• 0

SEO een beetje meer inzichtelijk

Aan het aantal berichten te zien op HL zijn SEO en internetmarketing onderwerpen die nog altijd spelen. Toch miste ik, op het topic van Moovio, na nog een duidelijk overzicht op het gebied van zoekmachineoptimalisatie.

 

Veel aspecten van SEO zijn met een klein beetje kennis over HTML en/of websites heel erg goed zelf te doen en effecten zijn al zeer snel bereikt, zonder dat het duizenden euro's hoeft te kosten... Sommigen van jullie zouden dit kunnen zien als "dit weet ik al lang informatie", maar ik hoop dat er ook een grote groep is die wel iets aan dit topic zal hebben

 

Stap 1: Wie ben ik?

Binnen SEO wordt vaak onderscheid gemaakt tussen vier soorten websites, probeer jou site hierin te classificeren.

 

[*]Informatieve website

[*]Het online visitekaartje

[*]De Webwinkel

[*]De Community website

 

Of men nu een website start of al jaren geleden gestart is, het belangrijkste uitgangspunt is, net als bij een ondernemingsplan, wie ben ik. Evenals bij het ondernemen in de echte wereld, heeft het op internet ook geen zin om van hot naar her te fladderen met wat men ook mag aanbieden. Stel het doel van de website: Is deze slechts een online visitekaartje of is het een complete webwinkel waar je omzet wilt realiseren door daadwerkelijke online verkoop.

 

Stap 2: Sleutelwoorden

Één van de belangrijkste stappen van zoekmachine optimalisatie. Zorg voor sleutelwoorden die ook daadwerkelijk met jou doel te maken hebben.

Iedereen is in staat om een lijst sleutelwoorden te bedenken voor zijn of haar website. Ook is het erg aan te raden om te kijken naar sleutelwoorden die de concurrentie gebruikt. Dit kan door bijvoorbeeld de Google keyword selector tool.

Aan de linkerkant van de website kun je kiezen voor "inhoud van website". Gebruik dit om sleutelwoorden van conculega's in te zien, maar ook om bijvoorbeeld zoekfrequenties te achterhalen.

 

Voor het creëren van een lijst sleutelwoorden is het raadzaam om deze op te delen in drie categorieën.

[*] Browsing keywords (Algemene sleutelwoorden, vooral voor informatiezoekenden, bijvoorbeeld Printer of Schaats)

[*] Vergelijkende keywords (Specifiekere sleutelwoorden, vooral voor geïnteresseerden, bijvoorbeeld Betaalbare printer of snelle klapschaats)

[*] Buying keywords (Zeer specifieke sleutelwoorden, vooral voor kopers, bijvoorbeeld HP laserjet 5100 of Viking combinoor I)

 

Je zult begrijpen dat de buying keywords vaak aardig "vanzelf" gaan. In de "vergelijkende keywords" ligt vaak het grootste potentieel.

 

Laatste punt, waar misschien niet iedereen het mee eens zou zijn; probeer ongeveer tussen de 30 en 40 keywords op je website te gebruiken van ongeveer 2 - 4 woorden per keyword, mits niet anders mogelijk. Pas ook op dat je een keyword niet dubbel of te vaak gaat gebruiken, dit werkt weer in het nadeel.

 

Stap 3: Sleutelwoordengebruik

URL

Sleutelwoordengebruik in de URL van de website is één van de belangrijkste aspecten van het sleutelwoordengebruik. Zorg dat het sleutelwoord terug komt in de url. Bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie

https://www.higherlevel.nl/articles/index.php?topic=4&ID=7 = Slechte URL

https://www.higherlevel.nl/articles/zoekmachine_optimalisatie.php = Goede url

 

Dat is even lastig, want wanneer dit niet is geïntegreerd in je CMS of eigen website zul je hier even iemand voor moeten inschakelen. Voor diegenen die hierover meer willen lezen; Google even op mod_rewrite.

 

Meta-tags

Misschien wel het meest besproken onderwerp van SEO, de meta tags. (De sleutelwoorden die in de HTML code tussen de

en komen en informatie geven over de website.

