• 0

Petitie voor het Innovatieplatform

Beste HLers,

 

Aanstaande donderdag (13/11) komt het innovatieplarform bij elkaar. Er wordt daarin druk gedebatteerd over het "redden van de kenniseconomie". Er wordt door het platform nauwelijks aandacht besteed aan rol die het MKB, de nieuwe innovatieve bedrijven en de private investeerders kunnen spelen bij de ontwikkeling van de kenniseconomie.

 

Voor zover het platform al praat OVER ondernemers, ze spreken zeker niet MET ondernemers.

 

Moeten wij aandacht vragen voor voor de zaak van de ondernemer?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind dat er inderdaad eens naar de ondernemers geluisterd moet worden. Dat we vanuit HL hiervoor iets opzetten lijkt me een goed plan, maar waarschijnlijk moeten we wel breder kijken.

 

Als met al ben ik benieuwd wat ze donderdag te melden hebben. Als er weer niets uit komt dan vage omschrijvingen dan ben ik inderdaad voor wat meer actie!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
Als met al ben ik benieuwd wat ze donderdag te melden hebben. Als er weer niets uit komt dan vage omschrijvingen dan ben ik inderdaad voor wat meer actie!

 

Ik zou zeggen, begin maar alvast. Misschien pessimistisch maar ik verwacht gewoon geen daadkracht van zo'n commisie. Veel 'overleg' en dan tot een conclusie komen dat er iets gedaan moet worden. Liefst niet door de overheid (die heeft toch al geen geld) maar door de ondernemers zelf.

Kan je denk ik beter het geld wat besteed wordt aan dit platform verdelen onder de MKB'ers of het onderwijs.

 

 

www.froggysoft.com voor al uw pda software

Link naar reactie
  • 0

Is wel grappig, ben afgelopen week bij een bijeenkomst geweest (waren ongeveer 50 pakken aanwezig) van de PVDI (Partij voor de Informatiesamenleving, www.pvdi.nl). Zij hebben een forum opgezet over hoe ICT een rol kan spelen in de samenleving. Dit heeft geleid tot een programma met een aantal ideeen. Dit programma is aangeboden aan JP. Hij heeft het met veel belangstelling in ontvangst genomen.

Zelf vond ik het nogal een wazige bijeenkomst. Was veel praat en weinig concreet. Als HL het doet, maak het dan wel concreet. 8)

Dus als jullie bij het platform in de buurt willen komen, zoek dan contact met de PVDI of de EPN, daar is de PVDI uit ontstaan. Zij zitten dicht bij het vuur, maar schurken daardoor wel een beetje tegen de gevestigde orde aan. Misschien is het dan toch beter op eigen kracht. ;D

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Ja daar was ik ook bij. Ik vond het wat minder vaag, voorafgaand aan deze bijeenkomst was er al maanden aan het online verzamelen, discussieren en formuleren gewerkt om tot een boek te komen met 10 praktische tips om barrieres die innovaties in de weg staan snel op te lossen.

 

zie www.pvdi.nl

Den Haag, 6 november 2003 - Premier Balkenende sprak zich gisteren, tijdens een bijeenkomst van de pvdi (de partij voor de informatiesamenleving) uit over het belang van informatie, innovatie en ict in in de Nederlandse politiek. De pvdi is volgens de premier een belangrijke beweging voor meer innovatiekracht in Nederland. Door de acties van de pvdi komen ideeën vanaf de praktijkvloer bij politici en beleidsmakers. De ideeën zijn een inspiratiebron voor het Innovatie Platform, waarvan de premier voorzitter is. De permier benadrukte het belang van het partij-overstijgende karakter van de pvdi. Lees hier de volledige tekst van de bijdrage van de premier.

 

Premier Balkenende nam op de bijeenkomst van de pvdi ook haar partijprogramma in ontvangst. Het doel van Nederlands eerste virtuele partij is om bestaande politieke partijen te bewegen daadwerkelijk interactie aan te gaan met mensen. Het gaat om de versterking van de democratie en niet om zelf aan verkiezingen deel te nemen. Volgens de pvdi heeft de Nederlandse democratie en samenleving zo'n nieuwe interactieve impuls nodig. De pvdi wil die geven met drie i's als gereedschap: informatie, innovatie en ict.

