• 0

hoe zit intern gebruik en het verstrekken aan derden juridisch in elkaar?

Besten mensen op HL,

 

Ik heb een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden en wellicht is dit omdat er gewoon geen duidelijk antwoord op te geven is. Toch wil ik mijn vraag hier voorleggen met de hoop dat mensen met juridische kennis me wat duidelijkheid kunnen verschraffen.

 

Ik zal mijn vraag formuleren in een voorbeeld:

 

Ik koop als bedrijf bij bijvoorbeeld een incasso kantoor een kredietrapport aan over bedrijf B welke ik wil controleren op de kredietwaardigheid. Hierin staan enkele gegevens echter staat er in de voorwaarden dat het rapport enkel voor intern gebruik mag worden gebruikt en niet aan derden mag worden verstrekt.

 

Stel je nou voor dat ik de informatie uit het rapport tot me neem en daaruit eigen conclusies trek die ik wel aan derden wil vertellen. Is dit dan het gebruiken van het rapport of baseer ik me enkel op mijn eigen kennis.

 

Bijvoorbeeld, in het rapport staat dat het bedrijf wat ik check een goede liqiditeit heeft. Mag ik dan tegen een andere partij zeggen dat ik vindt op de informatie die ik heb gezien dat het bedrijf liqide is?

 

Ik hoop dat het voorbeeld duidelijk is en hoor graag wat nou juridisch fout is en wat niet te verbieden valt.

 

mvg,

 

Mark

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.