• 0

SEO een beetje meer inzichtelijk

Aan het aantal berichten te zien op HL zijn SEO en internetmarketing onderwerpen die nog altijd spelen. Toch miste ik, op het topic van Moovio, na nog een duidelijk overzicht op het gebied van zoekmachineoptimalisatie.

 

Veel aspecten van SEO zijn met een klein beetje kennis over HTML en/of websites heel erg goed zelf te doen en effecten zijn al zeer snel bereikt, zonder dat het duizenden euro's hoeft te kosten... Sommigen van jullie zouden dit kunnen zien als "dit weet ik al lang informatie", maar ik hoop dat er ook een grote groep is die wel iets aan dit topic zal hebben

 

Stap 1: Wie ben ik?

Binnen SEO wordt vaak onderscheid gemaakt tussen vier soorten websites, probeer jou site hierin te classificeren.

 

[*]Informatieve website

[*]Het online visitekaartje

[*]De Webwinkel

[*]De Community website

 

Of men nu een website start of al jaren geleden gestart is, het belangrijkste uitgangspunt is, net als bij een ondernemingsplan, wie ben ik. Evenals bij het ondernemen in de echte wereld, heeft het op internet ook geen zin om van hot naar her te fladderen met wat men ook mag aanbieden. Stel het doel van de website: Is deze slechts een online visitekaartje of is het een complete webwinkel waar je omzet wilt realiseren door daadwerkelijke online verkoop.

 

Stap 2: Sleutelwoorden

Één van de belangrijkste stappen van zoekmachine optimalisatie. Zorg voor sleutelwoorden die ook daadwerkelijk met jou doel te maken hebben.

Iedereen is in staat om een lijst sleutelwoorden te bedenken voor zijn of haar website. Ook is het erg aan te raden om te kijken naar sleutelwoorden die de concurrentie gebruikt. Dit kan door bijvoorbeeld de Google keyword selector tool.

Aan de linkerkant van de website kun je kiezen voor "inhoud van website". Gebruik dit om sleutelwoorden van conculega's in te zien, maar ook om bijvoorbeeld zoekfrequenties te achterhalen.

 

Voor het creëren van een lijst sleutelwoorden is het raadzaam om deze op te delen in drie categorieën.

[*] Browsing keywords (Algemene sleutelwoorden, vooral voor informatiezoekenden, bijvoorbeeld Printer of Schaats)

[*] Vergelijkende keywords (Specifiekere sleutelwoorden, vooral voor geïnteresseerden, bijvoorbeeld Betaalbare printer of snelle klapschaats)

[*] Buying keywords (Zeer specifieke sleutelwoorden, vooral voor kopers, bijvoorbeeld HP laserjet 5100 of Viking combinoor I)

 

Je zult begrijpen dat de buying keywords vaak aardig "vanzelf" gaan. In de "vergelijkende keywords" ligt vaak het grootste potentieel.

 

Laatste punt, waar misschien niet iedereen het mee eens zou zijn; probeer ongeveer tussen de 30 en 40 keywords op je website te gebruiken van ongeveer 2 - 4 woorden per keyword, mits niet anders mogelijk. Pas ook op dat je een keyword niet dubbel of te vaak gaat gebruiken, dit werkt weer in het nadeel.

 

Stap 3: Sleutelwoordengebruik

URL

Sleutelwoordengebruik in de URL van de website is één van de belangrijkste aspecten van het sleutelwoordengebruik. Zorg dat het sleutelwoord terug komt in de url. Bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie

https://www.higherlevel.nl/articles/index.php?topic=4&ID=7 = Slechte URL

https://www.higherlevel.nl/articles/zoekmachine_optimalisatie.php = Goede url

 

Dat is even lastig, want wanneer dit niet is geïntegreerd in je CMS of eigen website zul je hier even iemand voor moeten inschakelen. Voor diegenen die hierover meer willen lezen; Google even op mod_rewrite.

 

Meta-tags

Misschien wel het meest besproken onderwerp van SEO, de meta tags. (De sleutelwoorden die in de HTML code tussen de

en komen en informatie geven over de website.

Sommigen zijn van mening dat ze niet meer werken, ik ga er vooralsnog even vanuit dat ze gewoon invloed hebben. Is het niet op google, dan wel op een andere zoekmachine.

