• 0

Contactgevens voor webshop

Op dit moment wordt mijn nieuwe webshop geïnstalleerd, in de komende weken moet ik dus gaan inrichten, vormgegeven en data plaatsen.

Nu ga ik dit parttime doen, met overdag een baan.

Alleen wat is wijsheid mbt de contactgevens ?

Uiteraard komen alle naw gegevens op de site, e-mailadres, en een contactformulier.

Qua telefoon ben ik er nog niet helemaal uit,, overdag kan ik natuurlijk niet opnemen.

 

Ik kan 2 dingen doen :

 

 

[*]Een telefoonnummer plaatsen, daarbij vermelden bereikbaar op werkdagen van 1800-2100 uur, en op zaterdag van 1000-1600 uur.

En dan een mobiel of een vast nummer ?

Mijn voorkeur gaat uit naar vast, en dan doorschakelen naar mobiel als ik niet thuis ben binnen de aangegeven tijden.

[*]Helemaal geen telefoonnummer plaatsen, en erbij vermelden dat we dit gedaan hebben om de prijzen lager te houden.

Het standaard verhaal dus.

 

Iemand enige suggesties ?

Alvast dank.

 

Groet,

 

Marcel.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij hebben een vast nummer staan en worden daar heel weinig op gebeld (2 x per week max). Onze site is wel vrij uitgebreid en de producten niet ingewikkeld. We hebben hier een voicemail opstaan waarop we doorverwijzen nr mobiel nr voor spoed en nr emailadres voor gewone vragen.

 

Het mobiele nr staat ook op de site en daar zijn we misschien 2 x in een half jaar op gebeld.

 

Niet teveel in investeren dus, je bent een webwinkel dus email is prima, zeker als je snel reageert. Is wel afhankelijk van je producten natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is precies dezelfde als die van Manon. Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat voor producten je verkoopt. Ik kan me voorstellen dat wanneer je dure producten voor de zakelijke markt verkoopt, er meer behoefte is aan een telefoonnummer dan wanneer je goedkoop speelgoed verkoopt.

 

Als je een telefoonnummer plaatst zou ik gewoon je mobiele nummer doen. Dat is het meest simpele, en van die 2 telefoontjes per week heb je denk ik weinig last.

Link naar reactie
  • 0

Kleine checklist waaraan de webshop wettelijk moet voldoen:

 

Als webwinkelier ben je verplicht de bezoekers van je website tijdig te informeren wie je bent en hoe je zaken doet. Deze informatie moet duidelijk op de website vermeld staan en voor begrijpbaar zijn. De volgende gegevens ben je verplicht te vermelden:

 

* naam onderneming;

* adres onderneming ;

* telefoonnummer (en eventueel faxnummer);

* e-mailadres;

* registratienummer Kamer van Koophandel;

* BTW-identificatienummer;

* belangrijkste kenmerken van het product: je bent verplicht om op een duidelijke en begrijpelijke wijze de belangrijke gegevens (bijvoorbeeld typenummer van het product, kleur) te melden;

* de prijs van het product inclusief alle belastingen;

* de kosten van aflevering;

* de wijze van betaling, aflevering of uitvoering;

* termijn voor aanvaarding aanbod;

* de verschillende technische stappen tot het sluiten van de overeenkomst met herstelmogelijkheden om ongewilde handelingen ongedaan te maken;

* de algemene voorwaarden en

* de bedenktijd

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Allen, bedankt voor jullie reacties en informatie, ik waardeer het zeer !

Ik ga professionele koffers en zaklantaarns verkopen voor de particulieren en klein zakelijke markt.

