• 0

webshop in Nederland voor Spaans bedrijf

Hoi, hopelijk kan iem mij adviseren over het volgende.

Voor een Spaanse kennis, gevestigd met zijn bedrijf in Spanje ben ik aan het inventariseren of het mogelijk is een webshop in Nederland te openen. Het gaan om biologische producten (incl wijn) die vanuit Spanje vervoerd zullen worden naar Nld.

 

Hierbij stuit ik tegen hetvolgende:

1) is het noodzakelijk om een nederlandse rechtsvorm hiervoor op te richten? Dit wil ik indien mogelijk omzeilen.

2) indien geen nederlandse rechtsvorm, hoe kan ik dan wel een zakelijk nederlandse bank account regelen (heb dan nl geen uittreksel KvK). De klant in Nld betaalt eenvoudig op nederlands rekening nr...

3) indien geen nederlandse rechtsvorm, hoe kan ik een .NL en website regelen voor een bedrijf (of kan iedereen dit aanvragen?)

3) hoe werkt het met Btw, invoerrechten en accijns (wijn)

4) indien we ook aan winkels willen leveren, hefet dat gevolgen voor bovenstaande vragen/antwoorden?

 

Bedankt voor hulp!!

 

Sabine

Sabine | www.thedutchview.com | www.merkkledingvoorbabys.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
3) indien geen nederlandse rechtsvorm, hoe kan ik een .NL en website regelen voor een bedrijf (of kan iedereen dit aanvragen?)

 

Je kunt elk domein aanvragen dat je maar wil... als het niet al bestaat....

3) hoe werkt het met Btw, invoerrechten en accijns (wijn)

 

Ligt eraan.... koop ik van een spaans bedrijf betaal ik Spaanse btw... koop ik van een NL bedrijf betaal ik NL BTW.... Behalve bij bedrijven onderling binnen europa...

 

Dat geldt ook voor de accijns.... waar is het bedrijf geregistreerd, in NL dan in NL de accijns vergunning aanvragen bij de douane en daar ook aangifte doen met het DAA ( Spaans document 500 ), Ben je een SPaans bedrijf dat verkoopt aan particulieren in NL dan is alles in Spanje.....

 

Het gaan om biologische producten (incl wijn) die vanuit Spanje vervoerd zullen worden naar Nld.

 

Overigens, als je aan 0 btw wil leveren aan bedrijven in NL ( intercommunitaire levering ) dan moet het product rechtstreeks geleverd worden vanuit Spanje, het mag bij mijn weten niet eerst in NL verzameld worden.....

 

Neem eens contact met me op welke producten...... wie weet heb ik interesse ::) ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Sabine,

 

1) is het noodzakelijk om een nederlandse rechtsvorm hiervoor op te richten? Dit wil ik indien mogelijk omzeilen.

Nee dit is niet noodzakelijk. Wel is het noodzakelijk om een bedrijf te hebben wat tevens op de website vermeld moet worden. In jou geval het Spaanse bedrijf

2) indien geen nederlandse rechtsvorm, hoe kan ik dan wel een zakelijk nederlandse bank account regelen (heb dan nl geen uittreksel KvK). De klant in Nld betaalt eenvoudig op nederlands rekening nr...

Ik weet niet of dat wel mogelijk is zonder KvK. Misschien kan je als buitenlands bedrijf ook wel een zakelijke bankrekening openenen in NL? Let wel op dat de meeste banken wel bepaalde eisen stellen aan zakelijke bankrekening (minimaal saldo e.d.). Je kan tevens gebruik maken van een PSP (payment service provider)

3) indien geen nederlandse rechtsvorm, hoe kan ik een .NL en website regelen voor een bedrijf (of kan iedereen dit aanvragen?)

Iedereen kan gewoon een domein aanvragen zolang die specifieke domein niet al door iemand anders geregistreerd is

3) hoe werkt het met Btw, invoerrechten en accijns (wijn)

Aangezien het bedrijf in Spanje gevesitigd is (onderdeel EU) wordt de BTW vanuit Spanje geregeld behalve als je boven bepaalde grens komt (zogenaamde afstandsverkopen).

4) indien we ook aan winkels willen leveren, hefet dat gevolgen voor bovenstaande vragen/antwoorden?
Volgens mij heeft dat alleen invloed op de mogelijke BTW berekening aangezien deze verschilt of je aan particulier of een bedrijf (die zelf ook BTW nummer heeft) levert

 

Succes.

Niek

Link naar reactie
  • 0

Wat de accijnzen betreft zou ik nog wel even contact opnemen met de douane.

 

Er staat me bij dat er maatregelen zijn genomen voor wat betreft verkoop van sigaretten. In bijv. Hongarije betaal je de helft voor een pakje sigaretten, er was ooit een constructie dat sloffen per post naar NL werden gestuurd, maar volgens mij is daar een stokje voor gestoken.

Link naar reactie
  • 0

Beste Sabine,

 

Hier op Higherlevel kan je op een heleboel antwoorden op vragen krijgen, ik zou je echter wel aanraden om voor basale vragen als de mogelijkheden voor het registreren van een .nl-domein of het aanvragen van een Nederlandse bankrekening zelf ook op onderzoek uit te gaan. Ten eerste is deze informatie over het algemeen gemakkelijk te vinden, ten tweede leer je hier zelf ook meer van.

 

Hier een paar websites om je op weg te helpen:

- www.douane.nl

- www.belastingdienst.nl

- www.kvk.nl

 

Verder raad ik je aan om de websites van een aantal banken te raadplegen, alsmede websites van een aantal hostingbedrijven. Mochten zij je niet direct informatie geven over het aanvragen van een bankrekening of het registreren van een domein, dan kan je alle bovenstaande partijen ook telefonisch benaderen.

 

Succes met je onderzoek!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.