 

De belangrijkste meta-tags:

De titel: ofwel, wat tussen

en staat

De Omschrijving: (Deze tekst zie je nog wel eens terug in google)

De Sleutelwoorden: Keywords (Gescheiden dmv een komma)

 

Headings

Maak gebruik van de

en

tags voor titels en zorg dat de belangrijkste sleutelwoorden hierin terug komen.

 

Om dit verhaal geen hele lange droge kost te laten worden, laat ik het hier even bij wat betreft de sleutelwoorden. Misschien dat hier later nog een apart topic over komt.

 

Stap 4: De website zelf

Belangrijkste punt: Gebruik zo min mogelijk flash!!! Zoekmachines kunnen geen flash lezen. Dus laat weg die flitsende intro's en menu's, ze helpen namelijk niet. Nu besef ik mij ter dege dat het ook ook iets wil, dus wil je dan toch persé flash gebruiken, zorg er dan in ieder geval voor dat er ook een HTML versie van het menu beschikbaar is.

 

Gebruik het liefst ook geen frames op je website. Ook hier hebben zoekmachines moeite mee.

Kijk op deze website om te zien hoe een zoekmachine (spider) jou website ziet.

 

Even een zijstap, het zijn natuurlijk niet alleen zoekmachines die op je website komen. Mensen lezen een website over het algemeen in een F vorm. Hou hier rekening mee bij de indeling.

 

Stap 5: Maak een sitemap

Bij dit punt gaan we even uit van Google. Wanneer je nog geen Google webmasters account hebt, is dit het moment om even deze pagina te verlaten en om dit eerst te gaan doen. Ga naar http://www.google.nl/webmasters/ en naar webmaster hulpprogramma's.

 

Google kent namelijk de mogelijkheid een sitemap te uploaden voor jou website. Een sitemap is (meestal) een XML bestand die de inhoud en structuur van de website naar een zoekmachine brengt. Bijkomend voordeel is dat een sitemap de aanmelding van je website bij een zoekmachine compleet overbodig maakt.

 

Hoe maak ik een sitemap

Wanneer je gebruik maakt van een CMS als Joomla, Wordpress, Drupal of een ander, zit een sitemap meestal al standaard geïntegreerd in de website. Wanneer dit niet het geval is, zul je zelf één moeten maken.

Dit kan op meerdere manieren, ik behandel er twee.

 

1. Online via een sitemap generator.

Voor het online genereren van een sitemap kun je gebruik maken van een online sitemap generator. Bijvoorbeeld

www.xml-sitemaps.com/

Deze generator is geschikt voor websites die maximaal uit 500 pagina's bestaan. Meer dan 500 pagina's zal deze gratis sitemap generator niet opnemen. Deze sitemap generator wijst zichzelf.

 

2. Via een Software programma

Ook is het mogelijk een sitemap te maken via bijvoorbeeld http://gsitecrawler.com/ Dit is een softwareprogramma wat je eerst installeert op je computer.

Voordeel van een softwarepakket is dat het meestal geen restricties kent voor het aantal pagina's.

 

Wanneer je eenmaal een sitemap hebt gecreëerd, zul je deze op je website moeten zetten via bijvoorbeeld FTP. Wanneer deze online staat, kun je deze aanmelden in Google webmaster hulpprogramma's. Indexering duurt 1-4 dagen.

 

Stap 6: Een goede inhoud

Teksten

Zorg voor een goede inhoud van de webpagina. Zorg ook dat de teksten op de website, daadwerkelijk de koppen en keywords ondersteunen. Het mooiste zou zijn dat je teksten van ongeveer 150 woorden per Hoofdzoekwoord op je website plaatst.

 

Alt tags

Gebruik ALT tags bij zowel plaatjes als hyperlinks.

”Een

 

Uitleg: Geeft het plaatje pizza.png weer in een resolutie van 200x200, als het plaatje niet weergegeven kan worden staat er "Een Pizzapunt" en als je op het plaatje gaat staan met de muis staat er met zo'n mooi geel blokje "Een Pizzapunt".

 

Stap 7: Linkbuilding

Links naar je website zijn erg belangrijk. Meest handig is om te achterhalen welke sites naar je concurrenten linken. Dit kun je achterhalen door middel van de Yahoo Site Explorer: http://siteexplorer.search.yahoo.com/ Deze sites kun je benaderen om ook jou link op te plaatsen.

