1. Omzet: Verkoop online kaarten die digitaal geleverd worden, deze worden allen via ideal of bankoverschrijving betaald. Dit betreft altijd consumenten. --> Dit is eigenlijk mijn omzet wat ik ook zo op BTW aangifte kan vullen
2. Inkoop: Ik koop deze kaarten digitaal in buiten de EU en krijg deze via de mail geleverd. De worden allemaal in buitenlandse valuta betaald en dit wordt altijd betaald via PAYPAL. Een product kost bijv $10,- en daarbij komen dan nog kosten voor paypal. --> Hoe dien ik dit op de BTW aangifte te melden. Is mijn $10,- de inkoopwaarde, of de $10,- incl de kosten voor paypal. En tegen welke koers moet ik deze producten op de BTW aangifte vermelden.
3. Kosten: Paypal kosten, kosten voor ideal, kosten voor adverteren --> Adverteerkosten en ideal kosten lijken mij logisch, vallen hierin ook de paypal kosten of kun je daar geen BTW over aftrekken.
Vragen:
- Facturen van bijv. google voor adwords zijn achteraf betalen, over januari krijg ik straks een factuur waarin eigenlijk ook kosten in zitten die voor december gedeeltelijk tellen, geeft ik deze in de OB aangifte aan voor 2009 of voor 2010. Of is het zo als de factuurdatum 2009 is dan is het 2009 anders 2010?
- Hoe doe ik bedragen omrekenen naar de juiste valuta?
- Wat is een ICL aangifte en heb ik daarmee te maken?
- Leverancier buiten EU geeft niet altijd een correcte factuur, is dit een probleem voor de BTW aangifte, Volgens mij moet ik het bedrag aangeven en meteen weer als voorbelasting aftrekken, dus heeft verder geen invloed volgens mij.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rob S.
Rob S.
Situatie gesplitst in omzet / inkoop / kosten:
1. Omzet: Verkoop online kaarten die digitaal geleverd worden, deze worden allen via ideal of bankoverschrijving betaald. Dit betreft altijd consumenten. --> Dit is eigenlijk mijn omzet wat ik ook zo op BTW aangifte kan vullen
2. Inkoop: Ik koop deze kaarten digitaal in buiten de EU en krijg deze via de mail geleverd. De worden allemaal in buitenlandse valuta betaald en dit wordt altijd betaald via PAYPAL. Een product kost bijv $10,- en daarbij komen dan nog kosten voor paypal. --> Hoe dien ik dit op de BTW aangifte te melden. Is mijn $10,- de inkoopwaarde, of de $10,- incl de kosten voor paypal. En tegen welke koers moet ik deze producten op de BTW aangifte vermelden.
3. Kosten: Paypal kosten, kosten voor ideal, kosten voor adverteren --> Adverteerkosten en ideal kosten lijken mij logisch, vallen hierin ook de paypal kosten of kun je daar geen BTW over aftrekken.
Vragen:
- Facturen van bijv. google voor adwords zijn achteraf betalen, over januari krijg ik straks een factuur waarin eigenlijk ook kosten in zitten die voor december gedeeltelijk tellen, geeft ik deze in de OB aangifte aan voor 2009 of voor 2010. Of is het zo als de factuurdatum 2009 is dan is het 2009 anders 2010?
- Hoe doe ik bedragen omrekenen naar de juiste valuta?
- Wat is een ICL aangifte en heb ik daarmee te maken?
- Leverancier buiten EU geeft niet altijd een correcte factuur, is dit een probleem voor de BTW aangifte, Volgens mij moet ik het bedrag aangeven en meteen weer als voorbelasting aftrekken, dus heeft verder geen invloed volgens mij.
Hoor graag meer info.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24500-gestart-in-2009-aangifte-ob-diverse-vragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag