• 0

Koude acquisitie, bellen of direct er naar toe?

Hallo,

 

Wij houden ons bezig met crechefotografie. We hebben via mond tot mond reclame op een aantal chreches mogen fotograferen. Zowel de chreches als de ouders zijn zeer te spreken over de resultaten van ons product.

 

Feit is wel dat we nog in de opstartfase zitten qua klantenbestand. Omdat wij graag ons klantenbestand willen uitbreiden (wie niet) hebben wij bepaalde chreches op het oog die wij willen benaderen. Aangezien we geen ingang hebben door mond tot mond reclame of handig netwerk komt het neer op koude aquisitie.

 

Onze vraag is:

hoe zijn jullie ervaringen met koud bellen of koud op prospects afstappen. En wat zouden jullie doen in ons geval, bellen voor een afspraak of gewoon afstappen op de toekomstige klant.

 

Met vriendelijke groet,

Hendra

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Fxm,

 

ik ken twee organisaties waar het expliciet verboden is om kinderen te (laten) fotograferen. Waarom koude acquisitie i.p.v. adverteren in een blad als Ezeltje Prik?

 

Ik denk dat je met een complex product als genoemd telefonisch niet het gewenste resultaat behaalt. Moet je bij grotere organisaties bij een centraal bureau zijn? Of wie wil je aanspreken?

 

Hebben jullie een website om gesprekken te ondersteunen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Hier is Engeland is de schoolfotografie helemaal gecommercialiseerd. Gespecialiseerde bedrijven maken deals met scholen, sturen een fotograaf langs en dan mag je als ouder een flink bedrag ophoesten voor een groepsfoto en enkele individuele kiekjes voor oma. De school krijgt een deel van de winst. Daar heb ik geen probleem mee, als de prijs van individuele foto's niet zo onbeschoft hoog was.

 

Als business-model is dat wellicht wel interessant. Ik zou niet aan koude acquisitie doen, maar een mailing maken met een brief, en enkele losse kieken (bobbeltje) in een neutrale bruine envelop. Introduceer zoiets als een tournee (in week X is onze fotograaf in Winschoten) waar de school/creche op kan intekenen. Binnen zoveel dagen krijgt elk kind een print van de groepsfoto en individuele kiekjes die door de ouders nabesteld kunnen worden. Creche krijgt deel van de opbrengst.

 

Vergeet niet dat er allerlei fotoprintservices zijn die foto's op mokken, t-shirts, posters en kalenders afdrukken - zoals Spreadshirt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ha ha mond op mond ... in ieder geval wel scherp. Bedankt voor de tip mbt zoekenopties. Had al gezocht maar blijkbaar niet goed.

 

Dat sommige expliciet verbieden om kinderen te fotograferen zijn wij nog niet tegengekomen. We hebben altijd toestemming van zowel de creches als de ouders.

Koude acquisitie is vanwege dat we ook nog moeten uitvinden (qua afname) welke chreches wel en niet goed lopen voor ons, daar een beetje eigen hand in houden en de creches die we op het oog hebben daarvan denken we dat dat goed zal lopen. In ieder geval bedankt voor ezeltje prik!

 

We hebben idd een website afname van foto's verloopt via de site

 

groeten,

Hendra

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je in deze branche beter persoonlijk binnen kunt vallen dan telefonische verkoop.

Als je er eenmaal staat en een ogenblikje van de tijd kunt krijgen, kun je direct een fotoimpressie geven.

Zien doet kopen toch?

Benader je ze telefonisch en op het verkeerde moment ( aankomsttijden, fruittijden, lunch, koekjestijden, ophaaltijden en zo.. ;)) dan is je kans al direct verkeken. Dat geldt natuurlijk ook met binnenlopen maar, dan kun je nog snel even je foto’s laten zien en een rondje lopen om vervolgens een beetje later op een kalmer tijdstip weer binnen te stappen.

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je het beste binnen kunt vallen. Begin met de wat kleinere kinderdagverblijven om te oefenen en daarna de grotere.

 

Neem de volgende dingen mee:

- foto's van je referenties (check of je die mag gebruiken)

- Neem je referenties op papier mee (brochure). (vraag of je referenties een stukje tekst willen schrijven en of ze eventueel benadert mogen worden, dit zou ik wel zeer beperkt gebruiken, zodat je huidige klanten ook klanten blijven). Ga wel voorzichtig om met concurrenten van elkaar en het gebruik van referenties bij de concurrent.

- een helder beeld van voor welk probleem je een oplossing biedt aan een kinderdagverblijf.

- een goed humeur

 

Daarnaast is het heel handig om aan iedere klant en aan nieuwe contacten die zelf niks nodig hebben (als dit na gesprek blijkt) te vragen. Zou u mij nog ergens anders aan kunnen bevelen. (vraag eventueel waarom ze dit zouden doen, dan weet je meteen je sterke eigenschap) Dit moet je natuurlijk wel zodanig doen dat het ook een vrijblijvende vraag is.

 

Succes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.