• 0

Disney Producten

Tijdens mijn vacantie in Azie kwam ik een leuk product tegen. Ik denk dat hier in Nederland wel een goede markt voor is. Ik zit er nu over te denken om dit te gaan importeren. Ik zit alleen met nog wat vragen die ik door dit bedrijf zelf niet al te goed beantwoord heb gekregen.

Het betreft spullen (oa kleding) met cartoons van Disney. Deze spullen dragen alle het label copyright Disney. Maar hoe kom ik er achter of dit echt onder hun copyrigt gebeurd. Bij Disney zelf kan ik eigenlijk geen e-mail adres of telefoon nummer vinden.

Ik kom er liever bij de Douane niet achter dat mijn juist geimporteerde spullen in beslag worden genomen.

 

Hoe zit het met inklaring bij de douane van dit soort producten, ben ik daar nog speciale papieren voor nodig waaruit blijkt dat dit om legale spullen gaat.

 

De tweede vraag is, het betreft ook knuffel beesten e.d. Deze zijn alle gemaakt van pure polyester fabric en hierdoor 100% hypo alergenic. Maar zijn er hier in Nederland ook eisen gesteld aan producten om te importeren of weet iemand waar ik hierover meer infomatie kan krijgen.

------------

Webhosting / DNS hosting / Netwerk beheer

www.flash-straps.nl www.nettopic.nl

www.bel-geld.nl www.nettopic.net

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je ruikt het al, hier zit een luchtje aan. Als jouw leverancier wat vaag blijft over zijn recht om zulke producten te maken en exporteren, dan klopt dat handeltje niet. Disney regelt dat soort character merchandising tot in de puntjes. Zelfs het meenemen van 1 vals exemplaar naar Europa is voor zover ik weet al strafbaar. Wie Disney in de Benelux vertegenwoordigt weet ik niet, maar je kunt Wavery eens bellen om advies.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat zou je wel zeggen als ze er vaag over blijven, maar dat is het land ook een beetje eigen. Ik kom echter de producten wel tegen in de VS. Je zou zeggen dat dit dan ook niet mogelijk moet/mogen zijn. Als je op het merk zoekt vindt je er hier tig sites van.

------------

Webhosting / DNS hosting / Netwerk beheer

www.flash-straps.nl www.nettopic.nl

www.bel-geld.nl www.nettopic.net

Link naar reactie
  • 0

Het is erg eenvoudig. Als je producent geen geldige licentieovereenkomst op zijn naam, met de firma Disney kan tonen (daar staat ook het telefoonnummer van de licentiegever op) dan gaat het om (beeld)merk piratenrij en bij jij strafbaar als je die dingen bezit of verhandeld.

 

Ik zou geen moeite doen om te achterhalen of ze die dingen mogen produceren. ZIJ moeten aantonen dat ze een licentieovereenkomst hebben. Dat ze vaag doen in dat soort landen komt omdat ze meestal geen licentie rechten betalen. Ze kunnen de spullen dan ook het land niet uitkrijgen en zijn vaak op zoek naar sukkels die voor hen de wet willen overtreden ::)

 

Wees geen sukkel en laat die handel liggen. Het is geen pretje om in één of ander oost aziatisch land in de bak te zitten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik zal even infomeren waar de importeur voor Nederland inzake Disney is gevestigd.

 

Er is niet één importeur. Disney kent vele licenties, voor kleding, voor stickers, voor enzovoort. Waarin precies geregeld is wie wat mag produceren en hoe dat verhandeld dient te worden. Doel is natuurlijk om te voorkomen dat Jan en alleman zich in deze handel mengt. Voor je het weet staan er sjacheraars Mickey Mouse-tasjes op de markt te verkopen. Daar wordt ook met harde hand tegen opgetreden. Ook parallel-import (de grijze markt) wordt bestreden, en dat betreft doorgaans legaal geproduceerde artikelen. Ik herinner mij wat relevante rechtszaken tegen Tesco (Levi's) en Kruidvat.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties,

 

Ik ben inmiddels wat verder maar ik merk dat het verschild per merk/cartoon.

 

Garfield moet de importeur de rechten betalen, terwijl voor Snoopy het bedrijf dat de spullen maakt een export vergunning aanvragen voor het land waar dit naar toe gaat.

 

Weet iemand ook waar wat meer algemene informatie over dit onderwerp gevonden kan worden.

Ik kan bijvoorbeeld niets over Disney en Warner Brothers vinden of zelfs maar een contact persoon of adres. Je zou zeggen dat deze bedrijven juist hun spullen goed zouden beschermen en zorgen dat iedereen die maar iets met hun figures doet hier voor te laten betalen.

------------

Webhosting / DNS hosting / Netwerk beheer

www.flash-straps.nl www.nettopic.nl

www.bel-geld.nl www.nettopic.net

Link naar reactie
  • 0
Wees geen sukkel en laat die handel liggen. Het is geen pretje om in één of ander oost aziatisch land in de bak te zitten

 

Dat zal ook nog wel mee vallen, zullen ze me eerst moeten komen halen. Zelf er naar toe gaan en spullen halen wordt al gauw te duur. Over gewicht in het vliegtuig moet je namelijk nogal veel voor betalen.

------------

Webhosting / DNS hosting / Netwerk beheer

www.flash-straps.nl www.nettopic.nl

www.bel-geld.nl www.nettopic.net

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.