• 0

SEO een beetje meer inzichtelijk

Aan het aantal berichten te zien op HL zijn SEO en internetmarketing onderwerpen die nog altijd spelen. Toch miste ik, op het topic van Moovio, na nog een duidelijk overzicht op het gebied van zoekmachineoptimalisatie.

 

Veel aspecten van SEO zijn met een klein beetje kennis over HTML en/of websites heel erg goed zelf te doen en effecten zijn al zeer snel bereikt, zonder dat het duizenden euro's hoeft te kosten... Sommigen van jullie zouden dit kunnen zien als "dit weet ik al lang informatie", maar ik hoop dat er ook een grote groep is die wel iets aan dit topic zal hebben

 

Stap 1: Wie ben ik?

Binnen SEO wordt vaak onderscheid gemaakt tussen vier soorten websites, probeer jou site hierin te classificeren.

 

[*]Informatieve website

[*]Het online visitekaartje

[*]De Webwinkel

[*]De Community website

 

Of men nu een website start of al jaren geleden gestart is, het belangrijkste uitgangspunt is, net als bij een ondernemingsplan, wie ben ik. Evenals bij het ondernemen in de echte wereld, heeft het op internet ook geen zin om van hot naar her te fladderen met wat men ook mag aanbieden. Stel het doel van de website: Is deze slechts een online visitekaartje of is het een complete webwinkel waar je omzet wilt realiseren door daadwerkelijke online verkoop.

 

Stap 2: Sleutelwoorden

Één van de belangrijkste stappen van zoekmachine optimalisatie. Zorg voor sleutelwoorden die ook daadwerkelijk met jou doel te maken hebben.

Iedereen is in staat om een lijst sleutelwoorden te bedenken voor zijn of haar website. Ook is het erg aan te raden om te kijken naar sleutelwoorden die de concurrentie gebruikt. Dit kan door bijvoorbeeld de Google keyword selector tool.

Aan de linkerkant van de website kun je kiezen voor "inhoud van website". Gebruik dit om sleutelwoorden van conculega's in te zien, maar ook om bijvoorbeeld zoekfrequenties te achterhalen.

 

Voor het creëren van een lijst sleutelwoorden is het raadzaam om deze op te delen in drie categorieën.

[*] Browsing keywords (Algemene sleutelwoorden, vooral voor informatiezoekenden, bijvoorbeeld Printer of Schaats)

[*] Vergelijkende keywords (Specifiekere sleutelwoorden, vooral voor geïnteresseerden, bijvoorbeeld Betaalbare printer of snelle klapschaats)

[*] Buying keywords (Zeer specifieke sleutelwoorden, vooral voor kopers, bijvoorbeeld HP laserjet 5100 of Viking combinoor I)

 

Je zult begrijpen dat de buying keywords vaak aardig "vanzelf" gaan. In de "vergelijkende keywords" ligt vaak het grootste potentieel.

 

Laatste punt, waar misschien niet iedereen het mee eens zou zijn; probeer ongeveer tussen de 30 en 40 keywords op je website te gebruiken van ongeveer 2 - 4 woorden per keyword, mits niet anders mogelijk. Pas ook op dat je een keyword niet dubbel of te vaak gaat gebruiken, dit werkt weer in het nadeel.

 

Stap 3: Sleutelwoordengebruik

URL

Sleutelwoordengebruik in de URL van de website is één van de belangrijkste aspecten van het sleutelwoordengebruik. Zorg dat het sleutelwoord terug komt in de url. Bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie

https://www.higherlevel.nl/articles/index.php?topic=4&ID=7 = Slechte URL

https://www.higherlevel.nl/articles/zoekmachine_optimalisatie.php = Goede url

 

Dat is even lastig, want wanneer dit niet is geïntegreerd in je CMS of eigen website zul je hier even iemand voor moeten inschakelen. Voor diegenen die hierover meer willen lezen; Google even op mod_rewrite.

 

Meta-tags

Misschien wel het meest besproken onderwerp van SEO, de meta tags. (De sleutelwoorden die in de HTML code tussen de

en komen en informatie geven over de website.

Sommigen zijn van mening dat ze niet meer werken, ik ga er vooralsnog even vanuit dat ze gewoon invloed hebben. Is het niet op google, dan wel op een andere zoekmachine.

