• 0

Wat vinden jullie van het concept logo?

Omschrijving van je concept:

Voor de Startersbox ben ik bezig met het logo, helaas na heel veel vertraging heb ik nu pas de eerste concepten.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Aangezien het logo zwaar vertraagd is kan de website nu niet opgeleverd worden, kan ik de brochure niet afronden en kan dus ook de werving niet starten. Hierdoor heb ik nu behoorlijk haast met de realisatie van het logo en dit wil ik eigenlijk niet ten koste laten gaan van de kwaliteit van het logo.

 

Doelgroep: Startende ondernemers

Wat is het: Box gratis aan te vragen via internet, wordt met de post thuis bezorgd. Bevat veel handige informatie, intervieuws, stappenplannen etc. ernaast gratis producten en advertenties.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Uitgebreide breefing aan de ontwerper.

Ik heb aangegeven dat ik meer wil gaan voor een woordmerk als een beeldmerk aangezien het erg van belang is dat men de naam onthoudt ivm het surfen naar de website.

 

Ik ben nog lang niet tevreden met de eerste twee concepten. Het raad in het linkerconcept spreekt me totaal niet aan, en de stijgende lijn vind ik ook niet veel. Het idee van de box vind ik wel goed, al twijfel ik erg over de kleur.

Twijfels:

-Kleuren

-De box zelf, is het niet vertekenend? Mijn box past door de brievenbus en hier staat meer een verhuisbox afgebeeld.

-Woordmerk, moet het woord geheel los staan of verwerkt zitten in het logo ernaast.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Feedback op de concepten.

Wat spreekt je aan en wat niet?

Andere ideeen?

 

Achtergrondinformatie?

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=28165;start=0

 

 

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat je zelf ook al aangeeft, de box zelf is wat mij betreft niet handig gekozen. Het is niet de box zoals je deze thuis ontvangt, terwijl je dit wel in je beeldmerk voert. Het wekt een verkeerde verwachting denk ik.

 

Ik kan uit het logo niet opmaken dat het gaat om een starterspakket voor ondernemers. De rode pijl geeft bij mij een beetje een negatieve lading, misschien zou je de pijl groen kunnen maken, al ben ik er niet helemaal over uit of een pijl nu het juiste element is voor een starter.

 

Overigens leuk concept, StartUpBox. :)

 

Mocht ik op ideeën komen, dan laat ik het weten. Ik laat het even op me inwerken.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met je eens, en helemaal dat het concept een leuk idee is ;)

Heb je een idee hoe ik aan die box een andere invulling kan geven? Wat om zo'n platte box in een logo te verwerken staat ook weer zo apart..

Ik wil de ontwerper morgen briefen maar kom er even niet uit.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Elmer,

 

misschien kun je een ontwerper toch een poging laten wagen om een logo met brievenbus(mal) met busstuk daarin (en eventueel een pijl toegevoegd) te ontwerpen. Mal massief zwart, de verpakking als lijntekening. De gekantelde UP in het eerste logo vind ik ongelukkig. Het perspectief in het tweede concept al veel mooier, omdat van links naar rechts, of een pijl van linksonder naar rechtsboven nu eenmaal als vooruit of omhoog beschouwd wordt. Het kleurgebruik is wel complex. Waar heb je dit logo allemaal voor nodig? Ook in zwartwit of grijstinten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Hallo Elmer,

 

Eerlijk gezegd spreken ze mij geen van beide aan. Ik vraag me ook af waarom dat "up" apart gemarkeerd is. Alsof je een tegenhanger van een "startDOWNbox" bent (hoewel dat best leuk kan zijn voor een ONDERnemer ;)).

 

Het gaat om "opstarten", daarbij is "startup" in mijn optiek een enkele term. Dan denk ik aan (contact)sleutels die omgedraaid worden, deuren die opengaan, een starterspistool, een hardloper in starthouding, een raket, etc. Dus eigenlijk alles wat een "startmoment" aangeeft met de bijbehorende spanning.

 

Omdat dat soort tekeningen allemaal een verkeerde indruk kunnen wekken, zou je wellicht ook kunnen volstaan met alleen de naam in een enthousiast lettertype. Ik vind de naam daar ook mooi genoeg voor. Mocht je aanbod van informatie groeien, dan heb je met een naam-logo ook niet het probleem dat je van een logo met envelop weer naar een logo met doos moet.

 

Ander idee: plaats "StartUpBox" in een mail-pictogram, waarmee je alleen aangeeft dat je iets verstuurt, zonder daarmee de vorm van je zending expliciet te maken.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Wat je zelf ook al aangeeft, de box zelf is wat mij betreft niet handig gekozen. Het is niet de box zoals je deze thuis ontvangt, terwijl je dit wel in je beeldmerk voert. Het wekt een verkeerde verwachting denk ik.

De 2e logo ziet er leuk uit. (Zonder dat witte bij up inderdaad)

Maar zoals ge-quote; de box zelf is ook naar mijn mening geen handige keuze

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je zo wie zo een probleem hebt.

 

Je noemt het een start up box... maar je geeft zelf al aan dat het geen box is maar meer een enveloppe...

 

Dat is natuurlijk ook geen goed uitgangspunt voor een logo...

 

Zoals al gezegd een lege doos in het logo lijkt mij ook geen strak plan maar van de twee kwaden is de rechter de betere keus naar mijn bescheiden mening.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Het gebruik van een specifieke 'afbeelding' gaat je op de lange duur tegen werken.

Zeker wanneer de afbeelding nu al niet precies weergeeft wat je doet.

 

Beter is het om het meer in de abstracte vormen te zoeken die wel geinspireerd zijn door wat je bedrijf doet.