Daarnaast kun je de volgende stappen ondernemen:

[*]Meld je aan bij de betere bedrijvengidsen

[*]Meld je aan bij de directory's (dmoz.org, Startpagina etc.)

[*]Begin, naast je eigen website, een weblog over een specifiek onderwerp wat gerelateerd is aan jou site en link naar je eigen site

[*]Organiseer een prijsvraag, hierdoor gaan mensen elkaar tippen op bijvoorbeeld fora

[*]Zet de website en de link in je handtekening op HL

[*]Schaf betaalde links aan (Niet te snel doen)

 

Stap 8: Stimuleren en in Stand houden

Met Google analytics is het mogelijk om bij te houden welk effect je acties hebben gehad op Google. Raadzaam is dan ook gebruik te maken van deze gratis tool. www.google.nl/analytics

 

Dit eerst wat betreft SEO. Ik hoop dat het verhaal niet te technisch is, ik heb geprobeerd om (tot waar mogelijk) het vrij basic te houden. Last but not Least, wanneer je klaar bent met deze stappen, begin weer overnieuw. Zoekmachine optimalisatie is een ongoïng process, waar continu weer te verbeteren valt.

 

Mocht er animo zijn, dan schrijf ik later deze week nog een stukje over internetmarketing en Adwords.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

...

 

Zelf ben ik helemaal afgestapt van link building. Ik zorg dat mijn website goed in elkaar zit, en zorg dan voor kwalitatieve verwijzingen op websites waarvan je weet dat het een autoriteit is. Ik vraag dan nooit meer om het veranderen van linknaam of het toevoegen van een "link title" attribuut.

 

Dat is toch ook aan linkbuilding doen...

 

Op deze manier hoef ik me ook nooit meer zorgen te maken wanneer Google een nieuwe update uit gaat brengen en sla 2 vliegen in een klap: directe bezoekers & hogere posities in Google. Een link dat enkel bestaat uit je zoekwoord nodigt namelijk niet zo uit om op te klikken ;)

Het is allang bekend dat Google variatie wil zien. En bij linkbuilding zorgt men dan ook voor die variatie. Linkbuilding is eigenlijk gewoon het proces versnellen.

 

Iedereen aan de top heeft trouwens zijn hoge positie te danken aan deze manier van werken. Het werkt en daar gaat het om.

 

Linkbuilding puur voor links en een topposities is een hele andere benadering dan links voor verwijzingen (lees bezoekers). Als je je SEO op de tweede manier ingericht zal je linkprofiel velen malen natuurlijker zijn dan wanneer je het op de eerste manier doet.

 

Dat maakt een link builder overigens ook overbodig.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Linkbuilding puur voor links en een topposities is een hele andere benadering dan links voor verwijzingen (lees bezoekers). Als je je SEO op de tweede manier ingericht zal je linkprofiel velen malen natuurlijker zijn dan wanneer je het op de eerste manier doet.

 

Dat maakt een link builder overigens ook overbodig.

 

Eens. Er zijn zelfs oud-medewerkers van Google Search Quality Team uit Ierland die zich laten inhuren voor linkbuilding op de eerste (foute) manier. Betaalde backlinks verstoppen in een natuurlijk patroon om het algoritme te neppen. Bij Rocket Internet in Berlijn hebben ze daar per land aparte teams voor (zoek maar eens op Team Holland), al wordt dat sinds een jaar uitbesteed aan SEO-Agencies van oud-medewerkers zodat het lastiger te traceren is. Dat zijn ook de patronen die we hier op HL aangetroffen hebben in comment spam.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Linkbuilding puur voor links en een topposities is een hele andere benadering dan links voor verwijzingen (lees bezoekers). Als je je SEO op de tweede manier ingericht zal je linkprofiel velen malen natuurlijker zijn dan wanneer je het op de eerste manier doet.

 

Dat maakt een link builder overigens ook overbodig.

Je vergeet dat Google slechts een robot is. Het ziet geen verschil tussen je doet het voor de verwijzingen en je doet het voor een toppositie. De bot gaat wel actie ondernemen als je ineens heel veel backlinks krijgt, omdat deze zo geprogrammeerd is. Er zijn dus triggers die een bepaalde actie veroorzaken (te veel backlinks, overal dezelfde ankerteksten,...).

 

Linkbuilding is gewoon regelmatig zorgen voor permanente backlinks en nooit overdrijven. Het is iets dat men stap voor stap opbouwt totdat men het gewenste resultaat behaalt heeft.

Link naar reactie
  • 0

 

Eens. Er zijn zelfs oud-medewerkers van Google Search Quality Team uit Ierland die zich laten inhuren voor linkbuilding op de eerste (foute) manier. Betaalde backlinks verstoppen in een natuurlijk patroon om het algoritme te neppen. Bij Rocket Internet in Berlijn hebben ze daar per land aparte teams voor (zoek maar eens op Team Holland), al wordt dat sinds een jaar uitbesteed aan SEO-Agencies van oud-medewerkers zodat het lastiger te traceren is. Dat zijn ook de patronen die we hier op HL aangetroffen hebben in comment spam.

Linkbuilding en black hat (zoals verborgen links) gaan niet samen. Ze kunnen beter een strategie uitwerken waardoor een link op een website geplaatst worden, met goedkeuring van de webmaster. Anders heb je geen kans op succes, althans niet op lange termijn.

Link naar reactie
  • 0

Linkbuilding en black hat (zoals verborgen links) gaan niet samen. Ze kunnen beter een strategie uitwerken waardoor een link op een website geplaatst worden, met goedkeuring van de webmaster. Anders heb je geen kans op succes, althans niet op lange termijn.

 

Ze (Home24.de zustershop van Zalando) zijn onlangs ook zwaar afgestraft en gelden als een van de grootste verliezers van Penguin 2.0

Home24.de is bijna 60 % gezakt in de visibility index

Een case studie over de penalty van Google staat hier te lezen Linkresearchtools

 

Albert

Link naar reactie
  • 0

 

Linkbuilding puur voor links en een topposities is een hele andere benadering dan links voor verwijzingen (lees bezoekers). Als je je SEO op de tweede manier ingericht zal je linkprofiel velen malen natuurlijker zijn dan wanneer je het op de eerste manier doet.

 

Dat maakt een link builder overigens ook overbodig.

Je vergeet dat Google slechts een robot is. Het ziet geen verschil tussen je doet het voor de verwijzingen en je doet het voor een toppositie. De bot gaat wel actie ondernemen als je ineens heel veel backlinks krijgt, omdat deze zo geprogrammeerd is. Er zijn dus triggers die een bepaalde actie veroorzaken (te veel backlinks, overal dezelfde ankerteksten,...).

 

Linkbuilding is gewoon regelmatig zorgen voor permanente backlinks en nooit overdrijven. Het is iets dat men stap voor stap opbouwt totdat men het gewenste resultaat behaalt heeft.

 

De benadering is anders

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Linkbuilding en black hat (zoals verborgen links) gaan niet samen. Ze kunnen beter een strategie uitwerken waardoor een link op een website geplaatst worden, met goedkeuring van de webmaster. Anders heb je geen kans op succes, althans niet op lange termijn.

 

Ze (Home24.de zustershop van Zalando) zijn onlangs ook zwaar afgestraft en gelden als een van de grootste verliezers van Penguin 2.0

Home24.de is bijna 60 % gezakt in de visibility index

Een case studie over de penalty van Google staat hier te lezen Linkresearchtools

 

Albert

Van Zalando verbaast het me niet. Ze hebben het veel te groots aangepakt. Mogelijk enkel voor de verwijzingen en de bezoekers hiervan, maar voor het algoritme van Google geldt dit als "onnatuurlijk".

 

Combineer dit ook met affiliate marketing waarmee ze nogmaals overal te vinden zijn via gecodeerde urls...

 

Dat is geen linkbuilding, maar puur linkspam.

 

Link naar reactie
  • 0

Je vergeet dat Google slechts een robot is.

Gelukkig is dat verre van waar. Of wat dacht je dan dat al die honderden, duizenden medewerkers deden bij Google? :)

Die miljarden webpagina's manueel controleren en goedkeuren. ;D

 

Google heeft dacht ik ondertussen meer dan een miljoen servers, en tal van diensten voor bedrijven en instellingen (in de maak). Daar hebben ze natuurlijk veel personeel voor nodig.

 

Als Google geen robot zou zijn, dan had je ook geen black hat. Een robot kan je beetnemen, maar een mens niet.

