Sad but true, je zal de eerste en ook niet de laatste zijn die met de beste intenties toch een wrang gevoel overhoud na mislukte transactie.

 

Veel succes

Link naar reactie
  • 0

In algemeenheid en misschien ook toepasbaar op de TS is het gebrek aan concrete informatie. Welk produkt, type, hoeveelheid, details etc etc.

 

Hierdoor ontstaat een hoog "zolderkamer en vriendenverkoop" gehalte en niet een echte vraag van een serieuse ondernemer waar dit forum eigelijk voor is.

...

Goed allereerst wil ik even terug komen op het feit dat u hier spreekt over "zolderkamer en vriendenverkoop". Zoals u wel weet moet elke beginnende ondernemer überhaupt eerst in aanraking komen met deze wereld, voor mij is dat kleinschaliger op dit moment, ik noem het dan ook oriënteren. Echter heb ik wel de intenties om groter te gaan denken in de nabije toekomst, maar dan zal ik wel eerst een klein investeringskapitaal moeten verwerven. Dit is niet echt iets wat ik op dit moment kan doen, ik ben namelijk student Bedrijfskunde en zal in 2010 afstuderen aan de universiteit. Kortom ik heb zeker affiniteit met ondernemen, maar nu heb ik niet de tijd om er vol voor te gaan. Daarna kan ik me dan bijvoorbeeld bezig houden om venture capitals aan te spreken en business angels te vinden, naast het verweven van een eigen inkomen om tot een kapitaal te komen.

 

De reden dat ik hier op dit forum ben is dan ook om er bekend mee te worden en advies van u en andere ervaren ondernemers in te winnen, wat in de toekomst misschien kan leiden tot echt ondernemerschap. Knowledge transfer is nodig voor de ondernemer van morgen.

 

Ten tweede begrijp ik dus wanneer we het over grotere hoeveelheden vanaf de 500 stuks hebben dat u dan wel concretere informatie kunt leveren? Dit vind ik dus voor op de langere termijn zeker interessant.

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof dat een van de vereisten voor discussies op Higher Level is dat je een ondernemer bent.

 

Vragen van studenten, hoe goed bedoeld ook, gaan meestal direkt op slot door de moderators omdat het forum hiervoor niet bedoeld is.

 

Ik weet zeker dat als je de zoekfunkie op HL goed gebruikt er boekwerken staan beschreven over de onderwerpen waar U naar vraagt.

 

Wanneer U gestart bent met een bedrijf zijn hier een aantal goede mensen te vinden die zeker in staat zijn concrete en heldere antwoorden te geven. Maar wanneer het gaat om een fictieve vraagstelling is het een beetje jammer van de moeite die iedereen neemt om adviezen te geven. Zij zijn namelijk, inclusief mijzelf, wel echte ondernemers die tijd vrijmaken om te adviseren.

 

Vandaar...

 

Link naar reactie
  • 0

De hamvraag is, wanneer ben je officieel een ondernemer? Ook mensen die willen beginnen met ondernemen en er mee bezig zijn zijn ondernemers, alleen dan misschien op een wat minder omvangrijke manier (en hebben zich zelf nog niet bewezen). Maar ik snap uw punt wel! En ik wist niet dat dit voor de wat 'grotere' jongens was onder de ondernemers, echter ben ik wel van plan om zo snel mogelijk te beginnen. Eerst ben ik inderdaad van plan klein te beginnen, 100 stuks van een dergelijk item en dat dan later uit te bouwen en te verkopen d.m.v. een webshop.

 

In ieder geval bedankt voor de informatie tot nu toe.

Link naar reactie
  • 1

Ik vrees dat bovenstaande discussie beetje aan 't vastsneeuwen is door miscommunicatie.

 

Als ik het zo lees, is TS geen huiswerkvraag, scriptieonderwerp of enquete aan t presenteren voor een fictief probleem. Dus de vraag kan en mag hier gewoon staan. Verder denk ik dat er genoeg ondernemers-in-wording hier reageren, dus om te zeggen dat HL slechts voor ondernemers is die al iets gestart hebben, vind ik een beetje kort door de bocht.

 

Echter, TS, het is belangrijk om te realiseren dat men niet zomaar je een adresje gaat aanleveren van een leverancier in China. Stel wat leergeld op, geld wat je kan verliezen, en ga beginnen met proeforders om te proberen. Neem contact op met verschillende personen die je krijgt via de aangehaalde websites. Anders lijkt het voor je medeforumleden dat je niets wilt ondernemen en wacht totdat dingen worden aangereikt.