 

De belangrijkste meta-tags:

De titel: ofwel, wat tussen

en staat

De Omschrijving: (Deze tekst zie je nog wel eens terug in google)

De Sleutelwoorden: Keywords (Gescheiden dmv een komma)

 

Headings

Maak gebruik van de

en

tags voor titels en zorg dat de belangrijkste sleutelwoorden hierin terug komen.

 

Om dit verhaal geen hele lange droge kost te laten worden, laat ik het hier even bij wat betreft de sleutelwoorden. Misschien dat hier later nog een apart topic over komt.

 

Stap 4: De website zelf

Belangrijkste punt: Gebruik zo min mogelijk flash!!! Zoekmachines kunnen geen flash lezen. Dus laat weg die flitsende intro's en menu's, ze helpen namelijk niet. Nu besef ik mij ter dege dat het ook ook iets wil, dus wil je dan toch persé flash gebruiken, zorg er dan in ieder geval voor dat er ook een HTML versie van het menu beschikbaar is.

 

Gebruik het liefst ook geen frames op je website. Ook hier hebben zoekmachines moeite mee.

Kijk op deze website om te zien hoe een zoekmachine (spider) jou website ziet.

 

Even een zijstap, het zijn natuurlijk niet alleen zoekmachines die op je website komen. Mensen lezen een website over het algemeen in een F vorm. Hou hier rekening mee bij de indeling.

 

Stap 5: Maak een sitemap

Bij dit punt gaan we even uit van Google. Wanneer je nog geen Google webmasters account hebt, is dit het moment om even deze pagina te verlaten en om dit eerst te gaan doen. Ga naar http://www.google.nl/webmasters/ en naar webmaster hulpprogramma's.

 

Google kent namelijk de mogelijkheid een sitemap te uploaden voor jou website. Een sitemap is (meestal) een XML bestand die de inhoud en structuur van de website naar een zoekmachine brengt. Bijkomend voordeel is dat een sitemap de aanmelding van je website bij een zoekmachine compleet overbodig maakt.

 

Hoe maak ik een sitemap

Wanneer je gebruik maakt van een CMS als Joomla, Wordpress, Drupal of een ander, zit een sitemap meestal al standaard geïntegreerd in de website. Wanneer dit niet het geval is, zul je zelf één moeten maken.

Dit kan op meerdere manieren, ik behandel er twee.

 

1. Online via een sitemap generator.

Voor het online genereren van een sitemap kun je gebruik maken van een online sitemap generator. Bijvoorbeeld

www.xml-sitemaps.com/

Deze generator is geschikt voor websites die maximaal uit 500 pagina's bestaan. Meer dan 500 pagina's zal deze gratis sitemap generator niet opnemen. Deze sitemap generator wijst zichzelf.

 

2. Via een Software programma

Ook is het mogelijk een sitemap te maken via bijvoorbeeld http://gsitecrawler.com/ Dit is een softwareprogramma wat je eerst installeert op je computer.

Voordeel van een softwarepakket is dat het meestal geen restricties kent voor het aantal pagina's.

 

Wanneer je eenmaal een sitemap hebt gecreëerd, zul je deze op je website moeten zetten via bijvoorbeeld FTP. Wanneer deze online staat, kun je deze aanmelden in Google webmaster hulpprogramma's. Indexering duurt 1-4 dagen.

 

Stap 6: Een goede inhoud

Teksten

Zorg voor een goede inhoud van de webpagina. Zorg ook dat de teksten op de website, daadwerkelijk de koppen en keywords ondersteunen. Het mooiste zou zijn dat je teksten van ongeveer 150 woorden per Hoofdzoekwoord op je website plaatst.

 

Alt tags

Gebruik ALT tags bij zowel plaatjes als hyperlinks.

”Een

 

Uitleg: Geeft het plaatje pizza.png weer in een resolutie van 200x200, als het plaatje niet weergegeven kan worden staat er "Een Pizzapunt" en als je op het plaatje gaat staan met de muis staat er met zo'n mooi geel blokje "Een Pizzapunt".

 

Stap 7: Linkbuilding

Links naar je website zijn erg belangrijk. Meest handig is om te achterhalen welke sites naar je concurrenten linken. Dit kun je achterhalen door middel van de Yahoo Site Explorer: http://siteexplorer.search.yahoo.com/ Deze sites kun je benaderen om ook jou link op te plaatsen.