Link naar reactie
  • 0

Die miljarden webpagina's manueel controleren en goedkeuren. ;D

Natuurlijk wordt niet elke pagina handmatig gekeurd. In de basis gaat alles automatisch. Maar als er gekke dingen gebeuren -een pagina krijgt opeens heel veel links er bij waardoor hij enorm zou stijgen, een pagina heeft expliciet materiaal, etc- dan is het een mensenoog die gaat kijken of dat plausibel is. Er zitten letterlijk honderden mensen de hele dag niets anders te doen dan zoekresultaten te bekijken en te beoordelen.

 

EDIT en daar komt bij dat Google ontworpen is voor de mens. Hem gaan 'kietelen' alsof het een robot is, is een verkeerde insteek. Je bent niet bezig voor de robot, je bent bezig voor de mens.

Link naar reactie
  • 1

Voor wie het interessant vindt, een hilostische blik op SEO trends:

 

De Googlebot is een stuk software. Software en robots denken in enen en nullen. En in het verleden was het ook zo dat het voldoende was om in te springen op deze enen en nullen omdat dit de enige taal was die de Googlebot sprak.

 

We krijgen nu te maken met een evolutie van deze robot. Net zoals wij, mensen, tegenwoordig niet meer op dezelfde manier werken met computers en software zoals we dat in het verleden deden. De software, apps en hardware worden steeds meer een verlengstuk van onszelf. Denk maar aan het constant online zijn via je smartphone of tablet. Wanneer je op Facebook interacteert kun je door interactie of door beelden je stempel drukken op een conversatie of op het imago dat je voor jezelf of anderen wil creeren.

 

Maar tegelijkertijd is deze "invloed" gebonden aan bepaalde regels. En deze regels zijn weer gebaseerd op software, apps en hardware, die op hun beurt weer gebaseerd zijn op diezelfde nullen en enen.

 

We hebben dus aan de ene kant een bepaald begrippenkader vanuit de zoekmachines die in de basis beperkt is door programmering. Maar tegelijkertijd is de Googlebot een verlengstuk geworden van de mens en wordt deze beinvloedt door de mens. Niet alleen door medewerkers van Google, maar ook door jou, de gebruiker. Als gebruiker en webmaster oefen je tegenwoordig (bewust of onbewust) invloed uit op de resultaten van zoekmachines. Denk aan social search, denk aan de zoektermen die je zelf invoert, denk aan het gebruik van Google analytics.

 

In de basis zul je als webmaster dus een taal willen spreken die door de zoekmachines wordt begrepen. Dat is ook de reden dat het "on-page" optimaliseren van websites nog steeds erg belangrijk is (of spoon-feeding, zoals sommigen het noemen). Maar tegelijkertijd zien we dat we steeds meer gaan naar een situatie waarbij de rauwe optimalisatie (inclusief off page optimalisatie) bijgeschaafd wordt door menselijke signalen en aan de hand van onnatuurlijke patronen. Taal evolueert ook, maar over het algemeen met kleine (panda)stapjes. De off page katalysator evolueert ook, met pinguin stapjes.

 

In het verleden kon SEO wel benaderd worden als exacte wetenschap. Tegenwoordig dient de wetenschap slechts als basis of randvoorwaarde en zul je niet alleen wiskunde moeten praktiseren, maar ook inzicht moeten hebben in sociologie en strategie. En het misbruiken van exacte wetenschap en wiskundige trucjes wordt afgestraft, net zoals dat niet heel lang geleden in de financiele sector is gebeurd. Het kan even (en zelfs vandaag de dag) goed gaan, maar valt uiteindelijk om. En geloof me, zoekmachine-algoritmes evolueren een stuk sneller dan financiele markten. Dat allemaal gezegd hebbende: zoekmachines zullen nog steeds signalen nodig hebben om onregelmatigheden vast te stellen vanwege de enorme hoeveelheden data. Tot in bepaalde mate zullen er wel websites wegkomen met bewuste manipulatie van zoekmachines, maar de risk-reward ratio wordt steeds lager.

 

TLDR?:

 

- Bepaalde randvoorwaarden gelden nog steeds

- SEO is al lang geen exacte wetenschap meer

- De toekomst van SEO beperkt zich niet to wiskunde, maar bereidt zich uit naar sociologie & strategie

- Zoekmachines manipuleren kan nog steeds, maar heeft een lage risk-reward ratio voor de lange termijn

Link naar reactie
  • 0

Die miljarden webpagina's manueel controleren en goedkeuren. ;D

Natuurlijk wordt niet elke pagina handmatig gekeurd. In de basis gaat alles automatisch. Maar als er gekke dingen gebeuren -een pagina krijgt opeens heel veel links er bij waardoor hij enorm zou stijgen, een pagina heeft expliciet materiaal, etc- dan is het een mensenoog die gaat kijken of dat plausibel is. Er zitten letterlijk honderden mensen de hele dag niets anders te doen dan zoekresultaten te bekijken en te beoordelen.

