• 0

Vlaamse premier: gegarandeerd inkomen starters

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aan de eene kant wel goed lijkt me, een heel legio starters kan meer geïnteresseerd raken om te starten natuurlijk (allé u kan de hypotheek nog steeds betalen, dus waarvoor niet?).

 

Maar ik vraag me af of het afzien niet een bepaalde test voor een starter moet zijn? Tijdens de dotcomboom ging ik er ook van uit dat ik een loon voor mezelf zou kunnen betalen van het geld dat mijn investeerders in het bedrijf staken. Ik weet niet of dat de juiste manier van starten is.

 

Is het wel eens geprobeerd om iets dergelijks te doen? Ik ben erg benieuwd hoe dit uit zou kunnen pakken.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik had het ook gelezen. Een intrigerende gedachte. Moet er nog even over nadenken voor ik er een oordeel over kan vormen. Op zich zie ik niet veel problemen, tenzij je allemaal beunende steuntrekkers krijgt, die serieuze eenpitters in de weg gaan zitten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Op zich geen gek idee, maar het hangt nogal af van de uitwerking van het een en ander. Bijvoorbeeld de tijdsduur van de regeling, 800 euro per maand gedurende 1 jaar vind ik een klein bedrag over een lange tijd.

 

Het lijkt me toch wel een vereiste dan een zelfstandige zich na een maand of 6 een beetje kan bedruipen, en zijn inkomsten dan niet meer worden aangevuld van overheidswege. Een regelijk van 1500 euro gedurende 6 maanden lijkt me dan ook beter: Na die 6 maanden ben je 'on your own', denk je dat niet te halen zou je in de eerste 6 maanden geld kunnen sparen.

 

En het risico van misbruik is natuurlijk groot, 1 retourtje kvk zorgt er voor dat je voor zo'n regeling in aanmerking komt. Niet dat de genoemde regeling nou een vetpot is, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die wel oren hebben naar 9600 euri subsidie voor een uurtje werk - zonder enige intentie te hebben echt te gaan ondernemen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Doet me direct aan de TOP-regeling denken van de Universiteit Twente. Daar kregen ondernemers het eerste jaar (in fases) 30.000 gulden (2500 per maand) om toch de vaste lasten te kunnen betalen. Daarna zouden ze het in 5 jaar terug moeten betalen (komt terug in een revolving fund).

 

Ik heb dit altijd een goede optie gevonden. Zo geef je de ondernemers de mogelijkheid om een jaar lang te besteden aan het goed opzetten van hun bedrijf, maar ze moeten het wel terugbetalen (is dus duidelijk geen gift!). En zelfs als het je niet lukt om ondernemer te blijven, dan is terugbetalen van dat bedrag in 5 jaar ook niet zo erg.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

De Ich-AG is begin dit jaar ingevoerd in Duitsland, waarschijnlijk als maatregel om werkelozen te helpen bij het opbouwen van een zelfstandig bestaan. Wie geen ondernemersinkomen van € 25.000 kan verdienen, krijgt het eerste jaar € 600 per maand assistentie, het tweede jaar € 360 euro per maand en het laatste jaar € 240 euro per maand bijstand.

 

Er is overigens veel info te vinden over deze constructie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Excuses dat ik niet direct verder lees... :-\

 

Je hebt je eten graag voorgeprakt? ;D

Excuses, ik zat net tussen twee besprekingen in. Keek even snel op HL.... :-[

 

Daarnaast is mijn Duits ook niet al te sterk.... :P, ik kun er niet veel uit halen helaas.... :( Ik probeer het morgenochtend wel weer... ;)

 

R.

 

 

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Eerlijk gezegd vind ik het geen goed idee, gooi er maar weer wat administratie bij, klinkt als veredelde uitkering. Zie liever meer regeling in de sfeer van de omzet- en inkomstenbelastingen. Verlagen dus.

 

Waarom geen vrijstelling van pak um beet, een omzet van 35K euri.

 

Snap sowieso al die belastingen niet zo goed. Wat gebeurt er eigenlijk mee, o.a. subsidie verstrekken voor innovatieve starters of zo . Maar is altijd weer een commissie die zich er tegen aan bemoeid en zegt gij wel en gij niet.

 

Plannen op bierviltjes of achterkant sigarendoos kunnen erg goed zijn.

Laat ze het maar proberen.

 

Dus: Geef meer vrije ruimte en geen belastingdruk

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Zag in de volgende threat wat ik bedoel:

Idee: Micro-onderneming

 

Zat dus verkeerd, ach junior he

 

ff reusje geven aan kleverlaan

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Excuses, ik zat net tussen twee besprekingen in.

 

Excuus is niet nodig hoor. Ik wist alleen maar dat er in Duitsland zoiets bestond als een Ich-AG en vond direct tientallen links met Google, vandaar dat ik het uitdiepen liever overlaat aan mensen met een gerichte belangstelling voor dit onderwerp. Toch nog een toevoeging: qua regulering en belasting zijn België en Duitsland lang zo ondernemersvriendelijk niet als Nederland.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.