Daarnaast kun je de volgende stappen ondernemen:

[*]Meld je aan bij de betere bedrijvengidsen

[*]Meld je aan bij de directory's (dmoz.org, Startpagina etc.)

[*]Begin, naast je eigen website, een weblog over een specifiek onderwerp wat gerelateerd is aan jou site en link naar je eigen site

[*]Organiseer een prijsvraag, hierdoor gaan mensen elkaar tippen op bijvoorbeeld fora

[*]Zet de website en de link in je handtekening op HL

[*]Schaf betaalde links aan (Niet te snel doen)

 

Stap 8: Stimuleren en in Stand houden

Met Google analytics is het mogelijk om bij te houden welk effect je acties hebben gehad op Google. Raadzaam is dan ook gebruik te maken van deze gratis tool. www.google.nl/analytics

 

Dit eerst wat betreft SEO. Ik hoop dat het verhaal niet te technisch is, ik heb geprobeerd om (tot waar mogelijk) het vrij basic te houden. Last but not Least, wanneer je klaar bent met deze stappen, begin weer overnieuw. Zoekmachine optimalisatie is een ongoïng process, waar continu weer te verbeteren valt.

 

Mocht er animo zijn, dan schrijf ik later deze week nog een stukje over internetmarketing en Adwords.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Even een iets andere vraag ivm nieuwsgierigheid. Zit er een verschil tussen een link in een bericht of een link in de signature?

'Leest' google signatures niet, of hebben deze dezelfde waarde als spam en wordt spam alleen verwijderd omdat het ronduit irritant en asociaal is?

 

 

Via Google webmaster tools worden mijn signatures op Higherlevel zeker mee geteld als backlinks. Dus ik denk dat dit ook van waarde is voor je pagerank.

Link naar reactie
  • 0

Denk niet dat mensen er op zitten te wachten. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten schrijven.

 

Suggestie:

 

Maandag Afbouwdag. De maandag na het weekend moeten de podia natuurlijk afgebroken worden en geef je een tip over het afbouwen of vervoeren van podia, apparatuur, etc.

Dinsdag Discodag. Elke dinsdag een lamp of lichteffect bespreken. Waar gebruik je de lamp voor, hoe bedien je hem?

Op woensdag leg je de nadruk op audio. Je bespreekt een type speaker, legt uit hoe een mengpaneel aangesloten moet worden of vertelt over de akoestiek van een plein of hal.

Drukke Donderdag. Bij het bouwen van een podium heeft iedereen het heel druk. Op donderdag leg je het bouwen van een podium uit. Misschien met wat leuke foto's of filmpjes. Kan ook heel specifiek; hoe hang je een trussbar veilig op?

Op vrijdag geef je een tip over wat er dat weekend te doen is, met natuurlijk de nadruk op wat voor podium en apparatuur daar gebruikt wordt.

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft niet persee op de dag zelf te schrijven. Je kan ook 's avonds een paar uurtjes uittrekken om voor de komende weken blogs te schrijven. Je kan per blog instellen wanneer hij automatisch gepubliceerd gaat worden, dus het lijkt dan alsof je regelmatig schrijft.

 

Je hoeft natuurlijk niet elke dag wat te publiceren, 1 of 2x per week is ook al best aardig. En een blog hoeft ook niet een volwaardig artikel van twee kantjes te zijn. Een simpele afbeelding of foto met een leuk onderschrift doet ook al wonderen.

Link naar reactie
  • 0

Wat je op je website zelf doet, telt maar voor 15% mee in je zoekresultaat. Wat je daarbuiten doet dus bloggen, linkbuilden, etc. voor de overige 85%. Wat je ook doet, zorg dat je profiel er natuurlijk uit ziet. Als jij 90% links naar je website hebt met 1 anchortekst dan is dat niet natuurlijk. Of als jij plots 500 links extra hebt, ook niet. Geduld, goede content en kwaliteit is dus het meest belangrijk.

 

Hopelijk helpt dit.

 

Met Wouter eens. Ik baal er van dat er nog steeds SEO "guru's" zijn die zulke dingen zeggen... Die 15% is een uit de lucht gegrepen getal wat misschien berust op ervaring(?), maar zeker niet voor waar kan worden aangenomen. Het hangt ontzettend af hoe competitief je zoekwoorden is om maar een voorbeeld te noemen. Zo zal ik voor het zoekwoord "hypotheken" veel meer moeten linkbuilden dan voor het zoekwoord "Robot eend die kan vliegen en hoelahoepen". Om maar even een willekeurig voorbeeld te noemen.