Sommigen zijn van mening dat ze niet meer werken, ik ga er vooralsnog even vanuit dat ze gewoon invloed hebben. Is het niet op google, dan wel op een andere zoekmachine.

 

De belangrijkste meta-tags:

De titel: ofwel, wat tussen

en staat

De Omschrijving: (Deze tekst zie je nog wel eens terug in google)

De Sleutelwoorden: Keywords (Gescheiden dmv een komma)

 

Headings

Maak gebruik van de

en

tags voor titels en zorg dat de belangrijkste sleutelwoorden hierin terug komen.

 

Om dit verhaal geen hele lange droge kost te laten worden, laat ik het hier even bij wat betreft de sleutelwoorden. Misschien dat hier later nog een apart topic over komt.

 

Stap 4: De website zelf

Belangrijkste punt: Gebruik zo min mogelijk flash!!! Zoekmachines kunnen geen flash lezen. Dus laat weg die flitsende intro's en menu's, ze helpen namelijk niet. Nu besef ik mij ter dege dat het ook ook iets wil, dus wil je dan toch persé flash gebruiken, zorg er dan in ieder geval voor dat er ook een HTML versie van het menu beschikbaar is.

 

Gebruik het liefst ook geen frames op je website. Ook hier hebben zoekmachines moeite mee.

Kijk op deze website om te zien hoe een zoekmachine (spider) jou website ziet.

 

Even een zijstap, het zijn natuurlijk niet alleen zoekmachines die op je website komen. Mensen lezen een website over het algemeen in een F vorm. Hou hier rekening mee bij de indeling.

 

Stap 5: Maak een sitemap

Bij dit punt gaan we even uit van Google. Wanneer je nog geen Google webmasters account hebt, is dit het moment om even deze pagina te verlaten en om dit eerst te gaan doen. Ga naar http://www.google.nl/webmasters/ en naar webmaster hulpprogramma's.

 

Google kent namelijk de mogelijkheid een sitemap te uploaden voor jou website. Een sitemap is (meestal) een XML bestand die de inhoud en structuur van de website naar een zoekmachine brengt. Bijkomend voordeel is dat een sitemap de aanmelding van je website bij een zoekmachine compleet overbodig maakt.

 

Hoe maak ik een sitemap

Wanneer je gebruik maakt van een CMS als Joomla, Wordpress, Drupal of een ander, zit een sitemap meestal al standaard geïntegreerd in de website. Wanneer dit niet het geval is, zul je zelf één moeten maken.

Dit kan op meerdere manieren, ik behandel er twee.

 

1. Online via een sitemap generator.

Voor het online genereren van een sitemap kun je gebruik maken van een online sitemap generator. Bijvoorbeeld

www.xml-sitemaps.com/

Deze generator is geschikt voor websites die maximaal uit 500 pagina's bestaan. Meer dan 500 pagina's zal deze gratis sitemap generator niet opnemen. Deze sitemap generator wijst zichzelf.

 

2. Via een Software programma

Ook is het mogelijk een sitemap te maken via bijvoorbeeld http://gsitecrawler.com/ Dit is een softwareprogramma wat je eerst installeert op je computer.

Voordeel van een softwarepakket is dat het meestal geen restricties kent voor het aantal pagina's.

 

Wanneer je eenmaal een sitemap hebt gecreëerd, zul je deze op je website moeten zetten via bijvoorbeeld FTP. Wanneer deze online staat, kun je deze aanmelden in Google webmaster hulpprogramma's. Indexering duurt 1-4 dagen.

 

Stap 6: Een goede inhoud

Teksten

Zorg voor een goede inhoud van de webpagina. Zorg ook dat de teksten op de website, daadwerkelijk de koppen en keywords ondersteunen. Het mooiste zou zijn dat je teksten van ongeveer 150 woorden per Hoofdzoekwoord op je website plaatst.

 

Alt tags

Gebruik ALT tags bij zowel plaatjes als hyperlinks.

”Een

 

Uitleg: Geeft het plaatje pizza.png weer in een resolutie van 200x200, als het plaatje niet weergegeven kan worden staat er "Een Pizzapunt" en als je op het plaatje gaat staan met de muis staat er met zo'n mooi geel blokje "Een Pizzapunt".

 

Stap 7: Linkbuilding

Links naar je website zijn erg belangrijk. Meest handig is om te achterhalen welke sites naar je concurrenten linken. Dit kun je achterhalen door middel van de Yahoo Site Explorer: http://siteexplorer.search.yahoo.com/ Deze sites kun je benaderen om ook jou link op te plaatsen.

Daarnaast kun je de volgende stappen ondernemen:

[*]Meld je aan bij de betere bedrijvengidsen

[*]Meld je aan bij de directory's (dmoz.org, Startpagina etc.)

[*]Begin, naast je eigen website, een weblog over een specifiek onderwerp wat gerelateerd is aan jou site en link naar je eigen site

[*]Organiseer een prijsvraag, hierdoor gaan mensen elkaar tippen op bijvoorbeeld fora

[*]Zet de website en de link in je handtekening op HL

[*]Schaf betaalde links aan (Niet te snel doen)

 

Stap 8: Stimuleren en in Stand houden

Met Google analytics is het mogelijk om bij te houden welk effect je acties hebben gehad op Google. Raadzaam is dan ook gebruik te maken van deze gratis tool. www.google.nl/analytics

 

Dit eerst wat betreft SEO. Ik hoop dat het verhaal niet te technisch is, ik heb geprobeerd om (tot waar mogelijk) het vrij basic te houden. Last but not Least, wanneer je klaar bent met deze stappen, begin weer overnieuw. Zoekmachine optimalisatie is een ongoïng process, waar continu weer te verbeteren valt.

 

Mocht er animo zijn, dan schrijf ik later deze week nog een stukje over internetmarketing en Adwords.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Uit de vele berichten in dit topic blijkt maar weer eens dat SEO niet eenvoudig is, en dat er nog altijd veel onduidelijkheid over bestaat.

 

Het stoort mij daarbij nogal dat er allerlei adviezen worden gegeven waar een leek (lees: kleine ondernemer) weinig tot niet mee kan => hij weet niet eens zeker of het wel goed advies is.

 

Ik wil daarom alle (kleine) ondernemers maar één goede tip meegeven, wat ALTIJD de basis moet zijn:

 

Zorg voor goede content

 

En dan bedoel ik content die nut heeft voor bezoekers, content waar mensen naar op zoek zijn. Content die niet elders te vinden is.

 

Heb je dergelijke content, dan zal Google van je gaan houden. Om dat proces te versnellen, huur je iemand met verstand van zaken in (en dan niet een SEO "expert" die slechts linkjes bouwt).

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben weer druk bezig met SEO voor onze website en het valt mij op dat bepaalde pagina's tijdelijk een lagere positie krijgen in de index en daarna weer op dezelfde plek terug komen.

 

Ik heb een bepaalde pagina aangepast en die stond op 2 in de organische zoekresultaten. Na aanpassing naar de tweede pagina verdwenen. Daar heeft hij twee weken gestaan en nu staat hij weer netjes op 2.

 

Is dit meer mensen opgevallen? Ik heb het bij meerdere pagina's gehad.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees zo eens een beetje door deze draad. Interessante posts. Mijn ervaring is ook dat het heel lastig is om de juiste mix van SEO-factoren toe te passen. Hebben jullie bijvoorbeeld een idee hoe sterk de ouderdom van het domein weegt voor google? Ik heb een website die op vrijwel alle punten beter scoort dan de concurrent (aantal links, hoeveelheid inhoud, structuur website), maar toch verslaat de concurrent mij, waarschijnlijk op basis van domeinleeftijd. Het blijft lastig om precies te ontdekken hoe dat precies komt.

