• 0

Koffie aftrekbaar?

Hallo,

 

Ik heb wellicht een standaard vraag met een standaard antwoord. Toch ben ik benieuwd en wil het graag zeker weten.

 

Ik heb heb bedrijf(je) aan huis en wil graag weten of koffie etc ook aftrekbaar is. Omdat ik ook veel bij de klanten thuis kom (en weer koffie krijg ;-)) krijg ik niet veel klanten over de vloer, toch vraag ik me af of ik dit ook zakelijk kan oplossen omdat ik toch wel klanten thuis ontvang en bedien met koffie.

 

Groeten,

Chris

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat er een beetje sarcastisch over gedaan wordt, maar geef a.u.b. gewoon antwoord wanneer iemand beleefd iets vraagt, dit lijkt mij niet teveel gevraagd of wel.

 

Als je onze antwoorden analyseert kan je er het volgende antwoord uit destilleren:

 

ja, het is aftrekbaar mits je het serveert aan de klant.

 

Die vraag werd impliciet in het eerste antwoord beantwoord en expliciet bevestigd in het tweede antwoord. Dus wat maakt het uit dat het derde antwoord er één is die in ieder geval een kort moment extra endorfine aanmaak bij tenminste één mede forum lid veroorzaakt heeft.

 

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 1

Ik werk vanuit huis, krijg nooit klanten over de vloer en ben veel onderweg maar mijn fiscalist gaf me de tip om 1-2 keer p/jaar naar de Albert Heijn te gaan en flink wat pakken koffie te halen en die dan te declareren (mod edit i.o.m. Ed de koffie wordt natuurlijk wel genuttigd. Ineens inkopen is meer de praktische benadering).

Doe dit inmiddels alweer heel wat jaartjes (maar eerlijk gezegd ook nog nooit controle gehad).

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ik werk vanuit huis, krijg nooit klanten over de vloer en ben veel onderweg maar mijn fiscalist gaf me de tip om 1-2 keer p/jaar naar de Albert Heijn te gaan en flink wat pakken koffie te halen en die dan te declareren.

Doe dit inmiddels alweer heel wat jaartjes (maar eerlijk gezegd ook nog nooit controle gehad).

 

Goede fiscalist! Als je naar het buitenland reist, kun je zelfs de condooms aftrekken!

Link naar reactie
  • 2

 

Goede fiscalist! Als je naar het buitenland reist, kun je zelfs de condooms aftrekken!

 

Ik ben toch benieuwd hoe jij met een stalen gezicht zakelijk gebruik van condooms verantwoordt bij de belastinginspecteur. ;)

 

nou zo raar is het ook weer niet, bij een groot aantal verkoop deals word toch vaak een van beide partijen genaaid..

heel verstandig om het veilig te doen..

 

:-X

Link naar reactie
  • 0

haha. ik snap jullie allemaal wel, maar zo zijn er wel meer kleine dingetjes die onder de streep natuurlijk een grote kunnen worden.

 

Mijn vraag is, of ik het mag declareren, momenteel heb ik een nespresso apparaat en die capsules kosten 0,33 euro per capsule, dit kan op jaarbasis behoorlijk aantikken, zo'n gekke vraag lijkt het mij dus niet.

 

Dat ik me moet focussen op winst maken lijkt me logisch, maar dat is niet het enige, je onder andere ok rechen en plichten ;)

Link naar reactie
  • 0

Op de zaak kopen en prive drinken is in het geval van wijn een topper. Dus ja, waarom voor koffie niet? Tenzij je de hele buurt gaat voorzien van koffie lijkt er mij niet veel aan de hand. Bovendien zou ik de inspecteur bij controle een lekker bakkie aanbieden. En vragen of hij het lekker vindt ;D

Link naar reactie
  • 0

Laten we geen tips geven die net niet door de beugel kunnen. Ondernemingskosten zijn aftrekbaar als deze een zakelijk doel dienen. Als iemand kosten declareert zonder dat het zakelijk nut aantoonbaar is, dan zijn de kosten niet aftrekbaar. Dus privé koffie gewoon lekker privé betalen.

 

 

Hier gaat een slot op. Al was het maar omdat het antwoord op de vraag zo eenvoudig is:

 

"als de uitgave zakelijk nut, functie, noodzaak heeft, dan is deze aftrekbaar met eventueel een correctie als er een privévoordeel in besloten zit. Voordat we nog meer dubieuze tips krijgen volgt dus het slot hier.

 

groet

Joost

HL admin

 

 

Ik werk vanuit huis, krijg nooit klanten over de vloer en ben veel onderweg maar mijn fiscalist gaf me de tip om 1-2 keer p/jaar naar de Albert Heijn te gaan en flink wat pakken koffie te halen en die dan te declareren.

Doe dit inmiddels alweer heel wat jaartjes (maar eerlijk gezegd ook nog nooit controle gehad).

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.