Ik heb met een compagnon een VOF. Mijn compagnon heeft daarnaast ook een BV.
Mijn compagnon zou zijn BV als holding willen laten fungeren voor zijn aandeel in de VOF.
Ik zit met de volgende vragen:
1) Wat moet er allemaal gebeuren om dit te realiseren?
Het lijkt mij vrij eenvoudig en een kwestie van een wijziging doorgeven aan de kvk, aan de bank en aanpassing in het VOF contract. Zie ik iets over het hoofd?
2) Wat betekent dit verder voor de VOF?
Betekent dit bijvoorbeeld dat mijn accountant voortaan grondiger zal moeten kijken naar de jaarcijfers (dus meer accountantskosten)?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
box4
box4
Hallo,
Ik heb met een compagnon een VOF. Mijn compagnon heeft daarnaast ook een BV.
Mijn compagnon zou zijn BV als holding willen laten fungeren voor zijn aandeel in de VOF.
Ik zit met de volgende vragen:
1) Wat moet er allemaal gebeuren om dit te realiseren?
Het lijkt mij vrij eenvoudig en een kwestie van een wijziging doorgeven aan de kvk, aan de bank en aanpassing in het VOF contract. Zie ik iets over het hoofd?
2) Wat betekent dit verder voor de VOF?
Betekent dit bijvoorbeeld dat mijn accountant voortaan grondiger zal moeten kijken naar de jaarcijfers (dus meer accountantskosten)?
Alvast bedankt voor de reactie.
Groet,
Arnoud
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24495-bv-als-eigenaar-van-een-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag