• 0

Bredaas ontwerp met 100.000 euro beloond

Innovatieprijs voor ontwerper ondergrondse kast

Bredaas ontwerp met 100.000 euro beloond

 

TILBURG - De tweede Herman Wijffels Innovatieprijs is gisteren uitgereikt aan de 32-jarige Joep Jacobs uit Breda. Hij ontwierp een ondergrondse infrastructuurkast. De prijs is een initiatief van de Rabobank en bedoeld om jonge ondernemers te stimuleren.

Jacobs ontving de hoofdprijs van 100.000 euro. Infrastructuurkasten zijn op elke straathoek te vinden. De kast staat onder meer in verbinding met verkeerslichten en kabels voor televisie. Het kastje van Jacobs is minder gevoelig voor vandalisme en slecht weer. Een vrachtwagen kan er met gemak overheen rijden en er kan geen water bij komen.

De tweede prijs (75.000 euro) ging naar Suzanne Zenden uit Heerlen. Zij heeft een behandelmethode ontwikkeld voor littekens en brandwonden. Met speciale laserapparatuur en een gel kan de beschadigde huid sneller herstellen.

 

 

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

De inschrijftermijn voor de Herman Wijffels innovatieprijs 2004 sluit op 1 april aanstaande. De echte innovatieve ondernemers (in spé) mogen zich nu bewijzen. De eerste prijs is € 50.000,- Naast een tweede en derde prijs is er ook nog eens een aanmoedingsprijs van € 5000,- Meer hierover op:

 

www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=266008

 

Succes!

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Erg leuk trouwens dat er inzendingen op heel diverse toepassingsgebieden langskomen.

 

Het doet de denken aan een televisieprogramma van lang geleden waarin mensen ook allerlei mooie uitvindingen lieten zien. Helaas weet ik niet meer hoe het heette (is nog uit de tijd van alleen 2 of 3 publieke netten), maar jammer dat dat er niet meer is.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat de prijzenpot behoorlijk gereduceerd is ;D 50.000 euro is anders nog steeds veel geld voor een starter.

Kom ik bij de bank om het in te leveren: "euh, waar is dit voor" vertel ik dat het mijn bijdrage voor de innovatieprijs is: "oh, euh, heb je hier stage gelopen ofzo?" vertel ik dat het een actie van de rabobank is: "hmmn, oke, nou bedankt dan.."

 

Domme lui daar, kennen hun eigen acties niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.