Even kort voorstellen, Rene is de naam en ben al wat jaren zelfstandig ondernemer. Via de zoekfunctie al het nodige gezocht, doch niet gevonden :?
Nu heb ik sinds 10 dec jl. een belang van 30% in een BV. Daarnaast heb ik (nog) een eenmanszaak die ik wil omzetten naar een BV Holding. Dit wil ik dit geruisloos doen in 2010. Hiervoor moet ik wel voldoen aan 12 eisen genoemd in het wetsvoorstel van 2004... cpp2004/664 m Taaie kost voor een non fiscalist.
Vraag 1 derhalve: kan iemand mij dit simpel uitleggen ?
Zodra de holding "staat" wil ik de aandelen die ik nu heb in privé, overzetten naar de holding.
Nu attendeerde mij iemand op het feit dat dat allemaal mogelijk is doch ik dan ook nog belasting over de waardevermeerdering mag gaan betalen, omdat ik de aandelen "verkoop" aan de holding en die dus per definitie meer waard zouden zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Cebastian
Cebastian
Hallo Forummers,
Even kort voorstellen, Rene is de naam en ben al wat jaren zelfstandig ondernemer. Via de zoekfunctie al het nodige gezocht, doch niet gevonden :?
Nu heb ik sinds 10 dec jl. een belang van 30% in een BV. Daarnaast heb ik (nog) een eenmanszaak die ik wil omzetten naar een BV Holding. Dit wil ik dit geruisloos doen in 2010. Hiervoor moet ik wel voldoen aan 12 eisen genoemd in het wetsvoorstel van 2004... cpp2004/664 m Taaie kost voor een non fiscalist.
Vraag 1 derhalve: kan iemand mij dit simpel uitleggen ?
Zodra de holding "staat" wil ik de aandelen die ik nu heb in privé, overzetten naar de holding.
Nu attendeerde mij iemand op het feit dat dat allemaal mogelijk is doch ik dan ook nog belasting over de waardevermeerdering mag gaan betalen, omdat ik de aandelen "verkoop" aan de holding en die dus per definitie meer waard zouden zijn.
Vraag 2: hoe is dit tot een minimum te beperken?
Dank voor jullie antwoorden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24568-eenmanszaak-overzetten-naar-holding-bv-en-aandelen-in-bv-als-priv%C3%A9-persoon/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag