• 0

Goedkoop onderzoek laten doen...

Beste mensen,

 

Zoals velen ben ik ook bezig met het schrijven van een businessplan.

Voor dit businessplan moet ik een heleboel informatie verzamelen om vervolgens de berg met informatie om te zetten in bondige en relevante zaken.

 

Nu schijnt het zo te zijn dat je voor dit werk scholen kan benaderen waar de studenten dit dan als opdracht krijgen. Dit schijnt erg weinig te kosten (soms zelfs gratis!!!) en het kan snel gedaan worden.

 

Kan iemand mij vertellen bij welke school ik daar voor moet zijn? Heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een paar jaar in het verre oosten gewerkt. Daar was personeel erg goedkoop, behalve als het wat moest kunnen.

 

De gevleugelde kreet daar was: "If you pay peanuts, you get monkey's" ;D

 

Een beetje afhankelijk van je wensen, zou ik het plan gewoon zelf schrijven als je er geld mee wil ophalen.

 

Of huur een professional en doe het samen. Dat is ook een optie.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het normale "inklop" werk kun je inderdaad goedkoop uit laten voeren. Kijk eens in je netwerk rond of er geen studenten of personen op een sportclub die voor een laag uurloon dit vor je willen doen.

 

Maar ik ben het met Nils een....gebruik het alleen voor eenvoudige werkzaamheden. Doe analyses e.d. zelf.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Beste Textilioot,

 

Als je echt als ondernemer door het leven wil gaan, raad ik je aan om het helemaal zelf te doen. Na voltooien van het plan kun je het voorleggen aan ervaren praktijkondernemers om er gaten in te laten schieten.

 

 

Groet,

 

 

Michael Klijn

 

 

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0

Zelf hebben wij nu ook een marketingonderzoek uitbesteed aan een aantal studenten. Ideaal, want veel inklopwerk blijft je bespaard. Bovendien worden zij van school uit begeleid door professionals, die meer kunnen dan wijzelf.

 

Voor de echte analyses moet je in een later stadium wel naar andere middelen grijpen, maar in de eerste instantie zouden studenten goed kunnen werken!

 

Groet, Edwin

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Tja het is allemaal betrekkelijk. Ga je miljoenen investeren dan is een deskundig marktonderzoek heel verstandig. Voor kleinere startups kunnen HBO-instellingen al heel wat voor je betekenen. Zorg wel dat je jezelf ook goed verdiept in je markt, je moet het geleverde wel kunnen beoordelen. Uiteindelijk moet jij die markt over gaan halen jou product te kopen. Een heel goed markt zou je makkelijk zelf kunnen uitvoeren; stel je zoe goed mogelijk voor wat het profiel is van je toekomstige klanten en zoek ze op! De kans is groot dat je ze al kent! Probeer ze dan je product te verkopen. Dit zou je een kwalitatief onderzoek kunnen noemen, maar het geeft je veel info over feiten als: heb ik de behoefte goed ingeschat en is mijn product een passende oplossing? Is men bereidt mijn bedrijf in te schakelen, en het beoogde bedrag te betalen, etc. Tbv van het marktonderzoek heb je dan al goede uitgangspunten. Vergeet niet goed in kaart te brengen wat voor concurrenten je tegen gaat komen!

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.