Bannerpen leverancier - www.banner-pen.nl

Infopen leverancier - www.info-pen.nl

Relatiegeschenken - www.generalgifts.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is "leeftijd" van een domein erg belangrijk voor Google. Wij hebben een domeinnaam geregistreerd in 2000 waar voorheen 2 regeltjes tekst op stonden. Geen backlinks, seo niet aanwezig ect. Alleen layout met 2 regeltjes tekst.

 

Toch stond deze domeinnaam op het zoekwoord van de domeinnaam vast op 1 terwijn website van concurrenten toch duidelijk meer aan SEO hadden gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Het is nu niet meer de vraag of je nr1 staat maar hoe vaak je nr1 staat tijdens het intypen van de zoekopdracht. Wat kun je doen om daar op in te spelen. Moeten we de vernieuwende content gaan aanpassen?

 

BV je doel is "Gemeente Amsterdam" gaan we nu de SEO richten op "Gemeente am" of "Gemeente Amst" al deze zoekwoorden genereren Nr1 posities.

 

Voor SEA hetzelfde verhaal (maar dat is een ander Topic...)

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Het is nu niet meer de vraag of je nr1 staat maar hoe vaak je nr1 staat tijdens het intypen van de zoekopdracht. Wat kun je doen om daar op in te spelen. Moeten we de vernieuwende content gaan aanpassen?

 

BV je doel is "Gemeente Amsterdam" gaan we nu de SEO richten op "Gemeente am" of "Gemeente Amst" al deze zoekwoorden genereren Nr1 posities.

 

Voor SEA hetzelfde verhaal (maar dat is een ander Topic...)

 

Nee, zeker niet proberen trucjes toe te passen om voor delen van zoektermen hoger te scoren!!

 

Google anticipeert tijdens het typen dat de zoeker met "Gemeente Am" bedoelt "Gemeente Amsterdam". Blijkt iets later dat hij "Gemeente Ammerswaal" bedoelde, dan past Google de zoekresultaten aan.

 

Zoals bij vrijwel alle aanpassingen die Google doet: ga na niet allerlei andere SEO technieken verzinnen. Je bent meer tijd kwijt met het steeds aanpassen van je tactiek, dan dat je kwijt zou zijn met het creëren van goede content. En dat laatste is nout net waar het om draait. Google wil simpelweg het gebruikersgemak verbeteren, en de beste content voor de zoeker het hoogst in de resultaten tonen.

 

Link naar reactie
  • 0

Had het niet over trucjes. Veel mensen hebben een longtail strategie. Als hun longtail niet bij de suggesties van google staat dan hebben ze een probleem. Er zullen er veel zijn die eerder stoppen met typen. Dus eerder op de TLD's klikken. Aan de andere kant genereert dit systeem veel meer vertoningen wat invloed heeft op je ctr in de organische resultaten.

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Je maakt je zorgen om niets.

 

Mensen zoeken vaak naar longtail keywords, en dat zal niet veranderen. Ze zien niet het gewenste resultaat in de suggesties van Google, en blijven dus typen. Totdat er een resultaat verschijnt dat de gezochte info bevat.

 

Proberen om dan maar voor shorttail keywords te scoren, of voor halve woorden, is compleet zinloos, en schaar ik onder de term "trucjes".

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar nogmaals ik heb het niet over trucjes..

 

Ander voorbeeld dan. Eerder op Hl is er een vraag gesteld welk zoekwoord "ledscherm" of "led scherm" Toen is redelijk duidelijk geworden dat het "led scherm" zou moeten zijn. Maar of dit nu nog het geval is weet ik niet.

 

Je zou zeker eens moeten kijken hoe dat in dit systeem werkt.

 

We zullen het weten over enkele weken. Ik zie nu al in de vs veranderingen. Maar wat voor impact dat heeft weet ik "nog" niet.