 

 

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat bovenstaande discussie beetje aan 't vastsneeuwen is door miscommunicatie.

 

Als ik het zo lees, is TS geen huiswerkvraag, scriptieonderwerp of enquete aan t presenteren voor een fictief probleem. Dus de vraag kan en mag hier gewoon staan. Verder denk ik dat er genoeg ondernemers-in-wording hier reageren, dus om te zeggen dat HL slechts voor ondernemers is die al iets gestart hebben, vind ik een beetje kort door de bocht.

 

Echter, TS, het is belangrijk om te realiseren dat men niet zomaar je een adresje gaat aanleveren van een leverancier in China. Stel wat leergeld op, geld wat je kan verliezen, en ga beginnen met proeforders om te proberen. Neem contact op met verschillende personen die je krijgt via de aangehaalde websites. Anders lijkt het voor je medeforumleden dat je niets wilt ondernemen en wacht totdat dingen worden aangereikt.

 

 

 

 

TS geeft zelf aan :

 

"Zoals u wel weet moet elke beginnende ondernemer überhaupt eerst in aanraking komen met deze wereld, voor mij is dat kleinschaliger op dit moment, ik noem het dan ook oriënteren. Echter heb ik wel de intenties om groter te gaan denken in de nabije toekomst, maar dan zal ik wel eerst een klein investeringskapitaal moeten verwerven. Dit is niet echt iets wat ik op dit moment kan doen, ik ben namelijk student Bedrijfskunde en zal in 2010 afstuderen aan de universiteit."

 

lijkt mij dus wel duidelijke zaak...

Link naar reactie
  • 0

 

TS geeft zelf aan :

 

"Zoals u wel weet moet elke beginnende ondernemer überhaupt eerst in aanraking komen met deze wereld, voor mij is dat kleinschaliger op dit moment, ik noem het dan ook oriënteren. Echter heb ik wel de intenties om groter te gaan denken in de nabije toekomst, maar dan zal ik wel eerst een klein investeringskapitaal moeten verwerven. Dit is niet echt iets wat ik op dit moment kan doen, ik ben namelijk student Bedrijfskunde en zal in 2010 afstuderen aan de universiteit."

 

lijkt mij dus wel duidelijke zaak...

Ik moet U zeggen dat ik bijna over mijn Master beschik, het duurt dus niet lang meer totdat ik kan investeren (in ieder geval tijd en daarbij moet ik zeggen dat ik eventueel over business angels kan beschikken via weak en strong ties in mijn netwerk). Ik moet toch ergens een begin maken, en dit lijkt mij het goede moment. Ondernemen begint met oriënteren lijkt mij zo? ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me helemaal vinden in de woorden van Paul.

Om de haverklap hebben we hier junior ondernemers die graag risicoloos willen ondernemen.

Daarnaast willen ze dolgraag meteen meedraaien in de ere divisie van de ondernemerswereld. Dus hebben ze grote plannen want dat zie je bij Harry Mens. Hup meteen business genereren door spulletjes uit China te importeren want zo hebben die miljonairs zoals die vent van Princess het ook gedaan.

 

De clou van importeren zit hem er alleen in dat zoiets alleen rendeert als je grote aantallen kunt voorfinancieren. En laten we het allerbelangrijkste niet vergeten, KLANTEN.

Zonder klanten heeft het weinig zin en hebben business angels, of hoe ze ook heten mogen, geen zin om te investeren. De reden daarvoor is simpel, het is een hoog risico vechtmark waarin veel sterkere partijen de dienst uitmaken.

Master of niet, als jij je spulletjes niet aan de man kunt brengen dan blijft het bij een droom.

Verder is het natuurlijk ook weinig uniek wat je wil gaan doen, mensen die denken snel een importhandeltje op te kunnen zetten zijn er vele duizenden, succesvolle importeurs zijn er tientallen. Drie keer raden in welke rijtje van de statistieken die vele duizenden belanden.

 

Begin maar eens met wat kleine aantallen inkopen bij Nederlandse groothandels en probeer dat maar eens te slijten. Ga je echt leuk omzetten dan kun je altijd nog import uit de far east proberen. Iets dat trouwens wel wat meer inhoud dan een bestellinkie met PayPal betalen en dan ophalen bij het postkantoor.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me helemaal vinden in de woorden van Paul.

