Beste mensen,

Ik ben nieuw op het forum en ben informatie aan het vergaren voor het starten van een webwinkel. Ik heb al een hoop informatie, alleen is het voor mij nog niet helemaal duidelijk betreft parallelimport. Ik heb een document gelezen op de kvk, waarin staat dat het moeilijk is om het tegen te gaan, endat er niet altijd actie ondernomen wordt en op andere pagina`s lees ik weer dat er streng op gecontroleerd wordt.

Ik kijk oa naar het importeren van Gillette scheermesjes. De kosten in Japan/China zijn niet zo hoog, per 500 pcs kunnen ze besteld worden en verstuurd worden. Deze spullen zullen door de douanne gecontroleerd moeten worden en de heffingen zullen betaald worden.

Komen deze producten bij mij aan? Wordt dit doorgegeven aan de importeur van NL of Europa? Wat kunnen de consequenties zijn? Als ik dit als particulier importeer, gelden er dan andere regels? Zitten er grote verschillen tussen de prijzen (EU importeur of direct bestellen buiten EU)?

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere, zijn jullie wel eens ergens tegen aangelopen? Of verkoop je al jaren dergelijke producten online?

Dankjewel

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24520-importeren-producten-buiten-eu/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

De laatste keer dat ik die mesjes hier in de winkel kocht waren die krengen niet echt goedkoop...

Weet je heel zeker dat het geen namaak is?

• 0

Ze zijn inderdaad niet goedkoop. Er wordt duidelijk aangegeven dat ze echt zijn, verder contact heb ik nog niet met ze gehad. Uiteraard vraag ik eerst enkele samples op. Wat ik gelezen heb is dat de mesjes maar voor enkele centen geproduceerd wordt....Maar goed on topic :)

• 0

Dat er gezegd wordt dat ze echt zijn zegt helemaal niets. Zeker niet bij verkoop anuit China. In principe wordt alles

nagemaakt. Zelfs lokale Chinezen zij altijd uiterst wantrouwend als ze iets kopen.

Vanuit Japan zal dit ongetwijfeld geen probleem zijn. De kans op namaak vanuit Japan is miniem.

Weet je echter zeker dat je het produkt echt een stuk goedkoper kan aanbieden op de NL markt als je alle kosten van transport, invoerheffingen etc. doorberekend?

Tevens is er een grote kans dat de douane monsters (laat) nemen om te onderzoeken of het een echt dan wel namaakprodukt betreft.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

• 0

100% zekerheid heb ik (nog) niet. Ik zal alles eens goed berekenen of het ook werkelijk goedkoper gaat zijn. En al die moeit natuurlijk.

Maar de douanne controleert dus wel hierop? Parallel import? Krijg je wel de producten, uitgaande dat ze echt zijn?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar