• 0

Gratis reclame voor bedrijven. Graag jullie mening als bedrijf.

Om onnodige kneuzen te vermijden...De beschreven dienst is NIET voor Nederland bestemd!!!!!!!

 

Als marketingbedrijf zijn wij voortdurend bezig met het uittesten van nieuwe ideeën. Na een succesvolle test, dienen we dit dan uiteindelijk in een aantrekkelijke vorm te gieten. Wat voor ons dan van belang is is dat de tarieven zo laag mogelijk gehouden worden.

 

Bij deze een korte uitleg over één van de uitgeteste ideeën, en ik had graag jullie mening gelezen als bedrijf.

 

Wij willen bedrijven de mogelijkheid aanbieden om gratis uitgebreid reclame te maken voor hun product(en)/dienst(en). Dit hoeft zich niet tot 1 keer te beperken. De reclame loopt dan op een website duidelijk gericht op een regio.

De bezoekers die op deze regionale website terechtkomen zijn ofwel inwoner op zoek naar een product/dienst, ofwel hebben ze interesse voor het aanbod daar.

 

Nu denken we eraan om enkel de B2C bedrijven gratis reclame te laten maken, en dat de B2B dan tegen betaling adverteren.

Waarom? Door bedrijven (van een bepaalde regio) aan te trekken, trekken we zo ook de doelgroep van een B2B bedrijf aan. Elk bedrijf dat gratis reclame mag maken zal de website eerst bezoeken, en vervolgens zal er onmiddelijk of later inhoud doorgestuurd worden (meestal later). Na plaatsing zal men nogmaals passeren om de publicatie te controleren. Men komt dus minimaal 1-3 x langs.

 

Door gebruik te maken van categorieën willen we de B2B bedrijven ook doelgerichter laten adverteren. Zo verschijnt de advertentie van een leverancier aan Horeca in categorie Horeca (gewoon een voorbeeld).

 

We hebben tijdens de testen veel positieve reacties ontvangen van de gecontacteerde bedrijven. Het gaat over bedrijven die gratis reclame mogen maken.

 

Wat vinden jullie van het idee?

Waar kan het eventueel misgaan?

Welke tarieven opties zouden we hiervoor kunnen hanteren, of hoeveel hebben jullie hiervoor over indien als adverteerder?

 

Tips etc zijn welkom!

 

Dank bij voorbaat

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk idee.

 

Zelf vind ik de website niet helemaal duidelijk, ik zou wat minder vage taal gebruiken en duidelijk uitleggen (voor de leek) wat hij krijgt. Zelf ik begijp de toegevoegde waarde niet helemaal en ik zit toch aardig in het internetwereldje. Is het niet erg kostenintensief om B2C bedrijven gratis te behandelen? Ik vraag me namelijk af of je dat met B2B makkelijk terugverdient. B2B is namelijk wel moeilijker als klant binnen te halen dan B2C...

 

Verder succes!

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee.

Bedankt! ;)

 

Zelf vind ik de website niet helemaal duidelijk, ik zou wat minder vage taal gebruiken en duidelijk uitleggen (voor de leek) wat hij krijgt. Zelf ik begijp de toegevoegde waarde niet helemaal en ik zit toch aardig in het internetwereldje. Is het niet erg kostenintensief om B2C bedrijven gratis te behandelen? Ik vraag me namelijk af of je dat met B2B makkelijk terugverdient. B2B is namelijk wel moeilijker als klant binnen te halen dan B2C...

 

Verder succes!

 

Ik geef inderdaad bewust heel weinig informatie mee over de website. Maar denk aan een bedrijvengids, maar dan waar elk geïnteresseerde bedrijf een hele pagina mag vullen met informatie (tekst en foto's). De meeste bedrijven waarmee we contact hebben opgenomen sturen ook heel lange teksten in.

Op de hoofdpagina en in elke categorie staan dan de laatste bijdragen vermeld.

 

De kosten zijn niet hoog, omdat we hier in het bedrijf veel met automatisering doen.

 

In het begin willen we de B2B bedrijven laten betalen voor hun doelgroep. Maar later kunnen we de B2C bedrijven die regelmatig informatie doorsturen plaatsingskosten aanrekenen. Wij zorgen er voor dat de website voorzien wordt van méér regionale bezoekers, zodat het voor hen de moeite waard blijft.

Link naar reactie
  • 0

De bezoekers die op deze regionale website terechtkomen zijn ofwel inwoner op zoek naar een product/dienst, ofwel hebben ze interesse voor het aanbod daar.

 

Hoe komen die bezoekers daar terecht?

Er komen bezoekers binnen via 5 "wegen":

1. De website zelf trekt regionale bezoekers aan in zoekmachines.

2. Informatieve pagina's over het onderwerp trekken regionale bezoekers aan via zoekmachines.

3. Relevante pagina's van derden waaraan we per klik uitbetalen.

4. Verlopen relevante domeinnamen die nog een goede positie hebben in zoekmachines. Wij hebben hiervoor een speciale crawler.

5. Gratis kanalen op tal van websites waar we de titel voorzien van de juiste keywords.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor de anonieme kneus-gever. De dienst is niet voor Nederland bestemd, vandaar dat ik het ook hier vraag. Misschien had ik het wel erbij moeten vermelden.

 

Die kneus was voor alle over-the-top reclame, niet alleen in je signatuur maar ook nog eens in je naam. Die is nu verwijderd, al dan niet door jou.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor de anonieme kneus-gever. De dienst is niet voor Nederland bestemd, vandaar dat ik het ook hier vraag. Misschien had ik het wel erbij moeten vermelden.

 

Die kneus was voor alle over-the-top reclame, niet alleen in je signatuur maar ook nog eens in je naam. Die is nu verwijderd, al dan niet door jou.

Dus als ik het begrijp ben je tegen een link in de signature, en tegen mijn naam die ik sinds 9 april 2009 gebruik? Wees gerust, mijn andere kneuzen zijn nog veel belachelijker: een kneus omdat ik een smiley poste, en daarna een kneus omdat mijn mening (seo) over Flash een flash designer niet aanstond. ;)

 

En ik heb mijn profiel zelf aangepast, niet wetend dat het hiermee te maken heeft. Voor een bedrijf vind ik het echter niet verstandig om openlijk mee te doen aan discussies waar een kneus geven geen goede reden vraagt.

 

Het is wel jammer dat mijn serieuze vraag zo verknoeit wordt. Je verdient eigenlijk wel een kneus ;D mvg

Link naar reactie
  • 0

 

Dus als ik het begrijp ben je tegen een link in de signature, en tegen mijn naam die ik sinds 9 april 2009 gebruik?

 

 

Een link in je signatuur is toegestaan. Een promotie in je naam verwerken is volslagen doorgeslagen. Gratis recame over de top. Maar je bent al aan het gommen geslagen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.