 

Voorbeeld van het Systeem Hier

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Zoekers gaan halfverwege het invoeren van een zoekterm niet in de achteruit om een spatie toe te voegen of te verwijderen... dat doen ze hooguit voor het eerst na het zoekresultaat. Hyphen (-) zou dan ook nog een (gezochte) mogelijkheid zijn.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even gezocht naar die discussie, en men suggereert inderdaad "led scherm", omdat daar het meest op gezocht wordt. Dat betekent overigens niet dat dat de beste keuze is voor je SEO inspanningen. Daarvoor moet je ook naar de concurrentie kijken. Bovendien herkent Google steeds beter dat je hetzelfde bedoelt met of zonder spatie.

 

Mijn advies: neem de taalkundig juiste term, eventueel aangevuld met een pagina waarin je een discussie voert over wel of geen spatie, of hyphen.

 

Ik vind deze discussie ook weinig te maken hebben met Google instant. Als de bezoeker "led" heeft ingetypt, dan ziet hij misschien al "ledscerm" verschijnen, of "led scherm", of "led tv", of "led lamp", of wat dan ook. Hij zal waarschijnlijk doortypen, totdat hij een goed resultaat vindt, met de informatie waar hij naar zoekt.

 

Bottomline: allemaal een beetje gerommel in de marge. Zorg voor de beste content over de led(-)schermen, en het zal met de goede promotie en white hat SEO goed komen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even gezocht naar die discussie, en men suggereert inderdaad "led scherm", omdat daar het meest op gezocht wordt. Dat betekent overigens niet dat dat de beste keuze is voor je SEO inspanningen. Daarvoor moet je ook naar de concurrentie kijken. Bovendien herkent Google steeds beter dat je hetzelfde bedoelt met of zonder spatie.

 

Mijn advies: neem de taalkundig juiste term, eventueel aangevuld met een pagina waarin je een discussie voert over wel of geen spatie, of hyphen.

 

Ik vind deze discussie ook weinig te maken hebben met Google instant. Als de bezoeker "led" heeft ingetypt, dan ziet hij misschien al "ledscerm" verschijnen, of "led scherm", of "led tv", of "led lamp", of wat dan ook. Hij zal waarschijnlijk doortypen, totdat hij een goed resultaat vindt, met de informatie waar hij naar zoekt.

 

Bottomline: allemaal een beetje gerommel in de marge. Zorg voor de beste content over de led(-)schermen, en het zal met de goede promotie en white hat SEO goed komen.

 

 

Oke

 

Ik geef hier voorbeelden van het systeem en natuurlijk gaat niemand terug typen..

 

Ik zie daar wel een verandering. Iedere letter is een zoekopdracht en een vertoning. Led verhaal is alleen om aan te geven dat je verder moet kijken. Vernieuwende content ben ik het helemaal mee eens. Maar daar houd het niet mee op. Je geeft aan dat de rest trucjes zijn... (zo lees ik het) Die suggesties die Google doet zijn hier van belang vooral als het je merknaam betreft. Zijn die suggesties verkeerd dan zou ik daar op inspelen. En zeker in het begin van het typen. Mooie grap Google heeft verkeerde suggesties op je bedrijfsnaam en de helft is naar de concurrent >:(

 

Voor jou kan het gemier zijn maar als je mondiaal bezig bent moet je daar zeker naar kijken. En dat komt ook in NL. Ik ben er niet gerust op en ben benieuwd of ik de enige ben op dit forum ;D

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Je sitemap kun je ook gebruiken om te kijken hoe het met de optimalisatie van je site staat.

Begrijp je na het lezen van alleen je sitemap wat je bedrijf te bieden heeft, dan ben je op de goede weg.

Staat er in je sitemap eigenlijk helemaal niets specifieks van je bedrijf, dan kan er nog wel het e.e.a. geoptimaliseerd worden...

 

Deze 'self check' heb ik verzonnen en het is een leuke binnenkomer bij prospects!