 

Op het Forum van de pvdi zijn de ideeën voor beleid gepost en is over voorstellen uit het pvdi programma gediscussieerd. Het pvdi-programma is na de lancering van de partij in juli 2003 online tot stand gekomen. Vooraf is door de leden online gestemd over alle voorstellen. Aan de stemmingen heeft gemiddeld 10% van de leden deelgenomen, ruim meer dan het aantal leden dat bij de traditionele politieke partijen meestemt over het partijprogramma.

 

We hebben binnenkort een afspraak met de pvdi om te bespreken wat we kunnen doen om samen te werken om op te komen voor innovatieve ondernemers.

 

 

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Dat hele Innovatieplatform is toch gewoon een theekransje voor krijtstrepen?

 

Laat me niet lachen dat daar iets actief wordt gerealiseerd.

Er zit geloof ik welgeteld 1 MKB'er in. Die wordt toch gewoon zoetgehouden met een lekker staafje banket (om maar even in de geest van de tijd te blijven).

Het wordt gewoon tijd voor actie door ondernemers. Ik ga mij de komende weekends maar eens bezighouden met wat scherpe persberichten.

 

U hoort nog van mij!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Groet,

 

 

Michael Klijn.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0
Ja daar was ik ook bij. Ik vond het wat minder vaag, voorafgaand aan deze bijeenkomst was er al maanden aan het online verzamelen, discussieren en formuleren gewerkt om tot een boek te komen met 10 praktische tips om barrieres die innovaties in de weg staan snel op te lossen.

 

Die maanden hebben ze ook nodig gehad. Het forum is, naar mijn mening, niet erg levendig. Ik neem aan dat je met het boek, het programma bedoeld.

 

We hebben binnenkort een afspraak met de pvdi om te bespreken wat we kunnen doen om samen te werken om op te komen voor innovatieve ondernemers.

 

Goed initiatief, ik hoop dat het helpt/werkt.

 

Zelf heb ik de conclusie getrokken dat ik mijn lidmaatschap wil opzeggen, alleen tot op heden heb ik nog geen knop op de website gevonden die dat mogelijk maakt... Zo kan ik ook steeds meer leden krijgen... ;)

 

Begin misschien ook zoiets, de url heb ik al: stemtank.nl 8), alleen de tijd niet. :(

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Ik wil de pvdi ook nog niet uitvlakken. Hoewel zein mijn eerste contacten met hen al weer aardig bureaucratisch overkomen, maar ik gun ze nog het voordeel van de twijfel.

 

Het idee achter het platform spreekt me nog steeds erg aan. Ik hoop alleen ook dat dat op de juiste manier uitgevoerd gaat worden.

 

Ik hoop er binnenkort uit eerste hand meer over te kunnen vertellen.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

1 december hebben Ronald en ik bij de PVDi een afspraak!

 

Verder ... in zo'n beetje het hele "overheid" board ... ben én blijf ik van mening: niet alleen scrhoppen! Problemen signaleren is de makkelijkste fase .... structureel meedenken aan de oplossingen is een volgende en zorgen dat "ze" ook luisteren is de moeilijkste.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Verder ... in zo'n beetje het hele "overheid" board ... ben én blijf ik van mening: niet alleen scrhoppen! Problemen signaleren is de makkelijkste fase .... structureel meedenken aan de oplossingen is een volgende en zorgen dat "ze" ook luisteren is de moeilijkste.

 

Sorry Mik,

 

Die fase heb ik gehad. Na 8 jaar meedenken en merken dat je argumenten:

- of gebruikt worden om je onderuit te halen;

- of uit hun verband gerukt worden om het tegenovergestelde te bewijzen van wat je wilde aantonen;

- of volstrekt genegeerd worden omdat ze niet in de plannen passen;

hebben mij genezen van mijn onschuld. Die tijd heb ik gehad.

 

Nee, er is werkelijk geen enkele incentive om ongevraagd "mee" te denken. Daar heb ik alleen maar negatieve ervaringen mee. Ik wel best "meedenken", maar dan zijn daar enkele voorwaarden aan verbonden.

