• 0

Broer laten kopen in Amerika

Beste mensen!

 

Mijn broer woont in Amerika. Ik heb zelf een eenmanszaak in NL. Ik wil graag spullen gaan importeren vanuit Amerikaanse winkels naar NL.

 

Om het eenvoudig te maken, had ik hetvolgende in gedachten:

 

- Ik stort vanaf mijn zaak 1000 dollar naar de amerikaanse rekening van mijn broer.

- Daarvan koopt hij de spullen in de winkels.

- Hij stuurt mij de bonnen gescand per e-mail op, welke ik later kan vervangen door de fysieke bonnen die hij me per post stuurt.

- De bonnen boek ik in de administratie tegenover de 1000 dollar die ik heb overgemaakt.

- Mijn broer stuurt via UPS de goederen naar me toe, ik betaal UPS, mijn broer zend een kopie mee van de bonnen van de winkels alszijnde pakbon waarmee UPS de invoerrechten (12%) en BTW kan baseren.

 

Kan/mag/werkt bovenstaande constructie of moet mijn broer persee een amerikaanse onderneming starten?

 

Dank voor jullie response!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals je het beschrijft lijkt het geen probleem.

 

Aandachtspunten:

- als je je broer een vergoeding geeft voor zijn activiteiten zal hij dat moeten opgeven. Jij kunt dat aftrekken als kosten.

- als het over veel grotere geldbedragen gaat kan de (Amerikaanse) fiscus misschien ook moeilijk gaan doen. Misschien goed om een overeenkomst op te stellen waarin jullie duidelijk aangeven wat er gebeurt?

- let op mogelijk verboden 'grijze' import.

- afhankelijk van de hoeveelheden zou je misschien beter bij een Amerikaanse groothandel kunnen inkopen?

 

Sowieso is het ook aan te raden dat je broer juridsch advies inwint over het Amerikaanse fiscale systeem.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.