• 0

Bedrijfsnaam is toevoeging op bestaand bedrijfsnaam, kan ik dit toch gebruiken

Hallo,

Ik wil een bedrijfsnaam gebruiken die hetzelfde principe heeft als dress2impress.

Echter mijn naam heeft een 4 (for) ipv een 2 en andere engelse woorden.

 

Er zijn enkele opmerkingen hierover:

1) mijn gewenste bedrijfsnaam is nog vrij bij de KvK en ik heb het .nl domein geclaimd.

2) De naam 2impress (uitgaand van hetzelfde voorbeeld) bestaat al als een bedrijf bij de KvK geregistreerd (geen concurrent)

3) er bestaan meerder bedrijven met hetzelfde idee maar dan het 1e woord voor de 2 (of 4 in mijn geval) anders bv smile2impress. Dat geeft misschien aan dat mijn naam mogelijk is, maar er komt nog eens opmerking 4 bij.

4) de exacte naam (die ik wens) bestaat in Amerika ook al (althans in het kader van hetzelfde vb dress2impress.com adres is al geclaimd). Dit lijkt een 1 mansbedrijf te zijn en heeft mijn inziens ongeveer hetzelfde doel, maar dan in de VS. De NL versie (met andere engelse woorden en een 4 in het midden) heb ik geclaimd (zoals bij opmerking 1 gemeld).

 

Wat is handig. Kan ik later juridische problemen krijgen als ik de naam registreer bij de KvK

wat is jullie advies.

gr STVH

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

beste STVH

 

Het zou je sieren om niet al te ongeduldig te zijn. Je post op 5-1 net na de feestdagen om 17.15 jouw vraag en omdat er reeds om 22.59 op dezelfde dag geen reactie is, schop je het topic omhoog. Dat zet HL-ers beslist niet aan om antwoord te geven (eerder het tegendeel). We doen dit allemaal vrijblijvend en in onze eigen tijd. Heb dus geduld.

 

Twabla geeft wel een makkelijk antwoord. Waarom zo moeilijk doen en zoeken?

 

Als de USA variant een gedeponeerde merknaam is, dan vang je bot.

 

Laat de KvK eens kijken naar de naam in NL en zoek info over de USA variant mbt het merkenrecht.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.