 

Ik bid nog steeds voor de dag dat zoekmachine specialisten eens ophouden met dingen te generaliseren en getallen & percentages rond te strooien. Dat zou het voor iedere leek een stuk begrijpelijker maken :)

Bart van der Meer

 

Google vindbaarheid en website effectiviteit advies. Meer informatie op www.littleb.nl

Link naar reactie
  • 0

Ach, zoekmachine specialisten moeten wel allerlei vage terminologie en filosofieën uiten anders blijft er van hun hele verhaal niets meer over. Als ze zich niet meer in die mist hullen en voor duidelijkheid zouden zorgen hebben ze geen bestaansrecht meer.

Dat is trouwens met wel meer beroepsgroepen het geval :-)

Link naar reactie
  • 0

Ach, zoekmachine specialisten moeten wel allerlei vage terminologie en filosofieën uiten anders blijft er van hun hele verhaal niets meer over. Als ze zich niet meer in die mist hullen en voor duidelijkheid zouden zorgen hebben ze geen bestaansrecht meer.

Dat is trouwens met wel meer beroepsgroepen het geval :-)

 

Wat jammer dat je zo'n lage dunk van mijn beroep. Veel slechte ervaringen? Ik verberg nooit wat ik doe, ik maak veel openbaar via blogs en leg alles uit zodat mijn klanten begrijpen wat ik doe en wat ze kunnen verwachten. Zoals met veel beroepen kan iedereen met gezond verstand het wel uitvoeren. Alleen of je het ook leuk vindt, bereid ben om te leren hoe alles in elkaar steekt, de "feeling" hebt voor wat werkt en wat niet en vervolgens op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen. Dat zien de meeste mensen niet zitten (gelukkig, anders had ik een ander beroep moeten kiezen en dit is veel te leuk). Die zijn veel te druk met ondernemen in hun eigen bedrijf of te ondernemen binnen het bedrijf waar ze werken. Ieder zijn specialisatie zal ik maar zeggen ;). Maar om te zeggen dat zoekmachine optimalisatie maar onzin is, lijkt me zeker een brug te ver.

Bart van der Meer

 

Google vindbaarheid en website effectiviteit advies. Meer informatie op www.littleb.nl

Link naar reactie
  • 0

Denk niet dat mensen er op zitten te wachten. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten schrijven.

 

Eens per week een verslag van je observaties en ervaringen met mensen die iets organiseren. Juist niet alleen over podia. Maar over alles dat je opvalt. Het programma, de werving, de entreeheffing, de catering, de artisten, de toespraken, het geluid, het licht, de stoelen, de gasten. En wel zodanig dat als ik naar een relevant woord zoek in Google, jouw blog relevant is. En dus ook de link naar jouw diensten.

 

En niet teveel mopperen. Milde humor werkt het best. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zoek maar eens in Google op 'karate hilversum' en zie waarom wij bovenaan staan en waarom we op de eerste pagina's zo vaak worden vermeld. Komt vooral door de vele externe links en niet zozeer door onze website zelf. En ja, genoeg concurrentie in Hilversum en omstreken, maar die zie je amper nog terug in de zoekresultaten. Via Google krijgen we nu de meeste nieuwe leden.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Maar dan moet je dus elke dag wat gaan schrijven, daar heb ik geen tijd voor.

Ik begrijp het idee wel inmiddels, heb gisteren ook wat blog zitten bekijken, maar dat is echt niets voor mij.

Mijn ervaring is dat bloggen je echt wel moet liggen. Tijd is vaak niet het probleem. Het probleem zit hem meer in of je wat in je hoofd zit wel uit je vingers kunt krijgen. Er zijn mensen, die moeiteloos hele verhalen uit hun handen krijgen. Maar andere mensen kunnen dat totaal niet. En van de laatste groep, daar ben ik er ook 1 van. 2 jaar terug ooit een blog gestart. Ik had genoeg onderwerpen in mijn hoofd, maar had niet echt de drive om dat om te zetten in een goed leuk verhaal. Na een aantal pogingen ben ik er dan ook maar mee gestopt.

