• 0

internetmarketing

binnenkort is onze website klaar en kunnen we gaan beginnen met internetcampagnes. via internet willen wij een tweetal voor de europeese markt nieuwe producten verkopen. gebruik maken van adwords is een mogelijkheid. de vraag is zelf doen of uitbesteden? een tweede vraag is: als het uitvoeren en het beheer van de campagne moet worden uitbesteed hoe vind je dan een goed bedrijf uit de vele aanbieders?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hangt helemaal van je eigen kennis af. Als je helemaal nieuw bent met adwords, kun je overwegen je in te leren, maar als je niet die tijd wilt besteden zou ik zeggen uitbesteden. Ik ben van plan deze week nog een artikel te schrijven over internetmarketing en adwords, mocht je het zelf willen doen, misschien even in de gaten houden.

Zelf ben ik van mening dat bedrijven dit soort dingen prima zelf kunnen.

Link naar reactie
  • 0

Ja, iedereen kan een adwords campagne opzetten. Maar als je goede resultaten wilt boeken, zul je er wel een heleboel tijd in moeten steken om het echt goed onder de knie te krijgen. Ik kom helaas regelmatig bedrijven tegen die teleurgesteld zijn in de behaalde resultaten. Maar als je dan even doorvraagt, merk je dat ze nog geen 50% van de mogelijkheden van adwords hebben benut. Ze weten niet welke zoekwoorden ze moeten kiezen en op welke manier ze dat moeten doen, etc.

 

Dus mijn advies is: uitbesteden! Tenzij je er echt tijd voor wilt vrijmaken en het goed wilt leren. En in dat laatste geval raad ik je aan om dan ook een adwords training te volgen, zodat je kunt leren van de ervaringen en inzichten van anderen. Zo hoef je zelf het wiel niet opnieuw uit te vinden.

 

En hoe je een goed bedrijf moet vinden?

Ik zou zeggen: ga een gesprek aan met een aantal bedrijven, vraag naar behaalde resultaten, kijk of ze ervaring hebben in jouw sector (of veel verschillende sectoren) en kies die partij die het best bij jou en je bedrijf past.

En vraag om een proefperiode. Veel bedrijven sluiten contracten af, waar je meteen een jaar aan vast zit. Ik vind dat zelf heel vervelend.

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
  • 0

Voordat je het uitbesteedt, zou ik het eerst zelf uitproberen. Dit natuurlijk als je hiervoor de tijd en minimum kennis hebt. :P

 

Hoe een goed bedrijf vinden? Bekijk de inhoud van de verschillende aanbieders, en stel vragen.

In grote lijnen: Adwords is een veiling, dus hoe méér je inzet per klik, hoe meer succes je hebt. Maar het inzetten op goedkopere kernwoorden is een tip.

Het bedrijf dat jouw campagne gaat beheren zorgt ervoor dat deze goed aangemaakt wordt met de juiste kernwoorden en zinnen, de landingspagina volgens de regels en aantrekkelijk is, en dat de campagne achteraf kan bijgestuurd worden.

 

Waarop je moet letten:

Een GROTE bijsturing zal niet elk bedrijf doen, omdat de campagne min of meer overdoen werktijd en dus geld kost. Het setupbedrag dat eerst betaald dient te worden dekt de aanmaak. Daarna gaat men ofwel een vast bedrag per bepaalde periode vragen, ofwel per klik. In laatste geval betaal je bv het dubbele per klik, en gaat 50% (of een vast bedrag) naar de campagne beheerder.

Met de juiste vragen krijg je een beeld van hoe het bedrijf te werk gaat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

In grote lijnen: Adwords is een veiling, dus hoe méér je inzet per klik, hoe meer succes je hebt. Maar het inzetten op goedkopere kernwoorden is een tip.

 

Dit is wel heel erg kortaf. Je geeft nu de impressie dat men heel erg veel geld moet inzetten op een adwords campagne, terwijl het succes van een goede adwords campagne absoluut rust niet in het feit dat je heel veel geld op een sleutelwoord zet, dan gaat een adwords campagne juist veel en veel meer kosten dan nodig is. Juist de campagne met een goede opzet, met de juiste woorden, de juiste doelgroep, gebruik makend van dynamische sleutelwoorden en weergaven in het juiste tijdsbestek met een goede landingspagina EN OPVOLGINGSDWANG winnen het.

Link naar reactie
  • 0

Je zegt dat je een product op de Europese markt wilt brengen. Er zijn twee manieren om dit te doen. Je kunt één brede campagne opzetten voor alle Europese landen of je kunt ieder land apart benaderen. Voor de meeste producten is de tweede methode een stuk succesvoller. Europeanen shoppen vooral nog in hun eigen land via internet, alleen als ze op zoek zijn naar een specifiek product dat slecht verkrijgbaar is in eigen land zijn ze naar een buitenlandse winkel te lokken. Dit is een overweging die je in de aanbesteding mee moet nemen.

 

Zie ook deze bron. Daarnaast maakt één campagne voor alle landen je kwetsbaarder voor concurrentie uit de lidstaten zelf. De concurrentie komt bijvoorbeeld makkelijker hoog in de organische zoekresultaten en weet beter op welke zoekwoorden (in de taal van de lidstaat) ze moeten richten.

