Meer winst door de kleding die je aan hebt?

Aanbevolen berichten

Je zal zelf een beetje moeten passen en meten, zoals al eerder aangegeven.

 

Wij kunnen je niet vertellen of je al dan niet in een roze maatpak moet gaan lopen, maar natuurlijk zijn er een aantal richtlijnen.

 

Jij wilt verkopen, feit. De klant verwacht bij een handelaar in tweedehands auto's, mijns inziens, geen gladde verkoper. Driedelige pakken zijn dus eigenlijk uitgesloten. Ik denk dat als je aan de verwachtingen van de klant voldoet, en je daar zelf goed bij voelt, een heel eind komt. Kleed je dus gewoon aan zoals je wilt en beeld je in in de klant. De klant maakt het in feite niet zó heel veel uit, zolang het maar niet té wordt. Sportschoenen of maatpakken zou ik dus achterwege laten, maar voor de rest is er vrij veel keuze. Casual/chic casual het kan allemaal wel.

E fructu arbor cognoscitur. De boom kan herkend worden aan zijn vruchten.

Link naar reactie

Wat een apart onderwerp en wat een grappige antwoorden.

 

Ik heb jarenlang in de mode gezeten en moeten dragen wat anderen mij voorschreven. De ene keer erg leuk, de andere keer ontzdettend ongemakkelijk en weer een andere keer totaal ondraagbaar. Terugkijkend naar die periode, valt het me nu op dat al die kleding niet eens zo veel van elkaar verschilde. Het lag niet altijd aan de kleding die ik droeg, als wel heel vaak aan mijn bui van die dag, of ik me al dan niet prettig voelde in het desbetreffende jurkje of broek of wat anders.

 

Het gaat er toch niet om wat je aan hebt, dat is een schilletje, het gaat erom wat je uitstraalt en hoe je over komt. De 'gladheid' zit echt niet in je maatpak van Armani. Het zijn je bewegingen, je non verbale en verbale communicatie, wat je uitstraalt. Iemand in een streepjespak kan net zo betrouwbaar of onbetrouwbaar zijn als iemand in een spijkerbroek met een slobbertrui. Je hoeft je ook helemaal niet te conformeren aan de ander.

Afgelopen week was ik verkouden, beroerd, niet lekker, kortom...mezelf niet. Op zo'n moment kan ik aantrekken wat ik wil, zolang ik me belabberd voel, voel ik me zo en niet anders. Je zult zien dat er juist dan, klanten aanbellen. Wat ik in zo'n situatie doe is gewoon zeggen dat ik me niet lekker voel. Een klant accepteert dat eigenlijk altijd en ik heb nog nooit meegemaakt dat er moeilijk over wordt gedaan.

 

Aan de andere kant, als ik me gewoon goed voel, kan ik ook aantrekken wat ik wil, want ik straal uit zoals ik me voel, ongeacht mijn kleding.

Het is wel zo, dat ik van aparte (merk)kleding hou en dat wel opvalt bij veel mensen. Ik heb er alleen nooit een opdracht meer of minder om gehad.

Wat heeft een klant aan een verkoper die er weliswaar netjes uitziet, maar niet uit zijn of haar woorden kan komen en zich ongemakkelijk voelt in z'n pak compleet met stropdas. Of zich juist ongemakkelijk voelt in spijkerbroek en slobbertrui.

 

Dus trek aan waar je je goed in voelt en pas daar waar nodig wat aan, zonder extreem te worden.

Focus op creatie

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.