 

Ik ben nu veel meer bezig met Facebook en Linkedin en dat levert mij veel meer naamsbekendheid en werk op. Het is bizar hoe weinig mensen in je vrienden/kennissen/familiekring weten wat je nou doet. En op die manier breng ik mijn beroep dus gewoon onder de aandacht. Werkt prima, hoor.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Zoek maar eens in Google op 'karate hilversum' en zie waarom wij bovenaan staan en waarom we op de eerste pagina's zo vaak worden vermeld. Komt vooral door de vele externe links en niet zozeer door onze website zelf. En ja, genoeg concurrentie in Hilversum en omstreken, maar die zie je amper nog terug in de zoekresultaten. Via Google krijgen we nu de meeste nieuwe leden.

 

Ik heb geen uitgebreide analyse gedaan, maar zo op het eerste gezicht vermoed ik dat het met name jullie Google+ pagina en bedrijfsnaam (Karate Hilversum) is die jullie zoekresultaten boosten op het zoekwoord "karate hilversum". De externe links zullen hier wel aan bijdragen, maar dat is niet de hoofd reden.

 

Dit kan je bijvoorbeeld zien doordat Google sitelinks (de 4 kleine links onder je "hoofd" zoekresultaat) toont. dat doet Google alleen wanneer je als absolute nummer 1 wordt beschouwd op dat zoekwoord. Dat is (bijna) alleen het geval wanneer je zoekt op een bedrijfsnaam.

 

Maar goed dat is misschien een discussie voor een apart topic ;) In ieder geval goed geregeld dat je nummer 1 staat op dat zoekwoord als dat belangrijk is voor de website :)

Bart van der Meer

 

Google vindbaarheid en website effectiviteit advies. Meer informatie op www.littleb.nl

Link naar reactie
  • 0

We hebben geen Google+ pagina, althans niet dat ik weet. De site bestaat net een jaar, maar daarvoor besloegen we al de eerste pagina's in de zoekresultaten. Dat kwam vooral doordat mijn leraar overal adverteerde en actief was op hyves. Intussen doen we niet meer aan hyves, maar hebben we wel een facebook pagina, waar af en toe op wordt gepost.

 

De vereniging bestaat nu net 4 jaar, maar een andere karateschool in Hilversum bestaat al vele tientallen jaren. Het zou kunnen dat ze minder hoog scoren, omdat karate maar een onderdeel is van hun sportschool.

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

We hebben geen Google+ pagina, althans niet dat ik weet. De site bestaat net een jaar, maar daarvoor besloegen we al de eerste pagina's in de zoekresultaten. Dat kwam vooral doordat mijn leraar overal adverteerde en actief was op hyves. Intussen doen we niet meer aan hyves, maar hebben we wel een facebook pagina, waar af en toe op wordt gepost.

 

De vereniging bestaat nu net 4 jaar, maar een andere karateschool in Hilversum bestaat al vele tientallen jaren. Het zou kunnen dat ze minder hoog scoren, omdat karate maar een onderdeel is van hun sportschool.

 

 

Jullie school heeft zeker een Google+ pagina ;) Ik denk dat ze vooral minder hoog scoren, omdat jullie beter uitleggen wat jullie doen aan Google. Zo wordt er geen enkele andere karate school in hilversum gevonden via lokale zoekresultaten. Misschien dat de techniek van beide websites daar ook een grote rol in speelt.

Bart van der Meer

 

Google vindbaarheid en website effectiviteit advies. Meer informatie op www.littleb.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik bid nog steeds voor de dag dat zoekmachine specialisten eens ophouden met dingen te generaliseren en getallen & percentages rond te strooien. Dat zou het voor iedere leek een stuk begrijpelijker maken :)

 

Daar sluit ik me bij aan. Linkbuilden kost tijd en moeite en gaat niet in een massaproduct laat staan dat je dat in percentages kunt uitdrukken

http://www.linouslingerie.nl/ voor betaalbare en alledaagse Lingerie
Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Toch ben ik erg benieuwd naar ervaringen van het uitbesteden van linkbuilding (als basis). Heeft iemand dit bij een start up gedaan van een nieuwe website?

 

Opzich wel goed, heb mijn linkbuilding laten doen toen ik een nieuwe website in de US gestart ben, na maar een paar uur linkbuilding had ik al een goede ranking op: Youtube Toolbox en Tube Toolbox en toen bij de PR update een PR van 4. Zeker aan te raden, maar pas op met bedrijven die zeggen whitehat te gebruiken, laat ze bewijzen dat ze echt whitehat aan het doen zijn.

Meestal hebben ze eigen pagina's in beheer die allemaal leuk op 1 webhost IP staan of allemaal links ingekocht.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste KeepItWhiteHat,

 

welkom op Higherlevel. Verzoeken om privé berichten vewijder ik. HL is een online kennisforum.

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Toch ben ik erg benieuwd naar ervaringen van het uitbesteden van linkbuilding (als basis). Heeft iemand dit bij een start up gedaan van een nieuwe website?

 

Ik zou dit nooit doen. Het komt bij mij een beetje over als "het uitbesteden van marketing". Als je SEO serieus neemt (of van moet leven) dan ga je niet alles uit besteden, maar zorg je in ieder geval dat je grip op de zaak blijft houden.

 

Linkbuilding is naar mijn mening een te belangrijk onderdeel om uit te besteden. Juist bij dit onderdeel gaat het vaak mis en voor je het weet ben je al je rankings kwijt.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Toch ben ik erg benieuwd naar ervaringen van het uitbesteden van linkbuilding (als basis). Heeft iemand dit bij een start up gedaan van een nieuwe website?

 

Ik zou dit nooit doen. Het komt bij mij een beetje over als "het uitbesteden van marketing". Als je SEO serieus neemt (of van moet leven) dan ga je niet alles uit besteden, maar zorg je in ieder geval dat je grip op de zaak blijft houden.

 

Linkbuilding is naar mijn mening een te belangrijk onderdeel om uit te besteden. Juist bij dit onderdeel gaat het vaak mis en voor je het weet ben je al je rankings kwijt.

Linkbuilding vereist ruime kennis over de werking van Google en het neemt bovendien tijd in beslag die je beter kan besteden. Je vindt weinig ondernemers die zich bijna dagelijks inlezen over SEO en linkbuilding om up to date te blijven.

 

Voor linkbuilding heb je ook een goede strategie nodig die echt werkt. Probeer maar eens een backlink te krijgen op een pagina zonder een teruglink te hoeven plaatsen. Zo krijg ik dagelijk 20-50 mails binnen van ondernemers met teksten als "...mijn website als suggestie...past goed bij het onderwerp...". En eerlijk gezegd vind ik geen enkele de moeite om te plaatsen. Die aanpak is dus achterhaald, omdat er nu te veel mensen om een backlink vragen.

Je link permanent op een pagina krijgen zonder teruglink en zonder daarvoor te moeten betalen (daar moet je nooit aan beginnen) is hetgeen men moet bereiken.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat je een ruime kennis moet hebben en je dagelijks moet inlezen op het gebied van link building is sterk overdreven. Als je puur aan branding doet en probeert verwijzingen te krijgen om bezoekers (en dus niet voor rankings in een zoekmachine) kom je al heel ver.

 

Zelf ben ik helemaal afgestapt van link building. Ik zorg dat mijn website goed in elkaar zit, en zorg dan voor kwalitatieve verwijzingen op websites waarvan je weet dat het een autoriteit is. Ik vraag dan nooit meer om het veranderen van linknaam of het toevoegen van een "link title" attribuut.

 

Op deze manier hoef ik me ook nooit meer zorgen te maken wanneer Google een nieuwe update uit gaat brengen en sla 2 vliegen in een klap: directe bezoekers & hogere posities in Google. Een link dat enkel bestaat uit je zoekwoord nodigt namelijk niet zo uit om op te klikken ;)

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

...

 

Zelf ben ik helemaal afgestapt van link building. Ik zorg dat mijn website goed in elkaar zit, en zorg dan voor kwalitatieve verwijzingen op websites waarvan je weet dat het een autoriteit is. Ik vraag dan nooit meer om het veranderen van linknaam of het toevoegen van een "link title" attribuut.

 

Dat is toch ook aan linkbuilding doen...

 

Op deze manier hoef ik me ook nooit meer zorgen te maken wanneer Google een nieuwe update uit gaat brengen en sla 2 vliegen in een klap: directe bezoekers & hogere posities in Google. Een link dat enkel bestaat uit je zoekwoord nodigt namelijk niet zo uit om op te klikken ;)

Het is allang bekend dat Google variatie wil zien. En bij linkbuilding zorgt men dan ook voor die variatie. Linkbuilding is eigenlijk gewoon het proces versnellen.

 

Iedereen aan de top heeft trouwens zijn hoge positie te danken aan deze manier van werken. Het werkt en daar gaat het om.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.