 

Als voorbeeld het logo hieronder.

Dit heeft in abstracte vorm wel de uitstraling van een ledscherm zonder me vast te leggen op ledschermen in een trailer, in een truss, indoor, outdoor etc.

 

Buiten dat vindt ik de uitwerking van de logo's kwalitatief niet goed genoeg.

Kijk naar het verschil met het dropbox logo wat er veel professioneler uitziet.

 

shared_main3_main3picture11.thumb.png.ee4c76716982f246685242f4aa9a9837.png

Link naar reactie
  • 2

Voor een eerste voorstel ronde is het niet slecht.

 

Zoals je zelf al aangeeft wil je meer de focus op een woordmerk als een beeldmerk. Op dit moment is de focus meer op een beeldmerk. Daarnaast "less is more". Het is nu nog te druk / onsamenhangend / te veel kleuren.

 

Misschien kan je de ontwerper eerst eens het beeldmerk laten uitwerken. Dit omdat deze specifiek de betekenis van de naam moet overbrengen. Je praat over box, maar eigenlijk ook weer niet. Beeldmerk is het middel om dit over te brengen. En wanneer dit beeld klaar is, dit combineren in de woorden tot een geheel.

 

 

Micha

 

aanpassing.

 

Krijg ik een reus voor een opmerking die ik net weghaal. ;D

Dus bij deze.

 

MIsschien is het idee om een mail icoon welke vlak is, een 3d object te maken.

 

Ander idee.

Monopoly heeft de associatie geld/zakendoen

Start van monopoly is heel herkenbaar

Misschien dat je hier je eigen draai aan kan geven m.b.t. zakelijk starten

(kanttekening monopoly is een spel, dus die associatie kan ook tegenwerken)

 

 

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Heren, wat een enorm goede reacties zitten er tussen! Echt mijn dank daarvoor!

 

Ik heb een nachtje geslapen over het logo en de verhuisbox gaat niet meer voorkomen in het logo.

Ik ben het grotendeels helemaal eens met de reacties.

Ik heb in de breefing ook zeer duidelijk naar voren laten komen dat ik een woordmerk wil en niet zozeer een beeldmerk.

 

Helaas zou in november alles afgerond zijn en zou het logo en de huisstijl afgerond zijn, maar door de slechte communicatie van de ontwerper loopt alles enorm vertraging op.

 

 

 

 

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 1

Misschien ook leuk, maar meer spelen met woorden als dat het herkenbaar is.

 

---------------

| START |

| U P | WELKOM BIJ DE ONDERNEMERS

| B O X |

---------------

 

Beetje lastig uit te beelden in dit tekst veld. Up heel groot. Start erboven en box eronder. Tekst in blokvorm spatiëren. Compact in de vorm van een doos of kaderen als een doos. EN dan een pay-off standaard ernaast.

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

@ Elmer

 

Amstel bier is mijn favoriete merk ;)

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Doe ik expres zodat jullie echt bierdrinkers meer keuze hebben... Veel succes idg en over 2,5 uur trek ik een flesje bocht open.

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Beetje lastig uit te beelden in dit tekst veld. Up heel groot. Start erboven en box eronder. Tekst in blokvorm spatiëren. Compact in de vorm van een doos of kaderen als een doos. EN dan een pay-off standaard ernaast.

Zoiets bedoel je?

(ik had even een crea-momentje :P)

STARTUPBOX.thumb.JPG.66ebbe76ef604d95bbe0803df8f05fa2.JPG

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ja zoiets zit ik inderdaad aan te denken, dit doet me trouwens wel denken aan het logo van Rolls Royce, echter in Telegraafstijl.

De UP moet alleen niet uitgelicht worden, want dat springt er nu het meest uit en dat past niet bij het concept.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

meer zoiets bedoelde ik. Niet echt de bedoeling van het forum, maar ach ik probeer eens wat. Ach en anders schrijf je de startup aan elkaar.

 

stbox.jpg

stbox2.jpg

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Micha, wat een held ben je (heb je dit gemaakt met een flesje slootwater in je hand ;D kan het me niet voorstellen)

Het is helemaal waar ik aan zit te denken, morgen krijg ik nieuwe concepten, ik ben erg benieuwd.

Ik ga zo weer even me lijst me slogans erbij pakken, want weet niet of ik welkom bij de ondernemers helemaal pakkend vind.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

ik heb er al te veel op, waarom denk je dat ik het doe. ;D

 

slogan is altijd lastig. Ik heb net 2 uur zitten brainen met een klant voor een product naam. We zijn er uit gekomen, maar de weg ernaar toe is altijd lastig. Halve boom weggegooid, maar we hebben het, beide helemaal blij en een kratje (wanneer heineken mislukt dan wordt het ....) uit de schuur gehaald. Proost

 

ps op zaterdag krijg je nieuwe concepten. Jouw reclamebureau gaat wel door tot het gaatje voor jouw.... Zou ik dan niet zo negatief over wezen.

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

PS @ bas.

 

Leuke website heb jij. Maar waarom gebruik je spatie uitroepteken uitroepteken.

 

Gewoon wat vriendelijk bedoelde tips:

Ik denk dat je veel meer focus creëert als je gewoon "Aanbieding!" en "Nieuw!" schrijft. Ten eerste is het beter Nederlands, volgens mij (want ik mag daar ook wel beter in worden). En nu schreeuwt alles en is daardoor onoverzichtelijk en dat is ook niet de bedoeling. En de tekst links uitgelijnd zetten. Is beter leesbaar voor deze grootte/volume van tekst.

 

Micha

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.