• 0

1ste inkoop voorraad...maar..

Dag allemaal,

 

Ik begin binnenkort met een schoenenwebwinkel.

Nu heb ik een vraagje bij de inkoop van de schoenen.

 

Wat is nu beter, A of B?

 

A: 50 verschillende schoenen...en 1 paar voorraad van elke maat?

B: Of 10 paar schoenen...en 10 paar op voorraad van elke maat?

 

Iemand een idee?

 

Mij lijkt het beter om met een gevarieerd assortiment te starten.

Waarom? Nou ik denk als ik te weinig keus aan schoenen aanbied dat de klant snel verloren gaat.

 

Wat denken jullie?

 

Mvg,

Mario

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag allemaal,

 

Ik begin binnenkort met een schoenenwebwinkel.

Nu heb ik een vraagje bij de inkoop van de schoenen.

 

Wat is nu beter, A of B?

 

A: 50 verschillende schoenen...en 1 paar voorraad van elke maat?

B: Of 10 paar schoenen...en 10 paar op voorraad van elke maat?

 

Iemand een idee?

 

Hangt ervanaf, wat is je strategie? (bijv. prijsdumper of exclusieve aanbieder?)

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik persoonlijk zou kiezen voor optie a. Vooral als je net begint is het uitzoeken waar het meest vraag naar is. Voor hetzelfde geld verkoopt 1 van de serie nauwelijks of heel slecht en blijf je dus met tientallen zitten. Ook zou ik als klant langer blijven hangen bij shop met 50 verschillende artikelen dan 10 verschillende artikelen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mario,

 

Je hebt ook nog zoiets als 'gangbare maten' die je meer zult verkopen dan de andere. Ik weet niet of je daar nog flexibel in bent qua inkoop, maar anders zou je eerst moeten uitzoeken welke maten dat zijn binnen jouw doelgroep.

 

Ik heb eens met een eigenaar van een kledingzaak gesproken en begreep dat je bij de inkoop van truien vaste pakketten hebt met bijvoorbeeld 1 * XS, 2 * S, 4 * M, 6 * L, 6 * XL, 4 * XXL en 2 * XXXL. Daarbij wordt dus rekening gehouden met de gemiddelde klandizie. In andere landen liggen die verhoudingen weer anders en heb je dus ook andere pakketten. Zou ook per leverancier kunnen verschillen.

 

De niet-gangbare maten zie je ondanks de kleinere inkoop-aantallen vervolgens toch vaak in de uitverkoop liggen. Daar moet je dus ook rekening mee houden.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

 

 

Wat is nu beter, A of B?

 

 

 

Denk niet dat 1 van de 2 duidelijk beter is... er zitten alleen wel keuzes in opgesloten...

 

Welk imago wil je uitstralen... speciaalzaak, dumpzaak

Wil je herbestellen of is al je aanbod 1 malig

Welk type schoenen verkoop je ,degelijke schoenen voor alledag of schoenen voor bijzondere gelegenheden

 

Bij beide uitersten loop je risico dat je met zaken blijft zitten

 

Bij 10 x 10 de incourante maten

Bij 50 x 1 de incourante modellen

 

Te overwegen is dus :

* het poldermodel de 20 meest courante modellen in 5 matten , of nog beter

* de 20 meest courante modellen en van de meest courante maat 5 paar....

 

;D ;D ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Als je eenmaal traffic hebt en je bent exclusief kan kijken naar een pre-order systeem erg interessant zijn. Een nieuw model wat je gaat introduceren waar mensen op in kunnen schrijven voor je order. Hoef je niet te vertellen dat die informatie handig is voor je inkoop ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Als je eenmaal traffic hebt en je bent exclusief kan kijken naar een pre-order systeem erg interessant zijn. Een nieuw model wat je gaat introduceren waar mensen op in kunnen schrijven voor je order. Hoef je niet te vertellen dat die informatie handig is voor je inkoop ;)

gaat dat werken voor zoiets modisch als schoenen? :-\

(tenzij je met echt exclusieve topmerken werkt)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Als je eenmaal traffic hebt en je bent exclusief kan kijken naar een pre-order systeem erg interessant zijn. Een nieuw model wat je gaat introduceren waar mensen op in kunnen schrijven voor je order. Hoef je niet te vertellen dat die informatie handig is voor je inkoop ;)

 

 

 

Nou ik vind dit wel een goed idee. Mits je alle info over de schoen hebt en idd het merk in Nederland nog niet verkrijgbaar is. En gelukkig bij een aantal merken is dat zo. In het begin is het altijd uitproberen hoe en wat. Alleen ben ik bang als ik bijv schoenen inkoop uit Italie dat je maat verschillen hebt. Maar goed voor elke maat een schoentje..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.