 

Ik weet het, kort door de bocht, maar het geeft wel goed aan waar de toegevoegde waarde van een specialist ligt.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik lees al zolang op dit forum, tijd dat ik ook maar eens een berichtje plaats ;)

 

Als je wat meer inzicht wilt krijgen in SEO dan raad ik aan om het onlangs verschenen boek "50 Ways To Make Google Love Your Website" te lezen, ik vond het erg gestructureerd en waardevol! (zelfs als je er al veel van weet)

 

Als aanvulling daarop is "The Google Story" natuurlijk ook de zeker moeite waard omdat je daarin kunt lezen hoe de basisprincipes van Google in elkaar steken.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees al zolang op dit forum, tijd dat ik ook maar eens een berichtje plaats ;)

 

Als je wat meer inzicht wilt krijgen in SEO dan raad ik aan om het onlangs verschenen boek "50 Ways To Make Google Love Your Website" te lezen, ik vond het erg gestructureerd en waardevol! (zelfs als je er al veel van weet)

 

Als aanvulling daarop is "The Google Story" natuurlijk ook de zeker moeite waard omdat je daarin kunt lezen hoe de basisprincipes van Google in elkaar steken.

 

De Google Story is een boek dat mij laatst ook werd aangeraden. Ik zal daar eens naar kijken. Echter, tijdgebrek speelt ook een beetje parten bij het niet lezen van boeken :)

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen,

 

Een vraag van mij wat betreft google site search, heeft dit nog invloed op je vindbaarheid binnen google?

In het kader van het SEO verhaal.

 

*heb de laatste dagen het e.a. gelezen, maar hier nog niets over teruggelezen

Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over...

Link naar reactie
  • 0

Hallo allen,

 

Ik ben de laatste tijd ook enorm bezig met seo voor mijn klanten, maar soms loop ik nog wel eens tegen dingen aan, waarvan ik niet weet hoe dat nou werkt. Nu ook laatst weer.

 

Ik heb voor een sportvereniging in Hilversum (waar ik woon) een nieuwe website gemaakt. De meest voor de handliggende zoekterm is dan sport + plaatsnaam, in dit geval dus karate hilversum. Dit levert inderdaad een hele goede zoekresultaat ook, mede vooral dankzij goede linkbuilding van de eigenaar van de sportvereniging. Ik ben eens gaan kijken hoe het met de vindbaarheid zit als ik sport + omliggende plaatsnaam in tik. Bij een aantal plaatsnamen zoals loosdrecht, kortenhoef en 's graveland levert dit ook een goed zoekresultaat op. Maar andere omliggende plaatsen zoals bussum, laren en huizen levert weer helemaal niets op. Het grappige is dat geen enkele plaatsnaam ook maar ergens op de website wordt vermeld. Nou ja, loosdrecht wel dan bij contact, omdat daar de sportzaal zit. Ik snap dus even niet hoe dit werkt. En vooral hoe kan ik er voor zorgen dat de site kan worden gevonden als men zoekt op karate + een andere omliggende plaatsnaam, zonder dat ik al die plaatsnamen ergens in de tekst ga verwerken (dat staat zo suf).

 

Heeft iemand daar ideeen over?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Sport + regio (Het Gooi) of provincie (Noord-Holland)? Eigenlijk wil je in algemene zin weten welke lokale of regionale aanbieders Google nog relevante zoekresultaten acht. Doe je al iets met bedrijfsinformatie op Google Maps en Places? In dit specifieke geval zou ik ook eens kijken naar een rayon-indeling van een bond.

 

Ik heb eigenlijk geen idee in hoeverre Google zich nog op IP-gegevens baseert en hoe objectief jouw testje is. Waar komen de huidige klanten vandaan en hoe verplaatsen zij zich? Denk aan spoorlijnen en snelwegen. Wat is dichtbij in dit opzicht.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo allen,

 

Ik ben de laatste tijd ook enorm bezig met seo voor mijn klanten, maar soms loop ik nog wel eens tegen dingen aan, waarvan ik niet weet hoe dat nou werkt. Nu ook laatst weer.