Het zijn nogal specifiek producten, dus ik denk dat ik er wijs aan doe een nummer op mijn site te plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

Kleine checklist waaraan de webshop wettelijk moet voldoen:

 

Als webwinkelier ben je verplicht de bezoekers van je website tijdig te informeren wie je bent en hoe je zaken doet. Deze informatie moet duidelijk op de website vermeld staan en voor begrijpbaar zijn. De volgende gegevens ben je verplicht te vermelden:

 

* naam onderneming;

* adres onderneming ;

* telefoonnummer (en eventueel faxnummer);

* e-mailadres;

* registratienummer Kamer van Koophandel;

* BTW-identificatienummer;

* belangrijkste kenmerken van het product: je bent verplicht om op een duidelijke en begrijpelijke wijze de belangrijke gegevens (bijvoorbeeld typenummer van het product, kleur) te melden;

* de prijs van het product inclusief alle belastingen;

* de kosten van aflevering;

* de wijze van betaling, aflevering of uitvoering;

* termijn voor aanvaarding aanbod;

* de verschillende technische stappen tot het sluiten van de overeenkomst met herstelmogelijkheden om ongewilde handelingen ongedaan te maken;

* de algemene voorwaarden en

* de bedenktijd

 

100% juist alleen er zijn zoveel shops die hier niet aan voldoen en dat heb ik al 10 keer aangegeven maar er word weinig mee gedaan (sommige zijn 3-4 maanden later nog open) dus moet je wel meegaan in sommige punten?

Link naar reactie
  • 0

Kleine checklist waaraan de webshop wettelijk moet voldoen:

 

Als webwinkelier ben je verplicht de bezoekers van je website tijdig te informeren wie je bent en hoe je zaken doet. Deze informatie moet duidelijk op de website vermeld staan en voor begrijpbaar zijn. De volgende gegevens ben je verplicht te vermelden:

 

* naam onderneming;

* adres onderneming ;

* telefoonnummer (en eventueel faxnummer);

* e-mailadres;

* registratienummer Kamer van Koophandel;

* BTW-identificatienummer;

* belangrijkste kenmerken van het product: je bent verplicht om op een duidelijke en begrijpelijke wijze de belangrijke gegevens (bijvoorbeeld typenummer van het product, kleur) te melden;

* de prijs van het product inclusief alle belastingen;

* de kosten van aflevering;

* de wijze van betaling, aflevering of uitvoering;

* termijn voor aanvaarding aanbod;

* de verschillende technische stappen tot het sluiten van de overeenkomst met herstelmogelijkheden om ongewilde handelingen ongedaan te maken;

* de algemene voorwaarden en

* de bedenktijd

 

100% juist alleen er zijn zoveel shops die hier niet aan voldoen en dat heb ik al 10 keer aangegeven maar er word weinig mee gedaan (sommige zijn 3-4 maanden later nog open) dus moet je wel meegaan in sommige punten?

Bijna 100%. De bedenktijd kan je achterwege laten, de klant heeft dan ineens drie maanden bedenktijd. Je bent verplicht een telefoonnummer óf e-mailadres te vermelden, al vind ik beide beter.

Link naar reactie
  • 0

De wet kopen op afstand zegt duidelijk dat de consument (let wel voor b2b geld dit niet) een bedenktijd heeft van 7 werkdagen ingaande de dag nadat de bestelling afgeleverd is.

Minimaal zeven werkdagen! En wanneer de verkoper het niet vermeldt, wordt het automatisch 3 maanden zoals Astron al aanhaalde.

Zie hier http://www.consumenteninformatiepunt.nl/page/nl/themas/E-Commerce en hier http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/boek7/titel1/afdeling9a (artikel 46d)

Link naar reactie
  • 0

 

 

Niet teveel in investeren dus, je bent een webwinkel dus email is prima, zeker als je snel reageert. Is wel afhankelijk van je producten natuurlijk.

Zeer zeker afhankelijk van je producten en aantal bezoekers denk ik.

 

Wij worden dagelijks veelvuldig gebeld, en dan bedoel ik dat het geen uitzondering op een gemiddelde dag is dat je net de hoorn er op legt en dat hij direct weer gaat. Ik schat dat wij zo'n 30-50 telefoontjes per dag krijgen. Veel klanten vinden het erg fijn dat wij telefonisch goed bereikbaar zijn.

