• 0

Erfenis in buitenland, hoe hier legaliseren en geld zaken

Ik heb eenmanszaak in Nederland sinds augustus 2008. Heb bepaalde VTV met echtgenoot, geen Ned, passport.

 

In juni 2009 beide van mijn ouders overleden en nu zit ik met aantal erfenis buitenland die ik eigenlijk wil slim legaliseren in Nederland.

- een flat in Moskou. Die staat nu op mijn naam (tot overleven van mijn ouders had ik 1/2 van de flat op mijn naam al), er wordt belasting en woz waarde in Rusland betaald elke jaar. Op dit moment verhuur ik deze flat (zonder belasting in Rusland betalen ) voor 700 euro. Voor zoveel ik weet geld wat je in Nederland krijg van verhuur belastingvrij. Tot nu toe stuurde elke 3 maanden mijn tante het op mijn prive Nl rekening een bedrag van dit verhuur met omschrijving ' GIFT' . Hoe kan ik eigenlijk dit geld 700 euro p/maand van verhuur in andere lang hier legaliseren voor belasting, zodat ik geen belasting verder betaal en er wordt geen probleem voor belasting ivm mijn eenmanszaak.

- een auto in Moskou. Het staat weer op mijn naam als erfenis en ik ga het in februari verkopen voor ongeveer 10.000-15.000 euro. dat geld kan ik

- contact nemen. Dan aanschaf ik dan een auto voor de zaak van die geld. Maar mag het dan contact betaald worden en wordt er niet gevraag van welke geld betaal ik het?

- op de bank zetten/overschrijven. Dan vervolgens zet ik die prive geld op ze zakelijke rek. als eigen vermogen financiering en aanschaf ik een auto op de zaak van zakelijke rekening. Kan dat?

 

Mijn doel is gewoon de geld van ik krijg van mijn erfenis hier gewoon normaal kunnen gebruiken zonder vragen en zonder nog keer een belasting te gaan betalen, omdat ik Rusland is alle belastingen zijn al betaald en over erfenis en elke jaar over flat en van het verkoop van de auto.

 

PS: Als zzp'er gebruik ik dan wel auto maar meer prive dan zakelijk en mijn winst uit de zaak is erg laag- kleine onderneming.

bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als Nederland hier achterkomt denk ik dat je een hele grote probleem zult hebben. Voor zover ik weet mag je niet zomaar 100de duizende euro's erfen. Dat mag wel maar dan moetje een hele grote bedrag aan nederland betalen.

 

Als je een kasteel erft van 2 miljoen euro , dan moetje volgens mij een groot gedeelte van die 2 miljoen euro , direct aan Nederland betalen. En als je dat niet kunt , wordt je genootzaakt om de kasteel te verkopen , en alsnog de geld aan Nederland te betalen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

dat klop helemaal als ik nederlander zal zijn en in nederland erfenis zal krijgen.

 

Maar voor zoveel ik het heb gelezen in google, als ik geen nederlander ben en overlevende ook geen nederlander, dan geldt er geen Ned Suggestie regel meer, dus dan moet ik allen in eigen land betalen en misschien het ergen laten zien dat ik het heb betaald?

 

Maar wat jij zegt is niet helemaal waar in mijn situatie.

Graag hoor ik nog andere meningen in elk geval!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.