 

Ik heb voor een sportvereniging in Hilversum (waar ik woon) een nieuwe website gemaakt. De meest voor de handliggende zoekterm is dan sport + plaatsnaam, in dit geval dus karate hilversum. Dit levert inderdaad een hele goede zoekresultaat ook, mede vooral dankzij goede linkbuilding van de eigenaar van de sportvereniging. Ik ben eens gaan kijken hoe het met de vindbaarheid zit als ik sport + omliggende plaatsnaam in tik. Bij een aantal plaatsnamen zoals loosdrecht, kortenhoef en 's graveland levert dit ook een goed zoekresultaat op. Maar andere omliggende plaatsen zoals bussum, laren en huizen levert weer helemaal niets op. Het grappige is dat geen enkele plaatsnaam ook maar ergens op de website wordt vermeld. Nou ja, loosdrecht wel dan bij contact, omdat daar de sportzaal zit. Ik snap dus even niet hoe dit werkt. En vooral hoe kan ik er voor zorgen dat de site kan worden gevonden als men zoekt op karate + een andere omliggende plaatsnaam, zonder dat ik al die plaatsnamen ergens in de tekst ga verwerken (dat staat zo suf).

 

Heeft iemand daar ideeen over?

 

Het kan te maken heb met de linkbuilding van de eigenaar? Heeft hij bijvoorbeeld backlinks vanuit websites die de zoekwoorden loosdrecht, kortenhoef en 's graveland gebruiken? Misschien heeft de website geen backlinks van websites met de zoekwoorden van andere omliggende plaatsen en daardoor associeert google de website daar ook niet mee.

Link naar reactie
  • 0

En vooral hoe kan ik er voor zorgen dat de site kan worden gevonden als men zoekt op karate + een andere omliggende plaatsnaam, zonder dat ik al die plaatsnamen ergens in de tekst ga verwerken (dat staat zo suf).

 

Heeft iemand daar ideeen over?

 

Dat lijkt al een beetje op een "SEO-trucje" en daar houdt Google niet zo van.

 

De belangrijkste zoekwoorden dienen terug te komen in tekst en

en die 2 moeten ook met elkaar matchen.
Link naar reactie
  • 0

En vooral hoe kan ik er voor zorgen dat de site kan worden gevonden als men zoekt op karate + een andere omliggende plaatsnaam, zonder dat ik al die plaatsnamen ergens in de tekst ga verwerken (dat staat zo suf).

 

Heeft iemand daar ideeen over?

 

- Pagina met routebeschrijving vanuit de diverse plaatsen naar jouw vestiging is niet suf

- Staan er wedstrijdverslagen op de site en namen van de deelnemers? Dan kun je aan die wedstrijdverslagen toevoegen "K.A. Rate uit Kortenhoef sloot zijn wedstrijd winnend af tegen...etc."

 

Dan komt het nog een beetje natuurlijk over

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

En vooral hoe kan ik er voor zorgen dat de site kan worden gevonden als men zoekt op karate + een andere omliggende plaatsnaam, zonder dat ik al die plaatsnamen ergens in de tekst ga verwerken (dat staat zo suf).

 

Heeft iemand daar ideeen over?

 

- Pagina met routebeschrijving vanuit de diverse plaatsen naar jouw vestiging is niet suf

- Staan er wedstrijdverslagen op de site en namen van de deelnemers? Dan kun je aan die wedstrijdverslagen toevoegen "K.A. Rate uit Kortenhoef sloot zijn wedstrijd winnend af tegen...etc."

 

Dan komt het nog een beetje natuurlijk over

 

Frans

 

Dit zijn twee erg goede tips.

 

Ter aanvulling zou je misschien in de omschrijving van de sportvereniging, een pagina zoals Over ons, kunnen aangeven in welk gebied de vereniging opereert.

 

Karatevereniging ...(naam)... richt zich op ...... en .... uit de omgeving ....(plaats)... ...(plaats)... etc.

 

Karatevereniging ...(naam)... richt zich op ...... en .... in de omgeving Gemeente (plaats, plaats, plaats en plaats)

 

karatevereniging ....... is toegankelijk voor iedereen uit ...(naam)... ...(naam)... etc.

 

Dit allemaal hoeft helemaal niet suf te zijn en het is niet alleen maar voor SEO doeleinden. Deze informatie kan ook een meerwaarde zijn voor je bezoekers.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.