 

EDIT en daar komt bij dat Google ontworpen is voor de mens. Hem gaan 'kietelen' alsof het een robot is, is een verkeerde insteek. Je bent niet bezig voor de robot, je bent bezig voor de mens.

 

En daarnaast word het algoritme ook verbeterd op basis van Google medewerkers en feedback van gebruikers ;)

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad! Er is een heel anti spam team voor de meeste landen opgericht. Die doen niets anders, dan naar sites kijken en beslissen, of het een actieve site is, of het profiel natuurlijk is, en of er betaald werd voor links. Dit geldt in het bijzonder dus voor de inhoud op sites. Goedkope (niet gemarkeerde) advertorials die op sites staan, die niet al te relevant zijn voor de doelgroep lopen zo een verhoogd risico.

 

En het speciale is: de manual control ploeg kijkt niet alleen naar de site op zich. Maar ze analyseren ook het hele backlink profiel.

Greetz,

 

Adriaan

 

www.lacuenta.nl

Link naar reactie
  • 1

Mijn website is heel erg geraakt door de nieuwe update van Google. Ik ging van de 1ste plaats naar de 2de pagina.

 

Wat kan ik nu doen om terug naar die eerste plaats te gaan? Is het nog mogelijk?

 

Da's niet te zeggen zonder te weten wat je website is, en aangezien die in je profiel niet zichtbaar is...

 

(Pff...echt een memorabele 4000e post dit, zeg)

Link naar reactie
  • 0

Mijn website is heel erg geraakt door de nieuwe update van Google. Ik ging van de 1ste plaats naar de 2de pagina.

 

Wat kan ik nu doen om terug naar die eerste plaats te gaan? Is het nog mogelijk?

 

Blijven verbeteren en linkbuilden... linkbuilden is een continu proces, zelfs als je tijdelijk stopt dan zul je gaan zakken met je website. Als je websites echt is geraakt, zoals jij dat zegt, dan staan een aantal links van je op een linknetwerk en dan heeft Google een duidelijk verband kunnen vinden. Google kent deze links een lagere waarde toe... een zeer lage waarde. Hierdoor is je site gezakt... Mijn advies is dus om gewoon verder te gaan en probeer zoveel mogelijk links te krijgen op een website met een hoge PR-Status.

Link naar reactie
  • 0

Mijn website is heel erg geraakt door de nieuwe update van Google. Ik ging van de 1ste plaats naar de 2de pagina.

 

Wat kan ik nu doen om terug naar die eerste plaats te gaan? Is het nog mogelijk?

 

Hoi Jim,

 

Waaruit blijkt dat je geraakt bent? Sta je voor 1 keyword een pagina verder of gaat het om een hele selectie? Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat een dergelijke update er ook voor gezorgd kan hebben dat je concurrenten je voorbij zijn gestreefd vanwege een beter linkprofiel, relevantie, etc.

 

Waar denk je zelf dat het fout is gegaan? Er zijn zoveel factoren die van invloed kunnen zijn op de daling, maar uit je melding valt niet op te maken waar het om gaat en dan wordt het heel erg lastig om je te helpen.

 

Wat ik je in ieder geval kan adviseren is om een scan te maken van je website met een tool als linkresearchtool of cognitiveseo. Met deze tools kun je een prima scan van je website maken om te kijken welke externe links van lage kwaliteit zijn.

 

Maar het is makkelijker als je iets meer context geeft aan je probleem. Dan kan ik (en anderen hier) je waarschijnlijk beter helpen.

CRO, SEO & Web Analytics Professional | Het schrijven en lezen over en het werken aan SEO & Web Analytics is mijn passie, werk en hobby... Eigenlijk ben ik altijd online!

Link naar reactie
  • 0

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Sleutelwoordengebruik in de URL van de website is één van de belangrijkste aspecten van het sleutelwoordengebruik. Zorg dat het sleutelwoord terug komt in de url.