A: ik wil expliciet gevraagd worden

B: ik wil een dialoog over de argumantatie

C: ik wil dat er wat gebeurt met mijn advies.

 

Dat negeren en feiten te past en te onpas voor of tegen je gebruiken ben ik meer dat zat.

 

De kans dat ze mij nog om mijn mening zullen vragen is wel heel erg klein, maar dat is niet mijn probleem.

 

Dialoog en openheid, dat is waar ik/wij/jullie behoefte aan hebben. De rest is bullsh*t.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

Begrijp dat je het zat bent. Toch wil ik het toch proberen. Misschien loop ik wel tegen een muur, maar ik moet het toch echt zelf ondervinden. Dank voor je waarschuwing in ieder geval.

 

Ik hoop echter dat we jou ook om advies kunnen vragen. Denk nog steeds dat je zeer waardevolle kennis en ervaring hebt om nuttige adviezen te geven.

 

Laten we in ieder geval de inhoudelijk discussie hier op HL gaande houden.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
Ik hoop echter dat we jou ook om advies kunnen vragen. Denk nog steeds dat je zeer waardevolle kennis en ervaring hebt om nuttige adviezen te geven.

 

Tuurlijk denk ik wel mee. Heel veel zelfs. Ik ga alleen niet meer ongevraagd problemen van EZ oplossen. Dat heeft nooit gewerkt.

 

Een ieder die serieus de dialoog aangaat (zoals hier op HL) kan op mijn "meedenken" rekenen. Dat ligt nou eenmaal in mijn aard.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hmm. ik weet het niet hoor. Het is een beetjes van alles wat. Een hoop uit de heup geschiet. Op zich best wel nuttige aanbevelingen hoor, maar wat wíl die partij nou eigenlijk. Waar staat ze voor? Welke wezenlijke veranderingen wil zij bewerkstelligen in politiek of maatschappij?

 

De partij voor de Informatiesamenleving gebruikt informatie, innovatie en ict als middelen om maatschappelijke kansen te benutten. In het functioneren van de partij staan de 3i's centraaI. De pvdi is maximaal transparant, stimuleert innovatief denken en zet waar mogelijk ict in.

 

Klinkt meer als "middelen" dan als "doel". Ik weet het niet hoor. Wat mij betreft iets te weinig focus en al helemaal geen visie. Dat is juist wat we de overheid verwijten: gebrek aan visie en aan passie. Dan moet je volgens mij niet aan komen zetten met een krat vol goedbedoelde suggesties (gratis advies ;D) Dat wordt niks.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

maar wat wíl die partij nou eigenlijk. Waar staat ze voor? Welke wezenlijke veranderingen wil zij bewerkstelligen in politiek of maatschappij?

 

Klinkt meer als "middelen" dan als "doel". Ik weet het niet hoor. Wat mij betreft iets te weinig focus en al helemaal geen visie. Dat is juist wat we de overheid verwijten: gebrek aan visie en aan passie.

 

Daar leg je wel de vinger op de plek. Gebrek aan passie is echter niet op z'n plaats. De oprichters zijn meer uit passie dan uit visie aan dit project begonnen. De mensen die ideeën hebben ingebracht zijn ook erg op middelen gericht en komen veel uit de technische hoek, zitten ook heel wat IT-ondernemers bij. Dat er een visie en doelstelling moet komen is wel bekend maar de club twijfelt nog over de richting die het hierin moet kiezen. Op zich is er nog alle kans focus aan te brengen. Wat mij betreft is dat dan ook een kans om van de pvdi een beweging te maken die zich inzet voor mensen en organisaties die vernieuwing nastreven in de maatschappelijke verhoudingen met inzet van ICT. En dit door middel van beinvloeding/informeren van politieke organisaties.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0
Gebrek aan passie is echter niet op z'n plaats.

 

Herstel: PVDI zit natuurlijk vol passie. Daar mis ik slecht visie en focus. Bij de overheid mis ik visie en passie, vooral de passie voor ondernemerschap :-\

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.