• 0

Inspanningsverplichting organisator

We hebben een stand gehuurd op een beurs waarvan in de folder (voor standhouders) staat dat de beurs zou worden georganiseerd om "inwoners van Gelderland en omstreken kennis te laten maken met..."

Ik begrijp dat er een ondernemersrisico verbonden zit aan het deelnemen aan een beurs, bezoekersaantallen kunnen niet worden gegarandeerd.

Mijn vraag is echter wat mag je van een organisator (die aan standhouders toch een aardige huur vraagt) verwachten? Hoe ver gaat hun inspanningsverplichting?

 

Doordat ze slechts de helft van de hal gevuld hebben gekregen is er waarschijnlijk in het marketingbudget gesneden. Ze hebben namelijk één advertentie afgenomen in het UITmagazine voor Arnhem, in Arnhem enkele driehoeksborden laten plaatsen (ik kom er dagelijks en heb er wel één gezien) en in enkele geselecteerde wijken een folder laten bezorgen in Arnhem en drie omliggende dorpen.

 

Ze hebben in hun folder duidelijk de illusie gewekt te gaan voor Gelderland en omstreken. Naar mijn idee horen daar minimaal de twee grootste plaatsen Arnhem én Nijmegen onder, enkele grote plaatsen als Ede en Apeldoorn. Bovendien horen daar dan toch ook een stuk Utrecht, Noord Branbant, Noord Limburg en Overijsel bij.

 

Is de organisator nu nalatig of mogen dit soort tegen oplichting aanliggende praktijken in Nederland gewoon?

 

Door te snijden in het marketingbudget (niet te bewijzen overigens) hebben ze zelf geen financieel risico gelopen, alle standhouders wel.

 

Ik snap dat de gemaakte kosten voor aankleding van de stand, personeel, voorraad etc. niet te verhalen zijn (als vind ik dat dat wel moet kunnen), In hoeverre staan we echter in ons recht om de standhuur niet te betalen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.