 

Dat is onderhand al redelijk achterhaald, hoor, en dat is ook wel logisch. Een URL als blabla.nl/fietsen die een pagina levert over wandelen is volslagen irrelevant als je zoekt op fietsen. Content is king!

 

Van Google: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/09/dynamic-urls-vs-static-urls.html

Does that mean I should avoid rewriting dynamic URLs at all?

That's our recommendation...

 

Mijn ervaring is dat een combinatie van alles king is. Content is natuurlijk nr 1 belangrijk maar het is altijd aan te raden om de mettags te optimaliseren.

 

Uiteindelijk is een url (www.zoekwoord.nl) in combinatie met content altijd nog de beste strategie, dit houd alleen wel in dat je per zoekwoord een aparte website moet maken. Het zoekwoord moet dan een hoog zoekgehalte hebben moet het aantrekkelijk zijn.

Internet ondernemer: www.kraterontwikkeling.nl | www.happypaella.nl

paella recept met sofrito

Link naar reactie
  • 0

Sleutelwoordengebruik in de URL van de website is één van de belangrijkste aspecten van het sleutelwoordengebruik. Zorg dat het sleutelwoord terug komt in de url.

 

Dat is onderhand al redelijk achterhaald, hoor, en dat is ook wel logisch. Een URL als blabla.nl/fietsen die een pagina levert over wandelen is volslagen irrelevant als je zoekt op fietsen. Content is king!

 

Van Google: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/09/dynamic-urls-vs-static-urls.html

Does that mean I should avoid rewriting dynamic URLs at all?

That's our recommendation...

 

 

Mijn ervaring is dat een combinatie van alles king is. Content is natuurlijk nr 1 belangrijk maar het is altijd aan te raden om de mettags te optimaliseren.

 

Uiteindelijk is een url (www.zoekwoord.nl) in combinatie met content altijd nog de beste strategie, dit houd alleen wel in dat je per zoekwoord een aparte website moet maken. Het zoekwoord moet dan een hoog zoekgehalte hebben moet het aantrekkelijk zijn.

 

Inmiddels is het hele verhaal van keywords in de domeinnaam al achterhaald. Er wordt daar nog maar heel weinig waarde aan toegekend. De URL met daarin het zoekwoord kun je dus zo goed als weglaten.

CRO, SEO & Web Analytics Professional | Het schrijven en lezen over en het werken aan SEO & Web Analytics is mijn passie, werk en hobby... Eigenlijk ben ik altijd online!

Link naar reactie
  • 0

Sleutelwoordengebruik in de URL van de website is één van de belangrijkste aspecten van het sleutelwoordengebruik. Zorg dat het sleutelwoord terug komt in de url.

 

Dat is onderhand al redelijk achterhaald, hoor, en dat is ook wel logisch. Een URL als blabla.nl/fietsen die een pagina levert over wandelen is volslagen irrelevant als je zoekt op fietsen. Content is king!

 

Van Google: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/09/dynamic-urls-vs-static-urls.html

Does that mean I should avoid rewriting dynamic URLs at all?

That's our recommendation...

 

 

Mijn ervaring is dat een combinatie van alles king is. Content is natuurlijk nr 1 belangrijk maar het is altijd aan te raden om de mettags te optimaliseren.

 

Uiteindelijk is een url (www.zoekwoord.nl) in combinatie met content altijd nog de beste strategie, dit houd alleen wel in dat je per zoekwoord een aparte website moet maken. Het zoekwoord moet dan een hoog zoekgehalte hebben moet het aantrekkelijk zijn.

 

Inmiddels is het hele verhaal van keywords in de domeinnaam al achterhaald. Er wordt daar nog maar heel weinig waarde aan toegekend. De URL met daarin het zoekwoord kun je dus zo goed als weglaten.

 

Tot nu toe behalen wij de beste resultaten als je een zoekwoord in de url hebt in combinatie met content en linkbuilding. Wat is jullie manier van SEO wat het beste werkt? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Internet ondernemer: www.kraterontwikkeling.nl | www.happypaella.nl

paella recept met sofrito

Link naar reactie
  • 0

Daar ben ik ook benieuwd naar Thomas. Ik schreef het hier al eerder: Het is zo dat Google minder waarde toekent aan keywords in de domeinnamen dan 'vroeger', maar ook bij mij ranken de webshops en websites die een of meer zoekwoorden in de URL hebben het beste. Dit natuurlijk wel in combinatie met een goede linkbuilding- en contentstrategie.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.