Om de haverklap hebben we hier junior ondernemers die graag risicoloos willen ondernemen.

...

 

Nergens heb ik aangegeven dat ik risicoloos wil ondernemen, ondernemen = nou eenmaal risico. Ik zie mezelf ook echt niet meteen als aankomend miljonair, en eredivisie voor ondernemen zit er nou eenmaal niet zo maar in. Ik ben niet achterlijk, toch wil ik me wel orienteren op dit vlak, echter heb ik het idee dat ik dat hier niet echt tot uiting mag brengen. Waar kan ik dan wel terecht met mijn vragen voor beginnende ondernemers?

 

Voor de rest heb ik nergens aangegeven dat mijn Master garant staat voor succes (staat zelfs niet eens ter discussie dat het ook maar iets betekend in deze wereld!), maar wel dat ik straks klaar ben met mijn studie en wel eens mijn grenzen wil verleggen. En ja, ik kijk liever gelijk naar import mogelijkheden om waar mogelijk, het beste rendement te kunnen behalen en tevens producten kan halen die hier niet zo direct bij groothandelaars te verkrijgen zijn.

 

Verder is het inderdaad waar dat veel ondernemers slachtoffer worden van de 80/20 regel. Weinig die succes halen en velen die afvallen, desalniettemin betekend het niet dat ik niet mag informeren en het gewoon mag proberen. Tevens heb ik ook connecties die me eventueel van klanten kunnen voorzien, dus ik heb er al wel een beetje over nagedacht, en dat lijkt mij natuurlijk ook wel minimum vereiste.

Link naar reactie
  • 0

Even voor de goede orde: niet alleen ondernemers die al langer ondernemen zijn welkom op HL, ook zij die starten of binnen niet al te lange tijd willen starten zijn natuurlijk welkom.

 

Aan de andere kant zien vele 'oudgedienden' op HL veel vragen die lijken op die van topic starter langskomen. Met enig begrip over en weer komen we daar best wel uit. En een stevige discussie hoeven we ook niet uit de weg te gaan.

 

Welkom op HL dus, Frank.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 1

@frankwlf,

 

Als starter een markt zien, deze verkennen, klein beginnen om groot te eindigen vindt ik een goed streven.

 

Je hebt al gelezen dat je voor de interessante prijs een aardige inkoop moet genereren maar zelf in de kleine aantallen zijn er een paar leveranciers in Nederland die een goede prijs per stuk kunnen leveren. In de regel moet je als 'aankomend' klant bij hun al een basis in de verkoop hebben. Zo is er PF Concept, Mid Ocean Brands maar ook Intraco die je op het gebied van electronische gadgets eea kan leveren. Lukt het niet om zelf bij hun aan te kloppen dan kan ik je verder adviseren.

 

Import uit China klinkt interessant maar hou ook rekening met nadelen als levertijd, vooruitbetaling en service. Begin met een aankoop in Nederland en weet dat je rugdekking krijgt als er iets met het apparaat verkeerd gaat.

Ga je dan volume kweken dan kan China altijd nog.

 

Succes,

Rick

 

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

@frankwlf,

 

Als starter een markt zien, deze verkennen, klein beginnen om groot te eindigen vindt ik een goed streven.

 

Je hebt al gelezen dat je voor de interessante prijs een aardige inkoop moet genereren maar zelf in de kleine aantallen zijn er een paar leveranciers in Nederland die een goede prijs per stuk kunnen leveren. In de regel moet je als 'aankomend' klant bij hun al een basis in de verkoop hebben. Zo is er PF Concept, Mid Ocean Brands maar ook Intraco die je op het gebied van electronische gadgets eea kan leveren. Lukt het niet om zelf bij hun aan te kloppen dan kan ik je verder adviseren.

 

Import uit China klinkt interessant maar hou ook rekening met nadelen als levertijd, vooruitbetaling en service. Begin met een aankoop in Nederland en weet dat je rugdekking krijgt als er iets met het apparaat verkeerd gaat.

Ga je dan volume kweken dan kan China altijd nog.

 

Succes,

Rick

 

 

Bedankt voor uw gedachten gang, ik zal me eerst eens gaan oriënteren binnen de landsgrenzen. Tja en China heeft wel meer nadelen, invoerrechten/kosten, ik weet geen exacte bedragen maar zoals iedereen hier wel weet, het schroeft de prijs ook aardig op.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.