 

Over het al dan niet uitbesteden van Adwords werk: Het grote voordeel van Adwords is de lage drempel. Je kunt het uitproberen tegen lage kosten. Met twee middagen klussen heb je al een aardige campagne op de rails. De eerste maand dat de nieuwe website online is heb je toch nog te maken met aanloop fouten en moet alles nog op gang komen. Gebruik die maand om de bezoekers te analyseren. Heb je al een pakket als Google Analytics laten implementeren op de website? Met de kennis die je in die maand opdoet kun je een stuk makkelijker besluiten of dat je het wilt uitbesteden en het maakt de aanbesteding een stuk makkelijker.

Link naar reactie
  • 0

Dit is wel heel erg kortaf. Je geeft nu de impressie dat men heel erg veel geld moet inzetten op een adwords campagne, terwijl het succes van een goede adwords campagne absoluut rust niet in het feit dat je heel veel geld op een sleutelwoord zet, dan gaat een adwords campagne juist veel en veel meer kosten dan nodig is. Juist de campagne met een goede opzet, met de juiste woorden, de juiste doelgroep, gebruik makend van dynamische sleutelwoorden en weergaven in het juiste tijdsbestek met een goede landingspagina EN OPVOLGINGSDWANG winnen het.

 

De uiteindelijke prijs wordt inderdaad door verschillende factoren bepaalt. Maar als je voor een belangrijk trefwoord(combinatie) vanwege concurrentie opeens niet meer hoog in de lijst voorkomt omdat je cpc te laag is, én je hebt alles goed toegepast, dan moet je toch je max cpc verhogen.

Van Google: "binnen een veiling resulteert een hoger bod in dezelfde of een hogere positie van uw advertentie dan wanneer u een lager bod zou gebruiken."

 

Als Adsense publisher in verschillende bedrijfstakken hebben we ook een ALGEMEEN zicht op hoeveel de kosten per klik bedragen voor bepaalde takken. Dit geldt enkel voor bedrijven die ook actief zijn in het Adsense netwerk, en waarvan de advertenties aangeklikt worden. Met een klein budget mag je toch niet veel verwachten van een Adwords campagne. Maar wat is klein, en wat is groot? ;)

Link naar reactie
  • 0

De uiteindelijke prijs wordt inderdaad door verschillende factoren bepaalt. Maar als je voor een belangrijk trefwoord(combinatie) vanwege concurrentie opeens niet meer hoog in de lijst voorkomt omdat je cpc te laag is, én je hebt alles goed toegepast, dan moet je toch je max cpc verhogen.

Van Google: "binnen een veiling resulteert een hoger bod in dezelfde of een hogere positie van uw advertentie dan wanneer u een lager bod zou gebruiken."

 

Als je gaat vechten om hetzelfde been, uiteraard. Maar wat zou jij op je website zetten als jij Google was? "Mensen, stop toch eens met het uitgeven van vele euro's en ga eens slimmer om met je internet marketing en adwords campagnes dan je concurrenten!"??

 

Waarom zou je bijvoorbeeld willen adverteren op het woord "Schaats" als je schaatsen verkoopt (wat 90% van de adwords verkopers wel doet). Kost heel erg veel geld terwijl het slechts een browsing keyword is... Beter is in dit geval om een dynamisch sleutelwoord te gebruiken. Wanneer je slim omgaat met 50 euro adwords tegoed, kun je meer verdienen dan 80 - 90% van je concurrenten die lomp, maar niet strategisch 300 euro in een adwords campagne drukken. Nee... besteed dan iets meer tijd, creëer meerdere campagnes op een diversiteit een comparing keywords en haal er meer uit dan wie dan ook.

Link naar reactie
  • 1

3 dingen -> budget, kennis en tijd

 

Heb je 100 euro budget per maand ? Dan ga je het zelf doen.

Heb je 1000 euro budget per maand, kennis en tijd? Dan ga je het zelf doen

Heb je 1000 euro budget per maand, kennis en geen tijd ? Dan ga je het uitbesteden.

Heb je 10000 euro budget per maand ? Dan ga je het uitbesteden.

 

Tsjah en waar je op moet adverteren? In tegenstelling tot wat voorgangers zeggen: je adverteert op elk woord dat je meer oplevert dan dat het kost. Hoe kom je daarachter ? Testen! Als schaats goed converteert, dan adverteer je op schaats.

 

Maak het niet moeilijker dan het is. Neem de Adwords bijbel van Google er even bij. Lees je in en ga het proberen. Lees even 2 blogjes en ga knallen.

 

Lekker zwart wit he :P

 

Als je het na 2 maanden nog steeds niet lukt om het rendabel te krijgen en je het nog steeds niet onder de knie kunt krijgen... Dan zoek je lekker een bureautje of geef je je geld uit aan zoekmachine optimalisatie, ipv adverteren. Op de lange termijn is dat the way to go. (als je het over zoekmachine marketing hebt.)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven ook al is aangegeven is het val belang dat je je wel eerst een beetje verdiept in de materie.

 

Ik zeg ook altijd: Uitbesteden is goed maar je moet er wel over mee kunnen praten.

 

Zorg ook eerst dat je website goed in elkaar steekt. Zie het als een winkel, Google brengt potentiele klanten naar je website maar als er niets wordt gekocht in de winkel hebben de bezoekers ook weinig nut.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.