• 0

Bedruif sluiten / Omzetbelasting ?

Hallo

 

Vraag 1 :

Ik moet nog mijn omzetbelasting aangeven van mijn bedrijf.

Maar aangezien ik tot nu toe nog helemaal niks heb ingekocht en/of verkocht staat alles dus op 0 en ik dacht dat het dan niet nodig was om het in te vullen ( DUS WEL ! )

 

Dus nu moet ik die formulier invullen alleen heb ik dit nooit eerder gedaan.

Kan dit gewoon via belastingdienst.nl en is er iemand die me kan helpen hiermee ?

 

Vraag 2 :

Omdat het financieel momenteel niet goed gaat wil ik mijn onderneming voorlopig ook beindigen alleen HOE kan ik dat het beste / snelste doen ?

Kan het d.m.v bellen / mailen / brief schrijven zoja waar heen en wat moet er in vermeld worden ?

 

Alvast Hartstikke bedankt iedereen ,

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Hiko,

 

Wat betreft de BTW-aangifte, hiermee wil ik je (uiteraard kosteloos) wel even mee helpen. Stuur maar even een PM als je hulp nodig hebt. Als er niks is ingekocht en/of verkocht en alles 0 is, zal een nihil aangifte volstaan. Dit kan gewoon via de site van de belastingdienst.

 

Wat betreft het stoppen. Als je je uitschrijft bij de KVK heb je het grootste gedeelte gehad. Ook even een briefje naar de belastingdienst met betrekking tot de bedrijfsbeëindiging en vervolgens je eventuele zakelijke bankrekening en verzekeringen opzeggen. Ook is het wel netjes om het de rest van je zakelijke contacten ook te laten weten.

Link naar reactie
  • 0

Best Hiko,

 

Je kunt inloggen op de site van de belastingdienst met je inlogcode. Hier staat volgens mij een programma waar je onderandere een aangifte omzetbelasting kan doen.

 

Voor het beëindigen van je bedrijf had ik even gekeken op internet, misschien dat je hier iets aan hebt?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.