 

De vraag is hoe dat ligt als je enkel 'savonds goed bereikbaar bent. Dit hangt denk ik sterk af van je aantal bezoekers (meer bezoekers is ook meer mensen die zouden kunnen willen bellen) en je branche. Vroeger had ik een mobiel nummer zodat mensen mij na schooltijd konden bellen, velen vonden dit ook wel fijn. Echter lever je -in mijn mening- wel iets op in qua 'geloofwaardigheid' omdat sommigen er moeite mee lijken te hebben om iets te bestellen bij een webshop die er door iemand 'bij gedaan wordt'.

 

Ik zou aanraden om het bij mail te laten en eventueel een mobiel nummer er op neer te zetten met de mededeling 'enkel in noodgevallen' en dan kijken hoe men er op reageert. Je kan het nummer altijd weer weghalen of juist vervangen door een vast nummer.

Link naar reactie
  • 0

De wet kopen op afstand zegt duidelijk dat de consument (let wel voor b2b geld dit niet) een bedenktijd heeft van 7 werkdagen ingaande de dag nadat de bestelling afgeleverd is.

 

Ze zeggen inderdaad maar ondernemen totaal geen actie tegen shops die zich er niet aan houden. Wat hebben die regels dan voor zin?

dat is ook aan de ontevreden consument, deze moet maar naar een rechter.

 

Link naar reactie
  • 0

De wet kopen op afstand zegt duidelijk dat de consument (let wel voor b2b geld dit niet) een bedenktijd heeft van 7 werkdagen ingaande de dag nadat de bestelling afgeleverd is.

 

Ze zeggen inderdaad maar ondernemen totaal geen actie tegen shops die zich er niet aan houden. Wat hebben die regels dan voor zin?

 

de wetgever pakt je misschien niet direct zelf aan maar denk dat de gevolgen veel groter zijn doordat de consument je daarop aanpakt...

misschien niet doordat de consument naar de rechter stapt om het nakomen af te dwingen maar wel door niet nog eens iets bij je te kopen en iedereen die hij kent af te raden ooit iets bij je te kopen en/of negatieve reviews achter te laten over je webshop bij tal van websites met ervaringen (en vaak scoren die vrij hoog in google).

 

niet nakomen heeft dus ernstigere uitwerkingen als het risico dat de klant via de rechter naleving afdwingt.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad neem maar eens een kijkje op het forum van radar of kassa...

 

Daar worden de websites direct afgebrand op het niet hebben van telefoonnummers etc.

 

Er is gewoon een groep klanten die dit allemaal wil weten ookal doen ze er niets mee. Ik krijg vaak genoeg telefoontjes van klanten die alleen even willen checken of het telefoonnummer ook klopt en dat ze daadwerkelijk iemand aan de telefoon krijgen.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Er is gewoon een groep klanten die dit allemaal wil weten ookal doen ze er niets mee.

 

En terecht denk ik. Er worden op vele websites al enorm gelogen (nog steeds) en als de ondernemer achter een webshop iets simpels als zijn/haar contactgegevens te verbergen heeft, wat dan nog meer.

 

Als je een part-time ondernemer bent en dus overdag niet bereikbaar voor telefoon, kan je dat dat naar mijn idee het beste gewoon vermelden. Er zijn zat consumenten die graag 's avonds willen kunnen bellen.

Link naar reactie
  • 0

 

Er is gewoon een groep klanten die dit allemaal wil weten ookal doen ze er niets mee. Ik krijg vaak genoeg telefoontjes van klanten die alleen even willen checken of het telefoonnummer ook klopt en dat ze daadwerkelijk iemand aan de telefoon krijgen.

 

Opvallend dat er zoveel verschil inzit. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt en wij zijn eigenlijk vrijwel altijd bereikbaar en kunnen evt gemiste oproepen zien. Blijkbaar komt onze site erg betrouwbaar over ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.